![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Asteptam si noi impresii de la cei care merg.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
O știre despre întâlnirea de la Academie va fi difuzată la telejurnalul de pe TVR 1, după ora 20.00.
Și eu aștept impresii de la cei care merg. (în București, deocamdată)!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Toți cei care au citit scrierile cunoscutului scriitor și profesor Christos Yannaras și, derutați de ele, au întrebat despre acestea pe fericitul Stareț Paisie, au auzit și mărturisesc despre poziția lui vădit potrivnică față de concepțiile acestuia. Starețul înfiera îndeosebi învățăturile lui legate de dragoste, precum și criticile lui raționaliste, ajunse până la hulă, făcute la adresa sfinților. Părintele Paisie suferea mai ales atunci când vedea stricăciunea cu neputință de îndreptat, pe care scriitorul mai-sus amintit o pricinuia tinerilor. „Ne-a târât în păcat fără să ne dăm seama și ne-a distrus, iar acum nu ne mai putem îndrepta“, mărturiseau ei înșiși. Suferea însă și pentru clevetirile pe care acest profesor le îndrepta împotriva Sfinților Părinți. Dacă la început Starețul a încercat cu multă dragoste, răbdare și îngăduință să-l ajute pe acest scriitor să-și conștientizeze înșelarea în care s-a lăsat atras de cel viclean și de patimile lui, de la un timp însă, văzând stăruința lui cea neîndreptată și plină de egoism, s-a simțit dator să-i înștiințeze pe credincioși ca să-i apere de eresul său.
Din numeroasele mărturii existente dăm în continuare numai două dintre ele: 1. Un tânăr ieromonah povestea: „In urmă cu câțiva ani am venit în Sfântul Munte împreună cu un prieten de-al meu. Pe atunci eram mirean. Il cunoșteam pe părintele A., care pe atunci era reprezentant la Karyes al unei mănăstiri. In prima seară am fost găzduiți de către el la conacul mănăstirii și ne-am hotărât ca a doua zi să-l vizităm pe Starețul Paisie de la Panaguda. Inainte de a ne culca, am început o discuție despre diferite subiecte. La un moment dat a venit vorba despre scriitorul Ch. Yannaras. Atunci am început să ne contrazicem. Unul îl lăuda pentru talentul său scriitoricesc, pentru convingătoarea sa argumentare, în timp ce celălalt cu multă tărie scotea în evidență concepțiile rătăcite ale acestuia și marea vătămare ce o pricinuia prin ele, mai ales în rândul tinerilor. In cele din urmă am întrerupt discuția și am hotărât să-l întrebăm despre aceasta pe Părintele Paisie și să primim orice ne va spune. A doua zi, când am mers la Panaguda, după ce Starețul ne-a dat o tratație și înainte de a-l întreba ceva, l-am auzit uimiți spunându-ne: - Ieri au venit la mine doi închinători și au început discuția despre Yannaras. Unul îl lăuda, altul îl osândea. Atunci eu le-am spus: „Măi copii, ce spune Hristos în Evanghelie? Nu spune “și da și nu”, ci spune: «Ce este da, da și ce este nu, nu». Ei, și eu vă spun: «Pe Yannaras nu, nu»”. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
2. Mărturia unui profesor din Tesalonic:
„In urma discuției mele avute cu cineva despre profesorul Yannaras, devenisem oarecum îngăduitor față de el, datorită receptivității pe care acesta o arăta atunci când i se făceau cunoscute greșelile sale. După câteva zile l-am vizitat pe Părintele Paisie și i-am spus despre aceasta. Atunci Starețul, vădit supărat, plin de amărăciune aș putea spune, mi-a spus: - Yannaras, atunci când îi arăți că ceea ce propovăduiește este înșelare și hulă, îți răspunde: „Da, da, aveți dreptate…”. După puțin îți spune iarăși: „Da, da, aveți dreptate…”, dar apoi continuă să scrie și să stăruie în înșelarea sa, însă într-un mod mai „politicos” (adică mai camuflat)” . Fără îndoială că în textele acestui scriitor există și destule elemente pozitive (învățături ale Sfinților Părinți, poziții ortodoxe ș.a.m.d.), dar ele devin astfel și mai periculoase, deoarece sunt o momeală. Momeală care îi atrage chiar și pe cititorii bine intenționați și nebănuitori sau – ceea ce este și mai rău – îi înșală chiar și pe oamenii și povățuitorii duhovnicești, făcându-i astfel să le recomande (!) sau cel puțin să le îngăduie, îndreptățindu-le cu „gândul cel bun”. Credem că acestora se potrivesc cuvintele Starețului: „Sunt ca ouăle prăjite în care a căzut necurăție și trebuiesc aruncate împreună cu tigaia”. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Vezi că ai mai postat idioțeniile astea, mai caută alte lături....
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Cuviosul stareț Porfirie:
Despre poziția lui față de scriitorul Yannaras, ucenicul bătrânului Acachie Kavsokalivitul, care l-a îngrijit până la moartea sa, spunea următoarele: „Când disputa privitoare la nicolaism dintre Starețul Teoclit și profesorul Yannaras a ajuns la apogeu, Părintele Porfirie mi-a spus: - Cele pe care le spune Teoclit le cunosc, dar cele pe care le spune Yannaras nu le cunosc. De ce? - Cu siguranță, Gheronda, pentru că Părintele Teoclit le scrie sub insuflarea harului. - Da, așa este! Dar și un alt ieromonah aghiorit, care zeci de ani a avut o strânsă legătură duhovnicească cu Starețul Porfirie, adeverește că într-o discuție asemănătoare, Starețul a adoptat față de Yannaras poziția Părintelui Teoclit, spunând: „Fiule, foarte frumos scrie Părintele Teoclit!” c) Fericitul Părinte Epifanie Teodoropulos, care în articolele sale bine argumentate ce nu primeau niciodată răspuns, a spulberat sofismele lui Yannaras, prin care acesta încuraja relațiile de dinaintea căsătoriei, desfrânarea și altele. d) Fericitul Arhimandrit Sofronie Saharov, care cu o asprime neobișnuită pentru caracterul său blând îi înfiera pe cei care adoptau concepțiile neonicolaite. Redăm aici numai un fragment caracteristic din scrierile sale: „Specific dragostei celei mari către Hristos este că nu se poate împăca cu desfătările trupești și, mai mult decât toate, cu cele genitale. Mintea omului sub înrâurirea dragostei celei către Dumnezeu se desprinde de pământ și se izbăvește de orice închipuire pământească, în timp ce legătura trupească rănește profund sufletul tocmai prin aceste închipuiri. Cunoaștem că mulți abordează acest subiect într-un mod cu totul diferit. Dar oare cuvântul Scripturii «Nu va rămâne Duhul meu pururea in oamenii aceștia, pentru că sunt numai trup» (Fac. 6, 3) nu se referă la aceștia?” (Arhimandritul Sofronie Saharov, „Asceză și contemplație“, Sfânta Mănăstire a Cinstitului Inaintemergător, Essex – Anglia, 1996, pg. 66). |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Reacții în presă:
http://www.tvr.ro/cultura.php?play=114775 http://www.ziarullumina.ro/articole;...ia-Romana.html
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Inainte de Christos si dupa Christos | Decebal | Dogmatica | 5 | 04.09.2012 19:59:26 |
| conferinte | mirela.b | Generalitati | 0 | 09.07.2011 18:42:43 |
| Conferinte - Dan Puric | anaana71 | Generalitati | 23 | 01.03.2010 23:33:47 |
| Iisus Christos descris de Publius Lentullus | lareine | Generalitati | 28 | 08.01.2010 18:38:28 |
| Conferinte Ortodoxe | C.tin | Stiri, actualitati, anunturi | 4 | 24.11.2008 15:43:57 |
|
|