![]() |
![]() |
|
#31
|
|||
|
|||
![]()
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#32
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Scapa de ele mai intai, la nevoie te pot ajuta si eu cu ce stiu. Asta nu e o parere de acum, ci de la primele mesaje citite. |
#33
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu am cum să-ți explic fiindcă nu pricepi lucruri elementare nici despre Biserică și nici despre trăsătura ei de bază care e ortodoxia. Și figura de stil cu chitara și casa e dovada cea mai clară că ești prins într-o idolatrie mentală nu într-o realitate eclezială care e profund liturgică nu teoretică. Nu Crezul ne conduce la unirea cu Hristos ci unirea cu Hristos ne ajută să pricepem, niciodată desăvârșit, ce vrea să spună Crezul, dar chestia asta o înveți în Biserică, nu de pe bloguri ortodoxiste.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 26.03.2012 at 01:03:53. |
#34
|
||||
|
||||
![]()
Intrebare pentru Lucian008 si Laura19
|
#35
|
||||
|
||||
![]()
Canoanele contribuie la coeziunea unei colectivitati active, la articularea ei, nu functioneaza insa ca un substitut pentru gandire. Constat ca pentru pentru unii Biserica e un club exclusivist, format dintr-o colectivitate pasiva ce se supune mecanic unui set de reguli si nu o adunare, un mod de coexistenta al oamenilor in conformitate cu adevarul, adica dragostea.
@Lucian008 Ereticul e o persoana care in calitate de crestin creeaza controverse, disensiuni doctrinare si dezbinari cu privire la credinta Bisericii. In niciunul din acele doua videoclipuri postate de d-voastra n-am vazut „eretici”, n-am vazut lacasul de cult transformat in loc de polemica publica, n-am vazut o infierare a Ortodoxiei din partea lor, ci am vazut oameni prezenti in biserica, oameni care au dorit sa participe la evenimentul eclezial. Citat:
Last edited by ioanna; 26.03.2012 at 13:59:07. |
#36
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In continuare problema pe care o pui este gresit inteleasa. Tu spui de drumul spre desavarsire, cand era vorba de catehizare. Fara cateheza si marturisirea dreptei credinte niciun neortodox nu e primit in Biserica, cum sa ajunga mai intai la desavarsire? Inainte de a intra in Biserica prin Botez, cine doreste sa vina in Biserica lui Hristos are de facut doua lucruri: mai intai sa isi insuseasca invatatura adevarata si apoi, cel mai important, sa o marturiseasca. La fel a fost de la inceput, apostolii spuneau invatatura, oamenii credeau, apoi se botezau si in final primeau harul (exista si vreo doua exceptii, cand au primit harul imediat dupa ce au crezut, adica inainte de botez). Poti vedea cat de stupefianta este invatatura aceasta ecumenista, care spune ca dreapta credinta nu are asa mare importanta, sau ca dogmele sunt ceva ambiguu, fara margini definite. Si unii ajung sa si-o insuseasca si ii judeca pe cei ce nu si-au insusit-o, nedandu-si seama ca de fapt nu mai vad adevarul si marturisesc o credinta straina. Nu blogurile ortodoxiste sunt problema, ci ca in ele se regaseste si acea invatatura care deranjeaza pe unii. Ca am tot intrebat de unde se invata aceasta invatatura, banuiesc ca bloguri neortodoxiste nici nu prea exista. Asadar, repet din mesajele anteriore, invatatura ortodoxa spune ca e nevoie concomitent de drepta credinta, faptele credintei si harul din Sfintele Taine. Nu doar fapte sau doar fapte si har, ci toate trei. Iata si cum se primeau inainte eterodocsii la ortodoxie, ce trebuie sa marturiseasca: http://www.dervent.ro/resurse/randui...x-ERETICI.html E interesant mai ales cele trei cete ale sufletelor de dupa moarte. Daca nu ar fi ortodocsi care sa marturiseasca o credinta ecumenista nimeni nu ar mai trebui sa vorbeasca despre asta, ar fi ca si cum am vorbi despre islamism. |
#37
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#38
|
|||
|
|||
![]()
Doamnă, deși am avut nenumărate controverse teologice, țin să apreciez onestitatea, dar mai ales concisa și deosebit de biblica definire a termenului "eretic". Respectele mele!
|
#39
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De fapt eroarea apruse prima data la Fer. Augustin, de acolo a fost preluata si de cei de la Toledo. Mult timp a ramas doar o invatatura locala, a fost preluata apoi si de franci, s-a extins in Anglia si Germania. Doar sf. papa Martin o insereaza intr-o scrisoare si rasaritenii sunt revoltati, iar sf. Maxim Marturisitorul le screi ca e vorba de o neintelegere, ca si apusenii marturisesc ca si rasaritenii, purcederea doar de la Tatal. Nu stiu daca asa era, cert e ca abia dupa alierea Romei cu francii, acestia din urma incep sa impuna cu putere dogma Filioque si Romei. Au loc cateva sinoade, dar pana la urma Roma rezista, iar Papa Leon III afiseaza crezul original. Problema repare odata cu papa Nicolae I, care trimite emisari franci in Bulgaria si acestia invatau crezul cu Filioque. Se cunoaste perioada din timpul sfantului Fotie cel Mare, care a luptat impotriva acestei erezii. In final, la sinodul 879-880 erezia este condamnata si papa chiar scrie apoi o scrisoare acuzandu-i pe franci de aceasta dezbinare si invatatura (catolicii au falsificat apoi datele sinodului, adevarul aparand in perioada interbelica spus chiar de istorici si teologi catolici, adica faptul ca Papa Ioan VIII a aprobat hotararile sinodului). Iar prima data cand la Roma a fost spun crezul cu Filioque a fost in 1014, atunci este inceputul schismei, rasaritenii imediat rupand legaturile si scotand pe papa din diptice. In 1054 s-a incercat o conciliere, dar a dus la schisma in mod oficial. |
#40
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 26.03.2012 at 15:46:40. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ce este o erezie ? | STEPHAN | Dogmatica | 16 | 15.06.2012 17:58:42 |
cum trebuie sa procedam??? | L.sorin | Generalitati | 11 | 05.07.2009 00:50:39 |
EREZIE vs. pacat | moro.d | Despre Biserica Ortodoxa in general | 35 | 26.08.2008 23:18:50 |
sa nu ne facem partasi la erezie | sofiaiuga | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 08.06.2008 21:41:14 |
|