![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Peste tot citate f.frumoase din scripturi, dar care din pacate nu se regasesc in viata de zi cu zi.
Ma intorc la punctul de plecare al acestui topic si spun asa: Sigur, sa ramanem ortodocsi pana la capat. Asta este clar. Dar cum si cu ce pret? Lupta este din ce in ce mare si noi tot mai uzati si slabi. Ma refer la lupta interioara (noi cu noi insine) si ce exterioara (noi cu cei din jur, chiar ortodocsi si chiar in biserica). Interesant lucru este ca lupta cea mai mare se da in cadrul ortodoxiei si nu in afara ei. Nu ei, cei ne-orotdocsi ne sunt "dusmanii", ci chiar fratii nostri. Si nu e vorba de lupta intru Hristos, ci de una de dragul perfectunii si al mandriei. Nici unul pe lumea asta nu are voie sa ridice piatra...Nimeni absolut.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Punct si de la capat!! Da! Pentru multi dintre noi, chiar era nevoie de un bilant. Poate cu un singur lucru nu prea as fi de acord: cand vorbim de dusmani. Nu, nici macar ei, fratii ortodocsi, nu ne sunt cu adevarat dusmani. Daca i-am cunoaste in viata de zi cu zi, am fi incantati sa stam in preajma lor ore in sir. Tu ai spus-o deja, dar ai trecut usor peste ea: "Noi cu noi insine". Aici e cel mai inversunat dusman. Iar ca sa ne declaram razboi, nu trebuie sa ridicam piatra ci Ceaslovul, si sa indoim genunchiul... Doamne-ajuta! Later edit: Iata o minunata lectie in acest sens, pe care am ascultat-o cu sufletul la gura si pe care o si recomand tuturor.http://www.youtube.com/watch?feature...&v=rhNlqSMckas Last edited by OmuBun; 28.01.2012 at 14:09:39. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Doamne ajuta !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ca sa vedeti pana unde merge ratacirea aceasta:
atat in tara: bucuresti http://www.basilica.ro/ro/stiri-patr...rhie_9229.html Lugoj http://www.ziuadevest.ro/eveniment/2...retinilor.html Arad http://www.basilica.ro/ro/stiri/sapt...arad_5693.html Timisoara, mereu fruncea(dar nu la lucruri bune) http://www.razbointrucuvant.ro/recom...i-protestanti/ Cluj http://blog-crestin-ortodox.blogspot...sfintitul.html beius http://www.egco.ro/news_375_ro.php cat si in diapora spania: http://www.basilica.ro/ro/stiri/epis...drid_3915.html Acum va rog pe voi, aduceti-mi un exemplu de eparhie care sa mentina curate adevarurile de credinta fara amestecarea cea stricacioasa si puturoasa a ratacirilor tuturor care o necinstesc pe Maica Domnului, pe sfinti, pastreaza invatatura eretica si despartita de Adevar. Imi doresc dn suflet sa vad un manifest antiecumenist organizat de vre-un cleric, la noi in tara.(nu cu iesiri in strada, dar macar o atitudine in scris, sau pur si simplu refuzarea de a participa la astfel de manifestari). Abia acum inteleg deslusit de ce se dorea cu tot dinadinsul subjugarea Greciei. Ei au avut curaj. Noi tacem lasi! Rusine!
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
S-a vorbit foarte mult despre ecumenism pe forumul ăsta, însă se pare că eu tot nu reușesc să pricep pericolul pe care-l reprezintă. Nu știu dacă toți înțelegem același lucru prin termenul ăsta.
Dintru început, Biserica a fost ecumenică, iar acum face strădanii pentru a redeveni ce trebuia să fie. Să elimine, adică, erorile, să regăsească adevărul. Nu înțeleg de ce e greșită rugăciunea împreună pentru asta. Nu e vorba de a dizolva credința, de a șterge cu buretele dogmele. Cred că nici cei mai dornici de unitate din Biserica Ortodoxă nu s-ar atinge de dogme. Însă prin întrunirile astea ei ne cunosc pe noi și noi pe ei. E la fel ca pe forum. Stăm cu toții de vorbă și chiar ne rugăm unii pentru alții. Ba poate chiar și împreună pentru o cauză comună. Ar fi un pericol dacă ecumenismul ar însemna renunțarea la adevărul mărturisit de Biserică, dacă s-ar încerca un fel de punere de acord a „adevărurilor” fiecăruia, dacă s-ar face concesii de dragul împăcării, dacă albul și negrul s-ar întâlni într-un gri spălăcit. Acesta, însă, s-ar numi sincretism, nu ecumenism, fiind o relativizare a adevărului. Ortodoxia se raportează, mai ales în ultima vreme, la Patristică, la felul în care era înțeleasă credința în primele veacuri. Ea e orientată către surse, nu caută să se modernizeze. Dar poate caută și ea să se redefinească (în conformitate cu adevărul originar), să se autoanalizeze, să înțeleagă unde s-a greșit, căror influențe (mai ales catolice) a fost supusă. Cum ar fi dacă toate confesiunile creștine și-ar da întâlnire în primele veacuri ale creștinătății? Să zicem cu toții: fraților, hai să vedem unde s-a greșit atunci de s-a ajuns la despărțire? Că poate am greșit și noi, și voi... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
N.Priceputu,citeam niste talcuiri din Sf. Scriptura facute de parintele Adrian Fageteanu,si cand a fost intrebat ce inseamna "uraciunea pustiirii" a raspuns: "ecumenismul!"
Cu asta am spus tot. Nu suntem noi mai presus de sfintii parinti. Doamne-ajuta! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fiecare eroare dogmatica de-a lungul veacurilor a atacat un articol din Crez. Conceptia ecumenista ataca in principal articolul "Cred intru Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica", am facut si un topic despre declaratia impotriva ecumenismului a egumenilor Muntelui Athos si a unor ierarhi: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=14259 Se poate citi si hotararea Sinodului BO a Georgiei, unde e dezabatut pe larg subiectul. La baza se spune ca e o teorie protestanta, a ramificarii harului, care spune ca harul nu e doar intr-o biserica, ci se ramifica in toate cultele. Astfel nu mai e doar o Biserica lasata de Mantuitor, ci fiecare cult e o biserica sau ca toate cultele alcatuiesc de fapt Biserica. De asemenea, aseaza porunca a doua, sa iubesti pe aproapele, deasupra primei porunci, sa iubesti pe Dumnezeu mai presus de tine, ajungand chiar sa o dilueze de tot. Adica dogmele nu mai sunt asa importante, mergand pana la renuntarea la invataturile de credinta. Dar dogmele tin de prima porunca si ascultarea de Dumnezeu. In schimb invatatura ortodoxa si a Bisericii dintotdeauna spune ca exista o singura Biserica, iar harul lucrator este doar in Biserica ortodoxa. Nu exista Sfinte Taine in afara ortodoxiei, si nu exista alte biserici, alte culte sunt lipsite de har si taine, sunt doar organizatii lumesti. Drepta credinta este de baza in Biserica, orice erezie (eroare dogmatica) este un neadevar, un pacat impotriva Duhului Sfant. Cam asta ar fi. Mai spui ca fiecare trebuie sa lasam de la noi si sa se regaseasca adevarul. Este tot ceva ce propaga aceasta noua credinta si ii atinge si pe unii ortodocsi. Cum spune si parintele Cleopa, adevarul intreg este in BO, nu avem nimic de adaugat sau de scos. In Crez spunem ca Biserica e Sfanta, deci e perfecta. Cei din afara Bisericii trebuie sa schimbe, sa lepede invataturile gresite si sa adopte in totalitate invatatura ortodoxa, care e invatatura dintotdeauna a Bisericii. Vezi acum de ce aceasta noua religie e atat de periculoasa? Vrea sa schimbe complet inavatatura Bisericii, practic nu mai e doar cate o erezie (cum era arianismul, monofizismul), propovaduieste acceptarea ca egale a tuturor ereziilor din toate cultele. Sau ca aceasta nu sunt erezii, sau ca nu au importanta, important e doar intelegerea intre oameni. Un fel de divinitatea sa fie pe locul doi. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Marii teologi ai timpurilor noastre au fost mari tocmai pentru că au făcut efortul de a se întoarce la teologia Părinților Bisericii, încercând să scape Ortodoxia de spiritul scolastic. Ce găsise Părintele Stăniloae la facultatea de Teologie la începutul studenției sale nu corespundea deloc cu ceea ce gândea sfinția sa că trebuie să fie dreapta credință. Și atunci s-a apucat și a scris o teologie excepțională (care, din păcate, nu se studiază azi în facultățile noastre). Când spunem „întru una sfântă[...] Biserică”, prin asta înțeleg că e de sorginte divină, întemeiată de Duhul Sfânt; totuși, nu uit că este divino-umană și, chiar dacă sunt întru totul de acord cu adevărurile exprimate în dogme, cred că există și destul de multe aspecte care pot (și trebuie) fi discutate, cum ar fi canoanele. Însă nu de către mine, ci de către duhovnici. În plus, nu înțeleg dogmele ca pe niște adevăruri fixe, ci dinamice, vii, lucrătoare, care izvorăsc mereu înțelesuri noi pentru teologi (altfel teologia ar rămâne fără obiect). Deci se poate discuta pe marginea lor, nu relativizând absolutul, dar nici absolutizând relativul (cum spunea Yannaras). Aici trebuie foarte clar făcută deosebirea, între ce e relativ și ce e absolut. Crispările, închistările, idolatrizările aici își au sursa. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In schimb e adevarat ce spui, conceptiile ecumeniste au patruns cu putere si al noi. Eu am spus acum ceva timp chiar pe forum, cel mai mare pericol nu e cel al cultelor neoprotestante, ci filocatolicismul care afecteaza pe multi, inclusiv preoti si chiar ierarhi. De obicei intalnim foarte putini preoti care sa considere si cultele neoprotestante apropiate noua, multi ii numesc la predici sectari, in schimb unii au o parere buna despre catolicism, ajungand sa creada ca sunt aproape la fel ca ortodocsii. Am citit pe net ca un sfant martir, martirizat in timpul prigoanei unioniste de dupa sinodul Lyon, sfantul Cozma Protosul, s-a aratat cuiva si a cerut sa il faca cunoscut in Romania, ca romanii sa lupte impotriva filocatolicismului si unionismului ecumenist: http://acvila30.wordpress.com/2011/1...-cu-catolicii/ Se pare ca la noi e mai multa nevoie. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Marea inselaciune a sectei adventiste: "moartea pune capat constientei" | doctor_faustus | Secte si culte | 330 | 03.07.2013 18:09:58 |
Puterea de a o lua de la capat | Alexa12 | Generalitati | 4 | 17.12.2012 16:48:18 |
"Nu ramanem decat cu ceea ce daruim" | silverstar | Generalitati | 10 | 15.02.2012 12:12:40 |
Traian Băsescu: Nu rămânem fără electricitate ( Pana cand?) | hydro314 | Generalitati | 0 | 13.02.2012 20:40:11 |
|