![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Astfel privite lucrurile, ecumenismul e chestie de atitudine, nu chestie de dogmă. Când spun "eu sunt ecumenist", înțeleg că am o anumită atitudine față de cel care este acatolic, în cadrul căreia dau întâietate în a vedea jumătatea plină a paharului, în a vedea cât de multe lucruri ne unesc mai degrabă decât a vedea cât de multe ne despart. Asta nu mă face mai puțin catolic, dar mă face mai puțin sălbatic. Desigur, prin același cuvânt, "ecumenism" întâlnim adesea și o concepție relativistă, potrivit căreia Biserica lui Cristos s-a spart în cioburi, încât niciuna dintre Bisericile de azi nu își pot revendica în drept acest titlu, or, mai frecvent, că toate Bisericile de azi își pot revendica acest titlu. Aceasta nu mai e atitudine, e erezie. Ecumenismul nu înseamnă nici minimizarea deosebirilor, ori contestarea existenței lor, precum eirenismul. Deosebiri sunt, dar nu trebuie căzut în extrema cealaltă, în care lucruri ce țin de practica de credință, precum felul de pâine folosit ca materie primă la Prefacere, ori direcția în care ne facem cruce, ori dacă îngenunchem sau nu îngenunchem la Evanghelie cu genunchiul drept ori cu amândouă ajung a fi privite ca deosebiri dogmatice. De aceea, eu nu cred că numai dv sunteți ortodox, ci cred că și, bunăoară, dra claudiastifter este ortodoxă: faptul că are atitudine ecumenică nu înseamnă că e mai puțin ortodoxă, ci că a înțeles ceva ce nu păreți a înțelege: faptul că Dumnezeu privește mai degrabă la atitudinea "învață-ne pe noi îndreptările Tale" decât privește în registrul matricol parohial.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 16.12.2011 at 09:44:30. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Spui deci că bunica dumitale era într-o eroare neavând la cunoștință că e în eroare.
Dar tu, care ești în una, conștient fiind?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Deci nu are nicio importanta ce a facut daca s-a aflat in afara BC, adica cel putin in schisma. Si mai ales in afara conducerii papei. Iar definitiile BC si ale schismei sunt idei ecumeniste aparute dupa conciliul Vatican II, care nu se regasesc in catehismul BC. Schisma are aceeasi definitie si in BO si in BC, chiar si dupa Vatican II. De exemplu adventistii care au ascultat de pastorul lor si nu au stiut ca sunt in schisma nu cred ca spune un catolic ca fac parte din BC. Iar daca nu fac parte din Bc scrie ca nu se pot mantui. In sens contrar inseamna ca toti fac parte din BC si dogma catolica este superflua, nu exista catolici, schismatici, eretici, etc. Si paganii, unii fac parte din BC daca au ascultat de religia lor? Si Arie credea ca invatatura lui e corecta, nu era convins ca e gresita. Aceasta filozofie a aparut dupa Vatican II ca sa explice confuzia creata, de fapt o schimbare a dogmei catolice. La fel cum s-a intamplat de fiecare data cand se facea o eroare, de exemplu in cazul Filioque ca ortodocsii au introdus "numai" in Crez. Chiar in randul catolicilor exista o schisma numita sedevacantisiti care spune exact ce spun eu acum si asta in mod logic. Ei s-au separat dupa Vatican II si spun ca acel conciliu a schimbat dogma catolica si nu sunt orbi sa vada negrul alb cand pot citi si ei ca e negru. Asa ca pe papa de atunci si pe urmatorii ii considera eretici pentru ca un papa este infailibil, nu poate modifica invataturile BC. Ori erau gresite acum cateva sute de ani, ori acum. Si confuzia asta ecumensita propagata de BC a facut ca unii ortodocsi care aveau mai putin cunostinte sa se converteasca, crezand ca e la fel sa fie catolici sau ortodocsi, desi BC are altceva scris in dogmele sale. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Asadar eu am spus ca unii ortodocsi obisnuiti au ajuns sa aiba conceptii ecumeniste. In schimb la catolici BC a adoptat conceptii ecumeniste in dogma sa dupa Vatican II, schimband dogma existenta inainte. Eventual cu explicatii filozofice. Culmea e ca reforma protestanta a reusit mai deplin in secolul XX, BC adoptand conceptiile protestante (pentru ca ideile ecumensite sunt protestante). Mai mult s-au molipsit si unii ortodocsi. Citat:
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Vă mulțumesc mult pentru aprecieri! :) Laudetur Iesus Cristus!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca Last edited by laurastifter; 18.12.2011 at 17:47:24. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| MOASTELE CATOLICE | pacatoasa.. | Moaste | 179 | 09.12.2016 15:50:58 |
| Rusinea de a fi ortodox sau politicianul ortodox in Europa unita | mihaiB | Despre Biserica Ortodoxa in general | 0 | 08.08.2012 14:13:45 |
| 666 confuzia secolului | andreicozia | Generalitati | 250 | 05.04.2011 00:51:50 |
| Nunta ortodox rit nou cu ortodox rit vechi | Lumi79 | Nunta | 2 | 05.01.2007 15:05:29 |
|
|