![]() |
![]() |
|
#161
|
||||
|
||||
![]()
nu ai inteles faptul ca am zis in comentariul meu,ca ieromonahul Arsenie Boca nu este la acelas ison si nivel cu ieromonahul Arsenie Papacioc.(poate ca nu am luat in seama proverbul 'vorba multa,saracia omului'uitand sa ma mai opresc din scris.)
|
#162
|
|||
|
|||
![]()
Mai sa fie! Ia mai scoate-ma dintr-o ceata mai densa! Si care ar fi balanta? Sau hai sa facem altfel: poti folosi semnul de mai mare sau mai mic ><. Astept cu nerabdare raspunsul tau.
|
#163
|
|||
|
|||
![]()
DIN ZICERILE PARINTELUI ARSENIE BOCA explicate de Părintele Teofil Părăian:
http://biserica.org/Publicatii/1995/NoI/05_index.html "Iubirea lui Dumnezeu pentru cel mai mare păcătos este mai mare decît iubirea celui mai mare sfînt fată Dumnezeu" "Părintele Arsenie a zis o vorbă cât lumea asta de mare – ba mai mare decât lumea asta! –, si anume o zis asa: "Iubirea lui Dumnezeu fată de cel mai mare păcătos îi mai mare decât iubirea celui mai mare sfânt fată de Dumnezeu”. Nu poate iubi un sfânt pe Dumnezeu, cât ar fi sfântul de mare, cât iubeste Dumnezeu pe cel mai mare păcătos; si-l asteaptă; si vrea să-l primească; si aleargă înaintea lui, după cum citim în pilda cu fiul risipitor, unde se spune că tatăl nu l-a asteptat pe fiul care se întorcea; l-a asteptat într-un fel, dar când l-a văzut că vine nu l-a mai tinut locul: a alergat înaintea lui, ca să-l primească, să-l îmbrătiseze, să-l sărute, să-l ajute, să-l aseze iarăsi în starea din care a plecat. Pentru că din inima lui fiul n-a plecat niciodată! El a rămas în inima tatălui asa cum rămânem noi în inima lui Dumnezeu, în inima Mântuitorului nostru Iisus Hristos, în inima Maicii Domnului, oricât de depărtati am fi, oricâte rele am face. Până trăim în această viată Dumnezeu nu ne părăseste. Noi putem să părăsim pe Dumnezeu, dar Dumnezeu nu poate să ne părăsească pe noi. Cu o astfel de afirmatie, părintele ne dă încredere în bunătatea lui Dumnezeu, în iubirea lui Dumnezeu fată de noi, păcătosii, căci se afirmă si în rugăciunile de dezlegare ale sfintei noastre Biserici, că mila lui Dumnezeu este tot atît de mare, tot atît de infinită, cum este de infinită si mărirea Lui, de vreme ce se spune: "Că precum este mărirea Ta, asa este si mila Ta". Cuvîntul spus de părintele Arsenie, în formularea de mai sus, ne aduce aminte si de ceea ce spune Psalmistul, prin cuvintele acestea: "Cît e de sus cerul deasupra pămîntului atît de mare e bunătatea Lui (a lui Dumnezeu) spre cei ce se tem de Dînsul. Cît de departe e Răsăritul de Apus, atîta a depărtat El de noi fărădelegile noastre. Cum miluieste un tată pe copiii săI, asa miluieste Domnul pe cei ce se tem de Dînsul" (Ps. 102, 10-13)." -"În mintea strîmbă si lucrul drept se strîmbă" "Asa obisnuia să spună părintele Arsenie, care urmărea pentru oameni o minte dreaptă si lucruri drepte si îndreptate de mintea cea bună. Valoarea acestui cuvînt o intuiesc toti cei ce îl aud, si asta se întîmplă des, căci noi îl aducem înaintea vizitatorilor si închinătorilor nostri, mai ales atunci cînd au prilejul să vadă o pictură a părintelui Arsenie reprezentînd Adormirea Maicii Domnului, pictură în fata căreia se opresc cu admiratie multi dintre cei ce vizitează Mănăstirea Brîncoveanu de la Sîmbăta. Mintea se strîmbă în urma patimilor si se îndreaptă pe măsura curătirii de patimi. Cînd mintea se îndreaptă, vede lucrurile drept, deci asa cum sunt ele. "In mintea strîmbă si lucrul drept se strîmbă". Asta le place la multi, am băgat de seamă că le place. Cînd le spun că Părintele a zis că "în mintea strîmbă si lucrul drept se strîmbă", oamenii rîd în general. De ce rîd? Pentru că îsi dau seama că asa e. Numai că e greu să stii cînd ti-e mintea strîmbă." Parerea mea este ca e cam greu sa il judecam pe Parintele Arsenie Boca cu propria noastra minte stramba,adica fara discernamant duhovnicesc si plina de pacate.Daca a zis Parintele Arsenie Papacioc ceva referitor la P Arsenie Boca atuncia cred,sau daca ar fi zis ceva negativ alt mare duhovnic despre P Arsenie Boca as fi crezut dar sa vedem paiul in ochii apropelui si sa nu vedem barna din ochiul nostru asta nu e bine. Singurul lucru unde am putea zice ceva despre Parintele Arsenie Boca ar fi daca cumva el ar fi eretic...dar nu stiu daca este ca nu am citit scrierile lui dar stiu ca era impotriva ecumenismului: Pr. Arsenie Boca: "Ecumenismul? Erezia tuturor ereziilor! Caderea Bisericii prin slujitorii ei. Cozile de topor ale apuslui. Numai putregaiul cade din Biserica Ortodoxa, fie ei: arhierei, preoti de mir, calugari sau mireni, inapoi la Sfanta Traditie, la Dogmele si Canoanele Sfintilor Parinti ale celor sapte Soboare Ecumenice, altfel la iad cu arhierei cu tot. Fereasca Dumnezeu!" Last edited by antiecumenism; 07.02.2012 at 13:39:05. |
#164
|
||||
|
||||
![]()
intotdeauna a existat o preferinta a credinciosilor ptr un anumit duhovnic, si pe masura ce il cunosteau indeaproape se trezea in ei o dragostea foarte mare si incepeau sa martuirseasca si la altii cum prin rugaciunile parintelui li s-au schimbat vietile, precum si sa se mahneasca aparandu-l cu toata fiinta lor pe acela pe care ei il iubeau dar altii nu il cinsteau cum se cuvine.
Si astazi vedem deslusit acest lucru:Pr ARSENIE Boca, Pr Arsenie Papapcioc, Pr Cleopa, Pr Iustin Parvu , pr Iosif Trifa . Acelasi lucru il intalnim si la rusi, si la ucraineni si la greci. Cred ca la mijloc e si sentimentul de apartenenta, simti nevoia sa fi mai apropiat de cineva. Mai ales daca ai si ocazia sa cunosti duhovnicul acela, sa te spovedesti la el. Mi se pare foarte gresit sa indraznesti sa spui ca un duhovnic e mai mare/important/valoros decat altul. Dar ce instrument ai tu, frate, un harometru? Cu care masori harul si poti spune al caruia a fost mai mare? Cine suntem noi sa facem aceste deosebiri?In baza caror criterii ne permitem sa stabilim nivelul sfintilor?(canonizati sau nu) Astfel de judecati ne osandesc, si culmea departeaza chiar harul de la noi. Fiecare ii liber sa ii placa cum scrie un anumit parinte sau nu. Dar asta nu inseamna ca daca nu iti place cum a scris X, X e mai putin sfant/valoros ca Y care e pe sufletul tau. Eu as propune sa ajungem macar la starea de sfintenie a celui de care nu prea ne place, la noptile lui de veghe in rugaciune, la postul lui aspru, la jertfa care a facut-o El ptr Domnul si atunci sa vedem daca mai indraznim sa facem un podium al sfinteniei.
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#165
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#166
|
||||
|
||||
![]()
Raspunsul ar fi creat vrajba si tulburare. Sa ne ferim de astfel de raspunsuri, care vatama atat pe cel care il da, cat si pe cel care il primeste.
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#167
|
|||
|
|||
![]()
Daca citesti topicul asta, altceva nici nu gasesti. Eram totusi curios cum altii vad lucrurile si din ce motive le vad asa.
|
#168
|
||||
|
||||
![]()
Lore,imi amintesc de disputa de acum suteee de ani,cand erau discutii cu privire la care e mai mare dintre Ioan Gura de Aur, Grigorie Teologul si Vasile cel Mare. Si in final Dumnezeu a aratat ca fiecare este mai mare in felul sau,si s-a ajuns la cinstirea tuturor in acelasi timp si la acelasi nivel.
Doamne-ajuta! |
#169
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Uite , fiecare om are de la Dumnezeu un dar , un har (termenul nu este impropriu ci chiar asa se spune , ,,un har"), al sau prin care se face de folos celor din jurul sau . Si ca sa eliminam dintru inceput echivocul nu am sa ma refer la orice om ales la intimplare ci direct la preoti , fie ei monahi sau mireni . Asa de exemplu , observam ca unul este un bun cintaret, altul este un deosebit liturgisitos, altul este un bun predicator , altul un bun pedagog, altul un bun om de stiinta in teologie, un erudit , altul este prin excelenta harnic la minastirea sau biserica sa, altul este un ascultator desavirsit , altul un om blind si smerit cu duhul , s.a.m.d. De la unul putem sa ne folosim cu ceva , de la altul cu altceva ; si stim astfel ca cel mai bun cintaret este numai unul dintre ei sau ca cel mai bun duhovnic este numai unul dintre ei ceilalti sunt si ei dar nu asa de priceputi , numai unul este o minte iscusita si ne poate explica tainele teologiei cum ceilalti nu stiu sau nu o pot face . Vedem deosebirea aceasta cu proprii ochi, o si simtim pe pielea noastra , sunt lucruri neindoielnice . Ba mai mult , cind avem o problema realmente deosebita , sa zicem de farmece, sau de certuri in casa nesfirsite sau poate un exemplu si mai greu ... il cautam numai pe unul in mod precis si nu ne este indiferent la care ne adresam . Adica deosebim f. clar cind este vorba sa traim pe pielea noastra acel har al parintelui si nu gindim dar mai ales nu alegem la gramada, ca sa zic asa. Un exemplu si mai graitor : cind suntem bolnavi de o boala grava, care ameninta viata in mod categoric,nu ne este indiferent la ce medic de trup ne adresam , adica nu intram in primul cabinet care ne iese in cale . Stim ca in domeniu sunt somitati arhicunoscute si pe acelea le dorim , adica exact cum cautam si monahii sau preotii de mir pt. ceva anume. Dar in spatele acestei atitudini firesti sta puterea noastra de discriminare , adica de deosebire , de alegere ... desi stim ca toti medicii sunt buni (ce bine ar fi sa si fie asa ![]() Fara a pune in discutie problema sfintilor deoarece este una cu totul exceptionala (desi istoriografia crestina ne enumera si multi sfinti care au avut si greseli consacrate , prin care au ramas cunoscuti , si din care s-au indreptat, ex : Teodoret al Cirului, lepadarea lui Petru, prigoana lui Pavel, etc... ca o intarire a faptului ca numai Unul este fara de pacat) va rog sa imi explicati cum vedeti , ce intelegeti sa faceti in cazul medicilor (nu uitati ca discutia are la baza ,,harul" diferit a unuia fata de ceilalti si nu egalitatea in har) : vi se pare gresit sa constatati ca un medic este mai bun in ,,har" decit un altul , ca este mult mai priceput decit un altul , ca este mult mai ,,profesionist si experimentat" decit altul" ? Si continuind ideea, daca puteti face aceasta deosebire, spuneti-mi va rog : ,,Dar ce instrument ai tu, frate, un harometru? Cu care masori harul si poti spune al caruia a fost mai mare? Cine suntem noi sa facem aceste deosebiri?In baza caror criterii ne permitem sa stabilim..." harul lui taumaturgic/tamaduitor ? ,,Astfel de judecati ne osandesc, si culmea departeaza chiar harul de la noi. Fiecare ii liber sa ii placa cum scrie un anumit parinte sau nu. Dar asta nu inseamna ca daca nu iti place cum a scris X, X e mai putin sfant/valoros ca Y care e pe sufletul tau." Astfel de judecati facute cu cei rinduiti de Dumnezeu sa tamaduiasca nu ne osindesc ? si ne fac sa pierdem harul nostru propriu ? Fiecare este liber sa admire cum vorbeste cum se comporta si cum trateaza un anumit medic , sa fie deci mai apropiat de acesta , dar asta nu insemneaza ca daca nu iti place cum vorbeste si tamaduieste un altul el ar avea mai putin talent, ar fi mai putin priceput si in cele din urma ar avea mai putin har, ca in functie de acest har/dar el devine un mare priceput sau un mediocru ! V-am adus in discutie 2 categorii oameni, de medici de trup si suflet , in care exista harul lui Dumnezeu ca in toti ceilalti confrati ai lor sau poate diferit , v-am intrebat despre posibilitatea de a-i discrimina sau nu pe unii in functie de altii sau a-i baga pe toti in aceiasi oala si implicit de a cadea noi in pacat sau nu ! Ma repet , nu vorbesc despre sfinti , iar in cazul medicilor de trup, pt o intelegere mai buna , sau nu, va rog sa va ginditi la maladia cancerului si in functie de aceasta sa va exprimati , este cel mai elocvent caz. Deci, cum facem ? Ce intelegere sa avem si ce atitudine ?
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . |
#170
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
"A fost întrebat avva Ammona ce este calea cea strâmtă și îngustă, și a zis: calea strâmtă și îngustă înseamnă a-ți struni gândurile, și a-ți nimici voia ta, de dragul lui Dumnezeu. Asta înseamnă „iată noi am lăsat toate și ți-am urmat Ție“ (Matei, XIX, 27.)." (Despre avva Ammona, Patericul Egiptean) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
ma poate ajuta cineva sa cumpar o rasa("vesmant"pt. Protopsalti)? | inclusiveu | Generalitati | 9 | 02.07.2012 15:08:55 |
Ceva frumos..."invata" | ioana30 | Generalitati | 1 | 29.11.2010 17:23:12 |
Cum pot "aduce" pe cineva drag la credinta? | lourdes19 | Generalitati | 2 | 19.10.2010 12:06:29 |
"imoralitatea" lui Dumnezeu din Biblie? Nu exista asa ceva! | flying | Despre Sfanta Scriptura | 203 | 18.05.2010 20:31:10 |
|