|  |  | 
|  | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Perfecta iluminare presupune in mod necesar aprinderea inimii cu dragoste nediscriminatorie pentru toate fiintele din cele trei lumi: celesta, pamanteana si subpamanteana. Buddha Sakyamuni a transmis doua feluri de invataturi pentru atingerea acestei stari exaltate. Una, prin linia lui Buddha Maytreia - Asanga - Serlingpa - Atisha, numindu-se 'Cele 7 verigi cauza efect' Cealalta prin linia lui Buddha Manjushri - Shantideva, numindu-se 'Egalizarea si schimbarea sinelui cu celelalte fiinte'. Cea de a doua este mai profunda ca prima, insa ambele sunt la fel de importante in generarea mintii iluminarii, suprema Bodhicitta. 
				__________________ | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Citat: 
 Pentru a intelege explicatiile referitoare la "Egalizarea si schimbarea sinelui", trebuie mai intai inteles mecanismul prin care este generata fiecare forma de suferinta, chiar infima, fara exceptie. Mai jos este prezentat schematic lantul de generare: Necunoasterea Adevarului (ignoranta)    -->  conceperea in fiecare instanta cognitiva a unui “Eu Independent” (eul este conceput gresit – “conceptia impura despre Sine” -  este innascuta, si ulterior exacerbata intelectual in cazul fiintelor rationale) --> iubirea-de-sine  --> generarea impresiei de “al Meu”   -->  identificarea Eului cu corpul  -->   iubirea corpului   -->  actiuni nevirtuoase (au la baza motivatia iubirii-de-sine si iubirii-corpului)   -->    Multitudinea de suferinte interminabile 
				__________________ | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Un aspect preliminar – despre motivatie Pentru a intelege modul in care este generata trairea exceptionala a “compasiunii universale”, mai intai este important de inteles modul cel mai general al structurii gandirii budiste. O observatie generala: Orice actiune are la baza o motivatie, care poate fi pusa in ecuatie sub forma de mai jos (actiune)motivatie In cazul fiintelor obisnuite, fie celeste, pamantene sau subpamantene, aceasta ecuatie arata de forma: (actiune)iubire-de-sine Motivatiile tuturor actiunilor sunt, cu precadere, contaminate de iubirea-de-sine. Budismul contine doua sisteme de invataturi: Hinayana si Mahayana. (Tantrayana este o particularitate a Mahayanei) Hinayana este denumit generic “micul vehicul”, pentru ca cel ce aspira la voluptatea libertatii o face in primul rand pentru el insusi – deci forta motivationala este derivata tot din iubire-de-sine. Insa aceasta iubire-de-sine incepe sa-si piarda din intensitate pe masura ce sunt savarsite actiuni virtuoase sub votul hinayanic : ascultare, saracie si castitate. Astfel ca, toate actiunile unui aspirant hinaianic incep sa fie patrunse progresiv de o motivatie superioara, diferita de cea a fiintelor obisnuite: aceasta se numeste “renuntare” la atractiile samsarice. In ecuatie arata sub forma: (actiuni hinaianice)renuntare De la meditatie, la rugaciune, la obligatii lumesti comune…toate actiunile sunt motivate de renuntare. Aceasta renuntare are forma unei sete puternice de libertate. Libertatea este inteleasa si gustata in rugaciune cugetand asiduu la setul de instructiuni hinaianice: natura samsarei, impermanenta, moartea, karma, frica, spovedania, curatenia... Odata ce este gustata in meditatie si rugaciune o stare de slobozenie interioara din ce in ce mai pronuntata, motivatia renuntarii devine foarte puternica. Astfel ca, un sinonim pentru ecuatia motivationala hinainica poate fi exprimata si astfel: Hinayana : (actiuni)motivate de aspiratia la libertate Toate actiunile unui om aflat pe treapta hinaianica sunt savarsite cu intentia producerii efectului eliberarii. Se spune ca astfel de actiuni sunt in sfera puterii – sunt esenta fortei, pentru ca lumescul incepe sa fie progresiv biruit. 
				__________________ | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Sumarizand, in sistemul Hinaya - aspirantul, initial, constientizeaza iminenta producerii nenorocirilor viitoare, care au drept cauza actiunile nevirtuoase pe care le-a savarsit in trecut si genereaza Frica.  Acesta este primul pas cu care intra realmente in fluxul spiritual. In continuare, constientizeza ca bogatiile si atractiile lumii sunt ca niste flori otravite si atunci leapada totul pe dinlautru, sigiland aceasta decizie cu votul Saraciei. Frica este mentinuta pana cand este inlocuita progresiv de Mila Universala, stadiu cand aspirantul paseste din Micul Vehicul in Marele Vehicul: Mahayana. Mahayana este deci o prelungire a Hinayanei. Nu putem vorbi de nicio realizare mahayanica care sa nu depinda de realizari hinayanice. Altfel spus, Mahayana este imbricata in Hinayana. Simbolic, aceasta dependenta poate fi exprimata grafic astfel: Hinayana (Mahayana) Realizarile Mahayanei sunt mult superioare realizarilor Hinayananice, pentru ca toate actiunile unui mahayanist sunt motivate de dragostea universala. Si un hinaianist cultiva dragostea, dar aceasta nu este inca o forma calificata de iubire. Ea este imperfecta fiind limitata, partiala si amestecata cu iubire-de-sine. Cea mai inalta treapta pe care poate urca un hinaianist (adica daca nu reuseste sa atinga dragostea universala) este Eliberarea din procesualitate. Aceasta realizare exceptionala este cunoscuta si ca Mica Iluminare sau Media Iluminare. Mahayana este o stare extraordinara a mintii si inimii. Nimeni nu poate sa spuna ca acesta este un hinaianist sau un mahaianist, pentru ca in esenta acestea sunt calitati ascunse. In Mahayana se intra efectiv cand aspirantul genereaza spontan si incontinuu bodhicitta. Bodhicitta este o vointa titanica de a atinge desavarsirea iluminarii, motivata exclusiv de compasiunea universala. Pentru ca doar din aceasta stare fiintele samsarice pot fi realmente ajutate direct si eficient de catre aspirant. Din oricare alta stare, ajutorul este limitat, imperfect si de multe ori inadecvat. (O fiinta bolnava este putin de folos altei fiinte bolnave) Pentru a face o distinctie clara, dorinta de a atinge desavarsirea spirituala fara motivatia milei universale NU este bodhicitta. Dupa ce se intra in Mahayana, toate actiunile comune sau spirituale sunt motivate de Bodhicitta. Ca expresie simbolica aceasta poate fi reprezentata de forma: (actiune)bodhicitta Astfel de actiuni, dezbracate de iubirea-de-sine se spune ca sunt perfecte. 
				__________________ Last edited by florin.oltean75; 02.05.2012 at 22:02:36. | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Bodhicitta nu poate fi inteleasa si traita, fara intelegerea  Milei Universale. Ce este Mila Universala? Mai intai cateva cuvinte despre Iubirea in Trei Fete. Iubirea, in general, oscileaza in trei game relativ distincte dar unite de acelasi fir simtitor: 1. iubirea afectuoasa - sau "incalzitoare" - PREMA - o iubire invaluitoare numita "apropiere" sau intimitate 2. iubirea altruista - sau "bine-voitoare" - MUDITA - iubirea in aspectul ei dinamic 3. iubirea indurerata - sau "mila" - KARUNA - iubirea in context tragic Astfel, desi Iubirea este Una, ea se exprima in cele Trei Ipostase. Orice fiinta poate simti in anumite circumstante o mila spontana, covarsitoare pentru o alta care se afla intr-o situatie dificila. Aceasta traire se spune in scripturi ca este samanta budeitatii. Deci budeitatea nu poate fi in afara flacarilor dragostei. Ce este fara dragoste - nu este budeitate. Compasiunea Universala este o maturare inconceptibila a milei circumstatiale, simtita fara discriminare pentru toate fiintele captive in mizeriile procesualitatii. Compasiunea Universala este PREMA care constientizeaza primul adevar nobil: Adevarul despre Suferinta si se transforma in KARUNA. O fiinta obisnuita nu cunoaste Adevarul despre Suferinta. Are experiente ale suferintei dar nu-i poate identifica corect natura. Acest adevar poate fi vazut direct doar de o fiinta "nobila". O fiinta nobila in acest context este aceea care a realizat natura ultima a realitatii. | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Nene, asta e forum crestin nu budist. Nu intereseaza pe nimeni aberatiile astea, nici macar ca si cultura generala. Tu de ce-ti pierzi timpul? Sa dai aparente de eruditie citand mai mult decat poti traduce? | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Citat: 
 Tu de ce vorbesti in numele altora? Poate iti pierzi Timpul. | 
|  | 
| 
 | 
|  Subiecte asemănătoare | ||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari | 
| Caracterul universal al milei | florin.oltean75 | Generalitati | 4 | 29.04.2012 23:48:40 | 
|  |