![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
In primul rand Iosua poate insemna si Iisus! Iisus nu a putut mantui neamul evreiesc... Dar sa zicem ca e vorba de Iosua. Iosua i-a adus pe evrei pe taramul fagaduit din cate cunosc! Dar evreii nu au reusit sa respecte legea! Ba putem merge mai departe si aratam ca sabatul lor a devenit o povara! Atunci Dumnezeu suparandu-se pe evrei a zis: nu vor intra in odihna mea! Dar Dumnezeu totusi are pentru toata lumea un plan de odihna (mantuire) si hotareste o noua zi de odihna . Aici odihna e legata de cuvantul mantuire! E o prefigurare!
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Talcuire Evrei 4.8 8. Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi [de odihnă]. Ca sa intelegem sensul exact al acestui verset mergel la Deuteronom cap.1 5. A început Moise a lămuri legea aceasta și a zis: 6. "Domnul Dumnezeul vostru ne-a grăit nouă pe Horeb și a zis: Vă ajunge de când locuiți pe muntele acesta! 7. Întoarceți-vă și, pornind la drum, duceți-vă la muntele Amoreilor și la toți vecinii lor din Arabah, din munte, din Șefela și din Negeb, la malurile mării, în pământul Canaanului, la Liban, și chiar până la râul cel mare, la fluviul Eufratului. 8. Și iată, Eu vă dau pământul acesta; mergeți și vă luați de moștenire pământul pe care Domnul a făgăduit cu jurământ să-l dea părinților voștri, lui Avraam și lui Isaac și lui Iacov, lor și urmașilor lor. Deci Moise le promite sa-i duca in Tara fagaduita de Dumnezeu lui Avraam, Iacov si Isaac. Dar, mai apoi Tot Moise le spune: 37. Pentru voi s-a mâniat Domnul și pe mine și a zis: Nici tu nu vei intra acolo! 38. Iosua, fiul lui Navi, care este cu tine, acela va intra acolo; întărește-l pe el, că el va duce pe Israel în moștenirea sa. Cel care avea sa implineasca fagaduinta data evreilor de a intra in pamantul fagaduit era Iosua, fiul lui Navi, iar ziua aceea era numita ziua de intrare in mostenire sau ziua de intrare in odihna. 7. Apoi a chemat Moise pe Iosua și înaintea ochilor tuturor Israeliților i-a zis: "Fii tare și curajos, că tu vei intra cu poporul acesta în pământul pe care Domnul S-a jurat părinților lui să i-l dea și tu i-l vei împărți în părți de moștenire. Dar dupa intrarea in pamantul fagaduintei, evreii calca juramantul si Dumnezeu se supara si retrage fagaduinta. 16. Și a zis Domnul către Moise: "Iată, tu te vei odihni cu părinții tăi, iar poporul acesta se va scula și se va desfrâna după dumnezeii străini ai pământului aceluia în care va intra, iar pe Mine Mă va părăsi și va călca legământul Meu, pe care l-am încheiat cu el; 17. Pentru aceasta se va aprinde mânia Mea asupra lui în ziua aceea și-i voi părăsi, Îmi voi ascunde fața de la ei și vor fi omorâți și-i vor ajunge mulțime de necazuri și greutăți și atunci Israel va zice: Aceste necazuri nu m-au ajuns ele oare pentru că nu este Domnul Dumnezeul meu în mijlocul meu? 18. Dar Eu Îmi voi ascunde fața Mea de la el în ziua aceea, pentru toate fărădelegile lui pe care le-a făcut el, întorcându-se la alți dumnezei. 19. Așadar, scrie-ți cuvintele cântării acesteia și învață pe fiii lui Israel și le-o pune în gura lor, pentru ca această cântare să-Mi fie mărturie printre fiii lui Israel. 20. Căci Eu îi voi duce în pământul cel bun, unde curge lapte și miere, după cum M-am jurat părinților lor, și vor mânca, se vor sătura, se vor îngrășa, se vor îndrepta spre alți dumnezei și vor sluji acelora, iar pe Mine Mă vor lepăda și vor călca legământul Meu, pe care l-am dat lor. Adica evreii prin nerespectarea juramintelor vor rata ziua aceea de intrare in mostenire, de intrare in odihna. Pamantul fagaduit trebuia sa fie o prefigurare a Raiului, dar nu un Rai ceresc, ci unul pamantesc unde curge lapte si miere. Acum, versetul din Evrei 4.8 ne spune ca Dumnezeu a hotarat o alta zi de intrare in odihna, o alta zi de intrare in mostenire, dar de data asta nu numai pentru evrei, care s-au dovedit neascultatori, ci pentru toate neamurile, si nu intr-un Rai pamantesc, ci intr-un Rai ceresc, si nu printr-un conducator pamantesc, Iosua, ci printr-un Mantuitor ceresc, Iisus Hristos. Iar aceasta noua zi de intrare in fagaduinta nu este alta decat ziua cand s-a deschis adevaratul Rai, Imparatia cea Cereasca. Bun, deci am identificat cele doua zile, de fapt momente, de intrare in fagaduinta sau in odihna: prima, ziua cuceririi pamantului fagaduit si a doua, ziua "cuceririi" Raiului Ceresc. Stim ca a doua a "cazut" intr-o zi de Duminica pentru ca Raiul a fost deschis in noaptea de Inviere. Problema care se pune e oare stim si ziua lui Iosua, ziua cand Iosua a intrat in pamantul fagaduit? Parerea mea e ca da, stim. Cum? Voi explica mai jos. Din Cartea lui Iosua aflam ca acesta era un conducator foarte iscusit, primind intelepciune chiar de la Dumnezeu. El folosea diverse stratageme in lupta si intotdeauna isi surprindea adversarul. Una din stratageme, de exemplu, era prefacerea ca se retrag in fuga, adversarii ieseau din cetatea lor ca sa-i urmareasca, iar altii luptatori evrei, care stateau ascunsi, patrundeau in cetate profitand de lipsa aparatorilor plecati in urmarire. Dar nu acesta stratagema a aplicat-o Iosua in acea zi, ci alta. Aceasta alta stratagema e descrisa oarecum tot in cartea lui Iosua la cucerirea cetatii Ierihonului. Pe scurt, stratagema consta in atacul surpriza si cu toata ostirea odata insotite de sunete si strigate care sa inspaimante pe dusman. Care era surpriza atacului? Era ziua atacului! Toti stiau ca evreii tineau sabatul si ca in ziua aceea ei nu faceau nimic, or Iosua a profitat tocmai de aceasta "credinta" a inamicului ca ei nu vor ataca in zi de sabat. Doar atunci puteau fi luati prin surprindere si asa gasim la cucerirea Ierihonului ca au si procedat. Daca acest lucru e adevarat, si el pare foarte veridic, atunci inseamna ca noi cunoastem si care au fost cele doua "momente" de care se face vorbire in Evrei 4.8: ziua intrarii prin Iosua Navi in pamantul fagaduintei, adica sambata, si ziua deschiderii Imparatiei Ceresti, prin Iisus Hristos, adica duminica. Sunt doua zile distincte, dar aici nu e vorba de zile de odihna, ceremoniale, ci de momente diferite de intrare in odihna, adica in mostenire. Primul moment e cel ratat de evrei, al doilea e cel adevarat. Ca, din faptul ca primul era o zi de sambata si al doilea era o zi de duminica, am putea deduce si o justificare a schimbarii zilei de odihna ceremoniale, asta e cu totul altceva si e doar in subsidiar, nu o concluzie directa. Ea poate fi folosita cel mult ca si justificare, dar nu poate fi utilizata ca porunca directa de schimbare a zilei de odihna. Totusi, cei care au tradus Biblia noastra au incercat sa dea o tenta directa, chiar in aceste versete din Evrei 4 pentru decizia schimbarii zilei, ceea ce mi se pare incorect si oarecum straniu pentru ca, existand originalul cat si toate celelalte traduceri, nu poate fi trecuta cu vederea, nu poate fi "acoperita" aceasta adaugire. In consecinta, eu cred ca se va reveni cat de curand la o traducere corecta, fara adaugiri sau schimbari de sens ale originalului tocmai pentru ca sunt convins ca exista oameni cu Har care nu doresc sa transforme biserica BO in partida BO. Sunt convins, de aceea, ca va exista o noua traducere a Bibliei cat de curand. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat despre lege ea a fost schimbata iar cand spunem ca Iisus nu a venit sa strice legea ne referim la faptul ca el a implinit-o!Apoi legea sabatului nu a fost schimbata. Daca o lege data de stat spune asa:6 zile ai voie sa conduci masina dar a saptea nu deoarece poti fi obosit, inseamna ca a saptea zi e o zi batuta in cuie? Poate fi daca statul o impune dar ea poate sa o si schimbe PS. VA DATI SEAMA CE ATENT CITESTE ACEST OM POSTARILE CAND IL DA EXEMPLU PE MARIS CARE DEFAPT ACESTA IMI DA MIE DREPTATE (si probabil acesta nici nu e ortodox!!!). Apoi Maris sa nu uiti ca sunt doua curente din cate stiu eu de traducere. Concluzia finala nu o putem afla decat din partea unui specialist in teologie! Apoi varianta ta si a adventistului nu prea are logica: se vorbeste despre ziua a saptea apoi de o schimbare. Deci e logic ca daca Duminica este ziua crestinilor sau cum ai zis tu , traducerea sa fie corecta asa cum e.Uita-te ca si in Isaia ultimul capitol e tradus gresit la protestanti. Repet: asta se intampla ca sunt doua mari curente de traducere! Last edited by bairstow; 21.12.2011 at 13:25:03. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pacat. Ati asternut o talcuire foarte frumoasa. De ce trebuia sa o umbriti cu acea adaugire? Citat:
Citat:
Dar, vom intra in Canaanul Ceresc in acea zi (acea alta zi) cand va reveni EL sa ne ia. "Caci insusi Domnul , cu un strigat, cu glasul unui arhanghel cu trambiata lui Dumnezeu Se va pogara din cer ... vom fi rapiti toti impreuna cu cu ei (cei inviati din morti), in nori, ca sa intampinam pe Domnul in vazduh; si astfel vom fi totdeauna cu Domnul." (1 Tesaloniceni 4:16,17). Asta este ziua (acea alta zi) de care se vorbeste in Evrei. In acea zi vom intra in Canaanul ceresc, condusi de Iisus (Ioshua) si vom avea odihna. Pana atunci, ramane odihna de sabat , ca o arvuna, pentru poporul lui Dumnezeu.(Evrei 4:9) In plus, ziua a saptea nu are nici o legatura cu mantuirea. Are legatura cu creatia lumii si cu Creatorul. Chiar se repeta, in Evrei, ca "Dumnezeu S-a odihnit in ziua a saptea de lucrarile lui", cand inca nu intrase pacatul in lume si nu era nevoie de mantuire. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
As face o alta analogie: noi acum suntem in pribegie in drumul spre Canaan (asa cum a pribegit poporul ales). Nu am intrat in odihna. Vom intra in acesta odihna in ziua cand vom pasi pe portile Canaanului ceresc, impreuna cu Domnul Iisus (care va veni sa ne ia cu El). Nu exista inceput si final pentru acesta intrare. Exista o zi (acea alta zi). Pana atunci suntem niste pribegi, plini de nadejde, prin credinta in Iisus Hristos. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ei Maris dar tu esti ortodox :) Doamne ajuta!
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Domnul sa ne binecuvanteze si sa aflam adevarul stand fata in fata cu El. Nu pot decat sa va respect punctul de vedere (mai ales pentru felul cum a fost argumentat si expus). Eu raman la parerea mea si astept acea zi cand Domnul va reveni si ne va da odihna.
"Iar vouă celor necăjiti, să vă dea odihnă, împreună cu noi, la arătarea Domnului Iisus din cer, cu îngerii puterii Sale,"(2 Tesaloniceni 1:7) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Intrebari pentru adventisti, baptisti si penticostali | Anca-Miha | Secte si culte | 1268 | 12.07.2016 01:44:25 |
Despre Penticostali, Baptisti, Adventisti | danyel | Secte si culte | 741 | 11.08.2010 21:37:50 |
Din famila mea multi au trecut la adventisti si la alte secte | beliver | Secte si culte | 145 | 30.04.2010 18:06:16 |
|