Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sectiune dedicata profesorilor de religie
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 06.01.2012, 14:42:21
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de horatiu.miron Vezi mesajul
Ce valori sa sadeasca? Du-te ca profesor la clasa a noua si explica-le alora despre "harnicie, cinste, munca, seriozitate" si vei fi perceput drept un idiot cu conceptii invechite, or sa rada de tine de-or sa se prapadeasca.

Voi chiar aveti impresia ca acesti tineri sunt tampiti? Cand societatea in care traiesc ii bombardeaza din toate directiile si de dimineata pana seara cu ideea ca pentru a avea succes in viata iti trebuie bani sau silicoane, cum sa prinda un astfel de mesaj? Una spune profesorul, alta se vede si se simte in anturaj, in mediul familial, la televizor, in viata de zi cu zi.

Ce vreau sa spun e ca nu ajunge sa le spui, trebuie sa le dai exemplu. Si cand oameni care au muncit toata viata, cercetatori, profesori, artisti - mor de foame, in timp ce diversi puieti de bani gata sau tinere "sponsorizate" o duc mai bine fara sa ridice un deget, e greu, foarte greu sa dai exemple.

Tinerii nu sunt problema, ei sunt expresia unei societati bolnave. Imi pare rau sa vad ca inca mai sunt oameni care cred ca problema e una superficiala. Cu tot respectul, stiu ca ideea din acest thread e nobila, dar habar nu aveti care sunt aspiratiile, problemele sau modelele unui adolescent in ziua de azi. Numai intelegandu-i cu adevarat se poate rezolva ceva, iar eu sunt foarte descurajat cand vad ca de multe ori chiar parintii sunt cei care nu-si inteleg si nu-si cunosc copiii. De cate ori n-ati auzit parinti plangandu-se: "Dar nu stiu ce s-a intamplat cu copilul meu, era asa de cuminte, si-apoi dintr-o data nu stiu ce sa-i mai fac!". Sunt oameni total nepregatiti pentru meseria de parinte, dar care fac copii pentru ca asa le cere societatea, religia. Sunt parinti care nu cunosc semnele depresiei, fie din ignoranta sau prostie, fie pentru ca nu le pasa.

Ar fi enorm de multe de spus, dar esenta mesajului e aceeasi.
depinde de om in primul rand. Nu toti tinerii sunt asa cum i-ai catalogat. Cei 7 ani de acasa conteaza mult, si mediul familial in care traieste tanarul. Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.01.2012, 18:21:47
antoneta antoneta is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 04.03.2010
Mesaje: 7
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
depinde de om in primul rand. Nu toti tinerii sunt asa cum i-ai catalogat. Cei 7 ani de acasa conteaza mult, si mediul familial in care traieste tanarul. Doamne ajuta!
Dragul meu, citesc de multa vreme comentariile pe acest forum, dar azi m-am infuriat pentru ca multi nu stiu in ce directie a luat-o azi scoala...nu din cauza profesorilor ( eu sunt profesor de chimie) ci din cauza societatii care promoveaza numai nonvalorile siliconate si blonde sau pe cei care stiu sa dea un sut intr-o minge. Predau la gimnaziu si anul trecut, la clasa la care eram diriginta, am facut o ora de dirigentie in parc, am vrut sa discutam in alt mediu despre ce vor ei de la viata. Am intrebat-o pe o eleva care, culmea, era foarte slaba la invatatura, ce reprezinta tatuajul de pe picior si i-am sugerat sa poarte o fusta mai lunga. Mi-a raspuns obraznic intrebandu-ma daca vreau sa se calugareasca. Intrati intr-o scoala, chiar si de la periferie...profesorii sunt prost imbracati comparativ cu hainele de firma ale elevilor...indiferent ce le spui sau indiferent cum ii sfatuiesti, iti vor spune ca esti cam invechit.
Exista si exceptii, de elevi cu care chiar te intalnesti la biserica...dar sunt asa de putine cazuri...ca ai impresia ca de data aceasta, exceptia nu intareste regula.
La liceu, e si mai trist. Se mira ca nu iau bacalaureatul, dar lipsesc de la ore, fac circ in loc sa invete.
Cine are doar idei despre elevi exemplari...este depasit! Va rog sa ma iertati, dar sa vina un copilas de clasa a 5-8 vopsit, cu suvite si sa spuna ca mama i le-a facut, e ceva ce nu pot accepta, sa vezi fete machiate in clasa a 7 a ca la parada modei ( rimel, fond de ten samd)...le trimiti la baie sa se spele, si spun ca " nu se ia"...
Sau sa apara la scoala cu o hartiuta scrisa de mama , nu va spun cu ce ortografie si sa-si invoiasca odrasla pe motiv ca a fost la un " casting"...spuneti ce vreti, dar eu, daca nu iubeam copiii, plecam spre alt domeniu.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 26.07.2012, 13:57:29
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Un profesor de religie ca sa fie bun, trebuie inainte de toate sa fie un om al rugaciunii. Sa-i ceara lui Dumnezeu sa-i dea cuvantul potrivit pentru fiecare elev in parte. Si macar o data pe an sa pomeneasca numele elevilor la care preda. Bine ar fi cat mai des.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 31.07.2012, 11:14:20
cruceamea cruceamea is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 18.02.2009
Mesaje: 3
Implicit

Doamne ajuta!
eu am fost invatatoare doar un an la clasa a II-a acum ceva ani. a fost o experienta frumoasa, cu destul de multe satisfactii, dar si cu multe, foarte multe obstacole. si pentru ca nu am avut puterea sa trec peste ele, am renuntat a lucra in invatamant. marea problema de care m-am lovit a fost modul in care fusesera educati copii acasa si neimplicarea parintilor in actul de educatie. dar tot secretul este sa stii cum sa le castigi increderea. atunci cand vor vedea ca tu esti implicat trup si suflet in educarea odraslelor lor este imposibil sa nu isi schimbe si ei cat de cat atitudinea. daca lucrezi cu dragoste si daruire, nu ai cum sa nu reusesti. iar in ziua de azi trebuie sa ii atragi pe copii, intrand in jocul lor. sufletul copilului este foarte maleabil. am vazut copii care merg la biserica pentru ca "asa a zis doamna invatatoare" si incet incet atrag si pe parinti.
E foarte greu, dar nimic bun nu se castiga usor!
Rabdare, rabdare, rabdare.... Si cand crezi ca ai terminat, ia-o de la capat!(Parintele Cleopa)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 02.08.2012, 01:23:07
catehumen catehumen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.01.2011
Locație: Galati
Religia: Ortodox
Mesaje: 109
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cruceamea Vezi mesajul
Doamne ajuta!
eu am fost invatatoare doar un an la clasa a II-a acum ceva ani. a fost o experienta frumoasa, cu destul de multe satisfactii, dar si cu multe, foarte multe obstacole. si pentru ca nu am avut puterea sa trec peste ele, am renuntat a lucra in invatamant. marea problema de care m-am lovit a fost modul in care fusesera educati copii acasa si neimplicarea parintilor in actul de educatie. dar tot secretul este sa stii cum sa le castigi increderea. atunci cand vor vedea ca tu esti implicat trup si suflet in educarea odraslelor lor este imposibil sa nu isi schimbe si ei cat de cat atitudinea. daca lucrezi cu dragoste si daruire, nu ai cum sa nu reusesti. iar in ziua de azi trebuie sa ii atragi pe copii, intrand in jocul lor. sufletul copilului este foarte maleabil. am vazut copii care merg la biserica pentru ca "asa a zis doamna invatatoare" si incet incet atrag si pe parinti.
E foarte greu, dar nimic bun nu se castiga usor!
Rabdare, rabdare, rabdare.... Si cand crezi ca ai terminat, ia-o de la capat!(Parintele Cleopa)
Ar fi fost interesant daca ai fi spus si motivul plecarii din invatamant ,sau e atat de greu incat sa abandonam ? Peste un an voi deveni si eu profesor de religie ortodoxa,sunt interesat de informatii din interiorul sistemului ,mai exact ce nu se vede la Tv. Cum sunt tratati profesorii de religie in cancelarie ? Stiti profesori de religie care sa fie si diriginti ? Personal cred ca succesul reusitei in a lucra cu un copil elev,adolescent este sa cunosti bine psihologia elevului ,din pacate modulul pedagogic pe care il studiem in facultate ,e putin cam rigid dupa parerea mea .Voi ce spuneti ? Am ales un drum bun profesor de religie sau e pierdere de timp ? Multumesc anticipat pentru raspunsuri .
Reply With Quote
  #6  
Vechi 02.08.2012, 11:20:07
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catehumen Vezi mesajul
Personal cred ca succesul reusitei in a lucra cu un copil elev,adolescent este sa cunosti bine psihologia elevului ,din pacate modulul pedagogic pe care il studiem in facultate ,e putin cam rigid dupa parerea mea .Voi ce spuneti ? Am ales un drum bun profesor de religie sau e pierdere de timp ? Multumesc anticipat pentru raspunsuri .
Personal cred ca succesul reusitei nu sta in a cunoaste cat mai bine psihologia elevului, ci in a fi om de rugaciune. Ca sa ai cuvantul potrivit si sa rodeasca in ceilalti nu tine de cunoasterea psihologiei elevului, ci de lucrarea lui Dumnezeu. Observ ca se pune atat de mare pret pe cunoasterea acestei pshihologii, incat se uita de cel mai important lucru: Dumnezeu.

Nimic nu e piedere de timp daca e facut cu dragoste pentru ceilalti.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.08.2012, 02:51:10
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de costel Vezi mesajul
Personal cred ca succesul reusitei nu sta in a cunoaste cat mai bine psihologia elevului, ci in a fi om de rugaciune. Ca sa ai cuvantul potrivit si sa rodeasca in ceilalti nu tine de cunoasterea psihologiei elevului, ci de lucrarea lui Dumnezeu. Observ ca se pune atat de mare pret pe cunoasterea acestei pshihologii, incat se uita de cel mai important lucru: Dumnezeu.

Nimic nu e piedere de timp daca e facut cu dragoste pentru ceilalti.
Subscriu in totalitate.
Psihologia, asa cum o cunosc eu, este in cel mai bun caz o slujitoare a Teologiei, am mai spus aceasta si deocamdata imi pastrez ferm pozitia. La fel cred ca e si cu celelalte discipline.
Iar prin Teologie nu inteleg disciplina scolara cu acest nume, ci Biserica. Iar prin teolog inteleg mai intai pe Hristofori, desi avem si acceptiunea de teolog in sensul celui care practica rugaciunea, de pilda.

Imi pare firesc ca miezul lucrarii profesorului de religie poate fi sustinut doar de un crestin vrednic. Eu, cel putin, asa ma astept sa fie, altminteri mi se pare o nebunie si un mare pericol pentru copii. De aceea am deplins deja faptul ca eu nu pot preda la disciplina religie, nu doar pentru ca nu am dosarul potrivit pentru examen, ci mai ales pentru ca nu ma consider vrednic sau, in fine, cu o viata suficient de curata pentru a fi un invatator sau un partener potrivit al elevilor pentru invatare, pentru crestere duhovniceasca.

Pe de alta parte, a fi profesor implica anumite competente, indiferent de disciplina. Printre ele se numara, ca foarte importante pentru buna desfasurare a activitatilor scolare, competentele pedagogice. iar acestea trec, in buna parte, prin psihologie.

Din pacate despre psihologie se cunosc putine lucruri de catre cei care nu sunt formati in domeniu, iar acest putin este, la randul sau, destul de deformat. Toata lumea "se pricepe" la psihologie, ca si la medicina, la politica, la fotbal... Ceea ce e adevarat, pana la un punct. Mai apoi insa, incep sa se complice lucrurile.
Partea cea mai proasta, dupa mine, este ca printre crestini exista multi oameni care percep in mod foarte critic si anxios psihologia. Aceasta reprezentare sociala a psihologiei are multe determinari si explicatii si cred ca, in timp, se vor petrece unele reasezari. Cu vremea, cu experientele de viata, vor afla si oamenii spariosi care sunt limitele intre care functioneaza psihologia iar opiniile vor fi, treptat, mai putin categorice decat sunt in prezent. Mizez pe o nuantare treptata, proces care depinde in primul rand tocmai de prestatia psihologilor.

In concluzie, cred ca prima conditie pentru un bun profesor de religie este calitatea lui umana, ce fel de crestin este. Mai apoi vine, destul de aproape si pedagogia si psihologia. Apoi mai sunt desigur multe alte variabile.

Dumnezeu sa ne ocroteasca si sa ne lumineze atat elevii cat si pe profesorii lor!

Last edited by ioan cezar; 04.08.2012 at 03:57:41.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 03.08.2012, 01:33:16
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catehumen Vezi mesajul
Ar fi fost interesant daca ai fi spus si motivul plecarii din invatamant ,sau e atat de greu incat sa abandonam ? Peste un an voi deveni si eu profesor de religie ortodoxa,sunt interesat de informatii din interiorul sistemului ,mai exact ce nu se vede la Tv. Cum sunt tratati profesorii de religie in cancelarie ? Stiti profesori de religie care sa fie si diriginti ? Personal cred ca succesul reusitei in a lucra cu un copil elev,adolescent este sa cunosti bine psihologia elevului ,din pacate modulul pedagogic pe care il studiem in facultate ,e putin cam rigid dupa parerea mea .Voi ce spuneti ? Am ales un drum bun profesor de religie sau e pierdere de timp ? Multumesc anticipat pentru raspunsuri .
Ha, binevenita postare, tocmai am dat titularizarea (din nou, fireste, ca nu sunt posturi, le-au luat desigur pilele la vremea cuvenita...) :).
Eu sunt la alta disciplina (psiho).

Pai, catehumen, daca am o nostalgie activa in ultimii ani, aceasta e ca nu pot fi prof de religie... Desi, dincolo de atasamentul meu emotional, pentru a fi la inaltimea acestei discipline cred ca e mult de lucru (si ca nu sunt vrednic de asa lucrare). Ca om crestin, mai intai, si ca profesionist al artei si stiintei pedagogice.
Deocamdata sa iti spun cum am constatat ca sunt tratati profesorii de religie in cancelarie: ca pe oricare altul, ca oameni mai intai, secundar dupa disciplina predata.
Cum i-am tratat eu, de pilda... La inceput cu indiferenta, intrucat s-a nimerit ca primul prof de religie pe care l-am cunoscut sa fie un ins ursuz si tare mandru, care facuse la fumoar o bisericuta cu doua doamne divortate, frustrate foarte, carora le vindea gogosi impachetate cu citate biblice, jucind un rol de bufon, dupa gustul meu, cu aere de duhovnic. Ma calca pe nervi pentru maimutareala lui, mai ales ca nu se sfia sa arunce cate o trimitere, vai, in soapta insa suficient de clar pentru a fi auzit, catre mine. Zicea cam asa "ia uitati-l, cica e psiholog, tace si ne studiaza..." - credea el. Bietul om, nu stia ca in vremea aceea eu imi studiam la nesfarsit, pe tacute, in ganduri, sansa de a supravietui bolii grave pe care o aveam tocmai atunci. Deci am ales sa fiu indiferent, sa ma abtin in tot chipul de a-i da vreo replica. Il compatimeam pe infantil (desi omu avea peste 30 ani).
Apoi, a urmat faza simpatiei reciproce. S-a intamplat ca bietul prof a avut un necaz cu conducerea scolii, in urma unui abuz involuntar comis la o clasa de fitze (cum sunt mai toate la Jean Monet) si era tare necajit, tragea minute in sir din tigara cu ochii in gol, la fumoar, si era singur, isi pierduse admiratoarele. Atunci, intr-adevar, l-am studiat: i-am cercetat mimica si postura si am ajuns la concluzia ca, cel mai probabil, nu se ruga ci ratacea in ganduri, speriat si confuz. Am intrat in vorba cu el, milos de meserie cum sunt eu, gata sa ridic vreun nenorocit care si-a facut-o cu mana lui, desigur, din vreo balta... Caci am vocatie (boala) de salvator, desigur...
Am devenit repede buni camarazi, s-a dovedit un om de treaba si destept foarte. Doar ca era baietel, imatur emotional, in ciuda varstei. Ca mai toti "barbatii", dealtfel, in lumea asta unde feminismul lupta cu macho-ismul.... :)
Insa nu se pricepea la pedagogie (iar acum trec la partea a doua a intrebarii tale). Spui ca taina succesului in invatamant este sa te pricepi la psihologia elevilor... Of, vorbe mari, vorbe mari... Pai, cand vei da examenul de titularizare vei vedea ca, mai ales in ultimii ani, s-a schimbat radical modul de a concepe si practica educatia. Ne aliniem, taras-grapis la standardele mondiale. Asta insemana mai intai ca daca nu demonstrezi ca detii competente didactice, nu prea poti sa devii profesori. SI ca, oricum, daca se intampla sa treci examenul, vei fi un profesor slab. Iar asta e grav, macar ca, dupa cum poate vei fi aflat, profesorul (dascalul in general) este un fericit (macar potential), fiind chemat sa practice cea mai frumoasa profesie din lume. Caci nu e alta mai frumoasa, mai grea, mai complexa, mai delicata decat aceasta, indiferent ca lucrezi cu copiii de la gradi sau cu adolescentii rebeli si adeseori chiar delincventi.

Deoarece am trait printre elevi 25 ani, da-mi voie sa iti sugerez cateva lucruri, sa iti propun mai degraba cateva directii de reflectie, in baza experientei mele (adica mai ales a gafelor si balbelor):
1) A fi profesor este in ultimul rand un merit: magistrocentrismul este cea mai rusinoasa plaga a invatamantului. Ca profesor esti chemat sa slujesti devenirea intru fiinta a copiilor, nu sa predai continuturi, cunostinte. Sunt si astea, dar abia mai la coada...
2) Cauta sa studiezi mult si aprofundat pedagogie (te vei lovi astfel si de psihologia de care pomeneai). Elevii retin mult mai putin decat suntem noi pregatiti sa oferim, iar oferta noastra de cunostinte de fapt nici nu are legatura cu invatamantul de masa. Elevii au nevoie sa aiba in profesor un model de om sanatos, un prieten mai mare, un camarad pe drumul greu al cunoasterii si al devenirii ca oameni intre oameni. Taie-ti narcisismele toate! Nu are nimeni nevoie de cunostintele tale savante! Retine, catehumen, cuvantul meu si nu te grabi sa il crezi sau sa il respingi: lasa practica sa vorbeasca. Totusi, retine-l ca reper!
3) Psihologia nu se invata asa usor... Eu invat de aproape 30 ani psihologie, la modul sistematic, si crede-ma ca nu am trecut de genunchiul broastei. Deci... rabdare... studiu... lucrul cu sine... jos cu mastile proprii.... o inteleapta indoiala de sine, o anumita neincredere fertila pentru continuarea devenirii personale (altminteri vin autosuficienta, ingamfarea, toate boalele..)
4) Profesorii din cancelarie sunt oameni. Ca urmare, conteaza mai putin ce disciplina predai, cat mai intai ce fel de abilitati de relationare ai, ce fel de caracter, ce inima si ce inteligenta (cognitiva si emotionala, sociala). Pe scurt: ce fel de om esti!
APoi, fiind debutant, vei primi sprijin de la majoritatea colegilor. Cancelaria este o mica sau mai mare familie! Problema e daca vei sti sa ceri, sa folosesti, si mai ales sa te arati recunoscator. Daca da, atunci vei fi fericit la scoala.
5) Termin cu un avertisment: daca ai cumva impresia infantila ca disciplina ta e mai breaza ca altele (asa cred toti profii, ca a lor e cea mai tare...), pregateste-te sa ajungi rau... Smereste-te, catehumen, iar asta o faci mai intai prin studiu serios, cata vreme mai esti student, deocamdata. Iar "studiu" inseamna o groaza de lucruri...

In rest, Dumnezeu sa te ajute, sa te lumineze ca sa prinzi "spilu" meseriei la care aspiri.
Fii binecuvantat!

Last edited by ioan cezar; 03.08.2012 at 03:59:34.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 03.08.2012, 01:39:32
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Azi am plecat la examen si copiii mi-au urat: succes tati!...
Si pana la metrou am dat sa reflectez asa: hopa, cand plecam la examene imi urau succes mama si tata, sora, apoi colegii de facultate, iubita, sotia... Cam asa, in ordinea asta s-au succedat succesele si (rar) insuccesele la examene...
Apoi, dupa ce parintii au murit si o vreme am trait singur, mai multi ani, imi uram singur succes...
Acum iata, ce surpriza! Am ajuns sa traiesc situatia ca imi ureaza succes la examen chiar proprii copii, copiii de gradi si cresa...

Ce am inteles eu din situatia asta? Ca invatam si dam exemene TOATA VIATA, catehumen...
Pregateste-te nu atat sa inveti tu pe altii, cat sa treci tu insuti prin noi si noi forme si continuturi de invatare. Scoala incepe abia dupa terminarea scolii, precum muzica incepe sa susure abia dupa ce inceteaza zgomotul instrumentelor si racnetele cantaretilor...

Si apoi, la scoala, intre elevi si profesori, vorba lui Leon Bloom (cel cu taxonomia obiectivelor didactice): "nu se stie cine da si cine primeste"!...

Last edited by ioan cezar; 03.08.2012 at 03:48:19.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 04.08.2012, 00:53:23
catehumen catehumen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.01.2011
Locație: Galati
Religia: Ortodox
Mesaje: 109
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
Ha, binevenita postare, tocmai am dat titularizarea (din nou, fireste, ca nu sunt posturi, le-au luat desigur pilele la vremea cuvenita...) :).
Eu sunt la alta disciplina (psiho).

Pai, catehumen, daca am o nostalgie activa in ultimii ani, aceasta e ca nu pot fi prof de religie... Desi, dincolo de atasamentul meu emotional, pentru a fi la inaltimea acestei discipline cred ca e mult de lucru (si ca nu sunt vrednic de asa lucrare). Ca om crestin, mai intai, si ca profesionist al artei si stiintei pedagogice.
Deocamdata sa iti spun cum am constatat ca sunt tratati profesorii de religie in cancelarie: ca pe oricare altul, ca oameni mai intai, secundar dupa disciplina predata.
Cum i-am tratat eu, de pilda... La inceput cu indiferenta, intrucat s-a nimerit ca primul prof de religie pe care l-am cunoscut sa fie un ins ursuz si tare mandru, care facuse la fumoar o bisericuta cu doua doamne divortate, frustrate foarte, carora le vindea gogosi impachetate cu citate biblice, jucind un rol de bufon, dupa gustul meu, cu aere de duhovnic. Ma calca pe nervi pentru maimutareala lui, mai ales ca nu se sfia sa arunce cate o trimitere, vai, in soapta insa suficient de clar pentru a fi auzit, catre mine. Zicea cam asa "ia uitati-l, cica e psiholog, tace si ne studiaza..." - credea el. Bietul om, nu stia ca in vremea aceea eu imi studiam la nesfarsit, pe tacute, in ganduri, sansa de a supravietui bolii grave pe care o aveam tocmai atunci. Deci am ales sa fiu indiferent, sa ma abtin in tot chipul de a-i da vreo replica. Il compatimeam pe infantil (desi omu avea peste 30 ani).
Apoi, a urmat faza simpatiei reciproce. S-a intamplat ca bietul prof a avut un necaz cu conducerea scolii, in urma unui abuz involuntar comis la o clasa de fitze (cum sunt mai toate la Jean Monet) si era tare necajit, tragea minute in sir din tigara cu ochii in gol, la fumoar, si era singur, isi pierduse admiratoarele. Atunci, intr-adevar, l-am studiat: i-am cercetat mimica si postura si am ajuns la concluzia ca, cel mai probabil, nu se ruga ci ratacea in ganduri, speriat si confuz. Am intrat in vorba cu el, milos de meserie cum sunt eu, gata sa ridic vreun nenorocit care si-a facut-o cu mana lui, desigur, din vreo balta... Caci am vocatie (boala) de salvator, desigur...
Am devenit repede buni camarazi, s-a dovedit un om de treaba si destept foarte. Doar ca era baietel, imatur emotional, in ciuda varstei. Ca mai toti "barbatii", dealtfel, in lumea asta unde feminismul lupta cu macho-ismul.... :)
Insa nu se pricepea la pedagogie (iar acum trec la partea a doua a intrebarii tale). Spui ca taina succesului in invatamant este sa te pricepi la psihologia elevilor... Of, vorbe mari, vorbe mari... Pai, cand vei da examenul de titularizare vei vedea ca, mai ales in ultimii ani, s-a schimbat radical modul de a concepe si practica educatia. Ne aliniem, taras-grapis la standardele mondiale. Asta insemana mai intai ca daca nu demonstrezi ca detii competente didactice, nu prea poti sa devii profesori. SI ca, oricum, daca se intampla sa treci examenul, vei fi un profesor slab. Iar asta e grav, macar ca, dupa cum poate vei fi aflat, profesorul (dascalul in general) este un fericit (macar potential), fiind chemat sa practice cea mai frumoasa profesie din lume. Caci nu e alta mai frumoasa, mai grea, mai complexa, mai delicata decat aceasta, indiferent ca lucrezi cu copiii de la gradi sau cu adolescentii rebeli si adeseori chiar delincventi.

Deoarece am trait printre elevi 25 ani, da-mi voie sa iti sugerez cateva lucruri, sa iti propun mai degraba cateva directii de reflectie, in baza experientei mele (adica mai ales a gafelor si balbelor):
1) A fi profesor este in ultimul rand un merit: magistrocentrismul este cea mai rusinoasa plaga a invatamantului. Ca profesor esti chemat sa slujesti devenirea intru fiinta a copiilor, nu sa predai continuturi, cunostinte. Sunt si astea, dar abia mai la coada...
2) Cauta sa studiezi mult si aprofundat pedagogie (te vei lovi astfel si de psihologia de care pomeneai). Elevii retin mult mai putin decat suntem noi pregatiti sa oferim, iar oferta noastra de cunostinte de fapt nici nu are legatura cu invatamantul de masa. Elevii au nevoie sa aiba in profesor un model de om sanatos, un prieten mai mare, un camarad pe drumul greu al cunoasterii si al devenirii ca oameni intre oameni. Taie-ti narcisismele toate! Nu are nimeni nevoie de cunostintele tale savante! Retine, catehumen, cuvantul meu si nu te grabi sa il crezi sau sa il respingi: lasa practica sa vorbeasca. Totusi, retine-l ca reper!
3) Psihologia nu se invata asa usor... Eu invat de aproape 30 ani psihologie, la modul sistematic, si crede-ma ca nu am trecut de genunchiul broastei. Deci... rabdare... studiu... lucrul cu sine... jos cu mastile proprii.... o inteleapta indoiala de sine, o anumita neincredere fertila pentru continuarea devenirii personale (altminteri vin autosuficienta, ingamfarea, toate boalele..)
4) Profesorii din cancelarie sunt oameni. Ca urmare, conteaza mai putin ce disciplina predai, cat mai intai ce fel de abilitati de relationare ai, ce fel de caracter, ce inima si ce inteligenta (cognitiva si emotionala, sociala). Pe scurt: ce fel de om esti!
APoi, fiind debutant, vei primi sprijin de la majoritatea colegilor. Cancelaria este o mica sau mai mare familie! Problema e daca vei sti sa ceri, sa folosesti, si mai ales sa te arati recunoscator. Daca da, atunci vei fi fericit la scoala.
5) Termin cu un avertisment: daca ai cumva impresia infantila ca disciplina ta e mai breaza ca altele (asa cred toti profii, ca a lor e cea mai tare...), pregateste-te sa ajungi rau... Smereste-te, catehumen, iar asta o faci mai intai prin studiu serios, cata vreme mai esti student, deocamdata. Iar "studiu" inseamna o groaza de lucruri...

In rest, Dumnezeu sa te ajute, sa te lumineze ca sa prinzi "spilu" meseriei la care aspiri.
Fii binecuvantat!
Iti multumesc,va multumesc pentru sfaturi ,nu sunt infatuat ,am 39 de ani ,mesajul e lung si cu mult talc ,da ma asteptam sa fie greu ,de fapt ma astept sa fie greu ,in fond cand a fost usor in lumea asta apostata sa vorbesti despre Dumnezeu ? Din pacate din mesaj nici un loc pentru speranta ,poate e mai bine asa ,m-am dezvatat de mult sa mai am vise utopice ,stiu ca ma voi lupta cu multi :colegi profesori,copii,sistemul si de ce nu cu mine . Ca disciplina mea ,religia, e mai "breza" de cat altele nu cred ca e si nici nu ar fi corect fata de colegi sa gandesc asa ,stiu doar ca e ceva ce imi place ,cred cu tarie ca acest drum pe care am pornit e cel bun ,practic realizez ca e cel mai bun lucru pe care il fac ,sper ca nu ultimul)) Sincer ma bucur ca am putut discuta ,nu provin dintr-o familie de profesori si nu am nici rude sau prieteni ,asa ca orice informatie reala imi e de folos ,mai ales ca vine din partea unor oameni care se roaga si cred in Dumnezeu !
Ai spus la un moment dat parca la inceputul mesajului ,dar doar telegrafic, chiar daca absolvi examenul de titular ,tot nu gasesti post !?! Nu voi gasi post de profesor de religie in oras sau nu voi gasi de loc ? Intreb de oarece am inteles ca la mine in judet sunt posturi destule neocupate . A si inca ceva ,daca nu voi gasi post in oras nu e nici o problema voi merge si in cel mai indepartat sat ,oare Sfintii Apostoli nu au propovaduit si ei evanghelia la toti oamenii ? Poate nu e cea mai buna comparatie ,e evident ca nu ma pot compara cu Sfintii Apostoli ,dar totusi duhovnicul meu mi-a spus ca asta e tot apostolie ,sa aduci cuvantul lui Dumnezeu in sufletele si inimile copiilor si tuturor celor care doaresc sa-l cunoasca pe Dumnezeu . Sper ca frazele mele nu sunt prea "heirupiste" ,da eu asa gandesc.
Mi-ar prinde bine cateva idei despre ce va urma ,mai exact ,dupa ce termin vreu sa continui cu un masterat in teologie ,pot fi profesor dupa terminarea facultatii ? Ce este sau in ce consta un examen de titular ? E greu acest examen ? Sunt si alti "factori" care pot influnta repartitia ? Nota mare obtinuta nu e o garantie pentru un loc in oras ? Nu stiu ,poate sunt intrebari tampite dar cum am spus habar nu am ce urmeaza )) Oricum eu voi merge pana la capat ori unde va fi acest capat . Masteratul la ce ma ajuta ,daca ajuta ? Consider ca studiul teologiei e destul de greu ,e greu sunt constient sa pun si in practica ce invat ,oricum masterul nu il voi face din mandrie sau din dorinta de a fi peste altii ,ci pur si simplu pentru o mai buna aprofundare .Din ce am inteles masterul inseamna cercetare .
Sper sa nu va fi plictisit cu intrebarile mele ,unele poate hilare ,dar invat de la voi cei ce a primit "botezul focului"
As dori raspunsuri cat mai clare daca se poate va multumesc anticipat.
Si ca sa nu mai scriu inca un mesaj as raspunde celui ce a spus aici ca nu conteaza psihologia ci doar rugaciunea sau cam asa ceva . Eu as face totusi o separare ,psihologia dupa parerea mea e o arma valoroasa ,mie mi-a placut din tinerete ,e un univers fascinant sa poti controla furia altuia sa poti stabiliza starea emotiva a cuiva etc. Da rugaciune e foarte importanta ,e indispensabila ,numai ca rugaciunea mea nu a ajuns in stadiul de inaltare cu mintea la cer . Nu sunt calugar nici preot ,nu merg pe apa ,nu tamaduiesc oameni cu puterea rugaciunii ,ceea ce stiu este ca sunt un pacatos care incearca zilnic sa fie mai bun .
Inca odata multumiri tuturor !
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Slujirea profesorului de religie iosif Sectiune dedicata profesorilor de religie 33 30.01.2014 12:55:18
Demnitatea si responsabilitatea familiei preotului in viata Bisericii melisa79 Intrebari utilizatori 14 29.06.2011 14:00:18
Vestimentatia profesorului Carmen FUNIERU Sectiune dedicata profesorilor de religie 38 19.05.2011 20:00:24
Religie Darkanian Pocainta 4 07.12.2009 12:20:13