Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Din Noul Testament
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.04.2012, 15:27:07
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Parerea mea e ca la intalnirea lui Hristos cu cei doi pelerini, Luca si Cleopa, in drum spre Emaus, insemnele cuielor din mainile Lui nu constituie un semn distinctiv de recunoastere.
[...]
Cel inviat, Insusi le tine ochii inchisi ca ei sa Il priveasca fara sa-L vada,
sa-L observe fara sa-L recunoasca. Hristos Insusi opereaza asupra lor neputinta de a-L identifica.

Cu alte cuvinte, Hristos refuza sa li se descopere, dar nu ascunzandu-se sub o oarecare masca, ...

De ce face asta? De ce-i tine in suspans? De ce avea interesul sa nu fie recunoscut de propriii lui prieteni si asa ravasiti si buimaci? Ce vrea de fapt sa arate? – Raspunsul la aceste intrebari e uimitor si fascinant, cu reverberatii pana la sfarsitul lumii, insa ne indepartam de la topic.
Asa este.
Intocmai s-a intaplat si la pescuirea minunata de dupa inviere (Ioan 21), cand Iisus a tinut inchisi doar ochii lor (nu insa si mintea, care vedea lucrarile Domnului) ca sa nu vada doar atributele fizice si sa fie recunoscut fizic (mai exact prin atribultele fizice) ci Domnul vrea sa le dea pilda si lor si noua ca sa il recunoaste pe EL din lucrarile (harul) Sale.
"Iisus le-a zis: Veniți de prânziți. Și nici unul din ucenici nu îndrăznea să-L întrebe: Cine ești Tu?, știind că este Domnul. " (Ioan 21)

In cazul celor doi ucenici Luca si Cleopa (Luca 24) Domul vre ca EL sa fie cunoscut in Sfanta Euharistie, caci doar atunci se deschid deplin ochii duhovnicesti ai omului, cand omul duhovnicesc plin fiind de Duhul Sfant are "gandirea lui Hristos" (I Corinteni cap 2) si vede in Duhul Sfant.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Referitor la ranile inca sangerande, chiar si dupa ce materia Trupului Sau se impregnase deplin de Duhul Sfant si devenise materie pnevmatofora, am mari dubii. N-as lua drept reper acele reprezentari artistice din care reiese asa ceva.
Asa este. Ortodoxia crestina este straina de asemnea cugetari si reprezentari.

Last edited by Eugen7; 23.04.2012 at 15:32:38.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 25.04.2012, 00:37:40
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
In cazul celor doi ucenici Luca si Cleopa (Luca 24) Domul vre ca EL sa fie cunoscut in Sfanta Euharistie, caci doar atunci se deschid deplin ochii duhovnicesti ai omului, cand omul duhovnicesc plin fiind de Duhul Sfant are "gandirea lui Hristos" (I Corinteni cap 2) si vede in Duhul Sfant.


Multumesc pentru completari, Eugen.
Asa-i cum zici!

Dupa Inviere, Hristos, Cel ce a unit in Sine creatul cu Increatul, materia cu Duhul, nu se retrage in Cerul Lui inaccesibil, ci e cu noi pana la sfarsitul veacurilor, doar ca nu in acelasi mod cum fusese timp de 33 de ani si nici doar avand o relatie exterioara cu omul, asa cum avusese inainte de Intrupare.

Frangerea painii la Emaus si, in special, disparitia Lui imediata din fata lui Luca si Cleopa sunt modul tainic prin care Hristos ne arata cum ne poate deveni accesibil: de acum incolo, ni se infatiseaza si ni se da prin Duhul Sfant, in chipul materiei pnevmatofore (paine si vin transfigurate de Duhul Sfant in Liturghie).

Din acel moment declansat la Emaus, s-a terminat era Hristosului istoric, s-a terminat era Hristosului exterior. A inceput era liturgica, in care El ne devine launtric, inclusiv in latura noastra materiala.

Ma doare sufletul pentru toti (neo)protestantii care in pseudo-pietismul si incapatanarea lor, au impresia ca e suficient doar sa-L accepti la nivel mintal, insa nu vor sa aiba nici o tangenta cu materia indumnezeita a Trupului Sau disponibila doar in Sf. Liturghie savarsita de cei cu hirotonie valida
(adica prin punerea mainilor pe linie directa si neintrerupta direct de la Hristos prin apostoli).

Se multumesc cu un „hristos partial”, pe care doar trebuie sa-l accepte mintal si sa-I urmeze invataturile in ideea unei moralitati de care si ateii sunt capabili, dar nicidecum nu-L acccepta pe Hristosul Integral(materie+nematerie) disponibil doar in Sfanta Taina a Euharistiei savarsita doar de urmasii apostolilor.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 26.04.2012, 13:10:01
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Multumesc pentru completari, Eugen.
Asa-i cum zici!

Dupa Inviere, Hristos, Cel ce a unit in Sine creatul cu Increatul, materia cu Duhul, nu se retrage in Cerul Lui inaccesibil, ci e cu noi pana la sfarsitul veacurilor, doar ca nu in acelasi mod cum fusese timp de 33 de ani si nici doar avand o relatie exterioara cu omul, asa cum avusese inainte de Intrupare.

Frangerea painii la Emaus si, in special, disparitia Lui imediata din fata lui Luca si Cleopa sunt modul tainic prin care Hristos ne arata cum ne poate deveni accesibil: de acum incolo, ni se infatiseaza si ni se da prin Duhul Sfant, in chipul materiei pnevmatofore (paine si vin transfigurate de Duhul Sfant in Liturghie).

Din acel moment declansat la Emaus, s-a terminat era Hristosului istoric, s-a terminat era Hristosului exterior. A inceput era liturgica, in care El ne devine launtric, inclusiv in latura noastra materiala.

Ma doare sufletul pentru toti (neo)protestantii care in pseudo-pietismul si incapatanarea lor, au impresia ca e suficient doar sa-L accepti la nivel mintal, insa nu vor sa aiba nici o tangenta cu materia indumnezeita a Trupului Sau disponibila doar in Sf. Liturghie savarsita de cei cu hirotonie valida
(adica prin punerea mainilor pe linie directa si neintrerupta direct de la Hristos prin apostoli).

Se multumesc cu un „hristos partial”, pe care doar trebuie sa-l accepte mintal si sa-I urmeze invataturile in ideea unei moralitati de care si ateii sunt capabili, dar nicidecum nu-L acccepta pe Hristosul Integral(materie+nematerie) disponibil doar in Sfanta Taina a Euharistiei savarsita doar de urmasii apostolilor.
Sunt in asentimentul tau Delia. Si eu iti multumesc.
Doamne ajuta! Hristos a inviat.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Meditatii inainte de Inviere Florin-Ionut Din Noul Testament 6 16.04.2009 13:00:41
Povestea unei meditatii la Isaia RaduIoan Intamplari adevarate 4 20.01.2009 03:18:43
Meditatii.... Glamorous_witch Alte Religii 50 09.10.2008 13:14:40