![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Daca e botezat nu inseamna ca nu mai poate alege ce vrea dupa.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Botezul in sine nu inseamna ca respectivul va fi credincios. Am participat la doua botezuri in ultimii ani, facute strict din motiv de "respectarea traditiei" (traditia fiind privita din punct de vedere national, nu religios) de catre parinti care nu au nici o treaba cu biserica si care nu sunt credinciosi. Copiii respectivi nu primesc nici cea mai vaga educatie religioasa, dimpotriva. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Într-adevăr este adevărat că Iisus a spus că nașterea din nou este necesară pentru a putea intra în împărăția lui Dumnezeu, însă v-aș ruga să fiți mai atent asupra sensurilor pe care sfinții apostoli și sfinții părinți îl dau acestei nașteri din nou, din Duhul Sfânt. Chiar am postat niște citate din sfântul Chiril al Alexandriei pe această temă, împreună cu note și comentarii ale părintelui Stăniloae, și dacă nu le-ați văzut ați putea să le studiați, iar dacă le-ați văzut sau așa vi se pare, atunci puteți să le reluați. Sunt într-adevăr niște mărgăritare de mare preț.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iar daca atatea secole sfintii si Biserica au fost de acord cu botezul copiilor inseamna ca asa e bine. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Cred că totuși nu ați realizat și nu realizați încă lucrurile care sunt spuse de sfântul Chiril al Alexandriei, care era un sfânt și chiar dintre sfinții părinți. De aceea vă rog să reluați și să citiți cu foarte mare atenție și cuvânt cu cuvânt chiar ceea ce scrie un astfel de sfânt părinte și ceea ce scrie pe urmele sale un teolog ca Dumitru Stăniloae. Nu cred că este cazul să ne grăbim să vorbim despre necesitatea unor fapte doar în baza botezului. După cum vedeți adevăratele fapte de credință creștină presupun nașterea din nou, prin harul lui Dumnezeu și prin credință, de la Duhul Sfânt. Această naștere din nou nu este chiar ceva așa care se poate expedia printr-o referință la botezul copiilor, pentru că avem de a face cu o experiență spirituală destul de complexă. Experiența arată că nașterea din nou și botezul copiilor nu sunt extrem de convergente, în sensul că sunt mulți oameni care au fost botezați de mici copii dar care prezintă absolut evident simptomele lipsei nașterii din nou, din Duhul Sfânt. În acest caz nu cred că trebuie să ne așteptăm la prea multe fapte din partea unor asemenea oameni, ci ar trebui să ne așteptăm în primul rând la o convertire reală, spirituală la Dumnezeu prin nașterea din Duhul Sfânt. Abia apoi putem să avem pretenția la fapte. Mulți sfinți vorbesc despre acest botez al lacrimilor, acest al doliea botez, pe care îl consideră chiar mai important decât primul botez, și asta pentru că acest botez al lacrimilor, al pocăinței este de natură să îi pună într-o relație mult mai autentică cu Dumnezeu și mult mai aproape de relația pe care Dumnezeu o vrea de la noi.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Mai frate,unde ai gasit fratia ta ca parintele Staniloae era impotriva botezului tuturor copiilor?
Ai citat ceva tradus de parintele Staniloae de la Patrologia Greaca,care e scrisa de un calugar catolic (Migne),aceasta culegere de texte de se zice ca apartine Sfintilor Parinti crestini ortodocsi.Dar nu se stie cat de autentica e aceasta culegere de texte. Eu cred ca parintelui Staniloae ii fusesera date ordine de undeva de mai sus sa traduca respectivele din Patrologia greaca. Vino cu ceva scris de parintele Staniloae,care sa reflecte parerile parintelui Staniloae,nu cu traduceri. Ca spre exemplu la cartea scrisa de parintele Staniloae,Teologia dogmatica ortodoxa volumul III,la capitolul "Necesitatea absoluta a Botezului pentru mantuire si botezul copiilor" zice tocmai ca sa fie botezati copii. "Copii nu pot fi privati de aceasta moarte cu Hristos omului vechi din ei si de temelia vietii eterne pusa in orice om de Hristos." Si mai departe: "E drept ca ei nu pot oferi lui Hristos marturisirea credintei lor ca deschidere a fiintei lor pentru salasluirea lui Hristos in ea.Dar ei fac parte dintr-o familie crestina traitoare in Biserica.Intre viata lor sufleteasca si cea a familiei si a Bisericii inca nu s-a ridicat bariera unei constiinte individualiste.Viata aceasta spirituala patrunde neimpiedicata tot mai mult in fiinta lor." Si mai incolo: "Botezul este si el un act prin care viata prin care viata spirituala a familiei patrunde in ei.Cand marturisesc cei din familie o anumita credinta,e sigur ca o vor marturisi si copii. E o chestiune de timp, ca ceea ce e sadit in ei si se afla virtual in ei sa se manifeste mai tarziu si in mod actual." Etc. De unde se vede (daca se citeste) ca parintele Staniloae zice de copil ca e influentat de ce vede in familie. Si mai zice parintele Staniloae de copii ca acestia sunt mai deschisi cand sunt mici: "Copii se deschid mai usor credintei marturisite de cei din familia lor,decat adultii,sau chiar tinerii ,atat pentru ca in ei nu s-a dezvoltat orgoliul individualist,cat si pentru ca ei nu se simt inca stramtorati de legalitatea naturii si impiedicati de pornirile inferioare.Ei cred ca totul e posibil si au o bucurie pentru ceea ce e frumos si bun.Granita intre natural si ceea ce depaseste naturalul ,intre ceea ce e dat ca o stramtoare omului,si putinta omului de a crea sau deschide prin liertate orizonturi si drumuri noi,nu e inca fixata.Ba au chiar o bucurie pentru acele orizonturi.Pe de alta parte trebuie sa li se spuna despre ele.Mantuitorul tinand seama de aceasta pornire a copiilor spre ceea ce e bun,spre domeniul credintei ,cere adultilor sa-i lase sa vina la El,sa nu-i opreasca.Dar aceasta implica si o informare a lor despre Hristos, de catre adulti. Astfel, cuvantul lui:"Lasati copiii sa vina la Mina , si nu-i opriti" (Mt. 19, 14) inseamna si: Faceti-ma cunoscut copiilor!. Etc. De aci se intelege destul de clar ca trebuie sa botezi toti copii,asta fiind datoria statului crestin ortodox,normal ingaduind famiililor catolice,neoprotestante,musulmane etc sa nu isi boteze copii crestin ortodox care au randuielile lor pentru copii lor ,dar la copii care sunt ai nimanui ,daca cei de la casa copii de ii cresc sunt crestini si copii vor mosteni apucaturile acelora,ca aceia sunt familia lor si e destul de normal ca si acei copii trebuie botezati (ca si crestini ortodocsi),cat de repede se poate.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. Last edited by mihailt; 24.09.2011 at 17:15:25. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar daca e botezat nu inseamna ca e mantuit sau ca o sa aiba har toata viata, poate ajunge si ateu sau sa se duca la alta religie. Un copil e botezat pentru ca depune marturie nasul sau, ar trebui ca doar calugarii sa boteze? Cum am scris mai sus, trebuie botezat pentru ca daca trece la cele vesnice ajunge in Rai, si mai trebuie botezat pentru ca poate primi har prin impartasanie. Asadar aici nu exista discutie. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nimic din ce ati scris nu justifica botezul facut unor copii de cateva luni. Normal ar fi sa se boteze oameni in cunostinta de cauza, care aleg sa faca acest lucru datorita credintei lor. Daca familia este religioasa, copiilor li se poate da acest tip de educatie si apoi ei sa aleaga daca vor sa urmeze modelul parintilor sau nu. Nu vad care este problema sau marea urgenta de a fi botezati din leagan. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Din ce am scrsi eu reiese foarte clar de ce se face botezul copiilor. Daca acel copil trece la cele vesnice ajunge in Rai pentur ca are botezul. De asemenea, se poate impartasi constant, deci poate lua harul, dar daca nu sunteti ortodox nu aveti cum sa intelegeti. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Biserica Ortodoxa Romana este ... | savudanmihai | Biserica Ortodoxa Romana | 9 | 14.08.2013 14:19:52 |
| Biserica ortodoxa romana din Copenhaga | truthtostone | Generalitati | 0 | 21.08.2012 02:52:12 |
|
|