![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Moaștele Sfântului Calinic de la Cernica vor fi purtate în procesiune în Municipiul Pitești, în perioada 5-6 mai 2012. Sosirea moaștelor Sf. Calinic în municipiul Pitești se face cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, la solicitarea Înaltpreasfințitului Părinte Calinic, Arhiepiscop al Argeșului și Muscelului.
Astfel, potrivit unui comunicat emis de Biroul de presă al Arhiepiscopiei Argeșului și Muscelului, Sâmbătă 5 mai 2012, racla cu sfintele moaște va ajunge la orele 18:00 în centrul orașului Pitești, la Biserica Domnească închinată Sfântului Mare Mucenic Gheorghe. Pentru ca bucuria credincioșilor să fie deplină, din municipiul Curtea de Argeș vor fi aduse și moaștele Sfintei Mucenițe Filofteia. Din fața Bisericii Domnești moaștele celor doi sfinți vor fi purtate în procesiune prin centrul orașului până la mănăstirea Trivale, unde vor fi așezate întru-un baldachin special amenajat. Credincioșii prezenți la acest pelerinaj vor avea posibilitatea să aducă cinstire celor doi sfinți, iar duminică 6 mai 2012 să participe la Sfânta Liturghie arhierească oficiată la mănăstirea Trivale de Întâistătătorul Eparhiei Argeșului și Muscelului, Înaltpreasfințitul Părinte Calinic, împreună cu alți ierarhi din eparhiile vecine, invitați la acest eveniment deosebit.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
În cadrul Facultății de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae” a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași a fost înființat Cercul de Cercetare Biblica „Prof. Dr. Pr. Vasile Gheorghiu”, care-l are ca îndrumător pe asist. drd. pr. Cezar Paul Hârlăoanu. Saptamana care tocma s-a incheiat, a avut loc cea de-a doua întâlnire lunară a cercului, intitulată „Suferința și vindecarea-argumente scripturistice”.
Cabinetul de Teologie Biblică a Facultății de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae” din Iași a găzduit joi seară cea de-a doua întâlnire lunară a Cercului de Cercetare Biblica „Prof. Dr. Pr. Vasile Gheorghiu”, intitulată „Suferința și vindecarea-argumente scripturistice”. Alături de asist. drd. pr. Cezar Paul Hârlăoanu, îndrumătorul cercului și moderatorul întâlnirii, studenții teologici ieșeni l-au avut ca invitat pe lect. dr. pr. Ilie Melniciuc Puică, profesor titular în cadrul Facultății de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae” din Iași la disciplina Studiul Noului Testament. În cadrul întâlnirii au fost susținute trei referate: „Metafizica suferinței”, autor Daniel Filip Afloroaiei, „Vindecarea prin credință”, autor Bogdan Vlăduț Brânză și „Intervalul aproapelui. Ceasul acela. Răs-bunarea sinelui”, autor Bogdan Ioan Anistoroaei, toți studenți ai Facultății de Teologie din Iași. „Din Sfânta Scriptură avem cuvintele vieții veșnice și de aceea aceste cuvinte nu trebuie pierdute sau ignorate. Tinerii care participă la acest cerc biblic nu fac altceva decât să arate că au viață în ei și că iubesc cuvintele Scripturii, cuvinte care trebuie rostite, propovăduite și cântate spre slava lui Dumnezeu”, a menționat lect. dr. pr. Ilie Melniciuc Puică. Înființat în urmă cu o lună și jumtate, Cercul de Cercetare Biblica „Prof. Dr. Pr. Vasile Gheorghiu” răspunde necesităților de studiu aprofundat pentru cei interesați de disciplinele biblice. La ședințele cercului pot participa studenți, masteranzi sau doctoranzi. „ Numele cercului este cel al teologului român Vasile Gheorghiu, membru de onoare al Academiei Române și profesor de Noul Testament la Facultatea de Teologie din Cernăuți, facultate ce a fost foarte mult timp asociată cu Universitatea din Iași. Opera teologului Vasile Gheorghiu este încă insuficient folosită și cercetată și încercăm în viitor în cadrul acestui cerc să reedităm și să revitalizăm opera acestuia. Pe de altă parte, prin organizarea Cercului de Cercetare Biblică, studenții au posibilitatea să prezinte referate și să discute pe anumite teme dinainte stabilite, încercându-se depășirea nivelului unei ore de seminar sau de curs. Totodată, dorim să aducem și invitați din afara facultății noastre pentru ca membrii cercului să interacționeze și să relaționeze cu persoane diferite. Mi-aș dori să crească nivelul de interes, pentru că acesta aduce cu sine și creșterea nivelului de cunoaștere”, a declarat asist. drd. pr. Cezar Paul Hârlăoanu, îndrumătorul cercului. „Acest cerc a venit ca o necesitate, ca o completare a cursurilor, întrucât el este destinat celor care iubesc cu adevărat studiul și în special studiul biblic”, a spus Bogdan Ioan Anistoroaei, student în anul al II-lea la Facultatea de Teologie din Iași. Urmatoarea întalnire a Cercului de Cercetare Biblică va avea loc pe 31 mai a.c.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Site-ul Religioscope a publicat în 23 aprilie, un articol despre studiile recente care se referă la credință, necredință și ateism în lumea contemporană.
Unul dintre aceste studii, publicat pe 18 aprilie, arată clar că: “credința în Dumnezeu rămâne puternică, însă s-a diminuat în anumite țări. Declinul este modest, însă o eroziune foarte lentă atinge cea mai mare parte a statelor implicate în analiză”. Există țări în care credința în Dumnezeu a crescut considerabil din 1991 până în 2008: Israel, Rusia și Slovenia sunt doar câteva dintre țările de acest fel. Mai multe țări au realități contrastante. Astfel, în 2008, 52,1% dintre locuitorii Germaniei de Est au spus că nu cred în Dumnezeu, dintre aceștia 46% nu au crezut niciodată și resping total ideea de Dumnezeu. Pe podiumul ateismului se află cehii cu 39,9% și francezii cu 23,3%. De cealaltă parte, filipinezii sunt cei mai credincioși, doar 0,7% dintre ei declarând că nu cred în Dumnezeu. Ciprioții atei sunt 1,9%, chilienii 1,9%. De asemenea americanii din Statele Unite cuprind doar 3% atei și doar 3,3% dintre polonezi nu cred în Dumnezeu. O constantă observată de acest studiu arată că cea mai mare credință o au persoanele vârstnice, cele cu studii superioare (sic) și cele din țările emergente economic. Sursa: http://religion.info
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Marți, 1 mai 2012, la orele 17.00, în acordul clopotelor Catedralei Arhiepiscopale din Râmnicu Vâlcea delegația ce însoțește racla cu Moaștele Sfântului Ierarh Calinic a plecat de la Centrul Eparhial spre Mănăstirea Frăsinei, ctitoria marelui ierarh.
La poarta mănăstirii racla cu Sfintele Moaște și delegația condusă de Înaltpreasfințitul Părinte Irineu, Mitropolitul Olteniei, au fost întâmpinate de către părinții monahi în frunte cu starețul mănăstirii Arhimandritul Neonil Ștefan. Apoi Moaștele Sfântului au fost purtate în Procesiune până în biserică, unde după o slujbă de Te Deum au fost așezate la loc de cinste, spre închinare. La final, Înaltpreasfințitul Părinte Irineu a rostit un cuvânt de învățătură în care a mulțumit lui Dumnezeu pentru darurile revărsate asupra noastră și pentru sosirea Sfântului Ierarh Calinic după peste 150 de ani la ctitoria sa de suflet, Mănăstirea Frăsinei. În timpul petreceri Moaștelor Sfântului Calinic la ctitoria sa, se vor săvârși mai multe slujbe religioase: Slujba Privegherii (Vecernia cu Litie și Utrenia) - marți seara, iar miercuri, de la orele 8.00, Acatistul Sfântului Ierarh, Sfânta Liturghie Arhierească și Taina Sfântului Maslu. La Mănăstirea Frăsinei, Sfintele Moaște vor rămâne până miercuri, 2 mai, orele 14.00, când vor fi duse la Mănăstirea Lainici.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 01.05.2012 at 23:55:07. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Piatra de temelie a primei biserici ortodoxe române din regiunea Piemonte, Italia, a fost sfințită, marți, 1 mai, la Parohia 'Sfântul Cuvios Gheorghe de la Cernica', din Chivasso, păstorită de părintele Nicolae Vasilescu.
La acest moment solemn, precedat de Sfânta Liturghie, a participat PS Episcop Siluan al Episcopiei Ortodoxe Române a Italiei, având ca oaspete de seamă pe ÎPS Arhiepiscop Ioan al Episcopiei Covasnei și Harghitei, care a însoțit și a adus spre închinare, din încredințarea Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, moaște ale Sfântului Cuvios Gheorghe de la Cernica. În fruntea delegației de la Mănăstirea Cernica s-a aflat părintele stareț Maxim, însoțit de alți preoți. Acesta a adus în dar parohiei de la Chivasso un veșmânt cu care au fost îmbrăcate moaștele Sfântului Cuvios Gheorghe. Au fost prezenți reprezentanți ai autorităților civile și religioase din orașul Chivasso, al căror aport generos la achiziționarea terenului și a aprobărilor pentru edificarea locului de cult a fost și este de importanță fundamentală.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Urmare a evenimentelor petrecute în ultima vreme în localitatea Vășad, din județul Bihor, legate de litigiul patrimonial dintre comunitatea ortodoxă și cea greco-catolică, suntem în măsură a face următoarele precizări, clarificări și îndreptări, în condițiile răspândirii unor neadevăruri, exagerări și chiar calomnii, de către structurile de conducere catolice de rit bizantin.
Tot ceea ce s-a petrecut la Vășad demonstrează incapacitatea conducerii Episcopiei catolice de rit bizantin din Oradea de a promova dialogul. Astfel, în mod unilateral, fără informarea și consultarea prealabilă a Episcopiei Ortodoxe Române a Oradiei, înainte de sărbătoarea Floriilor, 5 aprilie 2012, uzând de titlul judecătoresc definitiv și irevocabil, în prezența executorului judecătoresc, reprezentanții uniților au dorit să intre în biserica din Vășad, singura din localitate. Parohia ortodoxă a fost somată să predea biserica, moment ce a stârnit protestul credincioșilor ortodocși (în număr de 870 [opt sute șaptezeci] de persoane, în timp ce uniți sunt doar treizeci), fără a exista acte de violență sau agresări fizice, așa cum tendențios au arătat reprezentanții Episcopiei unite. Deși Preasfințitul Părinte Sofronie, Episcopul Oradiei, a trimis Episcopului unit Virgil Bercea, ca în fiecare an, scrisoare irenică cu prilejul praznicului Învierii Domnului, acesta nu a răspuns, fiind pentru prima oară în ultimii cinci ani când nu a trimis scrisoare irenică de Paști. De fapt, este singurul ierarh care, în acest an, nu a răspuns cu scrisoare irenică Preasfințitului Părinte Sofronie, ci a preferat ca, în Săptămâna Patimilor și în perioada pascală, să atace în presă Biserica Ortodoxă Română. A urmat o a doua tentativă de executare silită, la data de 26 aprilie 2012, eșuată în mod intenționat de partea greco-catolică, datorită modului de abordare, executorul judecătoresc renunțând rapid la executare, iar Episcopia Unită victimizându-se într-o campanie de presă exagerată, urmărindu-se provocarea și tulburarea credincioșilor ortodocși, deja lezați de aceste evenimente dureroase din viața lor. Și această campanie, ca și cele anterioare, nu a reprezentat altceva decât o altă încercare de manipulare a opiniei publice și a autorităților centrale și locale și, nu în ultimul rând, a instanțelor judecătorești, cu atât mai mult, cu cât marea majoritate a hotărârilor judecătorești ce privesc litigiile patrimoniale le sunt favorabile. Deși partea ortodoxă a fost acuzată de „ură interconfesională și acțiuni antisociale contra greco-catolicilor”, printr-o campanie agresivă de imagine, fără precedent, împotriva ortodocșilor, prin scrisori deschise distribuite în presă, în care automartirizarea și victimizarea excesivă au fost exhibate exagerat, răspunsul înțelept și echilibrat al credincioșilor ortodocși din Vășad a dus în derizoriu abordarea meschină a celor care, în ochii lumii, vor să pară asupriți și nedreptățiți, uitând că doar cerșetorii își arată rănile! Dovada maximă a bunei credințe, din partea ortodocșilor creștini, a fost faptul că, imediat după Sfintele Paști, parohia ortodoxă din Vășad și-a amenajat un spațiu liturgic provizoriu de slujire, în casa parohială, părăsind, în bună rânduială, sfântul lăcaș aflat în litigiu, în perspectiva înălțării unei noi biserici parohiale. În data de 3 mai 2012 , la ora 6 dimineața, în prezența unității de jandarmi, s-a realizat executarea efectivă, prin tăierea încuietorii și înlocuirea acesteia, uniții ocupând biserica și intrând efectiv în posesia acesteia. Soluția slujirii alternative în biserica din Vășad, propusă de către uniți, nu este una viabilă, deoarece experiența din ultimii ani a dovedit că, în timp, apar blocaje provocate de către greco-catolici, preoții și credincioșii ortodocși majoritari având parte de tratamente umilitoare din partea clerului unit. Un exemplu evident în acest sens este cel din localitatea Cheț, unde, după deschiderea pe care Preasfințitul Părinte Episcop Sofronie a arătat-o românilor uniți cu Roma din Bihor, la începutul anului 2008, în același an, la 15 august, de praznicul Adormirii Maicii Domnului, preotul greco-catolic a blocat accesul preotului ortodox în biserică, deși era în vigoare un protocol semnat de slujire alternativă. În aceste condiții, credincioșii ortodocși și-au construit o nouă biserică, târnosită de Preasfințitul Părinte Sofronie în data de 18 octombrie 2009, la doar un an de zile de la punerea pietrei de temelie. Din toate acțiunile Episcopiei unite din Oradea, unilaterale, de provocare, se poate deduce reaua intenție, dorința de exagerare rău voitoare, pentru a crea o falsă problemă și, implicit, o imagine neadevărată cu privire la situația confesională din țară, în criza evidentă de credincioși, compensată prin pofta morbidă după lăcașurile de cult construite de înaintașii celor de astăzi, în majoritate ortodocși, la fel cum și înaintașii credincioșilor care au ridicat bisericile au fost, la rândul lor, tot ortodocși. Atitudinile agresive din ultima vreme ale uniaților și spectacolul dezonorant pe care îl promovează, arată incapacitatea de a intra în dialog, în condiții normale, preferându-se umilirea și intimidarea credincioșilor ortodocși majoritari, prin folosirea jandarmilor (ca în timpul ocupației habsburgice) și a executorului judecătoresc. De altfel, chiar și chemarea în instanță a unei comunități creștine, fie și în chestiuni patrimoniale, de către o altă comunitate creștină, este total străină duhului Evangheliei Mântuitorului Hristos Iisus. Dumnezeu să vadă și să judece!
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Mai mulți musulmani au devenit creștini în ultimii 15 ani decât în ultimele 15 secole. În ultimele știri de ieri, câțiva atacatori sinucigași au ucis 7 oameni în Afghanistan și au rănit 17, majoritatea copii afghani care mergeau spre școală. Acesta este – în declarația unui oficial taliban – răspunsul pentru vizita președintelui Obama în țara lor. Călătoria președintelui american coincide cu un an de la uciderea lui Osama Bin Laden. Moartea acestuia a făcut viața occidentalilor mai sigură? Da și nu. A fost o demonstrație de eficiență militară și de spionaj, însă celulele teroriste s-au răspândit acum în Afghanistan, Africa, Pakistan etc. Micro-terorismul este acum cea mai mare primejdie pentru civilizațiile occidentale. Spre exemplu, 7 oameni au fost arestați ieri în Anglia pentru finanțarea terorismului. 5 anarhiști au fost arestați în Cleveland, Statele Unite, pentru plantarea de explozibil la un pod. În februarie, un imigrant din Maroc a fost arestat lângă Clădirea Capitoliului purtând o centură cu explozibil. Iar un afghan imigrant care a admis că intenționa să pună bombe în cinematografele din Ney York a fost arestat și condamnat recent. Putem aștepta să se diminueze această amenințare? Nu. Sondajele arată că tot mai mulți militanți musulmani doresc să moară pentru credința lor, convinși că omorându-te pe tine și pe mine este o apărare a islamului cerută de Coran. Apărarea militară nu este de ajuns. Trebuie îmbunătățite condițiile economice și politice în țările unde se recrutează noua generație de teroriști. Mai presus de orice, lupta spirituală este important. Occidentul se luptă cu un inamic care caută să impună o versiune fundamentalistă a islamului lumii întregi. Mântuitorul a spus: „Va veni vremea când oricine vă va ucide, va crede că aduce slujbă lui Dumnezeu” (Ioan 16, 2). Și continuă: „Și vor face aceasta pentru că nu L-au cunoscut pe Tatăl, nici pe Mine” (v.3). Așadar dacă L-ar fi cunoscut pe Iisus, acești oameni care ucid, n-ar mai ucide. Este oare posibil să aducem la Hristos, niște oameni care au fost manipulați și setați să ucidă pentru supremația credinței lor? Mai mulți musulmani au devenit creștini în ultimii 15 ani decât în ultimele 15 secole. Dacă acești oameni îl vor cunoaște pe Hristos, Îl vor face pe Iisus Domn al vieții lor, vor înlocui răzbunarea cu reconcilierea (Matei 5, 38-42), etica urii cu morala iubirii (Ioan 13, 34-35). Imaginați-vă rezultatele la scară mondială. Cum îi putem aduce la Hristos pe acești oameni? Prin iubire, prin urmarea Învățătorului nostru, prin ajutorarea tuturor copiilor bolnavi din țările sărmane, creștini și musulmani, prin accesul la educație, sănătate, igienă, prosperitate de ce nu, a tuturor oamenilor, indiferent de credința lor. Războiul iubirii este singurul război care biruie toate veacurile. Care este rolul nostru? Putem noi schimba atitudinea guvernelor? Iisus a spus: „Iubiți pe vrăjmașii voștri, rugați-vă pentru cei ce vă vatămă și vă prigonesc” (Matei 5, 44). "Faceți ce vă va spune El". V-ați rugat azi pentru musulmanii radicali ca să-L cunoască pe Hristos astăzi? Articol scris de Jim Denison Sursa: www.christianpost.co
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| O hotararea noua publicata pe www.basilica.ro | mihailt | Generalitati | 6 | 14.01.2011 23:11:54 |
| Activitatile saptamanii la Centrul de Formare si Consiliere | fragmente | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 13.09.2010 10:25:35 |
| Centrul Academic International Eminescu ( 121 de ani in eternitate ) | cristiboss56 | Resurse ortodoxe on-line | 0 | 14.06.2010 18:59:31 |
| Am noutati: cred ca stiu cine e NOI | mq | Generalitati | 19 | 02.09.2009 14:54:01 |
| Noutati uimitoare la Altermedia!Tesla a fost roman!Parol! | mihailt | Generalitati | 3 | 21.05.2009 22:43:39 |
|
|