![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
gabriela eu nu ma vad mai bun ,mai vrednic sau mai sfant- cum vrei tu-decat absolut nimeni de pe acest pamant.si stii de ce ?pentru ca imprejurarile ii aduc pe oameni sa faca sau sa nu faca anumite pacate.de ce crezi ca Domnul Isus i-a mustrat pe farisei si le-a zis ca hotii,curvele criminalii vor intra inaintea lor in Imparatie??caci ei isi marturisesc imediat pacatele ca au multe....dar fariseii, genu asta de oameni adica fac doar polemica dar chiar ei au atitudinea fariseului.ei n-au ucis, n-au curvit n-au facut aia si aialalta atunci de ce sa se pocaiasca????Domnul sa judece ca n-am facut crime,,,,zic ei?intelegi? citeste putin de nicodim te rog e ff interesant ce i-a spus Domnul Isus si m-am mirat mult de aplicatia acestor versete...i-a spus Domnul ca daca nu se naste din nou nu poate sa vada si nici sa intre in Imparatia Domnului...fi putin atenta ::cine nu-i nascut din nou dintre noi nu vede adica nu recunoaste pe cei care-s mantuiti ai Domnului si nici nu intra daca nu vad in aceasta imparatie..inainte sa ma pocaiesc gandeam asa ca tine cum are cineva tupeul sa zica ca-L cunoaste pe Dumnezeu sau ca-i prieten cu El???nu vedeam!!dar cand mi-am vazut starea nenorocita si pacatoasa si ca puteam ajunge in iad Domnul mi-a deschis ochii.e frumoasa viata de credinta.avem aceleasi greutati, probleme dar Domnul este cu noi chiar daca nu le rezolva pe toate dupa dorintele noastre.si apoi nu poti vedea dragostea oamenilor caci intai trebuie sa vezi si sa intelegi dragostea Lui Isus sa beneficiezi de ea sa te simti iubita de EL SA-L asculti DOMNUL SA TE AJUTE
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Este buna o gandire pozitiva si anume ca avem valoare pentru Hristos si ca El ne iubeste neconditionat, dar nici sa fim orbi, ci sa fim constienti ca El este si drept, in sensul ca oricat am incerca sa Il cunoastem, avem pacate si trebuie sa dam socoteala pentru ele. Un om simplu care crede si face totul din inima este mai drept si mai placut Domnului. Dvs credeti ce doriti, noi credem asa cum ne invata Ortodoxia. Dumnezeu stie cine se va mantui si cine nu. Ce mi-e clar este ca daca in secunda urmatoare mi se ia viata, mantuirea mea este doar in mainile Domnului la starea din prezent pe care o am. Nu pot spune ca ajung in rai (caci am pacate inca nemarturisite si altele pentru care nu m-am cait), dar nici in iad nu stiu daca voi ajunge (pentru ca nadajduiesc in mila Domnului). Daca dvs. credeti ca nu mai dati socoteala de pacate din momentul in care a-ti crezut in mantuirea sufletului, este strict problema dvs. Doar Dumnezeu stie ce si cum este in inima si mintea dvs. Sanatate si cu adevarat, Dumnezeu sa ne ajute sa gasim drumul spre adevarata mantuire, nu doar spre vorbarie, uneori desarta.
Hristos a inviat! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
gabriela DOMNUL TE IARTA daca-i ceri iertare si-ti pare rau, pe loc te iarta.poate nu simti imediat iertarea dar roagate si citeste biblia .marturiseste-le cu glas tare inaintea Lui si vei vedea ca minunea se intampla dar citeste biblia cuvantul Lui si nu te mai lua nici dupa mintea ta acum.crede-l pe Isus din toata inima Domnul vrea sa ierte ii place sa ierte ca de asta a venit si mijloceste pentru noi.Domnul sa ne ajute sa intelegem si sa ne putem bucura de nadejdea vietii vesnice
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
"Deseori ortodocsii si neoprotestantii discută despre mântuire si despre cum se ajunge la ea plecând de la premiza că ei înteleg acelasi lucru prin termenul "mântuire".
De-a lungul timpului, în urma numeroaselor întrebări puse de neoprotestanti, mi s-a întărit convingerea că mântuirea este înteleasă diferit de ortodocsi si de neoprotestanti. Când vorbesc despre "mântuire", (neo)protestantii înteleg prin aceasta exclusiv iertarea păcatelor. Astfel, a fi mântuit înseamnă a avea păcatele iertate si a fi gata pentru Împărătia Cerurilor (potrivit învătăturii protestante). Pe de altă parte, ortodocsii înteleg prin "mântuire" ceva mult mai complex, aparte de iertarea păcatelor. Din punct de vedere etimologic, termenul "mântuire" înseamnă izbăvire, eliberare. Se pune problema - izbăvire din ce? Biserica Ortodoxă foloseste termenul "mântuire" cu referire la izbăvirea sau eliberarea de sub puterea păcatului. Această eliberare nu este una abstractă, declarată în mod juridic ca în învătătura protestantă, ci efectivă ("Fiti sfinti pentru că si Eu sunt sfânt"). Există două mântuiri: cea generală, a întregii omeniri (mântuirea obiectivă), săvârsită pe Cruce când Mântuitorul a biruit păcatul, si cea personală, care este o intrare sau o însusire de către om a mântuirii (mântuirea subiectivă). Mântuirea generală sau obiectivă este prin Har; mântuirea personală sau subiectivă este tot prin Har, în sensul că Dumnezeu în mila Sa dă tot ajutorul pentru ca omul să intre în această mântuire. Această intrare nu este nici abstractă si nici instantanee - unele păcate dispar mai repede, altele mai greu. Este un proces pe care Sf. Apostol Pavel îl compară cu o alergare sportivă. Cununa care stă înaintea alergătorului crestin este mântuirea deplină. Ortodocsii si protestantii, întelegând lucruri diferite prin acest termen, se dispută cu privire la lucrurile care contribuie la obtinerea mântuirii. Dacă e să întelegem prin "mântuire" iertarea păcatelor, atunci aceasta se obtine într-adevăr prin credinta în Iisus Hristos, asa cum afirmă si protestantii. Păcatele mărturisite si lăsate sunt iertate. Un subiect de dispută pentru protestanti este rolul faptelor bune. Protestantii, întelegând prin "mântuire" iertarea păcatelor si declararea instantanee, de tip juridic, din partea lui Dumnezeu a neprihănirii omului, afirmă că faptele bune nu au nici un rol în obtinerea iertării. Acest lucru este adevărat pentru iertarea păcatelor, pentru că aceasta nu se obtine pentru merite ale noastre, ci prin Harul si mila lui Dumnezeu. Ortodocsii, pentru care mântuirea este curătirea reală de păcate, afirmă rolul faptelor bune în acest proces. În vindecarea si părăsirea deprinderilor rele, faptele bune au un rol terapeutic pentru păcătos. Ele sunt mântuitoare si îl ajută pe om la această mântuire în sensul că îl eliberează si vindecă pe păcătos de deprinderile păcătoase. Se stie faptul că inima omului se modelează după actele exterioare lucrate prin vointa sa. Lucrarea faptelor bune si hotărârea de a nu mai repeta păcatele sunt mântuitoare, adică ajută la mântuirea omului. De aceea învătătura crestină ortodoxă afirmă mântuirea prin credintă si prin fapte. În acest context, expresia protestantilor "Sunt mântuit" nu are sens. Un om este mântuit abia atunci când s-a eliberat de orice păcat din viata lui. Ori, acest lucru nu se poate afirma cu certitudine într-o viată de om. Iată câteva versete din Noul Testament; toate indică spre lucrarea faptelor bune ca parte a parcurgerii si atingerii mântuirii. În Iope era o ucenită, cu numele Tavita, care, tâlcuindu-se, se zice Căprioară. Aceasta era plină de fapte bune si de milosteniile pe care le făcea. (Fapte 9:36) [Dumnezeu] va răsplăti fiecăruia după faptele lui... Dar acum, izbăviti fiind de păcat si robi făcându-vă lui Dumnezeu, aveti roada voastră spre sfintire, iar sfârsitul, viată vesnică... Dacă vietuiti după trup, veti muri, iar dacă ucideti, cu Duhul, faptele trupului, veti fi vii... Aceasta, fiindcă stiti în ce timp ne găsim, căci este chiar ceasul să vă treziti din somn; căci acum mântuirea este mai aproape de noi, decât atunci când am crezut. Noaptea e pe sfârsite; ziua este aproape. Să lepădăm dar lucrurile întunericului si să ne îmbrăcăm cu armele luminii. Să umblăm cuviincios, ca ziua: nu în ospete si în betii, nu în desfrânări si în fapte de rusine, nu în ceartă si în pizmă. Ci îmbrăcati-vă în Domnul Iisus Hristos si grija de trup să nu o faceti spre pofte. (Rom. 2:6; 6:22; 8:13; 13:11-14) Dacă, într-adevăr, L-ati ascultat si ati fost învătati întru El, asa cum este adevărul întru Iisus, să vă dezbrăcati de vietuirea voastră de mai înainte, de omul cel vechi, care se strică prin poftele amăgitoare si să vă înnoiti în duhul mintii voastre si să vă îmbrăcati în omul cel nou, cel după Dumnezeu, zidit întru dreptate si în sfintenia adevărului. (Efes. 4:21-24) Dar tu, o, omule al lui Dumnezeu, fugi de acestea si urmează dreptatea, evlavia, credinta, dragostea, răbdarea, blândetea. Luptă-te lupta cea bună a credintei, cucereste viata vesnicã la care ai fost chemat si pentru care ai dat bună mărturie înaintea multor martori... Să facă ce e bine, să se înavutească în fapte bune, să fie darnici, să fie cu inimă largă, agonisindu-si bună temelie în veacul viitor, ca să dobândească, cu adevărat, viata vesnică. (1 Tim. 6:11, 12, 18, 19) Vrednic de crezare este cuvântul, si voiesc să adeveresti acestea cu tărie, pentru ca acei ce au crezut în Dumnezeu să aibă grijă să fie în frunte la fapte bune. Că acestea sunt cele bune si de folos oamenilor. (Tit 3:8) Părtăsia ta la credintă să se facă lucrătoare în deplina cunostintă a oricărei fapte bune, pe care o faceti pentru Hristos Iisus. (Filim. 6) Asa si cu credinta: dacă nu are fapte, e moartă în ea însăsi. Dar va zice cineva: Tu ai credintă, iar eu am fapte; arată-mi credinta ta fără fapte si eu ît voi arăta, din faptele mele, credinta mea. Tu crezi cã unul este Dumnezeu? Bine faci; dar si demonii cred si se cutremură. Vrei însă să întelegi, omule nesocotit, că credinta fără de fapte moartă este? Avraam, părintele nostru, au nu din fapte s-a îndreptat, când a pus pe Isaac, fiul său, pe jertfelnic? Vezi că, credinta lucra împreună cu faptele lui si din fapte credinta s-a desăvârsit? (Iacov 2:17-22) Pentru aceasta, puneti si din partea voastră toată sârguinta si adăugati la credinta voastră: fapta bună, iar la fapta bună: cunostinta. (2 Pet. 1:5) Stiu faptele tale si osteneala ta si răbdarea ta... Cine are urechi să audă ceea ce Duhul zice Bisericilor: Celui ce va birui îi voi da să mănânce din pomul vietii, care este în raiul lui Dumnezeu... Nu te teme de cele ce ai să pătimesti. Că iată diavolul va să arunce dintre voi în temnită, ca să fiti ispititi, si veti avea necaz zece zile. Fii credincios până la moarte si îti voi da cununa vietii... Am auzit un glas din cer, zicând: Scrie: Fericiti cei morti, cei ce acum mor întru Domnul! Da, grăieste Duhul, odihnească-se de ostenelile lor, căci faptele lor vin cu ei... Am văzut pe morti, pe cei mari si pe cei mici, stând înaintea tronului si cărtile au fost deschise; si o altă carte a fost deschisă, care este cartea vietii; si mortii au fost judecati din cele scrise în cărti, potrivit cu faptele lor. (Apoc. 2:2, 7, 10; 14:13, 20:12) În mod particular, întâia Epistolă a Sf. Ap. Ioan atrage atentia asupra necesitătii unirii credintei cu lucrarea faptelor bune; simpla credintă cu mintea (asa cum cred si dracii) nu este suficientă pentru mântuire. Cel ce zice: L-am cunoscut, dar poruncile Lui nu le păzeste, mincinos este si întru el adevărul nu se află. Cine păzeste cuvântul Lui, întru acela, cu adevărat, dragostea lui Dumnezeu este desăvârsită. Prin aceasta cunoastem că suntem întru El. Cine zice că petrece întru El dator este, precum Acela a umblat, si el asa să umble... Oricine si-a pus în El nădejdea, acesta se curăteste pe sine, asa cum Acela curat este... Oricine rămâne întru El nu păcătuieste; oricine păcătuieste nu L-a văzut, nici nu L-a cunoscut... Oricine este născut din Dumnezeu nu săvârseste păcat, pentru că sământa lui Dumnezeu rămâne în acesta; si nu poate să păcătuiască, fiindcă este născut din Dumnezeu. (1 In. 2:4, 5, 6; 3:3, 6, 9) În concluzie, omul are iertarea păcatelor prin credinta în Iisus Hristos si prin mărturisirea si părăsirea păcatelor. Măsura în care s-a mântuit poate fi apreciată însă numai la Judecata de Apoi, în functie de faptele sale bune si de nevointa sa spre o viată sfântă. Trebuie mentionat aici că Judecata nu se va desfăsura cu Iisus Hristos prezidând un juriu de o manieră lumească si trimitând oamenii în Iad. Faptele bune sau rele ale oamenilor (structura lor sufletească) - "cum te voi găsi, asa te voi judeca" - sunt cele care îi vor duce pe acestia în Rai sau Iad. Faptele tuturor vor fi revelate în fata dreptului Judecător si a puterilor ceresti. Temelia pentru schimbarea acestei structuri sufletesti ("mântuire") este credinta în Iisus Hristos, iar transformarea efectivă se realizează cu vrerea omului si cu ajutorul lui Dumnezeu." Si cu asta inchei! Doamne ajuta! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
ma bucur de cunostintele tale si nu vreau sa mai obiectez nimic si Domnul va lucra in inima ta sunt sigur de asta si vom mai vorbi. doar cu privire la acest verset vreau sa aduc o mica lamurire de care si multi protestanti nu o inteleg si unii chiar si-au denumit biserica perfectionista,, chiar zic ca nu mai gresesc Oricine este născut din Dumnezeu nu săvârseste păcat, pentru că sământa lui Dumnezeu rămâne în acesta; si nu poate să păcătuiască, fiindcă este născut din Dumnezeu. (1 In. 2:4, 5, 6; 3:3, 6, 9) cuvantul desi ni-i se pare ca-l intelegem noi ne este talmacit de Duhul Domnului si iata insemnatatea acestui verset.omul cand se pocaieste e nascut din nou( cum vb nicodim cu Domnul din cuvant il primeste si Duhul Domnului vine in el)si ei zic bai daca mai pacatuim inseamna ca nu suntem din Dumnezeu?ca asa scrie aici...atunci noi nu mai gresim caci avem Duhul in noi, nu-i asa?...si pe spusele astea s-a format o alta biserica?????sau adunare,, nu stiu daca au statut juridic,,dar iata ce inseamna:: versetul e adevarat caci nu poate fi schimbat atuci inseamna ca omul nou din tine nu poate pacatui cel nascut din Duhul Domnului care trebuie sa-l hranesti prin cuvant fapte cum spuneai si tu..atunci de ce pacatuiesc ca totusi am Duhul Domnului??atunci esti stapanit de omul vechi care ai avut grije de el l-ai hranit si e tare si-l domina pe omul nou....aici e lupta firea trebuie rastignita cu patimile si poftele impreuna sa nu uiti de vreuna ca-i bai...si eu acum ma lupt din nou sa rastignesc firea caci am devenit cam lumesc, da e trist dar nu disper caci am inceput sa castig din terenul pierdut
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Iarta-ma, sora, dar la ce iti fososesc toate astea, cata vreme mai poti sustine, iata, ca Sfintii Parinti si-au dat si ei, bietii oameni cumsecade, cu ... parerea.
Chiar asta faceau? Isi dadeau cu parerea?... Te pomenesti ca scuipau si seminte, ale caror coji le aruncau spre interlocutori deodata cu ... parerile. Mai, mai mai.... chiar nu putem iesi deloc din contextul tiganiei noastre autohtone? Din mrejele tv-ului si fituicilor de strada? Sora, daca n-ai bagat de seama, Parintii si Biserica spun si fac altfel, altceva, altcumva. M-ai necajit surioara cu expresia din postare (care sugereaza altele mai dihai pe dedesubt), m-ai necajit si iata, iti spun de la obraz: mai pune si matale mana pe bunul simt al lecturii, al studiului si pe rumegarea scrierilor Sfintilor Parinti. Ti-oi face mult bine si ne vei face si noua. Te rog! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
rezultate triplu test | Mirela0110 | Generalitati | 6 | 11.11.2010 13:01:12 |
Dialogul ,intre sinceritate si viclenie | flying | Generalitati | 3 | 08.06.2010 23:30:04 |
Un nou test sangvin detecteaza cancerul cu sase ani înainte de formarea tumorilor | absolutep0wer | Generalitati | 7 | 08.06.2010 19:58:39 |
|