![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dvs mergeti pe increderea in puterea mintii dvs de interpretare a Cuvantului lui Dumnezeu. Sunteti liber sa o faceti. Eu merg pe increderea in explicatiile sfintilor a Cuvantului lui Dumnezeu care insuflati de Duhul Sfant ne-a explicat cum se cuvine Scriptura ca sa nu cadem in erezii. va reamintesc, Cuvantul lui Dumnezeu nu s-a oprit la Facere.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#2
|
||||
|
||||
![]()
1. Firea cea dintâi a omului
„Înainte de căderea omului, trupul său era nemuritor, străin de neputințe, străin de urâciune si de greutățile de acum, nu cunostea păcatul si simțirile trupesti, care acum i se par lui, firesti” (Sf. Macarie cel Mare, Omilia 4). Simțirile sale erau fără de asemănare, cu mult mai alese, lucrarea lor era fără de asemănare mai largă si în întregime slobodă. Fiind îmbrăcat cu un astfel de trup, cu astfel de simțuri, omului i-a stat în putință să perceapă duhurile, pe a căror treaptă se afla omul însusi, prin sufletul lui. Omului îi stătea în putință să vorbească cu aceste duhuri, să aibă acea vedenie dumnezeiască si să vorbească cu Dumnezeu, lucru care stă în firea duhurilor sfinte. Trupul sfânt al omului nu era o piedică pentru aceasta, el nu despărțea omul de lumea duhurilor. Îmbrăcat într-un astfel de trup, omul avea putința de a viețui în rai, în care acum numai sfinților le stă în putință să sălăsluiască, si numai cu sufletele lor, iar numai după înviere se vor înălța si trupurile care se vor uni cu sufletele lor. În zilele acelea, aceste trupuri vor lăsa în mormânt întinarea pe care si-au luat-o asupră-le după cădere; în zilele acelea se vor înduhovnici, si chiar se vor face duhuri după grăirea Sfântului Macarie cel Mare (Omilia 6; cap. 13), si vor arăta în ei însisi aceste însusiri, care le-au fost date la zidirea lor.(5) În zilele acelea, oamenii vor intra din nou în rândul duhurilor sfinte si se vor afla în legătură deschisă cu ele. Putem vedea chipul trupului, care va fi deodată atât trup, cât si duh, în trupul Domnului nostru Iisus Hristos după înălțarea Lui. Cuv. Serafim Rose (5) 5 Există o deosebire între subțirimea trupului omului din rai, dinainte de căderea sa, si trupul său din rai după înviere. Vezi Omilia 45, cap. 5, a Sf. Simeon Noul Teolog, în Cuvântul ortodox [The Orthodox Word], nr. 76 si Păcatul lui Adam, St. Herman Monastery Press, 1979.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 22.01.2012 at 20:03:45. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
2. Căderea omului
„Prin cădere, atât sufletul, cât si trupul omului s-au schimbat. În înțeles mărginit, căderea era de asemenea o moarte pentru ei. Ceea ce vedem si numim moarte este, într-un înțeles mai profund, numai despărțirea sufletului de trup, amândouă fuseseră deja mai înainte osândite la moarte, prin moarte vesnică! Neputințele trupului nostru, înrobirea lui față de lucrarea potrivnică a feluritelor materii din lumea materială, starea lui de învârtosare, alcătuiesc urmările căderii. Din pricina căderii, trupul nostru a intrat în acelasi rând cu trupurile animalelor; el are o viață care este asemenea firii lui căzute. Trupul slujeste sufletului ca închisoare si mormânt. Aceste cuvinte pe care le-am folosit noi sunt tari. Dar chiar si asa, ele nu arată în chip potrivit pogorârea trupului nostru din înălțimea stării duhovnicesti la starea trupească. Omul trebuie să se curățească prin pocăință adâncă, omul trebuie să simtă cel puțin până la o anumită treaptă libertatea si înălțimea stării duhovnicesti pentru a dobândi o înțelegere a stării de stricăciune a trupului nostru, condiția morții lui pricinuită de înstrăinarea de Dumnezeu. În această stare de moarte, din pricina învârtosării prea mari, simțurile trupesti sunt neputincioase de a intra în legătură cu duhurile, oamenii nu le văd, nu le aud, nu le simt. Astfel, securea tocită nu se mai poate folosi potrivit menirii sale. Duhurile sfinte ocolesc legătura cu oamenii care nu se învrednicesc de o asemenea legătură; în vreme ce duhurile căzute, care ne-au tras în căderea lor, s-au amestecat cu noi si, fiindcă ne prind în strânsoare cu mai multă lesniciune, se străduiesc să se facă nevăzute pentru noi, atât ele însele, cât si legăturile lor. Și atunci când ele se descoperă, o fac pentru a-si întări stăpânirea asupra noastră. Noi toți cei care suntem robi ai păcatului, trebuie să pricepem că legătura cu sfinții îngeri este nefirească pentru noi, din pricina înstrăinării noastre de ei, prin cădere; pentru aceeasi pricină este firească pentru noi legătura cu duhurile căzute, pe a căror treaptă ne asezăm cu sufletul nostru; căci duhurile care se arată prin simțuri oamenilor care se află într-o stare de păcat si cădere, sunt draci si nici pe departe nu sunt sfinți îngeri. ’Sufletul întinat’, zice Sf. Isaac Sirul, ’nu intră în sălas curat si nu se asează laolaltă cu duhurile sfinte’ (Omilia 74). Sfinții îngeri se arată numai oamenilor sfinți care au refăcut legătura cu Dumnezeu si cu îngerii Lui, printr-o viață sfântă. Cuv. Serafim Rose
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#4
|
||||
|
||||
![]()
3. Legătura cu duhurile căzute
„Desi în arătările lor înaintea oamenilor, dracii îsi iau de obicei înfățisare de îngeri de lumină pentru a amăgi mai usor, desi ei se străduiesc uneori să lămurească oamenii că sunt suflete omenesti si nu draci (acest chip de înselare de acum, reprezintă o oarecare modă printre draci, din pricina unei aplecări oarecare a oamenilor din zilele noastre, de a crede în aceasta); chiar dacă ei prevăd uneori viitorul; si chiar dacă descoperă taine -chiar si asa, oamenii nu trebuie să creadă în ei cu nici un chip. Ei amestecă adevărul cu minciuna; adevărul este folosit numai atunci când au nevoie de o înselare mai prielnică. „Toți oamenii trebuie să ne ținem departe de aceste duhuri si pentru nici o pricină să nu avem încredere, atunci când ele se ivesc prin simțiri, nici să nu începem să vorbim cu ele, nici să nu le dăm vreun fel de atenție, să cunoastem că arătarea lor este cea mai mare si mai primejdioasă ispită. Când vine o astfel de ispită, omul trebuie să-si îndrepte mintea si inima către Dumnezeu, cu o rugăciune pentru milă si pentru scăparea de ispită. Dorința de a vedea duhuri, iscodirea de a descoperi ceva despre ele si de la ele, este un semn al celei mai mari nebunii, si este necunoasterea totală a tradițiilor Bisericii Ortodoxe cu privire la morală si la viața lucrătoare. Cunoasterea duhurilor se dobândeste în chip mai deosebit decât chipul în care socoteste cel care trece printr-o asemenea împrejurare si este lipsit de experiență si este plin de usurătate. Vorbirea deschisă cu duhurile este cea mai mare nenorocire pentru cei lipsiți de experiență, sau le slujeste ca pricină pentru cele mai mari nenorociri." Cuv. Serafim Rose
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#5
|
||||
|
||||
![]()
"Scriitorul de insuflare dumnezeiască a cărții Facerea, spune că după căderea celor dintâi oameni, Dumnezeu, în rostirea osândei asupra lor, înainte de izgonirea lor din rai, a făcut pentru ei haine de piele si i-a îmbrăcat cu ele ((Facerea 3, 21). Hainele de piele, asa cum deslusesc Sfinții Părinți, (Sf. Ioan Damaschin, Arătarea cea adevăratăa credinței ortodoxe, Cartea 3, cap. 1), semnifică trupul omului de pe treapta de jos care, la cădere, s-a făcut stricăcios; el si-a pierdut subțirimea si firea duhovnicească si a primit starea învârtosată de acum. Desi pricina cea dintâi pentru această schimbare a fost căderea, totusi schimbarea s-a făcut sub înrâurirea Ziditorului Atotputernic, în mila Lui de negrăit pentru noi, si pentru marele bine al nostru. Printre celelalte urmări de folos pentru noi, care vin din starea în care se află trupul nostru acum, ar trebui să arătăm una: prin învârtosarea trupului nostru ne-am făcut neputinciosi să simțim duhurile, în al căror sălas am căzut ... Înțelepciunea si bunătatea lui Dumnezeu a asezat o piedică între oamenii izgoniți din rai pe pământ si duhurile care fuseseră izgonite pe pământ din cer; această piedică este materialitatea grosolană a trupului omenesc. Astfel lucrează ocârmuitorii pământesti care îi despart pe făcătorii de rele, de lume, prin zidul unei închisori, ca nu cumva ei să pricinuiască rău acestor oameni, după propria lor dorire si să strice si alți oameni (Sf. Ioan Casian, Convorbirea 8, cap. 12). Duhurile căzute lucrează asupra oamenilor, aducându-le gânduri si simțiri pline de păcat; dar foarte puțini oameni ajung să vadă duhurile” (Episcopul Ignatie, op. cit. pag. 11-12).
„Sufletul, îmbrăcat în trup, împrejmuit si despărțit prin acesta de lumea duhurilor, cunoaste cu încetul, si dobândeste dreapta judecată de a deosebi binele de rău, prin cercetarea legii lui Dumnezeu, sau, ceea ce este acelasi lucru, prin cercetarea crestinismului (Evrei 5, 14). Atunci îi este îngăduită vederea duhovnicească a duhurilor, si dacă aceasta se face după rânduiala lui Dumnezeu, care îl călăuzeste, de acum încolo, amăgirea si înselarea sunt cu mult mai puțin primejdioase, aducând ca folos experiența si cunoasterea. La despărțirea sufletului de trup prin moartea cea văzută, intrăm din nou în rândul si în lumea duhurilor. De aici, este limpede că pentru o intrare potrivită în lumea duhurilor, este foarte trebuincioasă buna cunoastere a legii lui Dumnezeu, la vremea cea bine socotită, că tocmai pentru această cunoastere El a hotărât o vreme oarecare pentru fiecare om în parte, pentru pelerinajul său pe pământ. Acest pelerinaj se numeste viață pământească.” Cuv. Serafim Rose
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Duhurile căzute lucrează asupra oamenilor, aducându-le gânduri si simțiri pline de păcat; dar foarte puțini oameni ajung să vadă duhurile” (Episcopul Ignatie, op. cit. pag. 11-12).
Aceasta fraza explica pe deplin cum pot unii oameni sa devina eretici si hulitori de Dumnezeu. Un om care incearca sa cunoasca Cuvantul lui Dumnezeu este un pericol pentru duhurile cele rele. Atunci in mintea omului apar ganduri si idei de explicatii ale Cuvantului lui Dumnezeu care sunt adevarate erezii, pe care omul si le atribuie ca fiind ale lui insusi si rezultat ale propriei sale inteligente si intelepciuni. Dupa ce elaboreaza pe acest principiu teorii si concluzii complet eretice , nu se multumeste cu atat ci cauta sa rataceasca si pe altii. Insa fiind cazut si departat de adevarata intelepciune, tot ceea ce emite, ca judecata de valoare este intinat de minciuna. Pentru ca mintea necuratita nu poate emite judecati adevarate.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Desigur... a continuat la Exod, profeți, evangheliști, apostoli, Apocalipsă... ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Doamna Dobrin, v-am rugat să nu postați decât lucruri concrete (versete biblice, ori comentarii de-ale dumneavoastră) legate de întrebările ontopic puse de mine. Nu vă supărați dacă nu citesc (în lipsă de timp, nu de respect) altceva...
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
cu toate ca va doriti sa cititi doar versete biblice si comentarii de-ale mele personale nu am sa le fac, tocmai pentru ca imi stiu masura mintii, Nu vreau sa cad in pacatul mandriei si slavei desarte si de pomana. nu sunt la masura sfintilor sa emit eu judecati si pareri pe marginea Sfintei Scripturi. Insa am o nedumerire: deci cuvintele sfintilor nu le vreti a le citi insa cuvintele mele da. Nu credeti ca aveti cumva un simt al alegerilor cam rasturnat? Sau cititi doar ca sa aveti ce critica ? si ceea ce nu puteti critica nu cititi?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre moarte si pomenirea mortilor | AnnaEnache | Intrebari utilizatori | 42 | 13.06.2012 09:43:28 |
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. | bitza | Generalitati | 28 | 20.03.2011 02:05:27 |
Despre viata de dupa moarte | georgian_osa | Din Noul Testament | 30 | 14.03.2010 18:49:29 |
Marturii despre moarte | Iustin44 | Generalitati | 14 | 31.03.2009 23:59:56 |
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase | mara2008 | Generalitati | 1 | 20.05.2008 15:07:31 |
|