![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Dar mai mult decat atat, i-a lasat Dumnezeu sa creada asta? Dumnezeu care ii corecta mereu? Spuneti prea multe prostii. Citat:
Daca omul moare si totusi sufletul lui ajunge la Judecata inseamna ca moartea nu inseamna suprimare. Sau inseamna doar cand asa vreit dvs sa o interpretat? Citat:
Citat:
Si daca e asa nu mai e Dumnezeu cel mai mare tortionar din Univers? Sau e cel mai mare tortionar din Univers doar daca este vesnic chinul? Ca Dumnezeu e drept asta am inteles. Dar mai e si bun. Si cum din bunatate, pe cei buni, care nici ei nu sunt buni, doar acceptabili, Dumnezeu ii rasplateste cu fericirea vesnica ptr cativa ani de slujire imperfecta, de ce, tot din bunatate, nu ii suprima direct pe pacatosi si ii chinuie mai intai? Ce satisfactie are Dumnezeu din asta, ca doar nu e cel mai mare tortionar din Univers. Vedeti cum e cand te bazezi pe i invatatura gresita la ce concluzii pe poate ajunge. Poate incercati totusi sa intelegeti ca dvs gresiti si ortodoxia nu. Nici nu ar trebui. Daca cineva face voia Lui Dumnezeu formal, din frica (nici nu se poate asa ceva) raportat la Dumnezeu tot nu se poate mantui. E ca si datul de zeciuiala din izma, marar si chimen.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#2
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Citat:
Ce pretenție aveți de la un prost? ![]() Citat:
![]() Citat:
Pentru că n-ați fost atent, ori pentru că prejudecata a fost mai puternică decât atenția. Chinul va surveni la faza executorie a judecății, adică în focul final, nu imediat la moartea omului. Citat:
Citat:
Citat:
Vedeți că tot ați înțeles ceva? |
#3
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Citat:
Ca sa inteleg (asta este o nelamurire) dvs sustineti ca sufletul, in starea lui de "adormire", e legat de trup? Si cand acesta putrezeste si ajunge pamant? Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
In conceptia dvs cine sau ce ii chinuie? Si in ce consta chinul?
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#4
|
|||||||||
|
|||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
[quote=osutafaraunu;417561]Nici pomeneală ca parabola să se ocupe de starea omului în moarte! Aceasta este o parabolă dată pentru a ilustra adevăratul spirit al iertării. Disperat trebuie să fie cineva ca să caute argumente în aspectele periferice ale unei parabole...
TOTAL GRESIT. Motivul pentru care Domnul Iisus a rostit această parabolă era: mândria, aroganța, ne-mila și lăcomia fariseilor care trebuia demascată, cât și pentru a le arăta ce-i așteaptă dacă continuă în aroganță și în iubirea de bani și nu se pocăiesc de ele. După ce Isus a învățat că trebuie să fim credincioși față de Dumnezeu în domeniul lucrurilor materiale, și că nu putem sluji la doi Stăpâni și lui Mamona și lui Dumnezeu, (16:1-3); fariseii, care erau iubitori de bani, ascultau și ei toate lucrurile acestea, și își băteau joc de El (v.14), de aceea El le spune în v.15-19 următoarele avertismente-învățături: „Voi căutați să vă arătați neprihăniți înaintea oamenilor, dar Dumnezeu vă cunoaște inimile; pentru că ce este înălțat între oameni, este o urâciune înaintea lui Dumnezeu...Era un om bogat, care se îmbrăca în porfiră și in subțire... v.19-31 continuă cu restul parabolei. Adevărul central subliniat de această parabolă este că pe Dumnezeu nu-l putem păcăli, și că dreptatea noastră care este doar o poleială, ceva de suprafață nu este acceptată de Dumnezeu. Ba mai mult, dacă în viața aceasta trăim bine, am primit lucrurile bune (glorie, acceptare din partea societății, bogăție materială, suntem socotiți de oameni: drepți, evlavioși, religioși), și nu suntem miloși, vom primi reversul medaliei în fața lui Dumnezeu. Iar cei ce sunt persecutați, marginalizați de oameni, nebăgați în seamă ca Lazăr, săraci material, vor primii bogăție, slavă, cinste și binecuvântare, în viitor de la Dumnezeu. Astfel textul cheie al pildei este v.25 „Fiule” i-a răspuns Avraam „adu-ți aminte că, în viața ta, tu ți-ai luat lucrurile bune, și Lazăr și-a luat pe cele rele; acum aici, el este mângâiat, iar tu ești chinuit.” Această învățătură este predominantă în lecțiile date de Isus, de pildă, în predica de pe munte, El spune ceva asemănător: „Ferice de voi, care Sunteți flămânzi acum, pentru că voi veți fi săturați! Ferice de voi care plângeți acum, pentru că voi veți râde! Ferice de voi, când oamenii vă vor urî, vă vor izgoni dintre ei, vă vor ocărî, și vor lepăda numele vostru ca ceva rău, din pricina Fiului omului! Bucurați-vă în ziua aceea, și săltați de veselie; pentru că răsplata voastră este mare în cer; căci tot așa făceau părinții lor cu proorocii. Dar, vai de voi, bogaților, pentru că voi v-ați primit aici mângâierea! Vai de voi, care Sunteți sătui acum! Pentru că voi veți flămânzi! Vai de voi, care râdeți acum, pentru că voi veți plânge și vă veți tângui! Vai de voi, când toți oamenii vă vor grăi de bine! Fiindcă tot așa făceau părinții lor cu proorocii mincinoși!” (Luca 6:20-26). Doamne ajuta! |
#6
|
|||||||||
|
|||||||||
![]() Citat:
Citat:
Ca sufletul era in iad? Atat timp cat nu fusese jertfa Mantuitorului nu putea sa fie in Rai. Deci singura alternativa este iadul. Nu cred ca trebuie sa argumentez ca trupul era in mormant. Si ca sa nu spuneti ca ma bazez doar pe ceea ce spun eu. Daca sufletul este trup plus suflare de viata (poate aduceti si un argument din Sf Scriptura ptr asta) iar Iisus i s-a adresat "sufletului" insemna ca cel 2 erau unite. Adica Lazar era deja viu. Sau ce nu e asa? Citat:
Un argument din Sf Scriptura va rog Nu este vizibil cu ochiul liber? Daca ar mai fi sufletul cred ca ar mai exista ceva activitate in trupul respectiv. Citat:
Citat:
Ptr ca ati trecut la adventism, ati interpretat Sf Scriptura singur si ati ajuns la concluziile respective, sau ati transpus conciliat invataturile adventiste (pe care in prealabil le-ati studiat) cu ceea ce spune Sf Scriptura? Daca veti spune ca ati interpretat singur iar nu va voi crede. Sper ca dupa ce veti raspunde la cele 2 intrebari veti putea avea constiinta impacata ca ati spus adevarul. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
In ceea ce priveste chinurile nu ne diferentiem prea mult. Si nici ortodocsii nu sustin cazanele cu smoala. Ca unii din ortodocsi asa inteleg e greseala lor. Daca toti ortodocsii ar merge in rai, iar simpla apartenenta la Biserica ar fi suficienta, ar fi o ratacire la fel de mare ca cea a dvs cu suficienta harului. Nu e placere. E consecinta faptelor lor. Dar ptr timpul ala limitat de ardere in foc de ce ar exista acea bucurie sadica?
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#7
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
L-am dat mai sus. Cât privește "nemurirea sufletului" și "despărțirea sufletului de trup la moarte" nu o să puteți aduce argumente din Scriptură niciodată. Citat:
Ați exagerat dumneavoastră. Mai spun și deștepții unele prostii, dar niciodată "prea multe prostii"(exagerat de multe prostii). Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Aceea nu e nici bucurie nici sadică, e doar împlinirea dreptății divine. Ca pentru 70-80 de ani de viață păcătoasă să primească "timp limitat de ardere în foc", nu o pedeapsă infinit de disproporționată. Nu "mânia" lui Dumnezeu este infinită, ci doar iubirea Lui. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
„Locuința morților de dedesubt se mișcă pentru tine, ca să te întâmpine la venirea ta. Pentru tine trezește umbrele, pe toate căpeteniile pământului; i-a ridicat de pe tronurile lor pe toți împărații pământului. Toți aceștia vor răspunde și vor zice...Cei care te vor vedea se vor uita țintă la tine, te vor privi zicând...” (Isaia 14:9-17) „Vei fi doborât la pământ și de acolo vei vorbi și din țărână ți se vor auzi vorbele. Glasul tău va ieși din pământ ca al unei năluci și din țărână îți vei șopti cuvintele.” (Isaia 29:4) „Atunci vitejii cei puternici vor vorbi în locuința morților…Faraon îi va vedea și se va mângâia pentru toată mulțimea lui…căci l-am lăsat să răspândească groaza în țara celor vii. De aceea Faraon și toată mulțimea lui se vor culca împreună cu cei netăiați împrejur, cu cei ce au murit uciși de sabie, zice Domnul Dumnezeu.”(Iezechiel 32:21-32). Dar adventistii se fac ca nu vad, ori interpreteaza eronat ca de obicei. Si in cartile Macabeilor este prevazut credinta evreilor intr-un suflet nemuritor: „Dar ei știau că aceia care mor pentru Dumnezeu trăiesc întru Dumnezeu ca și Avraam și Isac și Iacob și toți patriarhi.” (4Macabei 16:25) "Iar copiii lui Avraam, împreună cu biruitoarea lor mamă se află acuma (după ce mama și cei șapte fii ai ei au murit pedepsiți de Antiochos) adunați cu ceata strămoșilor ei care au primit sufletele curate și nemuritoare de la Dumnezeu.” (4Macabei 18:23) Josephus Flavius, istoricul iudeu care i-a cunoscut pe apostoli, scria în Discursul lui Josephus către greci, cu privire la Hades („Opere”, pag. 1902, ediția lui John Whiston): „Cât despre Hades, în care sunt reținute sufletele drepților și ale nedrepților, este necesar să vorbim acum despre el. Hadesul este un loc în lume... o regiune sub pământeană, în care lumina din această lume nu luminează... astfel că, în această regiune, nu poate fi lumină, ci trebuie să fie în ea întuneric veșnic! Această regiune este destinată ca loc de păstrare pentru suflete, în care îngerii sunt puși ca paznici pentru ei și le împart pedepse vremelnice potrivite cu comportamentul și purtarea fiecăruia. În această regiune este un loc anumit, deoparte, ca un lac de foc nestins, în care până acum nimeni n-a fost aruncat și care este pregătit pentru o zi mai dinainte hotărâtă de Dumnezeu, în care o sentință dreaptă va fi pronunțată asupra tuturor oamenilor. Când cei nedrepți și cei care au fost neascultători față de Dumnezeu și au dat slavă idolilor, ca unui Dumnezeu, vor fi condamnați la pedeapsa veșnică, cel drept va primi o împărăție ne-stricăcioasă, care niciodată nu va trece. Cei drepți, într-adevăr, sunt ținuți în Hades acum, dar nu în același loc în care sunt ținuți cei nelegiuiți. Căci există o singură coborâre în această regiune, o poartă la care noi credeam că stă un arhanghel cu o oștire prin care cei care trec sunt conduși în jos de îngerii numiți peste suflete. Dar nu toți merg pe aceeași cale, ci cei drepți sunt conduși spre dreapta, în imnuri cântate de îngerii numiți peste acel loc, spre o regiune a luminii, în care cei drepți au locuit de la începutul lumii. Aici ei nu sunt confruntați cu nevoi, ci se bucură veșnic de priveliștea lucrurilor bune pe care le văd și se veselesc în așteptarea acelor noi bucurii care vor fi deosebite pentru fiecare din ei, prețuind acele locuri care le întrec pe cele care le avem aici. Acolo nu există muncă grea, nici călduri arzătoare, nici frig pătrunzător și nu sunt acolo nici un fel de plante cu spini, ci numai fețele părinților și ale celor drepți, pe care ei le văd totdeauna surâzându-le în timp ce așteaptă acea odihnă și viață veșnică din ceruri, care urmează acestei regiuni. Acest loc noi îl numim ’Sânul lui Avraam’. Cât despre cei nelegiuiți, ei sunt trași cu forța în partea stângă de către îngeri numiți pentru pedepsire, ne-mai mergând de bunăvoie, ci ca prizonieri, duși înăuntru prin violență; la care sunt trimiși îngeri numiți peste ei ca să-i mustre și să-i arunce tot mai jos. Acum, acei îngeri care sunt puși peste aceste suflete le târăsc în vecinătatea iadului însuși. Acei care sunt aproape de el aud continuu zgomotul lui și stau întru totul chiar în aburul fierbinte; iar când privesc mai îndeaproape acest spectacol, ca un teribil și extrem de mare peisaj de foc, ei sunt cuprinși de o așteptare îngrozitoare a judecății viitoare și prin aceasta sunt pedepsiți. Dar mai mult, văzând locul părinților și al celor drepți, chiar prin aceasta ei sunt mai mult pedepsiți. Un haos adânc și mare este însă între ei, așa fel ca un om drept care are milă de ei să nu poată ajunge la ei, și nici unul nedrept, dacă ar fi destul de îndrăzneț și ar încerca acest lucru, să nu poată trece peste el.” |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
„Din scrierile iudaice rezultă că contemporanii Domnului Isus, credeau în ideea stării conștiente de după moarte. Conceptul lor despre sheol s-a adâncit față de unii scriitori ai V.T., astfel expresia „sânul lui Avraam” apare în literatura extrabiblică, și se afla atunci în tradiția curentă a poporului iudeu. Josephus Flavius afirma că „sânul lui Avraam” este locul fericit unde merg sfinții la moarte („Discurs asupra iadului”). În literatura iudaică apare precum că, sheolul era era compus din două camere (2Ezra 4:4; Înțelepciunea lui Solomon 3:1), una din camere fiind destinată drepților, iar cealaltă nelegiuiților (Midraș, asupra cărții lui Rut 1:1). Acolo cei răi sunt blestemați, biciuiți, chinuiți (Talmud Erubin 19a). Locuitorii unei camere pot fi văzuți și pot vorbi cu locuitorii celeilalte camere (Mirdaș asupra Ecleziastului 7:14). Când ajung în iad, drepți sunt întâmpinați de grupul îngerilor slujitori (Talmud Kethuboth 104a; 4Ezdra 7:85-87, 91-95), sunt primiți de Avraam, Isac și Iacob (4Macabei 13:17), și își primesc răsplata temporară în „sânul lui Avraam” (Talmud Kiddushin 72b); -chiar daca prietenul osutafaraunu nu vrea sa recunoasca asta. Doamne ajuta! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre moarte si pomenirea mortilor | AnnaEnache | Intrebari utilizatori | 42 | 13.06.2012 09:43:28 |
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. | bitza | Generalitati | 28 | 20.03.2011 02:05:27 |
Despre viata de dupa moarte | georgian_osa | Din Noul Testament | 30 | 14.03.2010 18:49:29 |
Marturii despre moarte | Iustin44 | Generalitati | 14 | 31.03.2009 23:59:56 |
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase | mara2008 | Generalitati | 1 | 20.05.2008 15:07:31 |
|