![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Concepția lui Yannaras despre dialogurile interconfesionale, mai ales dintre protagoniștii divorțului de la 1054, am sintetizat-o în mesajul anterior: începe de la metanoia, adică de la zero, altfel e o simplă dezbatere de idei fără consecințe în viața reală a comunităților. Nu pornește de la concepții intelectuale diferite despre Teos Logos (adică de la ideologie), ci de la modul cum ne raportăm existențial (nu teoretic) la cele mai mari și mai dense în consecințe , porunci din Evanghelie: ”"Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău din toată inima ta, din tot sufletul tău, din tot cugetul tău și din toată puterea ta". Aceasta este cea dintâi poruncă. Iar a doua e aceasta: "Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți". Mai mare decât acestea nu este altă poruncă.” (Marcu 12:30,31).
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 22.11.2011 at 16:00:08. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Acum sa privim la ecumenism, oamenii vor sa refaca unitatea, sa se uneasca, pare ca tot fara Dumnezeu. Pentru ca totul se intampla cu voia sau ingaduinta lui Dumnezeu, El a ingaduit ca vestul sa se separe, ca monofizitii sa se separe, El hotaraste si cand se vor uni. Iar unirea este foarte simpla, venirea in adevar, altfel nu se poate. Avem si dovezile: miscarea ecumenista e de vreo 100 de ani. Sa vedem ce rezultate au fost: nu am auzti sa se fi unit cineva dintre culte pana acum. Mai mult au aparut mult mai multe denominatii. Singurul rezultat este ca in ortodoxie (si in catolicism, mult mai puternic) au patruns conceptiile ecumeniste, conceptiile (neo)protestante. Sa nu le mai pun la socoteala si pe cele new-age. Am scris aici despre intrunirile ecumenice, despre conceptiile ecumensite am vorbit in celalalt mesaj. In privinta asta cum hotaraste Biserica sa participe sau nu, eu nu ma pronunt hotarat, spre deosebire de conceptiile ecumeniste, sincretismul de care vorbeai si tu. Ceea ce scrii despre conceptiile lui Yannaras, pare ca spune sa lasam dogmele deoparte si sa ne axam pe dragostea dintre oameni. Nu stiu daca am inteles bine, in cazul in care este asa acestea sunt conceptii standard ecumeniste, asta e fundamentul acestor conceptii. Evident gresite, pentru ca de fapt adevarul e legat de prima porunca enuntata "sa iubesti pe Dumnezeu mai presus de orice", adevarul fiind revelat de Dumnezeu. Porunca iubirii semenilor urmeaza acesteia, si spune sa iubim la fel ca pe noi pe aproapele, nu mai presus ca in cazul primei porunci. Cuv. Paisie Aghioratul a spus ceva in legatura cu conceptiile ecumeniste, care sintetizeaza toata aceasta conceptie: "Cu durere în suflet mărturisesc că, dintre toți filo-unioniștii pe care i-am cunoscut, nu am văzut pe nici unul să aibă nu miez, dar nici măcar coajă duhovnicească. Cu toate acestea, știu să vorbească despre dragoste și unire, deși ei înșiși nu sunt uniți cu Dumnezeu, fiindcă nu L-au iubit." |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Asta am observat si eu,Yannaras vrea sa ne indepartam de dogme,in numele cunoasterii si a dragostei.
De asta este eretic,pentru ca lupta impotriva dogmelor. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
E interesant cum observi tu una, alta, fara a-l fi citit vreodata pe Yannaras :)
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
L-am citit,am de mai multi ani o carte acasa,Abecedarul credintei,chiar ma gandeam zilele trecute sa o arunc la cos.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Iata vorbele tale ! : "Cred ca ai o problema in viata reala,particulara...Ai lasat impresia ca iti place sa instigi,sau ma rog poate instigi fara placere,prin propria personalitate,si din aceasta cauza exista pericolul sa iei bataie..Asta cred ca e o problema personala a ta,si nu o putem generaliza aici.. "
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
1.Era odata un timp,tot in trecut ,cand ma criticai ca imi fac publicitate la blog,lucru pe care vad ca il faci tu acum.
2.Ca de fiecare data ,esti in afara subiectului dezbatut pe thread.Pe tine nu te interseaza daca Yannaras spune lucruri gresite? Nu asta trebuie corectat? 3.Cel care a inventat cuvantul asta prostesc rusinica,care nu exista in dictionar,a sfarsit-o destul de rau,precum stim cu totii.... 4.Eu am afirmat ca trebuie sa arunc acea carte la cos,pentru ca asa se face cu cartile eretice,daca nu stiai pana acum,cred ca am voie sa fac asa ceva cu ceva ce imi apartine.... Mie nu imi este rusine de ceea ce am afirmat pana acum,insa daca vrei sa folosesti acest cuvant ,foloseste-l in varianta lui corecta ,asa cum trebuie sa fie si credinta,corecta ,nu denaturata de acest Yannaras,care se cheama nemeritat si Christos. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
În legătură cu așa zisa ”lăsare a dogmelor”, n-a zis nimeni că trebuie să le abandonăm, nu știu de unde ai scos chestia asta! Ți-ai pus vreodată întrebarea: ce este o dogmă? Sau cum au apărut ele și în ce împrejurări? Sau te-ai gândit vreodată de ce Biserica n-a apărut în istorie propunând un set de dogme, ci un om mod de viață? Oare de ce Eclessia n-a dogmatizat nimic despre Maica Domnului, în afară de Teotokos (și aceea cu un conținut mai mult hristologic), lăsând cinstirea Preacuratei în seama libertății dragostei?
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
In legatura cu dogmele, am citi data trecuta pasajul in care mi s-a parut un fel de relativizare a dogmelor de catre Yannaris. Am mai spus asta de multe ori, dogmele sunt spuse de Iisus (sau de Duhul Sfant), am intalnit la unele persoane conceptia gresita ca dogmele au fost inventate de Biserica. Nu, dogmele sunt cele din Sfanta Scriptura, Biserica doar le-a explicat si asta atunci cand au aparut erezii care contraziceau acea dogma. Acestea sunt adevaruri revelate valabile pentru totdeauna si nimeni nu le poate schimba. In schimb canoanele pot fi schimbate de Biserica (ceea ce se intampla foarte rar). A fost de curand pe forum un mesaj pe forum, am aflat si eu cu aceasta ocazie, un sfant necunoscut (acelei persoane) i-a parut unei romance in vis de mai multe ori. Cercetand s-a aflat ca e Sf. Cosma Protosul care a fost martirizat ca aparator al dreptei credinte cu ocazia unirii de la sinodul Lyon. Acest sfant i-a spus sa il faca cunoscut in Romania, ca oamenii sa lupte impotriva acestor conceptii ecumeniste si sa cunoasca adevarul. Daca Yannaris propovaduieste si aceste conceptii (nu stiu inca) atunci ramane valabil ce a spus Cuv. Paisie despre el. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Inainte de Christos si dupa Christos | Decebal | Dogmatica | 5 | 04.09.2012 19:59:26 |
| conferinte | mirela.b | Generalitati | 0 | 09.07.2011 18:42:43 |
| Conferinte - Dan Puric | anaana71 | Generalitati | 23 | 01.03.2010 23:33:47 |
| Iisus Christos descris de Publius Lentullus | lareine | Generalitati | 28 | 08.01.2010 18:38:28 |
| Conferinte Ortodoxe | C.tin | Stiri, actualitati, anunturi | 4 | 24.11.2008 15:43:57 |
|
|