![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Am si eu o intrebare. De ce nu are voie femeia in Biserica daca este in "acea" perioada a lunii?Si de asemenea de ce nu ai voie daca nu esti curat (aici presupun ca te referi la faptul ca persoanele in cauza au facut dragoste cu o zi inainte)? Multumesc! |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Vorba vine că nu are voie să intre în Biserică, mai corect este: nu se recomandă deoarece(din punct devedere ezoteric) este mai sensibilă; mergând până la absurd s-ar considera că are în sine ”țesuturi” necurate care vor fi distruse de rugăciunile din Biserică. Mai bine este să aștepte pentru că toate vin la vremea lor. Dacă nu sunt curat pot suferi unele probleme datorită apropierii de zonele curate care au protecție împotriva relelor. Relele sunt distruse; IUBIREA nu piere. Sunt lucruri care nu au explicație științifică, dar sunt lucruri adevărate, se întâmplă aievea. Last edited by Demetrius; 10.05.2012 at 03:22:06. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
da, modul de gandire al mamei cat este insarcinata, faptele ei, cum se comporta, ceea ce face ea in timpul sarcinii, asta stiu ca influienteaza copilul, mai ales daca este suparata, stiu ca copilul simte tot. si apoi de asemenea, dupa nastere educatia pe care o primeste copilul, mediul in care creste, iubirea pe care o primeste si care este invatat sa o dea, frica de Dumnezeu, toate astea influienteaza copilul in bine sau in rau. dar nu pacatele nasilor pe care le au la botez, nu cred ca are de ce copilul sa plateasca pt pacatele altora ... nu stiu, asa cred eu, refuz sa cred ca Dumnezeu ne pedepseste pentru pacatele altora ... poate gresesc, doar Dumnezeu stie, El judeca si pedepseste ... |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nașul este un părinte duhovnicesc, care, prin acordul inițial de botez, devine rudă de sânge cu familia finului. 7. Cel ce pazeste dreptatea si face mila cu mii si mii, Cel ce sterge faradelegile si nedreptatile si pacatele, dar nu-l lasa nepedepsit pe cel vinovat, faradelegile parintilor tinandu-le asupra copiilor si asupra copiilor copiilor, asupra celui de al treilea si al patrulea neam!" (IES 34:7) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Se recomandă ca femeia să nu intre în biserică în două cazuri: timp de 40 de zile după nașterea unui prunc și în perioada ciclului menstrual. În favoarea acestor recomandări stau câteva dispoziții canonice întâlnite la Sfântul Dionisie al Alexandriei (†264) și la Sfântul Timotei al Alexandriei († 385), unde se spune că este interzis ca femeia să se apropie de cele sfinte în perioada "necurăției". De fapt, nu există necurăție sau spurcăciune, ci lucruri ce țin de igiena trupească și de starea sufletească. În vechime nu existau metode de păstrare a curățeniei trupului, de aici au intervenit asemenea măsuri în legătură cu femeia. Astăzi există felurite modalități de păstrare a igienei și nu se mai poate pune problema "necurăției". Dumnezeu nu a făcut femeia necurată, ci ea "se mântuiește prin nașterea de fii" și are prin datul ei ontologic o perioadă de câteva zile în care corpul ei se pregătește pentru a primi un prunc. Sunt lucruri absolut normale, care țin de firea femeii și de procesul conceperii și care nu pot împiedica apropierea de Dumnezeu. Timp de 40 de zile după naștere - perioadă de refacere a organismului - femeia nu vine la biserică. Totuși, în această perioadă, Biserica a rânduit săvârșirea unor slujbe numite ierurgii atât pentru femeia care a născut, cât și pentru pruncul nou-născut, pentru moașă și pentru celelalte femei care au oferit ajutor, care sunt rugăciuni spre "alinarea durerilor, spre iertarea păcatelor, spre depărtarea tuturor relelor, spre tărie, vindecare și sfințire a caselor". La 40 de zile, însăși mama, care este curățită, aduce pruncul la biserică pentru a-l îmbiserici. Sfânta Scriptură amintește de femeia care avea scurgere de sânge de 12 ani și care nu a îndrăznit să se atingă de Hristos, ci doar de poala hainei Sale, și cu toate acestea a fost tămăduită. Respectul față de Dumnezeu face totuși ca în perioada ciclului menstrual femeia, chiar dacă participă la Sfânta Liturghie, datorită evlaviei, să nu se împărtășească cu Sfintele Taine. Dar dacă se întâmplă să fie nașă de Botez sau Cununie în această perioadă, ce să facă? Să amâne sau să nu mai fie nașă? Nu. Să se curățească, să se protejeze igienic și cu credință puternică să participe la sfintele slujbe și să-și îndeplinească rolul și misiunea de creștin. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Botez | danydelya | Intrebari utilizatori | 1 | 02.04.2011 00:33:01 |
| Ce inseamna de fapt botez si feluri de botez | sophia | Botezul | 8 | 30.01.2010 11:02:22 |
| botez | gabryy | Botezul | 2 | 26.06.2009 20:14:56 |
| Botez | marius007 | Generalitati | 7 | 11.08.2008 18:31:00 |
| Botez de 2 ori? | letitia | Botezul | 31 | 10.05.2007 09:20:50 |
|
|