Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Stiri, actualitati, anunturi
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.04.2012, 15:15:56
JoyDivision JoyDivision is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.04.2012
Locație: Chicago, IL
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 434
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Asa este, dar daca nu se gandesc?
De ce sa scape de copil? Pai daca parintii o dau afara din casa, tatal copilului o paraseste, lumea o arata cu degetul, n-are capatai, n-are scoala, serviciu.
Biserica nu mai spun...
Intra in panica si gandeste sa scape de copil.
Asta este realitatea din pacate. Nu o spun eu de la mine.
Daca o iei si vorbesti cu ea si vezi care este situatia si o ajuti, sa vezi ca se gaseste alt drum.
o sa-ti raspund cu un verset biblic: Luca 17:1

prima data a pacatuit facand copilul in afara casatoriei, a doua oara, daca nu se smereste inaintea Domnului pentru primul pacat comis, va lepada copilul, al doilea mare pacat.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 11.04.2012, 16:24:23
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Sunt anumite invataturi care vin din Traditie si canoane : perioada relatiilor conjugale, refuzul contraceptiei. Altele vin din fire ,cum ar fi consecintele avortului.Iar altele sunt prea noi pentru a exista o parere clara :cum ar fi conceptia in vitro . In rest infierea copiilor nu vad de ce ar fi un motiv de disputa ,caci nici Sophia nu a zis ca nu e bine sa fie facuta ,si nici nimeni nu cred ca gandeste aceasta ca fiind ceva rau.
Unele masuri dorite de Sophia,si vazute deja in Occident,sunt constructive ,pe principiul : daca raul tot exista ,atunci sa ii limitam consecintele. Umanitate poate exista chiar si in cele mai catastrofale caderi ale omului ,si nimeni nu trebuie alungat,marginalizat,condamnat .
Cine poate sa tina toate regulile convietuirii conjugale ,asa ca in Canoane,sa le tina .Dar sa nu judece cu nici un chip pe cel ce nu poate ,caci atunci a incalcat o porunca mai mare decat canonul trupesc, anume porunca ne-judecarii aproapelui .
Da ,poti afirma ca , crezi in curatenia oferita de urmarea canoanelor,poti afirma ca aceasta e invatatura lui Dumnezeu ,poti sa aduci acest gen de sacrificiu,personal, ca o ofranda a maririi lui Dumnezeu.Te poti socoti pacatos daca nu o faci ,dar pe tine , nu pe altii !
Dar in nici un caz nu mai folositi canoanele pt a va certa si judeca unii pe altii.E cea mai proasta intrebuintare care o puteti da ortodoxiei .
Cuvintul poate zidi. Dar daca il folositi fara o inima calda,si fara a fi atent intotdeauna la interlocutor ,cuvintul poate ucide atunci .
Si eu cred in canoane,si eu as vrea sa le implinesc in viata mea de s-ar putea.
Dar in primul rind cred in iubire,si vreau ca implinirea curatiei sa se faca prin harul lui Dumnezeu,prin impacarea cu ceilalti,si nu prin increderea mandra doar in capacitatile mele.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 11.04.2012, 16:34:49
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Si inca ceva ! Daca am vreun ton de mustrare in ceea ce am zis ,chiar fata de fratii ortodoxi, care sunt socati poate de modul cum sunt combatute invataturile sanatoase ale ortodoxiei, atunci nici eu nu sunt in iubire. Pentru ca cine iubeste nu judeca pe nimeni .
Cine iubeste stie sa tina si canoanele ,caci le tine din iubire si nu din obligatie,si nu i se par o greutate .Si tot asa ,el stie si sa vorbeasca si celor care ,prin logica,combat unele aspecte ale acestor obiceiuri bune ,pe care nu le inteleg.
Cine iubeste,nu pierde sufletele,ci le castiga,cu rabdare si cu exemplu propriu,pe cale virtutii .Dar ,iara nu ma pot abtine : daca multi dintre voi spuneti ca respectarea acestor canoane ,sunt o corvoada,un sacrificiu ,o durere ,atunci ce sa mai inteleaga cei care nu le respecta ? Daca ar vedea bucuria pe fetele voastre cand postiti ,atunci nu ar mai fi asa speriati de ele...
Reply With Quote
  #4  
Vechi 11.04.2012, 17:13:04
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Câteva cuvinte de învățătură

• E mai bine să fii un păcătos smerit, decât un drept mândru.
• Nu-l osândi pe aproapele, tu îi cunoști doar păcatul, dar pocăința lui nu i-o știi. Să nu osândim pe nimeni ca să nu fim osândiți.
• Prietenului care greșește amintește-i de judecata lui Dumnezeu. Cu aceasta vei aduce și lui un folos și totodată și ție.
• Iubește totul în Dumnezeu și în toate iubește-L numai pe Dumnezeu.
• Cine are mintea legată de vreun lucru pământesc, acela nu-L iubește pe Dumnezeu. Precum două suflete nu pot însufleți un singur trup, tot astfel două iubiri – iubirea de Dumnezeu și iubirea de lume – nu pot însufleți un singur suflet.

ps: iertare pentru cei care nu acceptă copy/paste...eu l-am scris cu mânuța mea - din ceea am citit - nădăjduiesc să fie de folos și altora.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 11.04.2012, 17:21:39
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

• Trăiește în așa fel ca și cum ar trebui să mori astăzi. Lucrează în așa fel ca și cum ar trebui să trăiești veșnic! Prețuiește vremea! Ea mai scumpă decăt aurul.
• Adu-ți aminte de dreapta judecată a lui Dumnezeu, ca să te înspăimântezi, dar nu uita nici milostivirea Lui, ca să nu cazi în deznădejde. Doctorul ceresc nu are bolnavi de nevindecat.
• Gândește-te în fiecare dimineață când te trezești din pat că trebuie să dai răspuns lui Dumnezeu de toate faptele tale și nu vei păcătui în fața Lui, ci frica de Dumnezeu se va sălășlui în tine.
• Ține minte ca tot ce faci, să faci ca și cum în clipa aceea ar trebui să treci în veșnicie la Judecata lui Dumnezeu.
• Silește-te să te faci acum înaintea lui Dumnezeu așa cum dorești să te înfățișezi la judecată.
• E cu neputință să ne uităm cu un ochi la pămâmt și cu altul la cer. Nu nădăjdui să capeți cerul gratis fără să trăiești o viață vrednică de cer.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 11.04.2012, 17:27:25
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Părerea mea este că infirmitatea este o binecuvântare de la Dumnezeu, iar cei care se vor ajuta duhovnicește de acest dar vor strânge cununi în Rai. Cei care rămân cu acel complex de inferioritate înseamnă că nu au înțeles sensul cel mai profund al vieții.

Dacă cineva înțelege tainele vieții duhovnicești și modul tainic în care lucrează Dumnezeu, încetează să se mai mâhnească pentru tot ceea ce i se întâmplă, pentru că primește cu bucurie medicamentele amare pe care i le dă Dumnezeu pentru însănătoșirea sufletului său.

Așadar, să ne ostenim puțin pentru ca să ne odihnim veșnic.

Last edited by ovidiu b.; 11.04.2012 at 18:03:33.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 11.04.2012, 17:24:53
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Si inca ceva ! Daca am vreun ton de mustrare in ceea ce am zis ,chiar fata de fratii ortodoxi, care sunt socati poate de modul cum sunt combatute invataturile sanatoase ale ortodoxiei, atunci nici eu nu sunt in iubire. Pentru ca cine iubeste nu judeca pe nimeni .
Cine iubeste stie sa tina si canoanele ,caci le tine din iubire si nu din obligatie,si nu i se par o greutate .Si tot asa ,el stie si sa vorbeasca si celor care ,prin logica,combat unele aspecte ale acestor obiceiuri bune ,pe care nu le inteleg.
Cine iubeste,nu pierde sufletele,ci le castiga,cu rabdare si cu exemplu propriu,pe cale virtutii .Dar ,iara nu ma pot abtine : daca multi dintre voi spuneti ca respectarea acestor canoane ,sunt o corvoada,un sacrificiu ,o durere ,atunci ce sa mai inteleaga cei care nu le respecta ? Daca ar vedea bucuria pe fetele voastre cand postiti ,atunci nu ar mai fi asa speriati de ele...
Oricât de pozitiv ar fi tonul general al mesajului de mai sus, nu pot să nu observ o neînțelegere a rostului canoanelor în viața Bisericii.
Dacă vorbim de canoanele disciplinare ale sinoadelor, ele nu au așa mare relevanță pentru mireni, întrucât ele au apărut (ca și corpusul dogmatic de altfel) în urma unor abuzuri generalizate sau controverse insolubile din interiorul Bisericii, și se adresează în primul rând clerului. Una dintre erorile curente ale gândirii moderne și postmoderne este aplicarea retroproiectivă a mijloacelor de informare din prezent asupra posibilităților trecutului; or noi știm astăzi că un credincios mirean din sec. XI din spațiul carpato-danubiano-pontic nu avea cum să se informeze asupra hotărârilor literale ale Sinodului Quinisext (primul sinod ecumenic care a reglementat viața intimă a credincioșilor) . Lăsând la o parte analfabetismul, e foarte clar faptul că documentele au fost puține și circulau foarte greu în epoca aceea.
Însă canoanele de toate tipurile sunt aplicate la nivelul persoanei de către duhovnici, prin spovedanie, povățuire sau paternitate duhovnicească. Niciodată Biserica n-a făcut din canoane un fel pandativ creștin al Legii lui Moise sau a altor repere legaliste, ci le-a dat ca pe niște clarificări în chestiuni aflate în dispută, practici exagerate sau prea laxe etc.
De aceea duhovnicul hotărăște cum și cât aplică din conținutul canoanelor, în funcție de situația particulară în care viețuiește fiecare penitent, altfel riscăm să cădem în practici formaliste rigide și individualism, sau, cu alte cuvinte, în afara ortodoxiei bisericești.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 11.04.2012, 17:35:43
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Însă canoanele de toate tipurile sunt aplicate la nivelul persoanei de către duhovnici, prin spovedanie, povățuire sau paternitate duhovnicească. Niciodată Biserica n-a făcut din canoane un fel pandativ creștin al Legii lui Moise sau a altor repere legaliste, ci le-a dat ca pe niște clarificări în chestiuni aflate în dispută, practici exagerate sau prea laxe etc.
De aceea duhovnicul hotărăște cum și cât aplică din conținutul canoanelor, în funcție de situația particulară în care viețuiește fiecare penitent, altfel riscăm să cădem în practici formaliste rigide și individualism, sau, cu alte cuvinte, în afara ortodoxiei bisericești.
Ei,da, o precizare interesanta si constructiva,pt mine macar . Pentru ca umanizeaza relatia dintre credincios si canoane dintre infaibilitatea invataturilor Duhului,si starea concreta a fiecarui om.Si anume,elementul de legatura este duhovnicul,ca un administrator al acestei infaibilitati.
Deci putem avea surpriza ca duhovnicul sa fie mai relaxat
Reply With Quote
  #9  
Vechi 12.04.2012, 14:47:05
Mosh-Neagu's Avatar
Mosh-Neagu Mosh-Neagu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.04.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.457
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Si inca ceva ! Daca am vreun ton de mustrare in ceea ce am zis ,chiar fata de fratii ortodoxi, care sunt socati poate de modul cum sunt combatute invataturile sanatoase ale ortodoxiei, atunci nici eu nu sunt in iubire. Pentru ca cine iubeste nu judeca pe nimeni .
Cine iubeste stie sa tina si canoanele ,caci le tine din iubire si nu din obligatie,si nu i se par o greutate .Si tot asa ,el stie si sa vorbeasca si celor care ,prin logica,combat unele aspecte ale acestor obiceiuri bune ,pe care nu le inteleg.
Cine iubeste,nu pierde sufletele,ci le castiga,cu rabdare si cu exemplu propriu,pe cale virtutii.
Sunt multe mesaje cu totul deosebite. Iata si unul dintre ele. Frate Iustin, mesajul asta ar trebui citit si recitit de mai multe ori ca sa ajunga si la inima, nu doar pe buze.

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
daca multi dintre voi spuneti ca respectarea acestor canoane ,sunt o corvoada,un sacrificiu ,o durere ,atunci ce sa mai inteleaga cei care nu le respecta ? Daca ar vedea bucuria pe fetele voastre cand postiti ,atunci nu ar mai fi asa speriati de ele...
E adevarat ca un timp, dupa ce ne-am hotarat sa ne curatam de patimi si sa ne schimbam modul de viata, respectand canoanele, ni se pare intr-adevar o corvoada. Mai tarziu, insa, nici nu mai stim cand ne-am asezat in genunchi, iar citirea unei catisme sau a mai multora ni se pare "floare la ureche", in timp ce altadata si 5 minute ni se parea enorm de mult. Cat despre post, gandul ca ii dam ficatului iarasi sarmale, tochitura, miel la cuptor, parca ne sperie si ne intristeaza ca ne luam ramas bun de la o stare generala de bine...
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc)

Last edited by Mosh-Neagu; 12.04.2012 at 16:15:30.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ti-ai facut tema? spre_rasarit Generalitati 20 30.10.2011 18:11:37
Interzicerea gradinaritului! Miha-anca Generalitati 28 24.08.2011 11:35:33
Franta: interzicerea purtarii valului islamic in public este constitutionala horatiu.miron Religia Islamica 120 24.10.2010 23:22:10
BRAVO ROMANIA!!! Interzicerea drogurilor legale! andreicozia Generalitati 0 11.02.2010 17:26:32