![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Așadar, "papa", care, etimologic, înseamnă "cel bătrân" este șeful colegiului episcopilor. Dar ce sunt aceia: "episcopi" ? Ei sunt urmașii Apostolilor, care se află la treapta deplinei preoții. Cu alte cuvinte, au în modul cel mai deplin tripla misiune sacerdotală: de a învăța cuvântul Domnului, de a administra Sacramentele, de a conduce spre mântuire poporul lui Dumnezeu dintr-un anumit loc (munus docendi, munus sacramentalis, munus regendi). Cum se "fac" acești urmași ai apostolilor ? Scrie în Biblie, în Faptele Apostolilor, despre investirea lui Matia. Deci, dacă "papa" înseamnă "șeful colegiului apostolic", atunci se pune problema: "cine a fost șeful chiar al primului colegiu apostolic" ? Noi, catolicii, credem că Sf Petru a fost căpetenia apostolilor. Acesta este "primatul petrin" despre care tot auzim vorbindu-se. Care este principala lui misiune, dincolo de misiunea pe care o are orice apostol, adică episcop ? Tot în Biblie aflăm: este misiunea de a-i întări pe frații săi episcopi, de a-i ține laolaltă, ca să fie o singură turmă și un singur păstor. Este "ministerul petrin", la care este chemat, astăzi, Benedict al XVI-lea, al 266-lea urmaș al lui Petru în a-i întări pe frații săi.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 21.09.2011 at 15:44:01. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Dar tot n-ai răspuns la întrebarea fratelui...
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pai daca Sfantul Apostol Petru a fost "seful" colegiului apostolic, atunci de ce Sinodul apostolic din anul 50 de la Ierusalim a fost prezidat de Sfantul Apostol Iacov? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Dacă cineva ar întreba: "De ce, atunci, Iacob este cel care a primit tronul Ierusalimului ?", la aceasta am să răspund că El (Domnul) a numit pe acest om (Petru) învățător nu al acelui tron, ci al întregii lumi". La multe dintre Conciliile Ecumenice nu urmașul lui Petru a condus lucrările. Ca la Ierusalim a fost și la Niceea, și la altele. Dar orice Conciliu Ecumenic devine valid dacă este recunoscut ca atare de el.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 21.09.2011 at 18:07:48. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Domnule Dragomir, Hristos nu pune o parte peste intreg, un apostol peste altii. Si nici nu lasa un loctiitor pe pamant, caci El ramane lucrator si dupa Inaltarea Sa, prin Duhul Sfant.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1)Petru nu a fost seful apostolilor. Nu vedem nicaieri un astfel de rol pentru Petru. Mai mult de atat, in Galateni vedem cum Petru e luat la rost de Pavel pentru purtarea lui ceea ce denota ca nu exista o relatie sef-subaltern intre Petru si Pavel. 2)In Ioan 21 cand Petru intreaba "da cu acesta ce se va intampla" (referindu-se la Ioan) Hristos ii raspunde scurt ca nu e treaba lui Petru sa stie. Un raspuns care denota clar ca Petru nu era un lider al apostolilor. "Pe acesta deci, văzându-l, Petru a zis lui Iisus: Doamne, dar cu acesta ce se va întâmpla? Zis-a Iisus lui: Dacă voiesc ca acesta să rămână până voi veni, ce ai tu? Tu urmează Mie." Dupa cum a zis cineva intr-o postare mai sus, apostolii nu au fost organizati ierarhic, nu exista "cel mai mare dintre ei" si chiar Hristos in timpul uceniciei lor i-a invatat acest lucru. Mergand pe argumentele dvs mai degraba putem considera ca primul papa a fost Moise, care fusese uns de Dumnezeu sa fie conducatorul evreilor(facand o paralela in care Moise = Papa,evreii = catolicii) si exemplele pot continua. De ce Petru? Din raspunsul dvs inteleg ca nu e nimic oficial in afirmatia "Petru primul papa" ci doar o paralela(fortata dupa parerea mea) intre modelul apostolic si cel catolic. |
#7
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Și șefii episcopilor, ca și episcopii și toți oamenii, pot avea păreri personale. De exemplu, părerea personală a primului papă a fost că, dacă cineva vrea să primească botezul catolic, este necesar ca mai întâi să fie tăiat împrejur. Această părere personală a lui Petru nu a fost remisă prin părerea personală contrară a lui Paul, ci prin acțiune formală: primul sinod apostolic de la Ierusalim. Alt exemplu: părerea personală a celui de al 197-lea papă, Ioan al XXII-lea, era judecata individuală nu are loc imediat după moarte, ci se suprapune peste judecata universală, oarecum așa cum susțin adventiștii de astăzi. Dar, fiindcă mulți apostoli din vremea lui erau împotriva acestei păreri personale a papei, a convocat un sinod, care să dezbată problema și să se pronunțe asupra ei. A dezbătut-o și s-a pronunțat: judecata individuală are loc imediat după moarte. Ioan al XXII-lea a retractat eroarea, ca urmare a acestui lucru. Probabil că dv, dacă (Doamne, ferește !) ați fi Papă, ați bate cu pumnul în masă: ce credeți dv, aia să creadă toți, că de nu, unde le stau picioarele, acolo le va sta capul ! Dar, iată că papii nu sunt așa: nici Petru I, nici Ioan al XXII-lea, nici alții. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Biserica Catolică este indefectibilă, adică este aceeași cu Biserica născută în ziua de Pentecoste, când primul Papă și frații lui au ținut prima omilie și Biserica număra "ca la 3000 de bărbați". De atunci și până azi, când șef al colegiului apostolic este al 266-lea Papă, Biserica nu a făcut decât să crească, Evanghelia fiind azi răspândită la toate națiunile, după cum Domnul nostru a poruncit.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Da mai frate,ai uitat ca esti creat de Dumnezeu roman,ti-a fost spalat creierul cu propaganda din BC,de ii insufla dracii pe unii sa o faca.
Unde a raspandit BC evanghelia la toate "natiunile" dupa cum s-a intamplat la pogorarea Duhului Sfant ca Duhul Sfant da Sfintilor Apostoli sa vorbeasca asa fel ca fiecare din cei prezenti acolo auzea pe limba sa natala? Ca abia la Vatican II s-a dat sa se tina slujbele catolice pe limbile natale ale popoarelor ,pana atunci era latina limba in care se tineau slujbele. Vezi cum a propovaduit BC la toate "natiunile" ca in toata America de Sud se vorbeste spaniola,exceptand Brazilia unde se vorbeste portugheza,unde e limba natala a natiunilor de erau acolo,cand colonistii/propovaduitori sau ce erau inselati de draci majoritatea spanioli sau portughezi au ajuns pe acolo? Nu au deznationalizat acei oameni din BC,ca i-au inselat dracii,acele natiuni de acolo,din America de Sud? Aci,la enciclia patriarhilor ortodocsi de la 1848 se poate vedea ca Sfantul Apostol Petru nu a fost vreodata "seful apostolilor",pentru ca in Biserica nici nu exista sef,fiind toti ca fratii. Aci se poate vedea aceasta epistola: http://saraca.orthodoxphotos.com/bib...clica_1848.htm Se poate citi pe acolo si iata si cate ceva: "11. Cu toate acestea, am socotit ca pe a noastră părintească și frățească trebuință, și ca pe o sfântă datorie, să vă întărim prin cea de față încunoștiințare în Ortodoxia care din strămoși o țineți, și să arătăm totodată în treacăt netemeinicia cugetelor Episcopului Romei, lucru care în chip vădit el însuși îl cunoaște. Căci nu cu mărturisirea sa apostolică își împodobește Scaunul, ci de la Scaunul Apostolic se silește a-și temeli stăpânirea, iar de la stăpânire mărturisirea sa. Dar adevărul stă chiar dimpotrivă. Nu numai că Scaunul Romei se socotește a fi fost cinstit de către Fericitului Petru doar din predanie, dar nici Scaunul domnesc al Fericitului Petru mărturisit de Sfânta Scriptură, adică Antiohia, a cărei Biserică este de aceea mărturisită de Sfântul Vasilie (Epist. 48 către Atanasie cel Mare) ca fiind „cea mai însemnată între toate Bisericile din lume”, ba încă mai mult, Sinodul al Doilea a toată lumea, scriind către un Sinod al Apusenilor (preacinstiților și cucernicilor frați și împreună-slujitori Damasie, Ambrozie, Britton, Valerian și ceilalți) mărturisește, zicând: „Biserica cea preaveche și întru adevăr Apostolească a Antiohiei Siriei, în care pentru întâia dată s’a întrebuințat cinstitul nume al creștinilor”, nici aceasta, zicem, Biserica Apostolească a Antiohiei, nu a avut vreodată dreptul de a nu fi judecată cu Sfânta Scriptură și cu hotărârile sobornicești, măcar că este una care într’adevăr se poate mândri cu Scaunul lui Petru. Dar ce zicem? Însuși Fericitul Petru în persoană a fost judecat înaintea tuturor după adevărul Evangheliei (Galat. 2, 14) și a fost aflat, după mărturia Scripturii, vinovat și nu drept umblând. Ce trebuie dar a crede pentru cei care se laudă și se semețesc numai cu ținerea Scaunului său, așa de măreț în ochii lor? Ba încă marele Vasile, cel până la cer strălucitor, a toată lumea dascăl al Ortodoxiei în Biserica cea Sobornicească, la care și episcopii Romei sunt nevoiți a ne trimite (fila 8, r. 31), lămurit și deslușit ne-a arătat mai sus ce prețuire se cade a avea pentru judecățile nepătrunsului Vatican: Care, zice el, nu cunosc adevărul, nici suferă să-l învețe, certându-se cu cei care vor să le vestească adevărul, înșiși întărindu-se în erezia lor. Astfel că înșiși acei sfinți Părinți ai noștri, pe care admirându-i pe drept, ca pe niște luminători și învățători chiar ai Apusului, ni-i înșiruie Sanctitatea Sa, și ne sfătuiește (fila 8) să urmăm lor, ne învață să nu judecăm Ortodoxia după sfântul Scaun, ci Scaunul însuși și pe cel de pe Scaun să-l judecăm după dumnezeieștile Scripturi și hotărârile și rânduielile Sinoadelor, și după Credința cea propovăduită, adică după Ortodoxia învățăturii celei de totdeauna. Așa au judecat și au osândit în Sinod Părinții noștri și pe Honorie, Papă al Romei, și pe Dioscur, Papă al Alexandriei, și pe Makedonie și Nestorie, Patriarhi ai Constantinopolelui, și pe Petru Gnafevs, Patriarhul Antiohiei, și pe ceilalți. Căci dacă și urâciunea pustiirii a șezut în locul cel sfânt, după mărturia Scripturilor (Daniil 9, 27; Mat. 24, 15), de ce nu și înnoirea și erezia pe Scaun Sfânt? Și de aici se arată dintr-o privire zădărnicia și slăbiciunea și a celorlalte strădanii (fila 8, r. 9, 11, 14) în folosul puterii tiranicești a Episcopului Romei. Căci dacă Biserica lui Hristos nu s’ar fi întemeiat pe piatra cea neclătinată a mărturisirii lui Petru: Tu ești Hristosul, Fiul lui Dumnezeu celui viu (Mat. 16, 16) (care era răspunsul de obște din partea Apostolilor, întrebați: Dar voi cine-mi ziceți că sunt? – Mat. 16, 15, cum tâlcuiesc nouă dumnezeieștii Părinți răsăriteni și apuseni), pe șubredă temelie s’ar fi întemeiat chiar însuși pe Chifa, darmite pe Papa, care după ce s’a făcut stăpân pe cheile Împărăției Cerurilor, le-a chivernisit așa precum bine se vădește din istorie. Dar și însemnarea întreitului Paște oile mele, dumnezeieștii noștri Părinți cu un glas învață că nu era un privilegiu al Fericitului Petru asupra celorlalți Apostoli, și cu atât mai puțin al urmașilor lui, ci simplă reașezare a lui în apostolatul din care căzuse prin întreita lepădare. Dumnezeiescul Petru însuși se arată a primi astfel înțelesul întreitei întrebări a Domnului Mă iubești? și mai mult, și decât aceștia (Ioan 21, 16). Căci aducându-și aminte de cuvintele: Dacă toți se vor sminti întru tine, eu niciodată nu mă voi sminti (Mat. 26, 33), s’a mâhnit căci a zis lui a treia oară: Mă iubești? Dar urmașii lui iau zicerea în chip prielnic, în înțelesul cel foarte plăcut lor." Din cate mi se pare in BO episcopii,arhiepiscopii au ungere mai mare,dar odata cu aceasta si slujirea lor este mai multa.Ei slujesc pe ceilalti oameni. Si aci vine diferenta mare intre BC si BO,la BO se crede ca lucrarile lui Dumnezeu sunt necreate si Dumnezeu tine toata creatia prin lucrarile sale,Dumnezeu lucrand fara a osteni in toata creatia. Asta e ceva paradoxal cum Dumnezeu fiind atotputernic si creator ,tot El este si cel care lucreaza spre a tine creatia.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Pai cum sa schimbe ortodocsii crezul, cand catolicii sunt cei care l-au schimbat?
Ca nici un parinte, in afara Fer. Augustin nu a invatat filioque. Nici un parinte, daca e citit corect, si nu scos din context, nu a invatat filioque. Cat despre modificari de slujbe si falsuri, ce sa mai vorbim? Decretaliile pseudo-isidoriene, Donatia lui Constantin sau asa-zisul crez atanasian au aparut in apus si azi chiar si catolicii le recunosc ca falsuri. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
PENTRU mihailt
Aci,la enciclia patriarhilor ortodocsi de la 1848 se poate vedea ca Sfantul Apostol Petru nu a fost vreodata "seful apostolilor",pentru ca in Biserica nici nu exista sef,fiind toti ca fratii. PENTRUCA ASA LE CONVINE LOR,SA POATA FACE CE VOR ,DE ACEEA SAU DESPARTIT DE BISERICA MAMA. SI ITI DAU UN EXEMPLU CITESTE-L CU ATENTIE SI ITI VEI DA SEAMA CUM SA FORMAT BISERICA ORTODOXA ROMANA Boscorodirea Identitate Crestina Ortodoxa in Istorie Daniel Branzei In Dictionarul explicativ al limbii romane din 1975, citim: "a boscorodi" vine de la cuvantul ucrainian "boskorodity" si inseamna a vorbi singur, spunand cuvinte neantelese, adica a bodogani. Am vazut in capitolele precedente cum s-a introdus limba slavona in locul celei latine. Dimitrie Cantemir in Descriptio Moldavae, pag.152, inca mentioneaza procedeul de taierea limbii celor care nu vor folosi limba slavona. Deci metoda de inlocuire a limbii latine cu limba slavona a fost facuta cu o extrema violenta: Preotii care nu cunosteau limba slavona, au inceput a imita prin sunete asemanatoare, pe care nici cei ce ascultau nu le intelegeau. Deci, s-a produs un fenomen unic in lume si nemaiintalnit in istorie "boscorodirea". Ce eroare! Vorbirea clara si cu inteles a frumoasei noastre limbi, inca in formare, deci o latina vulgara, aducea cu sine pedeapsa "taierii limbii." Iar schimonosirea, bolborosirea unor cuvinte, fara de inteles, pe care sufletul si constiinta le detesta, erau dovada de conformism. Straduinta de supunere era acceptata, chiar incurajata. Asa s-a ajuns la cea mai degradanta injosire a constiintei! Cultul lui Dumnezeu a ajuns o insirare de sunete cu prefixe si sufixe slavone. Acesti preoti romani "boscoroditori" aveau in psihicul lor convingerea falsului si a inselatoriei. Au ajuns sa nu stie sa citeasca. Uneori nu cunosteau decat Tatal nostru (Ocinasele) si mai rar Crezul, in limba slavona, restul serviciilor era boscorodit. Nu-i de mirare ca unii episcopi trecand la Biserica Catolica, fara a nega valabilitatea sacramentelor in Biserica ortodoxa (ca Patenie de la Muncaci) aveau dubii daca acestea au fost date valid, din mai multe pricini. Secolele de boscorodire au lasat in Biserica ortodoxa o trauma psihica. Boscorodim, adica imitam, fara probleme de constiinta... Gheorghe Baritiu (1812-1893) publicist si istoric roman, intemeietorul presei romanesti in Transilvania, membru fondator al Academiei Romane, scrie: "O imprejurare poate sa supere pe istoricul roman care se va ocupa de istoria reformatiunii, iar aceea este, ca incepand din anul 1566 pana la 1670, nu dai in toata istoria Transilvaniei peste un mare preot, calugar sau episcop, roman greco-rasaritean, care sa-si fi aparat dogmele credintei sale, barbateste, sa fi declarat vreunul pe fata, in ochii lumii, cum faceau apusenii, ca abjura credinta cea veche si trece la cea noua!... Cu ce se ocupau in acele timpuri miile de calugari rasariteni, carora le place foarte mult a se considera pe sine si a se numi aparatori infocati ai Bisericii Ortodoxe, rasaritene?" (Parti alese din Istoria Transilvaniei, vol.I, p.150). Am putea raspunde noi astazi: boscorodeau! "Ce constiinta aveau preotii boscoroditori? Ce loialitate fata de adevar, atunci cand aratau ca stiu ceea ce, de fapt, igonorau?! In asemenea imprejurari nu exista o chemare la preotie pentru ca preotul nu era pregatit si era convins ca inseala atat pe Dumnezeu, cat si pe credinciosi." "Orice limba are frumusetea sa, venerabilitatea sa. Deci, si limba slavona este frumoasa cand este citita si vorbita cum trebuie. Insa o limba care este parodiata, boscorodita este, de fapt, batjocorita." Dimitrie Cantemir (1673-1723), domn al Moldovei si mare carturar, mai scrie: "Teoctist de neam bulgar si diacon al lui Marcu din Efes, pentru a dezradacina din Moldova samanta catolicismului si sa ridice pentru totdeauna tinerilor putinta de a citi sofismele latinilor, a incredintat pe Alexandru cel Bun sa surghiuneasca din tara pe oamenii de alta credinta si sa scoata literele latine din toate scrierile si cartile si sa introduca in locul lor, pe cele slavone." (Descriptio Moldaviae, p.152). Este de fapt cert ca inainte se folosea limba latina. Orasele din Moldova aveau sigilii cu inscriptie latina: Baia, Roman, Campul Lung, Neamt (S. Civium de Nimcz); S. Civium de Foro Romani; Sigillum Capitalis Civitatis Moldaviae, Terrae Moldaviensis; Sigillum...Opidi |otnar etc. Tot in limba latina erau si sigiliile celor mai vechi peceti bisericesti. In cancelaria princiara a Moldovei, inaintea adoptarii scrisului slavon s-a scris in limba latina." (Magazina istoric, St. Gorovei, Am pus pecetea orasului, nr. 2/1972, p.35). Principesa Suzana Lorantfy, vaduva lui Gh. Rakoczi I, printr-un decret din 2.4.1657, a instituit o seama de vizitatori sa cerceteze si sa raporteze cele constatate la fata locului, despre stiinta si purtarea preotilor din tara Fagarasului, care fura scosi de sub jurisdictia episcopului de la Alba Iulia, pentru a fi calvinizati. Din acest raport: Examen Pastorum, reies urmatoarele: din 39 de sate, preotii stiau foarte putini "Tatal nostru", "Cele zece porunci" si "Crezul". Singur protopopul de la Vistea scria bine. Cei mai multi boscorodeau in limba slavona." (Cultura Crestina, Ian.-Mart. 1941). Biserica si religia crestina are un ritual, are formule cu care se dau Sfintele Taine. Daca cel care le administreaza nu foloseste cuvintele prescrise, sacramentul este nul. Cum vor fi dat preotii boscoroditori botezul, spovedania, Sfanta Liturghie, iar episcopii cum au hirotonit preotii? Ce siguranta are continuitatea Episcopatului de la Apostoli pana in prezent in biserica ortodoxa, cat a durat boscorodirea?... Boscorodirea a intrat in caracter, a devenit fenomen politic: - In timpul Habsburgilor, ortodocsii au luptat pentru drapelul acestei dinastii. - Cand s-a instaurat Romania Mare ei s-au erijat in monarhisti, acuzand pe cei care nu au slujit cu ei la incoronare. - Cand a venit la putere generalul Antonescu, preotii ortodocsi au facut misinada in Transnistria. - Cand s-a instaurat comunismul, prin rusi, au adus pe patriarhul Alexei al Moscovei in tara, ca sa se arate supusi rusilor..." Deci, cand suntem in dificultate boscorodim. Boscorodim istoria prin triumfalism, boscorodim credinta, boscorodim politica, aceasta stiinta a posibilului... "In inchisoarea din Sighet, in anul 1953, eram (episcopul greco catolic autor al acestor rinduri) cu Ioan Ilcus, fost general de armata si ministru al apararii nationale. Din temnita se vedea printre gratii o cladire cu vreo patru cupole. Pe acestea erau cruci. Un brat transversal era mai lat, iar celalalt mai ingust si terminat cu o sageata; cand batea vantul crucea devenea girueta. Bratul lat era dus de vant, iar bratul ingust cu sageata arata de unde vine vantul. - Ce este in cladirea aceea, pe care o vedem printre gratii si are cruci pe cupole? intreaba fostul ministru. - Cred ca este biserica ortodoxa. - De unde deduci aceasta? intreba din nou generalul. - Nu vezi ca aceste cruci se invart cum bate vantul? El a ras, dar fiind ortodox m-a intrebat: - Dar la greco-catolici crucile nu se invart cum bate vantul? - Cum vezi, i-am raspuns eu, noi santem in inchisoare, cu intreg Episcopatul; daca si crucile noastre s-ar intoarce dupa cum bate vantul, noi n-am fi aici! Dupa Unirea de la 1700, tinerii nostri preoti intorsi de la Roma, vorbeau mai multe limbi, fara boscorodire. Pe cand episcopii ortodocsi ai Ardealului trebuiau sa depuna juramant pe catehismul calvinesc, dupa ce au fost consacrati la Bucuresti cu juramant ortodox! Ce fel de constiinta era aceea?... Diaconul Coresi (1510-1581), traducator si mester tipograf. A fost chemat de la Targoviste de Hanes Begner din Brasov pentru a tipari carti romanesti cu influente luterane. In anul 1561 a inceput a publica aceste carti. El a fost ingrozit de simulacrul de religie si evlavie ce-l dovedeau popii romani si in Talcul Evangheliilor (Cazania) ii conjura: "Fratii mei popi, cu bun inteles si cu mare frica si cinste sa pomeniti numele Domnului! Nu boscoroditi, ca va bate Dumnezeu!" EI CE MAI SPUI ? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
A fost Sfantul Apostol Petru episcop in Roma? | Danut7 | Biserica Romano-Catolica | 186 | 08.01.2013 10:03:50 |
Sfantul Petru a fost episcop al Romei? | delia95 | Intrebari utilizatori | 0 | 26.03.2010 13:03:28 |
Cine a fost creat primul oul sau gaina?! | T-Bone | Generalitati | 13 | 25.08.2007 19:36:20 |
"DE CE-UL" de la baza actiunilor noastre | THOT.ME | Generalitati | 17 | 25.06.2007 21:08:15 |
|