![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Nu o fi budhist ca pana la urma nu cred ca urmeaza rutina dintr-o manastire budista dar nici crestin.
Este, sa zicem, un filosof copy/paste. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Alin, esti prietenul meu cel mai bun de pe acest forum. Iti multumesc pentru remarcile tale instructive. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Fara dragoste suntem "arame dogite" .
"Sunetele gandurilor din inima" sunt seci - nu au amplitudine melodica. In budism sunt doua metode de trezire a unei dragoste puternice, minunate, neasemuite - care sa imbratiseze toate fapturile. Prima a fost predata de Atisha, iar cea de a doua de Shantideva. Originea primei invataturi este Dharmakaya cu urmatoarea linie de transmisie: Buddha - Buddha Maytreya -Asanga - Serlingpa - Atisha. Se numeste "Cele sapte verigi cauza-efect" Invatura face parte din curriculum Caii Vaste. I se spune "Vasta" pt, ca opereaza cu forme (care sunt infinite). Voi esentializa prezentarea care este foarte detaliata si cu multe forme de rationament. Operand cu forme este implicata forta imaginatiei. O minte clara si o imaginatie buna sunt conditii necesare pentru succes. --------------------------------------------------------- In primul rand trebuie sa realizam ca toate fiintele sunt egale dpdv al caracteristicilor esentiale: toate fiintele care se nasc - inexorabil vor muri, toate vor fericire, toate fug de suferinta si mizerie... Prin forta imaginatiei transformam toate animalele (insecte...), toate fantomele si fiintele din iad in forma umana. Contemplam ca in esenta toate fiintele sunt egale. Nu este niciuna mai pretioasa ca alta, sau mai putin pretioasa, mai importanta sau mai putin importanta. In pasul urmator, prin forta imaginatiei le transformam pe toate in infatisarea Mamei. Scripturile spun ca toate fiintele ne-au fost fiecare in parte, de nenumarate ori mama in vietile anterioare. Contemplam frumusetea iubirii cu care ne-a invaluit fiecare mama in parte, de nenumarate ori. Simtim in inima iubirea lor curata, afectiunea plina de caldura. Dar toate Mamele, acum sufera in multe feluri. Mamele sunt garbovite de boli, cu vedere slaba si orbecaie in bezna necunoasterii. Ochii ni se umezesc iar inima este plina de durere. Trebuie neaparat sa le salvam cumva din aceasta stare de suferinta interminabila. Dar si noi daca ne uitam bine suntem neputinciosi si orbi. Doar cei cu har pot intradevar sa ajute fiintele Mama. Atunci trebuie sa ne vindecam mai intai noi insine pentru a putea fi de un real ajutor. In sinea noastra ne spunem astfel: "De acum toate eforturile mele sunt indreptate spre alinarea suferintelor fiintelor mama. Voi lucra necontenit pana cand fiecare Mama va ajunge la lumina fericirii neschimbatoare ." Aceasta determinare puternica nascuta din drama si dragoste se numeste Bodhicitta Conventionala. Last edited by florin.oltean75; 07.06.2012 at 00:01:07. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Budhismul e o filosofie - nimic mai mult, daca budhismul ar duce oamenii la mantuire, Hristos ar fi inutil. Iar marturia ta, prin pilda de "spiritualitate" pe care o oferi este ca Hristos este inutil. Sau, in orice caz, nu este ceea ce El spune ca este si Cine spune El ca este, Biserica este in deriva si sfintii la fel, singurii care au dreptate sunt neo-budihistii a caror filosofie in mare parte nici macar nu se regaseste in cartile autentice si originare ale budhismului. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Este perceptia ta, Alin. Fiecare vede ce vrea sa vada, functie de propriile conditionari mentale. Daca traiesti iubirea inimii (nu cea a vorbelor) iL poti intelege mai bine pe Hristos. SI daca iL intelegi pe Hristos esti aL Lui, si prin EL mantuit. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ce defineste in mod esential o Mama ( ama )?
Faptul ca naste? Nu. Ci dragostea afectuoasa pe care o manifesta - Prema. Prema este, in fapt, hrana cereasca - pentru ca este izvorul binelui (kaliana). Prema este un aspect care trebuie intradevar venerat/laudat: praza prema. In budism se spune ca fiecare fiinta este, in fapt, propria noastra mama. ( ama upeka). Toate fiintele au manifestat la un moment dat prema. Iar aceasta prema ne-a hranit la un moment dat, prin actiuni motivate de afectiune. Deci, mama este nepretuita (vera) pentru ca manifesta prema - ama vera . Dar toate mamele sufera in samsara [din cauza necunostintei (avidia)] - ama duka. Durerea produsa de constientizarea acestei stari de fapt se numeste Compasiune Universala sau Marea Compasiune (cu mult superioara compasiunii circumstantiale - kalaruna) pentru ca imbratiseaza toate fiintele mama, fara nicio exceptie - karuna. Astfel se naste in mod natural dorinta (mudita) ca toate fiintele mama sa scape cat mai repede de orice forma de durere, probleme, necazuri si sa experimenteze permanent stari de bucurie/fericire - (piti/suka). Insa cea mai intensa forma de bucurie (ananda) este cea experimentata de o fiinta complet iluminata (budha). Orice mama merita din plin aceasta forma ultima de extaz. Intentia de a ajuta/servi fiecare mama sa atinga extazul budeitatii (ananda) se numeste azaya. Determinarea ferma de a actiona efectiv pentru ca fiecare mama in parte sa atinga ananda, se numeste naia. Insa doar o fiinta insanatosita (care a inlaturat orice forma de necunostinta din continuumul propriu), puternica, devenita budha, poate efectiv sa ajute mamele suferinde sa inlature la randul lor avidia si sa se bucure de fericirea suprema - ananda. Intentia de a deveni budha pentru scoaterea mamelor din incendiul suferintelor si umplerea sufletului lor de bucuria suprema se numeste bodhicita. Bodhicita - aceasta minte extraordinara - este o raritate in univers. Multe fiinte doresc fericire altor fiinte, dar putine doresc fericire tuturor fiintelor fara exceptie si extrem de putine le doresc tuturora fericirea in forma anandei (in primul rand pentru ca nu este inteleasa). Si mai putine insa actioneaza efectiv cu aceasta intentie. Dintre acestea, si mai putine aspira la budeitate pentru salvarea tuturora. Cel ce face fapte bune cu intentia bodhicitei se numeste Bodhisattva. Iar astfel de actiuni extraordinare se numesc perfecte (paramita). ---------------------------------------------------------- Aceasta expunere reprezinta coloana vertebrala a budismului. Toate actiunile, riturile, rugaciunile, meditatiile si studiile specifice budismului sunt subordonate scopului ultim: salvarea tuturor fiintelor mama, fara exceptii.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 16.09.2012 at 21:21:25. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
In budism, bodhicitta se cultiva prin doua metode (riti) de meditatie:
1. ama riti - metoda salvarii mamei (prezentata in postarea antrioara) 2. nimaya_kara_dana riti- metoda schimbarii sinelui (nimaya) si luarii suferintelor mamelor asupra noastra (kara) Prima are o componenta predominant volitiv-aspirationala, in timp ce cea de a doua are o componenta predominant lucrativa. A doua riti este mult mai profunda. Prima riti o sustine pe cea de a doua.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 29.09.2012 at 20:28:48. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Nasterea bodhicitei in continuumul mintii nu este facila, ci rodul multor ani, chiar vieti de cugetare asidua la intelesul acesteia.
Mintea insa nu este atrasa sa cultive aceasta virtute daca nu-i intelege beneficiile. Cine intra pe poarta mahayanei (slujirii celorlalti) in pravila zilnica isi aduce aminte de cele 10 beneficii ale bodhicitei: 1. bodhicita dosa vijita/ bodhicita maha agni Bodhicita invinge cu usurinta toate relele si durerile/ Bodhicita este ca un focul unui sfarsit de eon care distruge intr-o clipita tot universul. Bodhicita este atat de intensa incat poate distruge intr-o clipita pacatele nesfarsite, savarsite in vieti anterioare. 2. bodhicita ananda Prin bodhicita se atinge forma sublima de fericire. 3. bodhicita sampati Prin bodhicita se indeplinesc toate dorintele. Este forma ultima a satisfactiei. 4. bodhicita arya Bodhicita innobileaza pe cei intunecati in intelegere. 5. bodhicita ta Bodhicita transforma ceea ce este inferior in suprem, adica mintea intunecata in giuvaerul iluminarii. 6. bodhicita unata Dintre toate virtutile bodhicita este cea mai rara si nepretuita. Bodhicita este unica, este regina tuturora. 7. bodhicita nauka Bodhicita este ca o barca care ajuta toate fiintele sa treaca marea involburata a samsarei la limanul iluminarii. 8. bodhicita avaya guna Bodhicita este singura virtute care produce merit inepuizabil. Pentru ca imbratiseaza toate fiintele - care sunt nenumarate. 9. bodhicita aminata Meritele generate de bodhicita nu degenereaza, nu descresc, ci se raspandesc si dau recolta nesfarsita. Este asemuita unei recolte care creste incontinuu fara sa fie semanata. Este asemuita cu arborele vietii celest. 10. bodhicita pahi biti Bodhicita este un refugiu de incredere. Protejeaza de toate fricile samsarice.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 04.10.2012 at 21:18:19. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Caracterul universal al milei | florin.oltean75 | Generalitati | 4 | 29.04.2012 23:48:40 |
|
|