![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#81
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#82
|
|||
|
|||
![]()
nicidecum, dar dumneata tot asa vei suci cuvintele, orice ti-ar spune cineva, si orice-ar scrie....
edit: cam asta inseamna prozelitism, fara dictionar... Last edited by Adriana Cluj; 05.04.2012 at 19:17:37. |
#83
|
|||
|
|||
![]()
Deh, ce să-i faci... a voleur, voleur et demi!
|
#84
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
#85
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca dumneavoastra credeti ca nu a avut cum sa faca apostolat (pentru ca e 1700-1900 de ani prea tarziu) atunci cum ati defini ceea ce a facut parintele? Am citit o alta definitie pe forum: ortodocsii nu fac prozelitism ci misiune. Credeti ca parintele Necula a facut misiune? |
#86
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Adriana Cluj; 05.04.2012 at 21:16:38. |
#87
|
|||
|
|||
![]()
ca sa nu va mai puneti mintea pe bigudiuri:
http://www.youtube.com/watch?v=myEzo...feature=relmfu http://www.youtube.com/watch?v=F1OoE...feature=relmfu http://www.sfaturiortodoxe.ro/sfanta_lumina.htm poate ajuta.... mai mult decat cuvintele sucite si ras-sucite Last edited by Adriana Cluj; 05.04.2012 at 21:23:48. |
#88
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sigur că da, am specificat faptul că părintele a mers acolo pentru a mărturisi Ortodoxia. În acest sens, în mesajul precedent, am scris astfel: "Cred că părintele și-a îndeplinit foarte corect misiunea: a mărturisit cu dragoste și convingere Ortodoxia, rămânând foarte sincer în dialog (a menționat încă de la începutul prelegerii scopul prezenței sale la acea conferință, fără a încerca să manipuleze sau să folosească tehnici de "captatio benevolentiae"), păstrând, în același timp, păstrând o atitudine foarte deschisă, tolerantă și diplomatică (în sensul pozitiv al cuvântului)". De asemenea, în finalul mesajului, am menționat clar că socotesc relativismul ("concepțiile ecumeniste", așa cum preferați dvs să spuneți) ca fiind una dintre cele mai grave ispite ale vremii noastre. Părintele profesor Necula n-a relativizat credința ortodoxă, nu a afirmat că toate cultele ar fi la fel de corecte, ci, dimpotrivă, într-un mod foarte deschis și sincer, a mărturisit convingerile sale ortodoxe, vorbindu-le ascultătorilor săi despre încrederea în Maica Domnului, despre cinstirea icoanelor (menționând chiar că unii creștini și-au dat viața pentru aceasta) și despre alte aspecte ale Ortodoxiei. Să aveți o seară binecuvântată!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
#89
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ați scris așa: "Din pacate exista si persoane care confunda delimitarea care se face intre ortodoxie si erezie cu intoleranta, habotnicia si izolarea". N-am condamnat delimitarea Ortodoxiei de erezie, ci calificarea arbitrară a unora drept "eretici", doar pentru că, din diverse motive, nu s-au născut ortodocși sau, dezamăgiți de atitudinea NOASTRĂ, au părăsit Biserica cea una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească. Mai clar: respingerea preacinstirii Maicii Domnului, de exemplu, este o gravă erezie. În schimb, dacă un creștin neoprotestant îmi va spune că el n-o venerează pe Sfânta Fecioară, nu-l voi numi "eretic", ci îl voi trata cu tot respectul și încrederea cuvenite unui creștin care, ca și mine, crede și-L iubește pe Domnul Hristos. Îi voi respecta libertatea de credință și-i voi vorbi (dacă va fi de acord să discutăm pe această temă) despre Maica Domnului din perspectivă ortodoxă, despre relația noastră cu ea, despre bucuria de a o avea drept Măicuță a noastră și călăuzitoare către Fiul ei Cel iubit. O voi mărturisi deschis pe Sfânta Născătoare de Dumnezeu, cu bucurie și dragoste față de ea, dar nicio clipă nu-l voi judeca pe interlocutorul meu că n-o cinstește! De ce nu-l voi judeca? În primul rând, fiindcă așa m-a învățat Hristos (Matei7, 1); apoi, fiindcă cel căruia îi vorbesc (a câta oară va trebui să repet?) crede în Tatăl, Fiul și Sfântul Duh (Unicul Dumnezeu adevărat) și, din cauza unor împrejurări istorice triste, amăgit fiind, a ajuns incapabil de a înțelege adevărata semnificație a preacinstirii Maicii Domnului. Ideile eterodoxe sunt erezii, dar cei care au aderat la ele din sinceritate sunt creștini, frați ai noștri neinformați care, fără s-o știe, au nevoie de ajutorul nostru, au nevoie, în primul rând, de exemplul nostru personal pentru a reveni la Ortodoxie. Nu ei sunt autorii dezbinării dintre creștini și să nu uităm cuvintele atât de dure și de reale ale părintelui N. Steinhardt, monahul mărturisitor de la Rohia: "cei ce se declară slujitorii lui Hristos și se urăsc ori defaimă unii pe alții sunt niște mincinoși nerușinați" (Dăruind vei dobândi). Dacă un semen de-al meu neortodox Îl mărturisește pe Hristos Dumnezeu, cu ce drept aș putea da eu verdicte în privința sufletului lui? Cum aș îndrăzni să-l numesc "eretic", de vreme ce Dumnezeul meu și al lui a spus clar: "pe cel ce vine la Mine nu-l voi scoate afară"? Dacă Hristos primește pe oricine crede în El, mă pot împotrivi eu acestei hotărâri divine? "Altfel, vrand nevrand este exclusivist, deci..?" Știți cum a fost în Biserica primară cu acei creștini proveniți dintre evrei, care practicau circumcizia și-i mai sfătuiau și pe alții s-o practice, acordând acestui act o valoare soteriologică? Probabil că știți la ce mă refer și probabil că știți cum au reacționat Sfinții Apostoli în fața acestei grave încercări de iudaizare a creștinismului: au mărturisit cu tărie adevărul, au fost chiar severi și au polemizat cu iudaizanții (vezi Ep. către Galateni), dar nu i-au considerat ca excomunicați și vrednici de iad pe acei creștini încremeniți în obiceiurile iudaice de care nu se puteau elibera. Ați mai spus că: "Dar din pacate, dupa cum stii, nu toti cei care isi spun crestini impartasesc aceeasi credinta si in acelasi Dumnezeu (chiar daca il numesc la fel)". Da, eu mă refeream la cei care cred în Sfânta Treime, în Întruparea, Răstignirea și Învierea Fiului lui Dumnezeu Iisus Hristos... pe scurt, la cei care acceptă adevărurile revelate fundamentale ale creștinismului (dogma trinitară și cea hristologică). Nu m-am referit la cei ce au căzut victime ale unor erezii antitrinitare și hristologice (așa cum sunt, de exemplu, unitarienii urmașii sabelienilor din primele veacuri). Desigur că și aceștia din urmă au dreptul de a fi iubiți... dar m-aș gândi mult dacă să-i numesc sau nu "creștini", săracii. ![]() ![]() Acum nădăjduiesc că mi-ați înțeles mai bine ideea. NU sunt relativistă, NU împărtășesc idei sincretice, ci sunt doar o ortodoxă tolerantă față de cei de alte credințe și foarte deschisă față de creștinii din celelalte confesiuni. Toate cele bune!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca Last edited by laurastifter; 06.04.2012 at 02:47:48. |
#90
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In al doilea rand, la fel de important, sau cel mai important lucru, conteaza ce se propovaduieste, pentru ca toti pot propovadui orice idee, si martorii fac asta, si scientologii, etc. Ortodoxia propovaduieste adevarul care duce la mantuire, altii propovaduiesc neadevaruri care rup de la mantuire. Asta e cel mai important. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Duminica Ortodoxiei | costel | Diverse Sarbatori | 4 | 21.03.2013 09:59:32 |
Pastorala Sfântului Sinod al B O R la Duminica Ortodoxiei (2012) | laurastifter | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 03.03.2012 16:42:08 |
Duminica Ortodoxiei + | cristiboss56 | Diverse Sarbatori | 2 | 28.02.2009 22:36:50 |
DUMINICA ORTODOXIEI | georgeval | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 21.03.2008 00:46:06 |
|