![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ce este asta, o noua mostra de dialog civilizat in stilul binecunoscut care v-a atras atatea banari in trecut ? Sau, te pomenesti ca o fi un mod de manifestare a statutului de "elita spirituala" despre care ati afirmat mai deunazi ca este definitoriu pentru crestinism ?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Pot doar sa sfatuiesc si pe alti ortodocsi din experienta mea, din punctul meu de vedere dl. Erethorn nu poate purta o discutie in contradictoriu civilizata, intervenind agresivitatea si mandria. Nu cunoaste exact nici invatatura catolica si totul se rezuma la un schimb inteminabil de contraziceri, neputand recunoaste ca a gresit sau ca nu stie acea invatatura (in cazul de fata infailibilitatea papala sau alte invataturi).
Eu m-am invatat minte de data trecuta. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Evident, cel care nu poate discuta civilizat sunt eu....... Domnule, mai deunazi ati dat (pentru a cate oara) o definitie incorecta a infailibilitatii papale (ceea ce este rusinos daca tinem seama ca aproape toata activitatea dumneavoastra pe acest forum se rezuma la a ataca catolicismul); atunci cand v-am atras atentia, reactia a fost: "nu mai vorbesc cu dumneavoastra". Asa reactionati cand ramaneti fara argumente ? "Imi iau jucariile si plec" ?! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Probabil nu s-a inteles exact, nu are legatura cu discutiile de aici, eu dinainte m-am hotarat sa nu mai port discutii degeaba cu userii care sunt si agresivi. Oricum o discutie in contradictoriu e pierdere de timp, cu atat mai mult cu un user care te acuza de tot felul de lucruri nascute din neintelegerile sale. Concluziile sunt formate din discutiile de acum cateva luni, nu numai din discutiile de acum.
De altfel asta e si recomandarea Apostolilor: 1 Timotei 6, 3-5, Tit 3, 9-11, 2 Petru 2, 1-3 Last edited by catalin2; 18.10.2011 at 11:15:02. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Am găsit "contradicția" explicată într-o frază simplă în Catehismul Sf Pius al X-lea:
Întrebarea 29: Dar dacă un om, fără a avea vină, se află în afara Bisericii, poate el să fie mântuit ? Răspuns: Dacă se află în afara Bisericii fără a avea o vină, adică dacă este de bună credință și dacă a primit Botezul, sau cel puțin are dorința implicită de a se boteza și dacă, în plus, caută în mod sincer adevărul și face voia Domnului cât de bine poate, un astfel de om este cu adevărat separat de trupul Bisericii, dar este unit cu sufletul Bisericii și, în consecință, pe drumul mântuirii. Mai clar de atâta, eu nu cred că se poate.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Prin dorinta implicita, care poate foarte bine sa existe la un chinez care n-a auzit de Cristos, intelegem o predispozitie a sufletului spre Dumnezeu si Cristos, sprijinita si de respectul pe care il poarta individul legii naturale. In termeni mai simpli, e starea sufleteasca a celui caruia, daca i-ar fi predicata maine Evanghelia, ar spune "Cred", transformand astfel dorinta implicita in dorinta explicita. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
In conceptia ultrasilor, daca nu te scrie popa in matricola botezatilor, ghinion, nene, biserica e numai aici, la biroul parohial, asa ca la revedere mantuire. Ceea ce este, pana la urma, jignitor la adresa Bisericii si la adresa lui Cristos, pentru ca Sfintele Taine ca vehicule ale Harului au fost lasate de Dumnezeu, in formele pe care le cunoastem si le intrebuintam, in folosul nostru, si nu spre limitarea Lui ! |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Din ceea ce în general au afirmat unii catolici pe acest fir de discuție, pare-se că mai există cineva care întrebuințează Sfintele Taine pentru mântuirea celor în ignoranță invincibilă și / sau în afara Bisericii, dar nu se știe cine și cum o face. Probabil că este vorba despre acele "căi misterioase" de care vorbea în mod eretic Ioan Paul II, evident fără să aibă niciun temei în dogmele romano-catolice, ba dimpotrivă cu vitejie și fără scrupule călcându-le în picioare. |
|
|