![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sunt adevarate ambele, dar sunt folosite de obicei in mod gresit. Nu stim bineinteles tot adevarul, dar stim adevarul care ne-a fost revelat, pe acela il stim, nu putem spune ca nu il stim. Un om obisnuit cu-l cunoaste pe tot cel revelat daca nu a studiat cate ceva, dar Biserica da. Iar discutia despre tainele din afara Bisericii a fost prima invatatura dezbatuta la un sinod (local), inainte de sinoadele ecumenice. De atunci tot timpul Biserica a considerat acelasi lucru, ca nu exista Taine in afara Bisericii, chiar daca unii le denumesc asa. Chiar daca au avut cand eram impreuna, dupa despartire isi pierd harul si deci nu mai au Sfinte Taine. Iar teoria cu harul ramificat in toate cultele e de fapt doctrina care sta la baza conceptiei ecumensite, pe asta se bazeaza toata aceasta invatatura. Problema nu e cand cineva crede ceva gresit din nestiinta (desi nu e o scuza), ci cand desi afla adevarul spune ca el crede mai bine si probabil Biserica s-a inselat, sau ca poate si altii cred bine, pentru ca si ei sunt oameni desptepti. Nu are legatura cu desteptaciunea si ratiunea noastra, pentru ca e posibil ca sa nu inteleaga unii, mai ales daca nu au si studiat. De fapt se bazeaza pe simturi, de genul simt eu ca asa e mai bine si mai corect. Eu cred tot ce invata Biserica Ortodoxa (nu doar ca asa cred fara sa stiu, multe din ele le-am si studiat ca sa ma conving eu ca sunt adevarate), iar daca eu cred ceva gresit fata de ce invata Biserica schimb imediat ce gandesc, pentru ca stiu ca gresesc. Iar daca vreau sa ma conving si cercetez sa vad daca eu gresesc sau Biserica. Asta ar trebui sa faca orice credincios, nu putem spune ca poate noi suntem mai inaintati si sfintii si Biserica au gresit. Dar am observat ca aproape nimeni nu isi schimba parerile proprii, degeaba observam asta doar la neoprotestanti ca orice am zice ei raman cu aceleasi pareri. Cine crede in ceva gresit nu isi schimba parerea indiferent daca Biserica spune altceva. Invata tot cei ce stiau majoritatea lucrurilor corect. Si nu e un lucru greu, e practic cel mai usor lucru sa-si schimbe cineva o parere, acum crede ceva si peste o secunda poate sa creada altceva. Dar de fapt in practica nu e deloc usor. De fapt nici nu ar trebui sa fie o discutie, aflam cum spune Biserica si apoi punct, nu mai avem ce sa discutam, doar daca ne gandim ca poate Biserica s-a inselat si au avut dreptate si altii din alte culte. In legatura cu harul, nici macar daca am vrea noi nu au cum sa corespunda invataturii ortodoxe. Pentru simplul fapt ca au o invatatura diferita despre har. La noie necreat, de origine divina, la ei e creat, o energie creata. Ca o comparatie, un fel de energizant care iti da energie sau curentul electric, tot o energie creata. Ei nu cred in harul necreat, cum am putea spune ca si ei au har? E ca si cum am spune ca si ateii sunt credinciosi crestini, desi ei nu cred in Dumnezeu. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Atitudinea ortodoxa fata de cei de alta religie e asta: botezati-va ortodox ca sa puteti intra in rai si luati Sfanta Impartasanie ca sa fiti imortali.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Sfinții au zis: “Cine nu are Biserica de mamă, nu are pe Dumnezeu de Tată. În afară de Biserică nu este mântuire.” Mai departe bunul Dumnezeu stie cine se va mantui si cine nu. Faptele noastre vor vorbi la judecata. Fara indoiala, la ziua judecatii nu vom fi întrebati ce-am citit, ci ce-am facut, nici daca am vorbit cu dibacie, ci daca am trait cum se cuvine. Cu cat vom cunoaste mai mult si mai bine, cu atat vom fi judecati mai aspru, de nu vom trai cu sfintenie.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Marin Preda spunea despre unii oameni ca au impresia ca daca au citit 100 de carti au monopolizat inteligenta, si observ ca de multe ori aici pe Forum, Noul testament este identificat cu ortodoxia. Sf.Ap. Pavel spunea:" de la voi a pornit Cuvintul lui Dumnezeu?S-au numai pina la voi a ajuns el?" (1 Cor.14,36), iar in privinta mintuirii tot Sf. Ap. Pavel spunea :"voi avea mila de oricine imi va place sa am mila, si Ma voi indura de orcine imi va place sa Ma indur, asadar nu atirna nici de cine vrea, nici de cine alearga , ci de Dumnezeu care are mila" (Romani,9,15-16)
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
ci doar faptele noastre. nu ti se mare mai fair-play asa? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Doar daca am face negot cu Dumnezeu. Eu fac bine, Tu ma mantuiesti.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Eu nu inteleg de ce se fac atatea threaduri despre acest subiect?!!?!??!Oare nu s-a spus intr-unul ce era de spus?Trebuie sa ne laudam cuiva ca noi ne vom mantui si nu avem cui?
Am si eu multe intrebari: _de ce trebuie sa existe o ATITUDINE "ORTODOXA"vizavi de oamenii de alte culte? -Ce presupune aceasta "atitudine"?Nu avem voie sa salutam alti oameni,sa socializam cu ei? -Ne indeamna Iisus sa nu avem relatii cu ei??(daca este asa de ce se permit casatoriile intre ortodocsi si atei(necredinciosi)?? -dintre un protestant,un ateu si un ortodox nepracticant care dintre acestia va insemna mai mult pt Dumnzeu? Aceasta "atitudine ortodoxa"nu-mi miroase bine,nu lasa deloc spatiu pt smerenie si traire interioara pt faptele si gandurile proprii.Vai ce bine,ca exista budisti,islamici si protestanti ca acestia nu se vor mantui,va ramane loc numai pt ortodocsi(vor intra in Rai cu buletinul). Dar ce bine ca ne-am nascut noi ortodocsi ca practic,asta este indeajuns,deja suntem pre-mantuiti! Mai oameni buni,fiti mai smeriti! Daca vreti intr-adevar sa aveti o atitudine ortodoxa vizavi de acesti oameni,atunci sa va fie mila de ei!!!!
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ca sa iti raspund, Yasmina, de ce am deschis threadul? Pentru ca am vazut foarte multi parinti avand o atitudine de „taie si spanzura” catre eterodocsi, si am vrut sa dezbat lucrul asta pentru ca nu mi s-a parut corect. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Exista distinctia intre cel ce a avut acces la adevar si cel ce nu a avut. Dar asta nu inseamna ca se mantuiesc cei ce nu au stiut, e doar o circumstanta atenuanta, ca nu acest pacat al respingerii benevole. Ca si cum la proces la tribunal cineva ar spune ca nu a stiut ca nu e bine sa fure. Orice om e obligat sa cunoasca legile tarii, nu inseamna ca daca nu a stiut o sa fie achitat si exonerat.
La fel, fiecare om vine traieste nu ca sa mearga la scoala, sa aiba familie si sa se intretina si sa faca fapte bune, sa fie un exemplu in societate. Scopul omului e sa il cunoasca pe Dumnezeu, si sa dezvolte o relatie cu El, ca unii au uitat asta e din vina lor sau a stramosilor lor. Toti mostenim urmarile pacatului lui Adam, desi nu l-am cunoscut pe Adam, nu l-am sfatuit noi sau indemnat. Oamenii fac cel putin opt clase ca sa invete cate ceva din aceasta lume, ar putea sacrifica o luna, doua sau cat e nevoie ca sa caute adevarul. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Celor din alte secte si culte - De ce v-ati [re]botezat? | lareine | Secte si culte | 812 | 25.03.2014 18:26:18 |
| Atitudinea fata de atei | anisoara | Generalitati | 7 | 07.11.2013 11:17:23 |
| Atitudinea fata de homosexuali | coralina | Generalitati | 218 | 14.08.2011 22:05:09 |
| Despre atitudinea oamenilor fata de crestinism | Mihai. | Generalitati | 15 | 09.03.2007 20:37:18 |
|
|