Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.10.2011, 20:52:35
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Ce este asta, o noua mostra de dialog civilizat in stilul binecunoscut care v-a atras atatea banari in trecut ? Sau, te pomenesti ca o fi un mod de manifestare a statutului de "elita spirituala" despre care ati afirmat mai deunazi ca este definitoriu pentru crestinism ?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 17.10.2011, 22:55:51
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Pot doar sa sfatuiesc si pe alti ortodocsi din experienta mea, din punctul meu de vedere dl. Erethorn nu poate purta o discutie in contradictoriu civilizata, intervenind agresivitatea si mandria. Nu cunoaste exact nici invatatura catolica si totul se rezuma la un schimb inteminabil de contraziceri, neputand recunoaste ca a gresit sau ca nu stie acea invatatura (in cazul de fata infailibilitatea papala sau alte invataturi).
Eu m-am invatat minte de data trecuta.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 17.10.2011, 23:19:24
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Pot doar sa sfatuiesc si pe alti ortodocsi din experienta mea,
Puteti eventual sa-l sfatuiti pe savonarola sa nu isi mai piarda cumpatul si sa nu inceapa sa arunce cu invective.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
din punctul meu de vedere dl. Erethorn nu poate purta o discutie in contradictoriu civilizata, intervenind agresivitatea si mandria.
Evident, exemplul de mai sus este elocvent: eu am adus un argument privind distinctia dintre constitutie dogmatica si definitie dogmatica, argument care ii da domnului savonarola toata teoria peste cap; in replica, dumnealui m-a facut fanatic fanatizant aberant.

Evident, cel care nu poate discuta civilizat sunt eu.......



Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu cunoaste exact nici invatatura catolica
Domnule, mai deunazi ati dat (pentru a cate oara) o definitie incorecta a infailibilitatii papale (ceea ce este rusinos daca tinem seama ca aproape toata activitatea dumneavoastra pe acest forum se rezuma la a ataca catolicismul); atunci cand v-am atras atentia, reactia a fost: "nu mai vorbesc cu dumneavoastra". Asa reactionati cand ramaneti fara argumente ? "Imi iau jucariile si plec" ?!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 18.10.2011, 11:09:42
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Probabil nu s-a inteles exact, nu are legatura cu discutiile de aici, eu dinainte m-am hotarat sa nu mai port discutii degeaba cu userii care sunt si agresivi. Oricum o discutie in contradictoriu e pierdere de timp, cu atat mai mult cu un user care te acuza de tot felul de lucruri nascute din neintelegerile sale. Concluziile sunt formate din discutiile de acum cateva luni, nu numai din discutiile de acum.
De altfel asta e si recomandarea Apostolilor: 1 Timotei 6, 3-5, Tit 3, 9-11, 2 Petru 2, 1-3

Last edited by catalin2; 18.10.2011 at 11:15:02.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 19.10.2011, 02:57:47
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Am găsit "contradicția" explicată într-o frază simplă în Catehismul Sf Pius al X-lea:

Întrebarea 29: Dar dacă un om, fără a avea vină, se află în afara Bisericii, poate el să fie mântuit ?

Răspuns: Dacă se află în afara Bisericii fără a avea o vină, adică dacă este de bună credință și dacă a primit Botezul, sau cel puțin are dorința implicită de a se boteza și dacă, în plus, caută în mod sincer adevărul și face voia Domnului cât de bine poate, un astfel de om este cu adevărat separat de trupul Bisericii, dar este unit cu sufletul Bisericii și, în consecință, pe drumul mântuirii.

Mai clar de atâta, eu nu cred că se poate.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #6  
Vechi 19.10.2011, 14:07:13
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Am găsit "contradicția" explicată într-o frază simplă în Catehismul Sf Pius al X-lea:

Întrebarea 29: Dar dacă un om, fără a avea vină, se află în afara Bisericii, poate el să fie mântuit ?

Răspuns: Dacă se află în afara Bisericii fără a avea o vină, adică dacă este de bună credință și dacă a primit Botezul, sau cel puțin are dorința implicită de a se boteza și dacă, în plus, caută în mod sincer adevărul și face voia Domnului cât de bine poate, un astfel de om este cu adevărat separat de trupul Bisericii, dar este unit cu sufletul Bisericii și, în consecință, pe drumul mântuirii.

Mai clar de atâta, eu nu cred că se poate.
Asta nu e ceva diferit, este vorba aici de botezul dorintei, care exista din cate stiu si lal ortodocsi. De exemplu catehumenii inainte nu se botezau imediat, urmau o catehizare si o proba. Daca murea cineva se considera ca avea botezul dorintei, pentru ca vroia sa se boteze in Biserica. In pasajul catolic si scrie clar: "dorința implicită de a se boteza".
Reply With Quote
  #7  
Vechi 19.10.2011, 14:16:51
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Asta nu e ceva diferit, este vorba aici de botezul dorintei, care exista din cate stiu si lal ortodocsi. De exemplu catehumenii inainte nu se botezau imediat, urmau o catehizare si o proba. Daca murea cineva se considera ca avea botezul dorintei, pentru ca vroia sa se boteze in Biserica. In pasajul catolic si scrie clar: "dorința implicită de a se boteza".
Pai tocmai ca e ceva diferit, pentru ca nu intelegeti ce inseamna dorinta implicita. Catehumenul are o dorinta explicita, ca de aia e catehumen.

Prin dorinta implicita, care poate foarte bine sa existe la un chinez care n-a auzit de Cristos, intelegem o predispozitie a sufletului spre Dumnezeu si Cristos, sprijinita si de respectul pe care il poarta individul legii naturale. In termeni mai simpli, e starea sufleteasca a celui caruia, daca i-ar fi predicata maine Evanghelia, ar spune "Cred", transformand astfel dorinta implicita in dorinta explicita.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 19.10.2011, 14:12:12
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Am găsit "contradicția" explicată într-o frază simplă în Catehismul Sf Pius al X-lea:

Întrebarea 29: Dar dacă un om, fără a avea vină, se află în afara Bisericii, poate el să fie mântuit ?

Răspuns: Dacă se află în afara Bisericii fără a avea o vină, adică dacă este de bună credință și dacă a primit Botezul, sau cel puțin are dorința implicită de a se boteza și dacă, în plus, caută în mod sincer adevărul și face voia Domnului cât de bine poate, un astfel de om este cu adevărat separat de trupul Bisericii, dar este unit cu sufletul Bisericii și, în consecință, pe drumul mântuirii.

Mai clar de atâta, eu nu cred că se poate.
Dupa cum aratam si eu in alt thread, pana la urma este o problema de eclesiologie mai mult decat una de soteriologie. Ce inseamna "a fi in Biserica", pentru a putea fi mantuit prin Biserica ?

In conceptia ultrasilor, daca nu te scrie popa in matricola botezatilor, ghinion, nene, biserica e numai aici, la biroul parohial, asa ca la revedere mantuire.

Ceea ce este, pana la urma, jignitor la adresa Bisericii si la adresa lui Cristos, pentru ca Sfintele Taine ca vehicule ale Harului au fost lasate de Dumnezeu, in formele pe care le cunoastem si le intrebuintam, in folosul nostru, si nu spre limitarea Lui !
Reply With Quote
  #9  
Vechi 01.08.2012, 13:48:47
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn
Dupa cum aratam si eu in alt thread, pana la urma este o problema de eclesiologie mai mult decat una de soteriologie. Ce inseamna "a fi in Biserica", pentru a putea fi mantuit prin Biserica ?

In conceptia ultrasilor, daca nu te scrie popa in matricola botezatilor, ghinion, nene, biserica e numai aici, la biroul parohial, asa ca la revedere mantuire.
Citat:
În prealabil postat de Erethorn
Dupa cum am mai aratat, este o problema de eclesiologie, si anume de a intelege ce anume inseamna a fi "in Biserica".
Citat:
În prealabil postat de Erethorn
Răspunsul - o explic pentru a n-a oară, stă într-o dezbatere eclesiologică, nu soteriologică. Biserica ne învață că EENS, rămâne să stabilim ce înseamnă "a fi în Biserică".

Pentru ultratradiționaliștii sedevacantiști, apartenența la Biserică, în lipsa manifestărilor formale (după cum am mai spus, matricola botezaților) nu este posibilă.
Asta și așteptam, domnule MihaiG aka Erethorn, să ne spuneți odată ce înțelegeți dumneavoastră sau ceea ce vi se pare dumneavoastră că ar spune Biserica Romano-Catolică despre "a fi în Biserică". Dar văd că lumea așteaptă degeaba, până acum nu ați venit cu nici o explicație. Vedeți numai că acea concepție a ultrașilor s-ar putea să fie chiar concepția ultrașilor romano-catolici. Explicați-ne, domnule MihaiG, cum cei care sunt în afara Bisericii sunt de fapt în Biserică.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.07.2013, 15:35:02
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
In conceptia ultrasilor, daca nu te scrie popa in matricola botezatilor, ghinion, nene, biserica e numai aici, la biroul parohial, asa ca la revedere mantuire.
Concepția "ultrașilor" este în fapt concepția Bisericii Romano-Catolice, după cum foarte clar afirmă Conciliul de la Florența, când vorbește despre necesitatea unirii păgânilor și iudeilor cu biserica catolică, precum și de importanța decisivă pe care o are unitatea corpului ecleziastic.

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Ceea ce este, pana la urma, jignitor la adresa Bisericii si la adresa lui Cristos, pentru ca Sfintele Taine ca vehicule ale Harului au fost lasate de Dumnezeu, in formele pe care le cunoastem si le intrebuintam, in folosul nostru, si nu spre limitarea Lui !
Din ceea ce în general au afirmat unii catolici pe acest fir de discuție, pare-se că mai există cineva care întrebuințează Sfintele Taine pentru mântuirea celor în ignoranță invincibilă și / sau în afara Bisericii, dar nu se știe cine și cum o face. Probabil că este vorba despre acele "căi misterioase" de care vorbea în mod eretic Ioan Paul II, evident fără să aibă niciun temei în dogmele romano-catolice, ba dimpotrivă cu vitejie și fără scrupule călcându-le în picioare.
Reply With Quote
Răspunde