![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Parintele Paraian a fost intrebat odata ceva asemanator si el spunea ca intelege acest lucru prin faptul ca pocainta se face cu fata spre viitor, nu spre trecut, prin inlocuirea pacatului prin virtute. Adica nu stai sa plangi in pat si sa iti amintesti cat de pacatos ai fost, ci iti lucrezi mantuirea, la modul practic. De exemplu: ai fost hot, sa zicem. Nu incepi sa plangi si sa iti amintesti cate case ai furat, ci parasesti furtul, te faci om cinstit, care castiga din munca lui, in prima faza, adica intri in normalitate. Apoi inlocuiesti pacatul cu virtutea: devii om milostiv si din ce castigi cinstit, le dai si altora. In loc sa furi, faci milostenie. Asa vedea lucrurile, concrete si in viata practica. Pana aici a fost par. Paraian. Cum a facut Zaheu adica, nu a stat sa isi aminteasca pacatele, ce si cum a furat, cand, cui, cu cine.... ci imediat a facut ce trebuie: s-a pocait (a recunoscut ca e pacatos) si-a reparat greselile facute (da de patru ori inapoi ce a furat de la altii) si s-a angajat pe calea milosteniei, virutea opusa pacatului (isi da jumatate de avere saracilor). Deci felul de a arata ca te-ai indreptat este cel practic, nu cel teoretic, mental. Pocainta se vede in fapte, nu in ganduri, imagini sau vorbe. Tu (nu ma refer neaparat la tine) poti sa iti imaginezi ca te-ai pocait, ca iti pare rau pentru pacate, dar daca faptele pe care le faci iti dovedesc contrariul, inseamna ca e ceva putred si, de fapt, nu esti cum te crezi. Adica degeaba zici vai, ce pacatos sunt eu, daca nu ajungi sa te indrepti! Pentru ca nici pocianta nu e scop in sine, ci mijloc (asta am spus-o de la mine, se poate ca altii sa aiba alte pareri). De altfel, si la spovedanie se marturisesc pacatele, nu si imprejurarile sau persoanele. Daca ceea ce te preocupa nu e doar o curiozitate intelectuala, ar trebui sa te sfatuiesti cu duhovnicul, repet. Edit: am vazut ce exemple ai dat. Problema este ca noi suntem in lume, sunte mireni, nu suntem calugari, pustnici. Avem alte datorii. Si tot par. Paraian spunea ca minusurile calugarului sunt plusurile mireanului si invers, minusurile mirenilor sunt plusurile calugarilor. Fireste ca un hot care se pocaieste si se duce in pustie nu are ce face altceva acolo decat sa isi planga pacatele, caci nu poate nici munci cinstit, nici nu are cui sa faca milostenie, nu are cui sa ii repare greselile... Dar noi traim printre oameni si printre oameni trebuie sa ne lucram mantuirea.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. Last edited by glykys; 18.02.2012 at 23:10:47. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Va sincer multumesc inca o data tuturor
Hristos in mijlocul nostru. Last edited by VladCat; 18.02.2012 at 23:11:59. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Spun Parintii (filocalici) ca e nevoie pentru a avea o rugaciune ulterioara spornica,ca trebuie sa ne strapungem inima inainte cu amintirea Judecatii,cu faptul ca putem muri oricand nepregatiti.....
Si apoi incepem rugaciunea de seara sau de noapte,atunci straduindu-ne sa alungam orice gand ne vine in minte... |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Faurit intru primenirea forumului | glykys | Generalitati | 92 | 26.02.2013 10:29:00 |
Viteza forumului | sophia | Reguli generale de utilizare a forumului | 4 | 02.08.2012 14:03:02 |
Reguli de folosire a forumului. | admin | Reguli generale de utilizare a forumului | 1 | 14.01.2011 18:08:27 |
O intrebare pentru teologi sau pentru cei care cunosc | Delirul | Generalitati | 7 | 21.02.2010 19:51:02 |
Media de varsta a utilizatorilor forumului | Hector | Generalitati | 4 | 02.05.2009 11:31:23 |
|