Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 10.10.2011, 06:52:14
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ALEXANDRU ANASTASIU Vezi mesajul
PS. Nota mea:
iar cine sunt iezuiții... mi se zburlește și pielea numai când mă gândesc la ei.
Iată cine a fondat așadar papalitatea: nu Hristos ci sălbaticul iezuism care a transformat creștinsimul în satanism în numele lui Hristos. Deci mai rău decât satanismul pur. Să ne ferească Dumnezeu de Papalitate în veac!
De aceea și papa are papucii roșii... de sângele creștinilor pe care i-a ucis, prin iubiții săi iezuiți, și în care apoi a călcat.[/font]
Domnule doctor, chiar credeti astfel?! Va asumati cele gandite si scrise? Nu in fata unor pacatosi de forumisti, dintre care cel dintai, si un idealist imbecil sub toate aspectele, sunt eu, ci in fata Cuiva de Sus. Aveti idee ce e satanismul?!!? "Pur" sau nu?
Si mie mi s-a facut o piloerectie sinistra, care parca imi antreneaza toata pielea trupului...si nu de frig, la care, din voia Domnului, sunt imun. Va las sa ghiciti pe dvs. de ce.
Cu aleasa consideratiune. (Imi place mai mult romana oarecum mai veche. Are distinctie; asta mai noua, forjata in anii comunismului si mai apoi ai neocapitalismului bestial, mi se pare tinzand spre golanesc si derizoriu).
  #2  
Vechi 24.10.2011, 02:02:35
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Adevărata față a iezuismului după... un iezuit și un preot iezuit

Citat:
În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia Vezi mesajul
Domnule doctor, chiar credeti astfel?! Va asumati cele gandite si scrise? Nu in fata unor pacatosi de forumisti, dintre care cel dintai, si un idealist imbecil sub toate aspectele, sunt eu, ci in fata Cuiva de Sus. Aveti idee ce e satanismul?!!? "Pur" sau nu?
Si mie mi s-a facut o piloerectie sinistra, care parca imi antreneaza toata pielea trupului...si nu de frig, la care, din voia Domnului, sunt imun. Va las sa ghiciti pe dvs. de ce.
Cu aleasa consideratiune. (Imi place mai mult romana oarecum mai veche. Are distinctie; asta mai noua, forjata in anii comunismului si mai apoi ai neocapitalismului bestial, mi se pare tinzand spre golanesc si derizoriu).
ISTORIA SECRETĂ A IEZUIȚILOR (http://www.scribd.com/doc/33213430/I...a-a-Iezuitilor)
de Edmond Paris
CUPRINS
PARTEA I Fondarea Ordinului Iezuit
1. Ignațiu de Loyola, pag.
2. Exerciții spirituale, pag.
3. Fondarea companiei, pag.
4. Spiritul Ordinului, pag.
5. Privilegiile companiei, pag.
PARTEA II Iezuiții în Europa în sec. XVI și XVII
1. Italia, Portugalia, Spania, pag.
2. Germania, pag.
3. Elveția, pag.
4. Polonia și Rusia, pag.
5. Suedia și Anglia, pag.
6. Franța, pag.
PARTEA III Misiuni în străinătate
1. India, Japonia, China, pag.
2. America; Statul Iezuit al Paraguaiului, pag.
PARTEA IV Iezuiții în societatea europeană
1. Învățătura iezuiților, pag.
2. Morala iezuiților, pag.
3. Eclipsa companiei, pag.
4. Renașterea Societății lui Isus (iezuiții) în sec. XIX, pag.
5. Al doilea Imperiu (francez ) și Legea Falloux - Războiul din 1870,
pag.
6. Iezuiții la Roma - "Syllabus" (Programa), pag.
7. Iezuiții în Franța între 1870 și 1885, pag.
8. Iezuiții și Generalul Boulanger, pag.
Iezuiții și afacerea Dreyfus.
9. Anii dinaintea Primului Război mondial 1900-1914, pag.
PARTEA V Ciclul infernal
1. Primul Război mondial, pag.
2. Pregătiri pentru cel de al doilea război mondial, pag.
3. Agresiunea germană și iezuiții. Austria și Polonia, pag.
Cehoslovacia și Iugoslavia
4. Mișcarea iezuită în Franța înainte și în timpul războiului 1939-45,
p. 1
5. Gestapo-ul și iezuiții, pag.
6. Lagărele morții și cruciade1e antisemite, pag.
7. Iezuiții și Collegium Russicum, pag.
8. Papa Ioan al XXIII-lea ridică masca, pag.
2
Concluzie – pag.
INTRODUCEREA EDITORULUI
Nu există persoană mai autorizată să facă introducerea la cartea lui
Edmond Paris, „Istoria secretă a iezuiților”, decât dr. Alberto Rivera, un
fost preot iezuit sub jurământ, care a fost educat la Vatican și cunoaște
bine istoria iezuiților.
Informațiile din această carte sunt reale și pe deplin documentate și
ar trebui citite de orice credincios biblic. Biblia spune: „Poporul piere din
lipsa de cunoștință” – Osea 4:6.
INTRODUCEREA DR. RIVERA
Cei mai periculoși oameni sunt cei ce apar ca foarte religioși, în
special atunci când sunt organizați și au o autoritate. Ei se bucură de un
respect adânc din partea celor ignoranți, care nu văd dorința lor necurată
de putere.
Acești oameni religioși, care pretind că-L iubesc pe Dumnezeu, vor
recurge la crimă, vor incita la revoluții și războaie dacă este în sprijinul
cauzei lor. Sunt șireți, inteligenți, politicieni religioși șlefuiți care trăiesc în
lumea secretelor, a intrigii și a falsei sfințenii. Acest model, arătat în
"Istoria secretă a iezuiților", poate fi văzut, din punct de vedere spiritual,
în cărturarii, fariseii și saducheii din timpul lui Isus Hristos. Același duh rău
i-a făcut pe imperatorii romani să dea cele zece decrete ucigătoare prin
care a fost persecutată biserica primară.
„Părinții bisericii” au luat seamă mai mult la străvechiul sistem
babilonian, la teologia ebraică și la filozofia grecească. Ei cu toții au
pervertit cele mai multe din învățăturile lui Hristos și ale apostolilor și au
pavat drumul pe care mașina romano-catolică a venit la existență. În
modul cel mai pios, ei au atacat, au pervertit, au adăugat și au scos din
Biblie. Acest duh religios anticreștin care a lucrat prin ei se poate vedea
acum din nou când Ignațiu de Loyola a creat Ordinul iezuiților, cu scopul
secret de a îndeplini două deziderate majore ale instituției romanocatolice:
1. puterea politică universală și 2. o biserică universală, ca
împlinire a proorociei din Apocalipsa cap.6, 13, 17 și 18.
La vremea apariției pe scenă a lui Ignațiu de Loyola, reforma protestantă
cauzase pagube serioase sistemului romano-catolic. Ignațiu de
Loyola a ajuns la concluzia că singura cale prin care "biserica" sa putea
supraviețui, era întărirea canoanelor și doctrinelor puterii temporare a
papei și instituției romano-catolice; nu numai prin distrugerea vieții fizice
a oamenilor, cum făcuseră preoții dominicani prin Inchiziție, ci prin
infiltrarea și penetrarea fiecărui sector al vieții omului. Protestantismul
trebuia cucerit și folosit în beneficiul papei. Aceasta a fost, printre altele,
3
propunerea lui Ignațiu de Loyola făcută Papei Paul al III-lea. Imediat iezuiții
au trecut la treabă infiltrându-se în secret în TOATE grupările protestante,
inclusiv în familiile lor, la locurile lor de muncă, spitale, școli, licee,
universități, etc. Astăzi, iezuiții aproape că și-au îndeplinit misiunea.
Biblia așează puterea unei biserici locale în mâna unui om al lui
Dumnezeu, un pastor adevărat. Dar iezuiții vicleni au reușit de-a lungul
anilor să îndepărteze această putere înspre mâinile conducătorilor denominațiunilor,
iar acum au împins toate denominațiunile protestante în
brațele Vaticanului. Aceasta este exact ceea ce și-a propus Ignațiu de
Loyola: o biserică universală și sfârșitul protestantismului.
Citind "Istoria secretă a iezuiților", veți observa o paralelă între
domeniul religios și cel politic. Autorul, Edmond Paris, pune în evidență
penetrarea și infiltrarea iezuiților în guvernele și națiunile lumii pentru a
manipula cursul istoriei prin ridicarea dictatorilor și slăbirea democrației,
cum ar fi în Statele Unite, pavând astfel drumul pentru anarhia socială,
politică, morală, militară, educațională și religioasă.
DESPRE EDMOND PARIS
Într-un sens profetic, Edmond Paris a devenit un martir al lui Isus.
Descoperind această conspirație, el și-a expus viața pentru ca aceste
adevăruri să fie cunoscute. Edmond Paris nu m-a cunoscut, dar eu îl știam
fără să-l fi întâlnit personal atunci când, fiind preot iezuit sub jurământ,
am fost avertizat asupra numelor de instituții și persoane care erau
periculoase pentru instituția romano-catolică. Numele lui a fost amintit.
Alte lucrări ale lui Edmond Paris sunt: „Vaticanul contra Franței”,
„Genocid în statul satelit (al Germaniei naziste) Croația”, „Vaticanul contra
Europei”.
Lucrările lui Edmond Paris asupra romano-catolicismului i-au
determinat pe iezuiți 1. să-l distrugă, 2. să-i distrugă reputația, inclusiv
familia și 3. să-i distrugă lucrările. Chiar și acum aceste lucrări deosebite
ale lui Edmond Paris sunt falsificate, dar noi ne rugăm ca Dumnezeu să
păstreze integritatea lor, pentru că ele sînt necesare la salvarea romanocatolicilor.
Dr. Alberto Rivera
4
„Dragostea de adevăr este unica
noastră salvare”
Jean Guehenno – Academia Franței
„De aceea, lăsați-vă de
minciună: fiecare dintre voi să
spună aproapelui său adevărul”
Efeseni 4:25
va urma cu un

CUVÂNT ÎNAINTE
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.

Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 24.10.2011 at 02:08:40.
  #3  
Vechi 24.10.2011, 02:09:08
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Adevărata față a papalității după Sfânta Biserică Ortodoxă 14

Pânã în zilele noastre putea cineva sã discute asupra naturii ºi întinderii
doctrinei papiste. Diversele sisteme galicane nefiind pe faþã condamnate, putea
cineva sã conteste, plecând de la datele cutãrui sau cutãrui sistem, exactitatea
imputãrilor adresate pretenþiilor papale. Astãzi nu mai este tot aºa. Galicanismul
cel mai subtil a fost împins în ultimele sale întãriri, astfel încât nu-i mai rãmâne
decât a se supune ca D. Maret, ultimul ºi prea inofensivul sãu apãrãtor, sau sã
rupã cu totul cu eroarea papalã, pentru a reveni la ortodoxia primelor opt secole,
conservatã de Orientul creºtin.
N-avem dar trebuinþã, pentru a constata divergenþa care existã între
învãþãmântul primelor secole ºi între al Bisericii romane actuale, de a cita un
mare numãr de mãrturii. Ultimul consiliu din Vatican42 ne e de ajuns. Papa l-a
convocat, l-a prezidat, l-a confirmat ºi l-a promulgat. Nici un episcop occidental
n-a protestat; imensa majoritate a episcopatului a primit decretele cu entuziasm;
cei ce pãreau, la început, cã voiesc sã se opunã erorii s-au supus. Putem dar
afirma, fãrã temere de contrazicere, cã Roma profeseazã astãzi în privinþa celor
nouã puncte ce am indicat, o doctrinã diametral opusã doctrinei Bisericii
primare a Occidentului ºi care se poate formula astfel:
42 Autorul se refera la Conciliul I Vatican.
WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica
24
1. Episcopul Romei posedã, din drept divin, superioritate asupra tuturor
episcopilor; ºi nici un episcop nu este legitim dacã nu îl deleagã el ºi nu-i dã
instituirea;
2. Autoritatea sa este superioarã autoritãþii întregului rest al episcopatului, dupã
cum aceea a sfântului Petru era superioarã celei a celorlalþi apostoli;
3. El posedã, din drept divin, prerogative asupra tuturor celorlalþi episcopi;
4. Singur el este centrul ºi semnul unitãþii Bisericii;
5. El este cel care conservã infailibil adevãrurile revelate; el are dreptul de a le
da dezvoltãrile pe care le crede utile, ºi el exercitã acest drept fãrã a se putea
înºela;
6. El promulgã dogme noi, ºi prin faptul chiar al promulgãrii sale, urmeazã cã
aceste dogme noi fãceau parte din credinþa Bisericii ºi existau în tradiþie în
stare latentã; când el promulgã o dogmã, episcopii ºi credincioºii nu au
decât a se supune cuvântului sãu infailibil;
7. Sinoadele nu sunt adunate pentru a constata credinþa constantã ºi universalã
a Bisericii, ci pentru a da mai multã solemnitate manifestãrii autoritãþii
papale;
8. Singur el posedã autoritatea doctrinarã, ºi promulgã dogmele în virtutea
propriei sale autoritãþi;
9. Singura condiþie pentru a fi catolic este de a fi supus papei.
Apropiind aceste nouã propoziþii de acelea în care noi am rezumat
doctrina primelor secole, este clar cã este opoziþie completã, absolutã, între
vechea doctrinã catolicã ºi doctrina papalã actualã; cã papa, prin noua doctrinã
ce o învaþã, neagã mai multe articole de credinþã, pe acelea spre exemplu, care
se raporteazã întâi la unitatea apostolatului ºi episcopatului; al doilea la
autoritatea tradiþionalã a Bisericii; al treilea la sarcina episcopalã care consistã
întru aceea cã episcopii sunt toþi deopotrivã ecourile credinþei Bisericilor lor
respective, în aºa grad cã Biserica vorbeºte printr-înºii; al patrulea la natura
unitãþii care consistã în uniunea permanentã ºi universalã în credinþe.
Se poate zice cã, prin noile sale doctrine, papalitatea neagã regula
catolicã a credinþei; autoritatea Bisericii; caracterele esenþiale ale episcopatului;
dezordoneazã Biserica întreagã; leapãdã dumnezeiasca ei constituþie.
Atare este prima sa erezie.
WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica
25

Va urma cu
A DOUA EREZIE A PAPALITÃÞII
sau
Doctrina sa în privinþa Treimii
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
  #4  
Vechi 24.10.2011, 10:03:29
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

De când ați început să diseminați propagandă protestantă de factură "Dan Brown", domnule Anastasiu ?!!
  #5  
Vechi 24.10.2011, 20:36:35
candles in the wind candles in the wind is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.10.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 103
Implicit

Apropos de papism cititi cartea "convertirea mea la ortodoxie"de Prea Sfintitul Pavel de Ballester.acolo gasiti detalii clare cu trimiteri la carti si documente in cazul in care apar dileme.
  #6  
Vechi 07.11.2011, 03:04:04
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia Vezi mesajul
Domnule doctor, chiar credeti astfel?! Va asumati cele gandite si scrise? Nu in fata unor pacatosi de forumisti, dintre care cel dintai, si un idealist imbecil sub toate aspectele, sunt eu, ci in fata Cuiva de Sus. Aveti idee ce e satanismul?!!? "Pur" sau nu?
Si mie mi s-a facut o piloerectie sinistra, care parca imi antreneaza toata pielea trupului...si nu de frig, la care, din voia Domnului, sunt imun. Va las sa ghiciti pe dvs. de ce.
Cu aleasa consideratiune. (Imi place mai mult romana oarecum mai veche. Are distinctie; asta mai noua, forjata in anii comunismului si mai apoi ai neocapitalismului bestial, mi se pare tinzand spre golanesc si derizoriu).
F.M. Dostoievski IDIOTUL
Roman în patru părți
Traducere din limba rusă NICOLAE GANE pag.417-418
http://www.scribd.com/doc/47076844/F...%C4%83r%C5%A3i

- Pavlișcev era un spirit luminat și un creștin, un adevărat creștin,
declară brusc prințul. Cum a putut el să treacă la o credință care nu e
creștină?... Catolicismul nu este de fapt o religie creștină! adăugă el
deodată, învăluind dintr-o privire scînteietoare întreaga societate.
— Asta-i cam prea mult, murmură „înaltul demnitar" și se uită cu
mirare la Ivan Feodorovici.
— Cum vine asta, că religia catolică nu este o credință creștină? se
răsuci pe scaun Ivan Petrovici. Atunci ce fel de credință este?
— Și totuși nu este o religie creștină! răspunse emoționat și peste
măsură de tăios prințul. Asta în primul rînd, iar în al doilea rînd
catolicismul roman e chiar mai rău decît ateismul, iată părerea mea! Da!
asta e părerea mea! Ateismul, de fapt, se mărginește la negare, reduce
totul la zero, pe cînd catolicismul merge mai departe: predică un Hristos
denaturat, un Hristos ponegrit și profanat, un Hristos care este contrariu
celui adevărat! Catolicismul îl predică pe Antihrist, vă asigur, v-o jur! E
convingerea mea intimă pe care mi-am format-o de ani de zile și care m-a
făcut să sufăr cumplit... Catolicismul roman crede că biserica nu poate să
trăiască pe pămînt dacă lumea întreagă nu este supusă puterii sale
politice și strigă: Non possumus. După mine, catolicismul nici nu este
propriu-zis o religie, ci numai continuarea Imperiului roman din Apus, și
totul în el, începînd cu credința, e subordonat acestei idei. Papa a pus
stăpînire pe pămînt, pe un tron terestru și a luat sabia; de atunci totul
merge așa, numai că săbiei i-au mai adăugat minciuna, intriga, falsitatea,
fanatismul, superstiția, ticăloșia și crima; și-au bătut joc de sentimentele
poporului cele mai sacre, cele mai drepte, cele mai naive, cele mai
arzătoare; au vîndut toate și totul numai pentru bani, pentru o josnică
stăpînire pămîntească. Și să nu spunem atunci că-i învățătura lui Antihrist?
Cum să nu fi dat ea naștere ateismului? Ateismul izvorăște din însăși
esența catolicismului roman! Acolo zace de fapt geneza ateismului.
Ateismul e chiar în ei, căci puteau ei oare să creadă sieși? Ateismul s-a
hrănit din dezgustul pe care-l inspirau. A fost generat de minciuna și de
neputința lor spirituală! Ateismul! La noi, credința și-au pierdut-o numai
anumite pături, cum foarte bine s-a exprimat mai adineauri Evgheni
Pavlovici. și anume cele care și-au pierdut rădăcinile; în schimb acolo,
în Europa, chiar la masele cele mai largi ale poporului, credința s-a șubrezit
- întîi și întîi din ignoranță și din urzeala de minciuni, iar apoi din fanatism,
din ură față de biserică și față de creștinism! Prințul se opri puțin pentru ași
trage răsuflarea. Vorbise prea repede și agitat; era palid, se sufoca. Toți
schimbau priviri nedumerite între ei, și doar bătrînelul își dădu drumul
pufnind de rîs. Prințul N. își scoase lornionul și fără nici o jenă începu să-l
examineze pe orator. Poetul, neamț de obîrșie, se urni din colțul lui și cu un
zîmbet malițios pe buze își trase scaunul mai aproape de masă.
-Exa-ge-rezi din cale-afară, spuse tărăgănat și cu oarecare plictiseală
în glas Ivan Petrovici, stînjenit parcă de întorsătura pe care o luase
discuția. Biserica de acolo numără și ea reprezentanți de vază, vrednici de
toată stima și plini de virtuți.
- Nici nu m-am referit, de fapt, la cutare sau cutare reprezentant al
bisericii, luat separat. Am avut în vedere catolicismul roman, ca atare,
privit în însăși esența lui. Am vorbit de Roma. Cum ar fi cu putință ca o
biserică să dispară cu totul? N-am afirmat niciodată așa ceva!
- Admit, dar sînt lucruri prea cunoscute și n-are rost să mai vorbim...
asta ține de teologie...
- A, nu, nu! Nu numai de teologic, vă asigur! Asta ne privește mult
mai de aproape decît vă închipuiți. Tocmai aici e greșeala noastră
principală, că nu vrem, sau poate nu sîntem în stare să înțelegem că nu
este vorba despre o problemă cu caracter pur teologic! Pentru că și
socialismul, fiind un produs al catolicismului, este de esență catolică! Și el,
ca și fratele său bun, ateismul, deși opus catolicismului din punct de
vedere etic, este și el un rezultat al desperării, în măsura în care tinde să
se substituie puterii morale, Pe care religia n-o mai are, spre a potoli
aspirațiile spirituale ale omenirii însetate de adevăr și a o mîntui, dar nu
prin învățătura lui Hristos, ci, asemenea catolicismului, tot prin violență. E
aceeași eliberare prin violență, aceeași unire prin sabie și sînge!,,Nu-ți este
îngăduit să crezi în Dumnezeu,nu-ți este îngăduit să ai avere, nu-ți este
îngăduit să ai personalitate, fraternite ou la mort, două milioa- ne de
capete!" După faptele lor, îi vei cunoaște - iată adevărul de netăgăduit! Și
să nu vă închipuiți că lucrurile acestea sînt chiar atît de inofensive și nu
prezintă nici o primejdie pentru noi! O să trebuiască să ne împotrivim, să
dăm o ripostă, și cît mai curînd fără multă zăbavă! Să opunem
Occidentului adevărul întrupat în Hristos al nostru, adevăr pe care noi l-am
păstrat, în timp ce ei nici nu l-au cunoscut măcar! Trebuie să ne înfățișăm
înaintea lor ca purtători ai unei civilizații a noastre, și nicidecum să ne
lăsăm prinși orbește în mrejele lor iezuite! Iată care trebuie să fie poziția
noastră față de ei! Și să nu se mai spună la noi că predica iezuiților este
subtilă și elegantă, cum s-a exprimat cineva aici, adineauri...
— Dă-mi voie, dă-mi voie, te rog, se neliniști Ivan Petrovici privind
înspăimîntat înjur, ideile dumitale sînt desigur lăudabile și pline de
patriotism; mi se pare totuși că ceea ce ai afirmat acum e cam exagerat
și... cred că ar fi mai bine... să lăsăm discuția asta...
— Nu, nu-i deloc exagerat, mai degrabă e atenuat; fără îndoială, e atenuat, pentru că nu sînt în stare să mă exprim;



Când m-am exprimat că sălbaticul iezuism care a transformat creștinsimul în satanism în numele lui Hristos. Deci mai rău decât satanismul pur. m-am referit la faptul că satanismul face crimele pe care le-a făcut papalitatea în numele lui satan, deci recunosc ce fac și în numele cui și astfel urâciunea lor arată cât de urât e cu adevărat satan iar prin contrast îl laudă pe Hristos care este atât de frumos. Răutatea mai mare decât a satanismului care este în papalitate este că ea face crimele sataniste (cunoscute și răscunoscute, pentru care papa și-a cerut și iertare în public, dar sistemul teologic care a dus la acestea nu l-a schimbat) dar aceste crime sataniste le face în numele lui Hristos. Făcându-le în numele lui Hristos Îl hulește pe acesta ca fiind în roadele Lui ca și satan, că e urât ca și satan, ceea ce să nu fie în veac. Vedeți? Vicleșugul este mai rău ca răutatea pură.

Matei 5:16 Așa să lumineze lumina voastră înaintea oamenilor, așa încât să vadă faptele voastre cele bune și să slăvească pe Tatăl vostru Cel din ceruri.

E valabilă și reciproca.

Matei 7:15 Feriți-vă de proorocii mincinoși, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori.
Matei 7:16 După roadele lor îi veți cunoaște. Au doară culeg oamenii struguri din spini sau smochine din mărăcini?
Matei 7:17 Așa că orice pom bun face roade bune, iar pomul rău face roade rele.
Matei 7:18 Nu poate pom bun să facă roade rele, nici pom rău să facă roade bune.
Matei 7:19 Iar orice pom care nu face roadă bună se taie și se aruncă în foc.
Matei 7:20 De aceea, după roadele lor îi veți cunoaște.

După roadele istorice cunoaștem pomul papalității. Cer cercetând cineva cu luare aminte doctrina papalității va cunoaște că negreșit aduce roade criminale acest pom.
Noi nu avem nimic împotrivă că-L cinstiți pe Hristos și pe Maica Domnului și pe Sfinții Părinți ș.a.m.d. deși sunt ascunse în cinstirea pe care le-o aduceți multe hule, e o falsă cinstire, ci avem împotriva a pune omul papă pe același plan cu Dumnezeu, ceea ce este adevărată idolatrie de unde izvorăsc fanatismul papal pentru a-l impune ca locțiitor de dumnezeu și împărat al acestui pământ, lucru pe care nici Hristos nu L-a dorit:

Ioan 18:36. Iisus a răspuns: Împărăția Mea nu este din lumea aceasta. Dacă împărăția Mea ar fi din lumea aceasta, slujitorii Mei s-ar fi luptat ca să nu fiu predat iudeilor. Dar acum împărăția Mea nu este de aici.

Chiar dacă acum, datorită ecumenismului la modă, papii nu mai fac, la arătare, crimele trecute, poate unii sunt chiar bine intenționați, însă, negreșit, cum se va ridica ecumenismul de pe fața pământului (ca orice ideologie omenească are un început, prezent și un sfârșit) și veți dobândi din nou putere, veți începe din nou să ucideți din fanatism. De aceasta dacă ați putea scăpa bine ar fi... Dar câtă vreme credeți în credința care a făcut în istorie acestea precis nu veți putea scăpa...
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
  #7  
Vechi 07.11.2011, 03:07:50
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Adevărata față a papalității după Sfânta Biserică Ortodoxă 15

A DOUA EREZIE A PAPALITÃÞII
sau
Doctrina sa în privinþa Treimii
Aceastã erezie este relativã la dogma sfintei Treimi. Nimeni nu contestã
cã, în Biserica romanã, s-au adãugat în simbolul de la Niceea, dupã cuvintele:
care din Tatãl purcede, acestea: ºi de la Fiul.
Cuprind aceste cuvinte o erezie formalã, adicã o doctrinã opusã aceleia
care a fost admisã de la începutul Bisericii? Este adevãrat cã doctrina romanã
este o eroare distructivã a dogmei Treimii? Dacã este aºa, aceastã eroare va
forma o erezie de care papalitatea va fi în principal responsabilã.
Noi recunoaºtem cã adaosul în simbol s-a fãcut mai întâi în Spania în
secolul al VII-lea; cã Biserica Franþei lucrã cu activitate la propagarea sa în
secolul al VIII-lea; cã papa Leon al III-lea se opuse adaosului. Dar nu este mai
puþin adevãrat cã, aproape dupã un secol, papalitatea admise acest adaos ºi
exemplul sãu îl consacrã pentru întregul Occident.
Acestea sunt fapte istorice asupra cãrora noi n-avem sã ne întindem, cãci
ele nu sunt contestate de nici un teolog serios.
Argumentul principal de care s-au servit pentru a scuza adaosul fãcut în
simbol, este cã cuvintele filioque nu exprimã decât vechea credinþã, ºi cã, în
toate timpurile, Bisericile particulare s-au bucurat de dreptul de a completa
simbolul.
Simbolul primitiv, zic teologii latini, ºi mai ales P. Perrone, au primit
adaosuri în diverse Biserici, fãrã ca pentru aceasta sã se fi rupt unitatea între
aceste Biserici43. Biserica romanã a putut dar sã adauge în simbolul de la Niceea
filioque fãrã ca grecii sã aibã motiv de a reclama.
Acest raþionament este fals din toate punctele de vedere. Mai întâi, nu a
fost un simbol primitiv cu o formulã admisã universal. Fiecare Bisericã
principalã îºi avea simbolul sãu; în toate simbolurile sunt exprimate aceleaºi
doctrine fundamentale ale creºtinismului, ºi diferenþele ce existã între ele, în
expresii, nu altereazã nicicum fondul doctrinei care era acelaºi în toate
Bisericile.
Este dar fals de a zice cã un simbol primitiv universal admis a fost
modificat în niºte puncte secundare în unele Biserici particulare.
Atunci chiar când acest fapt ar fi adevãrat, adaosul lui filioque nu ar fi
mai puþin nelegitim pentru douã cuvinte: mai întâi el s-a fãcut contra unei opriri
formale a sinodului ecumenic de la Efes care a decretat ca sã nu adauge nimeni
nimic în simbolul astfel precum se primise în timpul sãu; mai mult, pentru cã
acest adaos cuprinde o gravã eroare.
Fãrã îndoialã, în cazul în care o erezie nouã ar cere o nouã atestare a
credinþei constante a Bisericii, un sinod ecumenic ar avea dreptul de a insera în
43 Perron. Tract. de Trinit., c. V, proposit. 2.
WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica
26
simbol cuvintele necesare profesiunii exacte ºi explicite a vechii credinþe. Dar
nu este astfel cazul adaosului cuvintelor filioque introduse în simbol de o
Bisericã particularã, aceea a Spaniei, care nu avea pentru aceasta nici o
autoritate. Dacã Biserica Franþei s-a pronunþat în urmã pentru acelaºi adaos, ºi
dacã, în fine, Roma consimþi a-l admite dupã mai bine de un secol de ezitare ºi
trase în eroare restul Bisericilor occidentale, toate acestea nu formeazã vocea
Bisericii universale constatând credinþa sa anticã. Adaosul fiind exclusiv
occidental este prin aceea chiar nelegitim ºi constituie o violare flagrantã a unei
legi emanând de la chiar autoritatea Bisericii prin organul sinodului ecumenic
de la Efes.
Adaosul cuvintelor filioque în simbol este cu atât mai nelegitim cu cât el
cuprinde o eroare distructivã a dogmei Treimii, dogmã care formeazã baza
creºtinismului.
De când, în Occident au admis adaosul, se forþarã de a proba cã doctrina
exprimatã printr-însul este doctrina primelor secole ºi a întregii Biserici primare.
Citarã texte numeroase pe care avurã grija de a le interpreta într-un sens
favorabil tezei ce voiau a susþine.
Aceste texte pot fi clasate în trei categorii: cele dintâi sunt absolut
nãscocite; cele de al doilea sunt esenþial alterate; cele de al treilea sunt rãu
interpretate.
Un învãþat teolog, Zoernicaw, a consacrat viaþa sa cercetãrii tuturor
textelor relative la aceastã discuþie. Rezultatul cercetãrilor sale a fost cã Biserica
orientalã are dreptate; cã Bisericile occidentale nu se puteau pune mai presus de
antica tradiþie. Acest rezultat îl conduse la un altul: la al veritãþii Bisericii
orientale în care intrã, dupã ce a abjurat erorile protestantismului.
Nu ne vom apuca desigur sã refacem lucrarea lui Zoernicaw. Dar este
necesar, pentru a convinge papalitatea de erezia în privinþa dogmei Treimii, de a
constata care a fost doctrina anticã, ºi care este aceea pe care ea o susþine astãzi.
Va urma cu
Pentru a înþelege bine textele Pãrinþilor de care înspãimântãtor s-a
abuzat asupra acestei chestiuni, trebuie mai întâi sã expunem doctrina generalã
relativã la Treime, dupã cele mai vechi monumente doctrinare ale Bisericii.
Iat-o:
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
  #8  
Vechi 07.11.2011, 03:13:33
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Adevărata față a iezuismului după... un iezuit și un preot iezuit 2

CUVÂNT ÎNAINTE
Un scriitor din secolul trecut, Adolphe Michel, își amintește că
Voltaire a estimat numărul de lucrări publicate despre iezuiți, la aproape
șase mii. „La ce număr am ajuns un secol mai târziu?”, se întreabă
Adolphe Michel, concluzionând imediat: „N-are importanță. Atât timp cât
vor exista iezuiți, vor fi scrise cărți împotriva lor. Nu este nimic nou care să
fie scris despre ei, dar apar noi generații de cititori în fiecare zi... Vor
cerceta acești cititori vechile cărți?”
Motivul care a fost menționat ulterior ar fi suficient ca să justifice
reluarea acestui subiect. De fapt, majoritatea cărților care refac istoria
iezuiților nu mai pot fi găsite... Numai în bibliotecile publice mai pot fi
consultate, ceea ce le face inabordabile pentru mulți oameni.
5
Pe de altă parte, așa cum apar noi generații de cititori, apar și noi
generații de iezuiți. Fiii lui Loyola sunt astăzi – și putem spune mai mult ca
niciodată – aripa conducătoare a bisericii romane. La fel de bine, sau chiar
mai bine camuflați, ei rămân cei mai „ultramontaniști”, discreți dar
eficienți agenți ai Sfântului Scaun în toată lumea, campioni ai politicii lui,
arma secretă a papalității.
Acest sistem ocult a început acum patru secole ca „lucrând spre
slava lui Dumnezeu”, dar de fapt pentru slava papilor. În ciuda unei
tendințe spre "laicizare", în ciuda unui progres spre raționalism care reduce
puțin domeniul "dogmelor", biserica romană nu poate renunța la
țelul ei de la început: să adune sub crucea ei toate, toate națiunile de pe
glob. Această "misiune" uriașă trebuie să continue orice s-ar întâmpla,
printre "păgâni" ca și printre "creștinii separați". Clerul are sarcina să
mărească turma credincioșilor prin convertirea "ereticilor" și a "păgânilor".
Ei trebuie să păstreze sau să câștige, să apere sau să atace – iar în linia
întâi a frontului este această gardă mobilă: „Societatea lui Isus” – iezuiții.
Concret vorbind, această societate nu este nici laică, nici angajată, în
termenii Constituției ei, ci este un fel companie rafinată care intervine
acolo și unde este necesar, în biserică și în afara ei, de fapt „autoritatea
cea mai calificată, cea mai perseverentă., cea mai de temut și cea mai
convinsă a papei”, așa cum scrie unul din cei mai buni istorici (A. Michel).
Vom vedea cum s-a format acest corp de "ieniceri", ce servicii
imense a făcut el papalității. Vom vedea cât zel s-a depus pentru a-l face
indispensabil instituției pe care o servea, exercitând o asemenea influență
asupra ei, încât Generalul ei a fost numit pe bună dreptate "eminența
cenușie", astfel că a devenit tot mai dificil să se distingă, în guvernarea
bisericii, între autoritatea papei și cea a puternicului său ajutor.
Unul din factorii care au jucat un rol important în viața internațională
a acestui secol plin de confuzie și revoluții – un factor decisiv și unanim
recunoscut – a fost ambiția bisericii romane. Dorința ei de secole de a se
extinde spre Est, a făcut din ea un aliat al pan-germanismului și un
complice la încercarea acestuia de a obține supremația în 1914 și 1939,
aducând moartea și distrugerea peste populația Europei.
Publicul este în totală necunoștință de copleșitoarea responsabilitate
pe care o poartă Vaticanul și iezuiții și în declanșarea celor două războaie:
o situație care poate fi explicată parțial prin imensele resurse financiare
care sunt la dispoziția Vaticanului și ale iezuiților, ceea ce le dă putere în
așa de multe domenii, în special de la ultimu1 război.
Studiul pe care-l facem este bazat pe documente de arhivă
autentice, publicații (interviuri) ale unor personalități politice cunoscute,
diplomați, ambasadori și scriitori eminenți, cei mai mulți fiind catolici cu
document de atestare. Aceste mărturii și documente constituie o acuzație
zdrobitoare și, până acum, nici un apologet nu a încercat să le atace.
Pe 1 mai 1938, ziarul „Mercure de France” ne amintește de ceea ce
ne fusese spus patru ani mai devreme: „Mercure de France” din 15
ianuarie 1938 a spus – și nimeni nu l-a contrazis – că Pius al XII lea a fost
cel care l-a "creat" pe Hitler. El a venit la putere nu prin mijloace legale, ci
pentru că papa a influențat Zentrum (partid catolic german)... „Crede oare
6
Vaticanul că a făcut o eroare deschizând drumul spre putere pentru Hitler?
Se pare că nu...”
Nu a fost așa nici când s-a scris aceasta, nici după Anschluss
(alipirea Austriei la al treilea Reich), nici mai târziu, când agresiunile
naziste s-au înmulțit, nici în timpul celui de al doilea război mondial. De
fapt, pe 24 iulie 1959, Ioan al XXIII-lea, succesorul lui Pius al XII-lea, i-a
oferit lui Franz von Papen, prietenul său personal, titlul onorific de
trezorier secret. Acest om fusese spion în SUA în timpul primului război
mondial și unul din cei responsabili pentru dictatura lui Hitler și pentru
Anschluss. Trebuie să fii orb din naștere să nu vezi aceste fapte.
Dl. Joseph Rovan, scriitor catolic, comentează astfel acordul
diplomatic dintre Vatican și Reich-ul nazist pe data de 8 iulie 1933:
„Concordatul a adus guvernului național-socialist – considerat peste tot ca
fiind format din uzurpatori și briganzi – pecetea unei înțelegeri cu cea mai
veche putere internațională (Vaticanul). Într-un fel, este echivalent cât un
certificat internațional de onorabilitate” („Catolicismul politic în
Germania”, Paris 1956, pag. 231).
Astfel papa, nefiind satisfăcut cu ajutorul personal acordat lui Hitler,
a girat în felul acesta suportul moral acordat Reich-ului nazist de către
Vatican!
În timp ce teroarea începea să domine, fiind tacit acceptată și
aprobată, așa-numitele "cămăși brune", aruncau deja în lagărele de
concentrare 40.000 de oameni. Pogromurile se înmulțeau, cu accent pe
acest marș nazist: „Când sângele evreu va curge sub cuțit, ne vom simți
iarăși bine” (Horst-Wessel-Lied).
În anii următori Papa Pius al XII-lea a văzut lucruri și mai rele, fără să
spună ceva. Nu este de mirare că șefii catolici germani s-au luat la
întrecere unul cu celălalt în servilism față de regimul nazist, încurajați fiind
de "Capul" roman. Ar trebui citite cuvintele deșănțate și acrobațiile
verbale ale teologilor oportuniști, cum a fost Michael Schmaus. Mai târziu
el a fost numit „prinț al bisericii” de către Pius al XII-lea și descris ca
„marele teolog din München” de către ziarul „La Croix” (Crucea) în 2
septembrie 1954. Despre cartea „Katholisch-Konservatives Erbgut” cineva
scrie: „Această antologie pune cap la cap texte ale principalilor teologi
catolici din Germania, de la Gorres la Vogelsang și ne face să credem că
național-socialismul s-a născut, pur și simplu, din idei catolice” (Günther
Buxbaum, „Mercure de France” – 15 ianuarie 1939).
Episcopii, prin Concordat, făcuseră un jurământ de supunere față de
Hitler și excelau în devoțiune: „Sub regimul nazist, am primit un ajutor
permanent din partea episcopilor, în toată corespondența și declarațiile
demnitarilor ecleziastici” (Joseph Rovan, op. cit., pag. 214).
În ciuda deosebirii evidente dintre universalismul catolic și rasismul
hitlerist, aceste două doctrine au fost „împăcate armonios” – după cum
spune Franz von Papen; motivul acestui scandalos acord a fost: Nazismul
este o reacție creștină împotriva spiritului anului 1789.
Să ne întoarcem la Michael Schmaus, profesor la Facultatea de
Teologie din München, care a scris: „Imperiul și biserica” sunt o serie de
scrieri care ar trebui să ajute la edificarea celui de al treilea Reich, căci el
unește statul național-socialist cu creștinismul catolic... „În întregime
7
germane și în întregime catolice, aceste scrieri explorează și favorizează
legăturile și întâlnirile dintre biserica catolică și național-socialism; ele
deschid drumul pentru o cooperare rodnică, așa cum este subliniat în
Concordat...” Mișcarea național-socialistă este protestul cel mai mare și
mai viguros împotriva spiritului secolelor al XIX-lea și al XX-lea... Ideea
unei națiuni și a unui sânge este punctul central al învățăturii ei și toți
catolicii care se supun ordinelor episcopilor germani vor trebui să admită
că așa este... Legile național-socialiste și cele ale bisericii catolice au
același scop...” (Begegnungen zwischen Katolischen Christentum und
nazional-sozialistischer Weltanschauung Aschendorff, Münster, 1933).
Acest document dovedește rolul principal jucat de biserica catolică
în ascensiunea la putere a lui Hitler; de fapt, a fost un aranjament stabilit
dinainte. El ilustrează pe deplin felul de înțelegeri monstruoase dintre
nazism și catolicism. Ura față de liberalism, care este cheia pentru toate
lucrurile, iese în evidență foarte clar.
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
  #9  
Vechi 07.11.2011, 03:14:27
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Adevărata față a iezuismului după... un iezuit și un preot iezuit 3

În cartea sa, „Catolicii din Germania”, dl. Robert d'Harcourt de la
Academia franceză, scrie: „Punctul cel mai vulnerabil din toate declarațiile
episcopale ce au urmat alegerilor din 5 martie 1933, se găsește în primul
document oficial al bisericii, care conține semnăturile tuturor episcopilor
germani. Noi ne referim la scrisoarea pastorală din 3 iunie 1933, în care
întreg episcopatul german este implicat.
„Ce formă a avut acest document?” Cum a început? Pe o notă de optimism
și cu această declarație voioasă: „Conducătorii acestui nou guvern
spre marea noastră bucurie, ne-au dat asigurarea că se vor așeza pe ei
înșiși și munca lor pe tărâm creștin, o declarație de o atât de adâncă
sinceritate merită recunoștința tuturor catolicilor” (Paris, Plon, 1938,
pag.108).
Pe la izbucnirea primului război mondial mai mulți papi au venit și
au plecat, dar atitudinea lor față de cele două tabere ce se confruntau în
Europa., a rămas invariabil aceeași. Mulți scriitori catolici și-au exprimat
surprinderea și amărăciunea când au scris despre indiferența inumană
arătată de Pius al XII-lea față de groaznicele atrocități comise de cei aflați
în grațiile sale. Printre multe mărturii, vom cita una din cele mai moderate
în limbaj, cea a lui Jean l’Hospital, corespondent la „Monde”: „Memoria lui
Pius al XII-lea este înconjurată de îndoială și întâi de toate este acea
întrebare arzătoare pusă de observatori din toate țările, și chiar dintre
zidurile Vaticanului: a știut el despre atrocitățile comise în timpul
războiului, declanșate și conduse de Hitler? Având tot timpul la dispoziție,
și de peste tot rapoarte regulate de la episcopi, a putut el să ignore ceea
ce făceau capii militari germani: tragedia lagărelor de concentrare,
deportarea civililor, masacrarea cu sânge rece a celor ce le stăteau în
cale, groaza camerelor de gazare unde au fost gazați rnilioane de evrei? Și
dacă știa despre ele, de ce, ca om de încredere și purtător de cuvânt al
Evangheliei, nu a ieșit îmbrăcat în alb, cu brațele întinse în formă de
cruce, să denunțe o crimă fără precedent, să strige NU!
„Sufletele pioase vor căuta în zadar enciclice, discursuri și adrese
ale ultimului papă; nu există nici o urmă de condamnare a acestei «religii
a sângelui» instituite de Hitler, acest antihrist... ei nu vor găsi
8
condamnarea rasismului, care este evident contrar dogmei catolice”
(„Roma în confidențe”, Grasset, Paris, 1962, pag.91).
În cartea sa, „Tăcerea papei Pius al XII-lea”, autorul Carlo Falcon
scrie: „Existența unor asemenea monstruozități (exterminare în masă a
minorităților etnice, deportări de civili și prizonieri) depășesc orice
standard de bine și rău. Ele desfid demnitatea individului și a societății
într-o așa măsură încât suntem siliți să-i denunțăm pe aceia care au putut
influența opinia publică, fie ei oameni de rând sau șefi de state.
„A păstra tăcerea în fața unor asemenea încălcări ale drepturilor, ar
însemna de-a dreptul colaborare. Ar stimula răutatea criminalilor, mărind
cruzimea și vanitatea 1or. Dar, dacă fiecare om are datoria morală de a
reacționa față de asemenea crime, atunci societățile creștine și capii lor, și
în special capul bisericii catolice, ar trebui s-o facă îndoit”.
„Pius al XII-lea nu a exprimat niciodată o condamnare fățișă și
explicită a războiului de agresiune, nici chiar despre crimele groaznice
comise de germani sau complicii lor în timpul războiului”.
„Pius al XII-lea a tăcut nu pentru că nu a știut ce se întâmplă: el
cunoștea gravitatea situației încă de la început, poate chiar mai bine
decât orice alt conducător de stat din lume...” (pag.12).
Și asta nu este totul! Vaticanul a dat o mână de ajutor la comiterea
acestor crime prin „împrumutarea” unora din prelații săi pentru a deveni
agenți pro-naziști. Așa au fost Hinka și Tiso. Papa și-a trimis propriul său
legat în Croația: pe R.P. Marcone, care împreună cu monseniorul Stepinac
trebuia să țină sub observație „munca” lui Ante Pavlici și a ustașilor săi.
Oriunde ne-am uita, același spectacol edificator ni se înfățișează.
Așa cum am mai arătat, crima de neiertat a Vaticanului constă în
rolul decisiv jucat în declanșarea celor două războaie mondiale. Ascultați
ce spune Alfred Grosser, profesor la Institutul de studii politice al
Universității din Paris: „Cartea foarte concisă a lui Günter Lewy, Biserica
catolică și nazismul german, spune că toate documentele sunt în acord a
arăta că biserica catolică a cooperat cu regimul lui Hitler... În iulie 1933,
când Concordatul a forțat episcopii să depună un jurământ de supunere
față de guvernul nazist, lagărele de concentrare erau deja deschise...
citatele scrise de Günter Lewy dovedesc lămurit acest lucru. Am găsit
printre ele unele dovezi zdrobitoare de la personalități ca și cardinalul
Faulhaber și iezuitul Gustav Gundlach” (Saul Friedlander, „Pius XII și al IIIlea
Reich”, Paris 1964).
Conducătorii de la Vatican ar fi trebuit să-și plece capul de rușine
atunci când un membru al Parlamentului Italian a strigat: „Mâinile papei
sînt năclăite de sânge” (discursul Laurei Diaz, membru al parlamentului
din Livorno, vorbit la 15 aprilie 1946), sau când studenții de la
Universitatea din Cardiff și-au ales ca temă a unei coferințe: „Ar trebui
adus papa în fața tribunalului ca și criminal de război?” („La Croix”, 2
aprilie 1946).
Iată cum se exprimă Ioan XXIII, referindu-se la iezuiți: „Perseverați,
fiilor dragi, în activitatea care v-a adus deja merite bine cunoscute. În felul
acesta, voi veți bucura biserica și va crește cu neobosită ardoare. Calea
celui neprihănit este ca lumina zorilor. Fie ca lumina să crească și să
ilumineze pe adolescenții în formare... În acest fel, veți ajuta la împlinirea
9
dorințelor și intereselor noastre spirituale... Vă dăm binecuvântarea
apostolică din toată inima Conducătorului general, vouă și ajutoarelor
voastre, și tuturor membrilor Societății lui Isus” („L'Osservatore Romano”,
20 octombrie 1961).
Și din partea papei Paul VI: „Din vremea reașezării ei, această
familie religioasă se bucură de ajutorul lui Dumnezeu și s-a îmbogățit
rapid în propășire... membrii Societății au îndeplinit sarcini foarte
importante, toate spre slava lui Dumnezeu și în beneficiul religiei
catolice... biserica are nevoie de soldați ai lui Hristos de valoare, înarmați
cu o credință cutezătoare, gata să înfrunte dificultățile... iată de ce avem
nădejdea în ajutorul pe care-l va aduce activitatea voastră... fie ca noua
eră să găsească Societatea pe aceeași cale nobilă pe care a pășit și în
trecut. – Dat la Roma, lângă Sf. Petru, pe 20 august 1964, în cel de al
doilea an al pontificatului” (L'Osservatore Romano”, 18 septembrie 1964).
Pe 29 octombrie 1965, "L'Osservatore Romano" anunța: „Părintele
Arrupa, Generalul iezuit, a celebrat Sfânta Liturghie pentru Conciliul
ecumenic pe 16 octombrie 1965”.
Iată și apoteoza eticii papale – anunțul beatificării simultane a lui
Pius XII și Ioan XXIII: „Spre întărirea noastră în lupta pentru înnoire
spirituală, am decis să începem acțiunile de beatificare ale acestor doi
pontifi care ne sunt atât de dragi nouă” – Papa Paul VI. („L'Osservatore
Romano”, 26 noiembrie 1965 ).
Fie ca această carte să descopere tuturor cititorilor adevărata natură
a stăpânitorului roman, ale cărui cuvinte sunt atât de dulci, pe cât le sunt
de feroce acțiunile sale secrete.

Va urma cu
PARTEA I
FORMAREA ORDINULUI IEZUIT
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
  #10  
Vechi 08.11.2011, 14:48:35
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Exista, chiar si in privinta fanatismului, trepte, nuante si clasificari. De exemplu, cel mai josnic moral si provocator de catastrofe este cel din interes pecuniar, iar cel mai jalnic ca argumentatie, deci antiintelectual, este cel bazat exclusiv pe citate din altii, aceasta a doua categorie fiind reprezentata copios de postarile de mai sus. :P
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican