![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Apostolu Pavel invata ca femeia se mantuie prin nastere de prunci. A diseca taina nuntii de nasterea de prunci este un lucru grav. E in primul rand o dovada de egoism, perechea cautand doar placerile personale. In al doilea rand e o impotrivire a voii lui Dumnezeu, care spune"cresteti si va inmultiti" aratand, in acest fel care este modul prin care se va mantui femeia"si ea se va mantui prin nastere de fii". Urmarile pe termen lung sunt grave: egoismul initial se va amplifica si se va rasfrange asupra amandurora, manifestandu-se prin certuri, nemultumiri, uneori chiar si divort. Femeia care refuza sa dea nastere pruncilor devine o ursuza, o morocanoasa o vesnic nemultumita si imbufnata. E firesc deoarece sufletul ei nu si-a aflat odihna, nu s-a bucurat de cea mai mare bucurie daruita de Dumnezeu femeii: aceea de a fi mama. Biserica ortodoxa prin intreaga ei invatatura se manifesta impotriva celor care de buna voie hotarasc sa nu aiba copii, bucurandu-se in schimb de placere. Asta ca sa nu mai vorbim de faptul ca majoritatea metodelor contraceptive sunt de fapt abortive(asta se traduce, nu numai ca nu vrei copii, dar ii mai si omori). Nici un om cu capul pe umeri, fie el: ortodox, catolic, neoprotestant nu iti va spune ca e bine asa ceva
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Toate metodele contraceptive sunt impotriva Legilor lui Dumnezeu. Uite aici cateva citate care ar putea sa te lamureasca:
• Numai atât e nunta binecuvântată de Biserică, cât e spre naștere de prunci, cât e comuniunea de iubire dintre părinți și copiii care vor veni – restul e numai desfrânare. • Când este evitată concepția copilului, este nepermisă și rusionoasa chiar împreunarea cu soția legitimă” – Sf. Augustin. • Buna Vestire ar trebui să însemne o ridicare reală, nu numai doctrinară, a casătoriei la rangul de Taină și deci cu roade capabile de Taină. • Căsătoria e o taină dintre cele 7, tocmai ca să nu îngăduie într-însa atâta șerpărie de fărădelegi, încât în zilele noastre trebuie să strigăm amarnic: Ridicați căsătoria din desfrânare măcar la rânduiala dobitoacelor! • Domnul Hristos a mers la nunta din Cana ca să amintească oamenilor obârștia lor divină, ridicând nunta la valoarea și harul de Taină a Bisericii. Când însă oamenii nesocotesc această obârștie și degradează nunta, nepăzind hotarele legii, ei devin numai trup (Facerea 6,3) și se fac fiii pierzării (Isaia 1,4), fiii diavolului (Ioan 8,44), care-L răstignesc pe Hristos. • Oare venirea lui Iisus la nunta din Cana să nu aibă și un înteles mai adânc? Oare să nu îsemneze ceva mai mult faptul că la nuntă face prima dovadă a dumnezeirii Sale? Oare nu trebuie de aici înainte socotit și Dumnezeu ca prezent la nuntă? Oare Dumnezeu nu are nici un cuvânt în biologie? Nici un lucru ? Nici un sens? Nici o conducere? A dat legile și a părăsit lumea? Sau legile îl exclud pe Dumnezeu? De ce a ridicat căsătoria la rangul de Taină între cele șapte, iar Bisericii i-a dat în grijă – deci în răspundere și în drept – de a urmări cu luare aminte roadele tainei, acești muguri ai vieții, copiii? Nu oare de aceea ca ei să fie fiii Săi, întregi la minte și la trup, și nu dimpotrivă, puii fărădelegii?” • “Dumnezeu a sădit în firea omului câteva legi fundamenale numite instincte, cum sunt instinctul conservării vieții și instinctul de perpetuare a vieții. Pe acestea le avem comune cu toată seria viețuitoarelor care, însă, le au ca norme fixe de viață. Numai omul poate interveni, cu libertatea voinței și cu funcția conștiinței, să modifice natura acestor norme fixe, în două sensuri opuse: 1- înspre dereglarea lor devenind patimi; 2 – înspre convertirea și sublimarea lor prin virtute, înspre eliberarea de tirania lor prin nevoință și lupta metodică. Deci, un instinct sădit ca lege de existență a firii devine patimă prin libera voință a omului. Numai omul vrea să despartă rostul instinctului de plăcerea ce-l însoțește, alegându-și plăcerea și refuzându-i rostul. • Tot rostul și configurația femeii e maternitatea. Chiar și mântuirea ei e condiționată de nașterea de fii – dacă stăruie cu deplină înțelepciune în credință, în iubire și sfințenie”. sursa "Tinerii, Familia și Copiii născuți în lanțuri - Parintele Arsenie Boca Last edited by ovidiu b.; 12.12.2011 at 11:00:53. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Multumesc . Sa ne ajute Domnul , si , daca ne dorim, cu harul lui Vom trai asa (in acord cu ordinea si Intelepciunea divina
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Actul sexual intre soti este permis si in afara dorintei de a avea copii, mai mult sfantul apostol Pavel recomanda casatoria pentru prevenirea desfranarii, nici un canon nu interzice actual sexual daca nu doresti sa ai copii, inclusiv infranarea de la actul sexual, in cuplu, este lasata la latitudinea sotilor, facandu-se doar recomandari(vezi Canonul 3 al Sf. Dionisie al Alexandriei si 5 si 13 ale Sf. Timotei al Alexandriei), doar Sf. Ioan Postitorul in canonul 28 spune ca este oprit actul sexual in perioada menstruatiei.
__________________
valentin_top_bizant |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Actul sexual din cadrul Tainei Sfintei Cununii este pe de o parte si exprimarea dragostei dintre parteneri pentru ca ei sa devina un trup si (de asemenea) un suflet, iar pe de alta parte, si dorinta (fireasca) de a avea copii pentru ca dragostea sa se extinda cat mai mult. Cu alte cuvinte sexul nu este randuit de Dumnezeu doar pentru a procrea. Si iarasi, sexul fara dorinta de a procrea nu este nici el binecuvantat.
Lucrurile acestea trebuie discutate amplu cu parintele duhovnic. Trebuie respectate toate posturile si randuielile ascetice, pentru ca scopul principal in aceasta viata este Mantuirea, in cazul de fata, a cuplului (care se mantuiesc impreuna iubindu-se si ajutandu-se reciproc si crescand copii atunci cand sau daca acest lucru devine posibil). Last edited by Isihast; 12.12.2011 at 17:41:03. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Din cate stiu Biserica Ortodoxa nu a dogmatizat aceste lucruri precum a facut cea Romano Catolica . Dar insasi toate poruncile si randuielile ascetice ale Bisericii Ortodoxe delimiteaza sexul si determina ce este sau poate fi acesta.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Cert este ca sexul nu este binecuvantat atunci cand nu se doreste a avea copii. Exista cazul cand un cuplu nu poate avea copii (sterpi), dar acestia continua in continuare sa spere ca Dumnezeu le va darui copii.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poate ca un cuplu isi doreste sa aiba copii, insa nu-si permit sa-i creasca, neavand posibilitati materiale. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
• "În zilele acestea mai de pe urmă, când și nouă ni se pare “că de acum vremea s-a scurtat”, cercetând firea durerilor, am aflat desfrânarea încleștându-i pe oameni și lucându-le de zor dărâmarea în întindere și în adâncime. Iar pe de altă parte preoții vremurilor noastre n-au mai urmarit-o ca păcat și ca atare să o măture afară din Taina lui Dumnezeu, adica din căsătoria creștină. Așa se face ca, “lipsind preotului conoștința legii și bătrânului sfatul”, oamenii orbecăie în mulțimea neștiinței și a lipsei de sfat, care s-a întins ca o noapte de osândă peste bieții oameni, care dorm liniștiți somnul de primejdie, de buna credință ca aceea (desfrânarea dintre soți) nu-i păcat." • “Când familia nu va fi întemeiată pe Taină, oamenii vor fi o turmă de fiare sălbatice, destrăbălate”. • “Dumnezeu a sădit în firea omului câteva legi fundamenale numite instincte, cum sunt instinctul conservării vieții și instinctul de perpetuare a vieții. Pe acestea le avem comune cu toată seria viețuitoarelor care, însă, le au ca norme fixe de viață. Numai omul poate interveni, cu libertatea voinței și cu funcția conștiinței, să modifice natura acestor norme fixe, în două sensuri opuse: 1- înspre dereglarea lor devenind patimi; 2 – înspre convertirea și sublimarea lor prin virtute, înspre eliberarea de tirania lor prin nevoință și lupta metodică. Deci, un instinct sădit ca lege de existență a firii devine patimă prin libera voință a omului. Numai omul vrea să despartă rostul instinctului de plăcerea ce-l însoțește, alegându-și plăcerea și refuzându-i rostul. • “Împlinirea oricărui instinct al firii e însoțită de plăcere. Omul, numai omul, dintre toate viețuitoarele, vrea să despartă funcția biologică a instinctului în doua, vrea să separe rostul instinctului de placerea ce-l însoțește, alegându-și plăcerea și refuzându-i rostul”. • “Căsătoria e o taină dintre cele 7, tocmai ca să nu îngăduie într-însa atâta șerpărie de fărădelegi, încât în zilele noastre trebuie să strigăm amarnic: Ridicați căsătoria din desfrânare măcar la rânduiala dobitoacelor!”- Parintele Asenie Boca Te intreb asa ca fapt divers. Ce animal se impreuneaza in afara implinirii rostului procrearii? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Bucuria crestina | NECTARIE | Generalitati | 8 | 06.01.2011 18:54:50 |
Iubirea crestina | Rodica50 | Intrebari utilizatori | 0 | 03.12.2010 21:12:14 |
Credinta crestina si musulmanii | ana macovei | Intrebari utilizatori | 4 | 07.09.2010 00:21:26 |
eu crestina el musulman | Carine | Generalitati | 60 | 03.08.2010 22:06:28 |
HOMO-sexualitatea si bolile contagioase | cozia | Homosexualitatea | 31 | 15.05.2007 20:40:05 |
|