![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
20. „Avortul ajută la soluționarea problemei demografice și îmbunătățește calitatea vieții”.
20a. Rata natalității din America este mai mică în prezent decât necesarul de a menține nivelul populației. 20b. Declinul dramatic al ratei natalității va avea un efect negativ asupra economiei Americii. 20c. Suprapopularea este frecvent blamată pentru problemele care au alte cauze. 20d. Dacă există o problemă demografică ce amenință standardul nostru de viață, soluția nu este să ucizi o parte din populație. 20e. Sterilizarea și avortul ca soluție la suprapopulare ar putea duce eventual la sterilizare și avort obligatorii. 20f. Conceptul de „calitate a vieții” dă naștere la un tip de consumabilitate umană care are implicații sociale greu de imaginat pe termen lung. 21. „Chiar dacă avortul ar deveni ilegal, ar exista multe avorturi”. 21a. Faptul că actele criminale împotriva celor nevinovați vor avea loc indiferent de lege este un argument slab pentru inexistența legii. 21b. Legea poate educa și direcționa oamenii ca să aleagă alternativele cele mai bune. 21c. Istoria arată că legile privind avortul au influențat semnificativ alegerea avortului de către femei. 22. „Convingerile religioase împotriva avortului ale unei minorități n-ar trebui impuse majorității”. 22a. Sondajele de opinie (din SUA) au arătat clar că o majoritate de oameni și nu o minoritate crede că ar trebui impuse mai multe restricții asupra avortului. 22b. Încuviințarea de către unii oameni a legii avortului derivă din ignoranța lor a ceea ce legea înseamnă de fapt. 22c. Convingerea că avortul trebuie limitat este îmbrățișată de către o majoritate din fiecare partid politic din SUA. 22d. În 1973, Curtea Supremă a SUA a impus imoralitatea unei minorități unei țări întregi, ignorând voturile cetățenilor și deciziile legislaturilor statelor americane. 23. „Poziția anti-avort este o convingere religioasă care amenință separarea vitală dintre biserică și stat.” 23a. Mulți oameni nereligioși cred că omorârea copiilor prin avort este un lucru injust. 23b. Moralitatea nu poate fi respinsă numai din cauză că este susținută de religie. 23c. America a fost înființată pe baze morale, dependente de principiile Bibliei și ale religiei creștine. 23d. Legile care se referă la biserică și stat erau destinate asigurării libertății religioase, nu eliberării de religie. 23e. Influența tot mai scăzută a religiei asupra societății este direct proporțională cu deteriorarea morală, ceea ce amenință viitorul nostru. PARTEA A PATRA: ARGUMENTE PRIVIND SĂNĂTATEA ȘI SIGURANȚA FEMEII 24. „Dacă avortul devine ilegal, mii de femei vor muri din cauza avorturilor ilegale sau empirice”. 24a. În SUA, înainte de legalizarea avortului, timp de decenii, 90% din avorturi erau făcute de către medici, în cabinetele acestora, nu în locuri obscure. 24b. Nu este adevărat că zeci de mii de femei au murit din cauza avorturilor ilegale, înaintea legalizării avorturilor. 24c. Istoria avortului din Polonia infirmă faptul că dacă avortul devine ilegal acest lucru ar pune în primejdie sănătatea femeii. 24d. Femeile încă mai mor din cauza avorturilor legale în America. 24e. Dacă avorturile devin ilegale, avorturile se vor face în cabinetele medicale, nu în locuri obscure. 24f. Nu trebuie să legalizăm procedurile prin care sunt omorâți copiii inocenți numai pentru a face procesul de ucidere mai puțin periculos. 24g.Oroarea majoră din avortul ilegal este principala oroare din avortul legal. 25. „Avortul este o procedură medicală sigură, mai sigură decât sarcina dusă la termen și nașterea de copii.” 25a. Avortul nu este mai sigur decât sarcina dusă la termen și nașterea de copii. 25b. Deși șansele unui avort sigur la o femeie sunt mai mari în prezent, numărul femeilor care suferă este tot mai mare, din cauza creșterii numărului de avorturi. 25c. Chiar dacă avortul ar fi mai sigur decât nașterea de copii, ar fi la fel de fatal pentru copilul nevinovat. 25d. Avortul duce la probleme medicale grave. 25e. Avortul crește semnificativ rata cancerului mamar. 25f. Statisticile privind complicațiile avortului și riscurile acestuia sunt adesea subestimate din cauza mijloacelor neadecvate de culegere a datelor. 25g. Riscurile adevărate ale avortului sunt rareori explicate femeilor de către cei care efectuează avorturi. 26. „Avortul este o procedură ușoară și fără durere”. 26a. Diverse proceduri de avort sunt adesea dificile și dureroase pentru femei. 26b. Avortul este adesea dificil și dureros pentru tați, bunici și frații sau surorile copilului avortat. 26c. Avortul este adesea dificil și dureros pentru lucrătorii medicali care îl fac. 26d. Avortul este dificil și dureros pentru copilul nenăscut. 26e. Chiar dacă avortul ar fi făcut mai ușor sau fără dureri pentru toată lumea, acest lucru n-ar schimba nimic din problema cea mai importantă - avortul omoară copiii. 27. „Avortul ușurează femeia de stres și responsabilitate și, prin urmare, îi ameliorează starea ei psihică”. 27a. Cercetările arată efectele psihologice adverse ale avortului asupra femeii. 27b. Organizațiile care oferă terapie post-avort și sprijin femeilor pot depune mărturie despre efectele psihologice potențial periculoase pentru femei ale avortului. 27c. Rata suicidului este semnificativ mai mare printre femeile care au avut avorturi față de cele care nu au avut. 27d. Sindromul post-avort este o afecțiune psihologică ce poate fi diagnosticată. 27e. Multe studii profesioniste demonstrează realitatea consecințelor psihologice adverse ale avortului asupra unui număr mare de femei. 27f. Avortul poate provoca atât afecțiuni psihologice pe termen lung, cât și pe termen scurt. 27g. Majoritatea femeilor nu sunt avertizate în privința avortului și sunt complet nepregătite pentru consecințele psihologice ale avortului. 28. „Prestatorii de servicii de avort sunt medici respectabili, care lucrează în interesul superior al femeii”. 28a. Clinicilor de avort (din SUA) nu li se cere menținerea standardelor înalte de sănătate, siguranță și profesionalism, cerut de obicei spitalelor. 28b. Multe clinici sunt implicate în industria de avort deoarece aici se fac foarte mulți bani. 28c. Lucrătorii acestor clinici de obicei câștigă de pe urma fricii, a durerii și a confuziei cu care manipulează femeile să facă avort. 28d. Lucrătorii acestor clinici de obicei induc femeia în eroare și o mint privind natura și dezvoltarea copiilor lor. 28e. Medicii de avort se angajează în acțiuni atât de revoltătoare pentru public încât majoritatea mijloacelor de media refuză să scrie despre ele, chiar citându-i pe medici. 28f. Medicii de avort, feministele, fostul președinte al SUA (Bill Clinton) și mulți congresmeni au apărat avortul cu naștere parțială (omorârea copilului în timpul nașterii lui), una dintre cele mai oribile atrocități medicale din istoria omenirii. 28g.Clinicile de avort adesea exploatează legătura cu feministele, făcând să pară că motivația lor este să apere femeia. 28h. Medicii care fac avorturi încalcă principiile fundamentale ale profesiunii medicale |
#2
|
|||
|
|||
![]()
PARTEA A CINCEA: ARGUMENTE PRIVIND CAZURILE GRAVE
29. „Ce se întâmplă dacă viața unei femei este amenințată de sarcină sau de nașterea copilului”? 29a. Sunt rare cazurile când avortul este necesar pentru a salva viața mamei. 29b. Când două vieți sunt amenințate și numai una poate fi salvată, medicul trebuie să o salveze. 29c. Avortul pentru salvarea vieții mamei și avortul pentru salvarea sănătății mamei de obicei nu înseamnă unul și același lucru. 29d. Avortul pentru salvarea vieții mamei era legal în SUA și înainte de legalizarea avortului și ar continua să fie la fel dacă avortul ar deveni ilegal din nou. 30. „Ce puteți spune despre o femeie al cărui copil nenăscut este diagnosticat ca fiind deformat sau cu handicap”? 30a. Diagnosticul medicului uneori poate fi greșit. 30b. Diformitatea copilului este adesea minoră. 30c. Testele medicale pentru diformitate ar putea cauza la fel de multe probleme ca cele pe care le detectează. 30d. Copiii handicapați sunt adesea fericiți, prețuiți și de obicei sunt fericiți că sunt trăiesc. 30e. Copiii handicapați nu sunt poveri sociale, iar oamenii deștepți și „normali” nu sunt întotdeauna resurse sociale. 30f. Utilizarea unui limbaj dezumanizant ne-ar putea schimba gândirea, nu și natura sau valoarea copilului. 30g. Societatea noastră este ipocrită în atitudinea ei față de copiii cu handicap. 30h. Efectele psihice adverse ale avortului sunt semnificativ mai traumatizante pentru femeile care avortează din cauza handicapului copilului. 30i. Argumentele pentru omorârea copilului nenăscut cu handicap sunt valabile numai dacă ele se aplică și omorârii oamenilor cu handicap deja născuți. 30j. Avorturile datorate handicapurilor probabile lasă lumea fără ființe umane unice care ar contribui semnificativ la dezvoltarea societății noastre. 30k. Avorturile din cauza imperfecțiunilor copilului nu au nici o limită logică. Acestea vor conduce la bebelușii-medicament, produse comerciale pentru a fi crescute și vândute, ceea ce va însemna că alți oameni vor fi făcuți inferiori și „buni de aruncat”. 31. „Ce spuneți despre o femeie care este însărcinată din cauza violului sau a incestului?” 31a. Sarcina din cauza violului este destul de rară, și, cu tratament adecvat, poate fi prevenită. 31b. Violul nu este niciodată greșeala copilului; cel vinovat, nu cel inocent, trebuie pedepsit. 31c. Violența avortului este similară cu violența violului. 31d. Avortul nu aduce vindecare victimei violului. 31e. Un copil este un copil, indiferent de circumstanțele conceperii sale. 31f. Ce spuneți despre oamenii născuți deja, care sunt „produse ale violului”? 31g. Toate argumentele privind copiii concepuți prin viol sunt valabile și în cazul copiilor concepuți prin incest. GÂNDURI DE FINAL PRIVIND CAZURILE DIFICILE 1. Nici o circumstanță adversă pentru o ființă umană nu schimbă natura și valoarea unei alte ființe umane. 2. Legea nu trebuie să se sprijine pe cazuri de excepție. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
PARTEA A ȘASEA: ARGUMENTE PRIVIND CARACTERUL OAMENILOR PRO-VITA
32. „Oamenii împotriva avortului sunt atât de cruzi încât insistă să arate imagini hidoase cu copii morți prin avort”. 32a. Ceea ce este hidos nu este imaginea, ci realitatea pe care o prezintă aceste imagini. 32b. Imaginile ne pun la încercare refuzul ororilor avortului. Dacă ceva este prea oribil ca să-l poți privi, probabil că este și prea oribil ca să-l poți accepta. 32c. Nimic nu poate fi mai relevant într-o discuție despre un subiect anume, decât imaginile veridice și adevărate. 32d. Poziția pro-alegere (pro-choice) este crudă, nu poziția pro-vita. 33. „Susținătorii pro-vita nu se preocupă de soarta femeilor și nici nu se preocupă de copii, o dată ce aceștia se nasc. Ei nu au dreptul să vorbească împotriva avortului dacă nu vor să se preocupe de acești copii”. 33a. Susținătorii vieții sunt implicați activ în îngrijirea femeilor în criză de sarcină și în cazurile situațiilor dificile de creștere a copiilor. 33b. Susținătorii vieții sunt implicați activ în susținerea copiilor „nedoriți” și a altor „cu nevoi” din societate. 33c. „Prestatorii serviciilor de avort” nu oferă susținere femeilor care aleg avortul. 34. „Cei împotriva avortului sunt o adunătură de bărbați care le spun femeilor ce să facă”. 34a. Nu există nici o diferență substanțială privind diferența dintre punctele de vedere ale bărbaților și femeilor privind avortul. 34b. Unele sondaje de opinie arată că mai multe femei decât bărbați se opun avortului. 34c. Marea majoritate a celor implicați în munca pro-vita sunt femei. 34d. Dacă bărbații ar trebui înlăturați în problema avortului, ar trebui înlăturați din ambele tabere. 34e. Bărbații sunt îndreptățiți să ia poziție asupra avortului. 34f. În organizațiile pro-vita sunt mult mai multe femei decât în organizațiile proavort. 34g. Dintre femeile care au făcut un avort, mult mai multe sunt activiste pro-vita decât pro-avort. 35. „Cei împotriva avortului vorbesc despre sanctitatea vieții umane, deși sunt în favoarea pedepsei capitale”. 35a. Nu toți susținătorii vieții sunt în favoarea pedepsei capitale. 35b. Pedeapsa capitală își trage rădăcinile din respectul față de viața umană nevinovată. 35c. Este o mare diferență dintre pedepsirea unui criminal condamnat și omorârea unui copil nevinovat. 36. „Fanaticii anti-avort încalcă legea, sunt violenți și incendiază clinicile”. 36a. Prezentarea de către mass-media a nesupunerii civice a susținătorilor vieții adesea nu seamănă cu realitatea faptelor. 36b. Nesupunerea civică nu trebuie condamnată, fără a înțelege motivele care stau în spatele său. 36c. Nesupunerea civică pașnică este în concordanță cu convingerea că copiii nenăscuți sunt ființe umane. 36d. Protestele pro-vita sunt neviolente, iar atunci când s-au iscat violențe, acestea au fost comise de către angajații clinicilor sau oamenii de pază ai acestora. 36e. Violența și incendierea clinicilor au loc foarte rar și niciodată n-au fost făcute sau revendicate de organizații pro-vita. 37. „Cei împotriva avortului distorsionează faptele și recurg la emoții pentru a minți publicul”. 37a. Faptele în sine fac din avort o problemă emoțională. 37b. Nu e vorba de poziția pro-vita, ci despre poziția pro-alegere care se bazează pe emoții mai mult decât pe adevăr și logică. 37c. Poziția pro-vita se bazează pe fapte și documente, precum și pe dovezi empirice, pe care mulți susținători ai avortului le ignoră sau le distorsionează. 37d. Mișcarea pro-alegere îi ia în derâdere frecvent și îi pune în umbră pe susținătorii vieții și agenda acestora. 37e. Mișcarea pro-alegere, de la începuturile sale, a mințit și a exploatat femeile, inclusiv „Roe” din procesul Roe vs. Wade și „Doe” din Doe vs. Bolton. 38. „Organizațiile pro-avort se ascund după paravanul familiei, în timp ce organizații ca Planned Parenthood sunt cu adevărat pentru familie, deoarece ajută la planificarea familiei. 38a. Impunerea de către mișcarea pro-alegere a „planificării familiale” la adolescenți a contribuit substanțial la numărul mare de sarcini la adolescente din prezent. 38b. Prin opoziția sa la înștiințarea și consimțământul parental privind avortul la minore, Planned Parenthood a subminat constant valoarea și autoritatea familiei. 38c. Planned Parenthood obține venituri uriașe din convingerea femeilor să facă un avort. 38d. Planned Parenthood a fost direct implicată în scandalurile de trafic cu organe de copii din SUA. 38e. După cum demonstrează cazul lui Becky Bell, mișcarea pro-alegere poate distorsiona și exploata tragedii familiale pentru a-și promova agenda. 38f. Planned Parenthood, mișcarea pro-alegere, și mass-media ignoră tragediile din familii, care nu susțin agenda lor pro-alegere. REZUMATUL ARGUMENTELOR 39. „Ultimele trei decenii de drept la avort au ajutat societatea noastră să devină un loc ideal de trai”. 39a. Avortul a lăsat goluri cumplite în societatea noastră. 39b. Avortul ne-a transformat într-o națiune de schizofrenici în legătură cu copiii noștri. 39c. Avortul este un holocaust modern la care suntem complici și care generează o violență fără egal. 39d. Avortul ne duce într-o direcție de unde nu mai există cale de întors. 39e. Avortul ne-a proiectat într-o „minunată lume nouă” a pesticidelor umane. 39f. Avortul a dus la un subiectivism moral total în care suntem înclinați să justificăm cât de etic este tot ceea intenționăm să facem. [Document de Randy Alcorn, Eternal Perspective Ministries Traducere si adaptare: Asociația Provita Media] |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Așadar au apărut polemici vii între adepții practicării avortului și adversarii lui. Ele au loc în jurul a câteva idei principale, pe care le vom prezenta în continuare.
Prima se referă la faptul că proavortiștii declară că fătul nu este om, deoarece nu are viață proprie, nu este o persoană umană, doar o aglomerare de celule. Afirmația are un caracter generic: sub semnul ei se regăsesc toți partizanii avortului. În acest sens o vom cunoaște pe cea a lui Judith Javis Thomson [2] care apare drept emblematică pentru mentalitatea pro-avort. Autoarea, profesoară de filozofie, respinge argumentele creștine referitoare la faptul că „fetusul este o ființă umană, o persoană încă din momentul concepției”. Convingerea lui J. J. Thomson este fermă „Un ovul tocmai fertilizat, o colonie de celule tocmai implantată, nu este o persoană mai mult decât este ghinda de stejar” [3]. Contraargumentul creștin față de o asemenea gândire pozitivistă este nuanțat dar ferm. În primul rând, comparația dintre ghindă și ovulul uman este cel puțin deplasată. Una este ființa omului și alta ce a stejarului (dacă poate fi vorba de o ființă a stejarului). În al doilea rând, contraargumentele creștine pot veni chiar din domeniul științei. Cercetările științifice contemporane confirmă teologia și viziunea creștină cu privire la viața copilului nenăscut. Cu mulți ani în urmă medicii din SUA susțineau că viața fătului începe după împlinirea a 12 săptămâni de la momentul conceperii. Astfel, medicul american ginecolog Bernard Nathanson, fost director al unei clinici speciale de avorturi, care în decursul a doi ani a întreprins 60000 de avorturi folosind cele mai moderne mijloace tehnologice (ultrasunete, examinarea electronică a inimii fătului) a ajuns la concluzia că „fătul este ființă omenească separată, cu toate caracterele personale specifice” [4] . Pentru fundamentarea concluziilor sale, Nathanson a folosit filmarea cu ultrasunete a avortului unui făt de 12 săptămâni. Video-caseta înregistrată, care poartă titlul „strigătul mut” dovedește că:
Astăzi concluziile lui Nathanson au fost depășite de medicina nucleară care constată că:
În același fel s-au pronunțat și alți mulți doctori și specialiști în astfel de probleme din diferite țări. Concluziile medicului Ernest Hampt, dintr-un studiu moral, sociologic și biologic foarte documentat, sunt definitorii pentru cei ce se opun avortului clasificându-l drept crimă cu premeditare. El afirmă: „ovulul fecundat nu este o simplă masă celulară fără caractere specifice. El nu este în acest stadiu nici fărâmă de viață botanică, nici măcar embrionul mediului biologic de viață. Este pe deplin și absolut viața unei existențe umane. Și are atâta viață cât are un nou născut, copilul de grădiniță, adolescentul și adultul. Prin urmare, prin avort se omoară viața omenească, existența omenească, chiar dacă se află în stadiul cel mai de început”. [...] |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Avort - pro sau contra? | Bast-et | Generalitati | 224 | 25.02.2018 20:42:21 |
Despre avort... | amatyyy | Homosexualitatea | 173 | 23.09.2011 11:37:36 |
Unde se termina Dragostea de aproapele si incepe Lupta cu erezia??? | Remus | Generalitati | 25 | 04.03.2010 10:45:27 |
Incerc sa fac bine si se termina tot rau | alexya89 | Generalitati | 23 | 01.10.2009 14:02:46 |
|