Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.09.2011, 02:05:12
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

@Savanarola: inteleg ca spectacolul dezolant contemporan a starnit in tine patimi negre, insa daca nu opui agresiunii ganduri pozitive, doar intregesti acest spectacol trist.

Din ce ai scris rezulta ca iti doresti:
1. o biserica exclusivista, un club in care sa se intre pe baza de invitatie, insa Biserica nu e clubul credinciosilor indumnezeiti, ci e un mediu de indumnezeire a omului, e casa Lui Dumnezeu, e stalpul si temelia adevarului, Adevar ce e insusi Hristos. El a adunat oamenii printr-o invitatie colectiva, n-a triat persoanele inainte de Judecata, ci le da sansa tuturor.
2. o biserica ipocrita, care teoretic sa-L marturiseasca sacramental si doctrinal pe Hristos, insa practic sa se abata de la invatatura Sa, cultivand discriminarea, nedreptatea, nepasarea, ura.
3. o biserica vindicativa care sa se conduca dupa principiul: “ochi pentru ochi si dintre pentru dinte”: suntem dispretuiti de unii, ii dispretuim la randul nostru, ii alungam, ne baricadam in “biserica noastra”.

Spui ca majoritatea “formal ortodoxa” isi face (inca) botezul, cununia si inmormantarea la Biserica , dar cum ai putea sa le negi asta, cum ai putea sa savarsesti o crima duhovniceasca lasand un copilas nebotezat, pedepsindu-l pentru pacatele parintilor? sau propui modelul neoprotestant- botez la maturitate? Din moment ce oamenii isi doresc oficierea tainelor in cele mai importante momente ale vietii lor, inseamna ca ei au constiinta religioasa si chiar daca e mult slabita, nu e cu totul stinsa. Tu vrei sa le-o stingi definitiv.

Poate vei reflecta mai mult asupra celor spuse, nu atat analiza situatiei existente, cat mijloacele de “corijare” propuse si vei veni cu o alta solutie, benefica pentru toti, una care sa respecte valorile crestine, pe care doresti sa le aperi.

Last edited by ioanna; 21.09.2011 at 08:21:22.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.09.2011, 10:05:22
neica-nimeni neica-nimeni is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.09.2011
Mesaje: 2
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
@Savanarola: inteleg ca spectacolul dezolant contemporan a starnit in tine patimi negre, insa daca nu opui agresiunii ganduri pozitive, doar intregesti acest spectacol trist.

Din ce ai scris rezulta ca iti doresti:
1. o biserica exclusivista, un club in care sa se intre pe baza de invitatie, insa Biserica nu e clubul credinciosilor indumnezeiti, ci e un mediu de indumnezeire a omului, e casa Lui Dumnezeu, e stalpul si temelia adevarului, Adevar ce e insusi Hristos. El a adunat oamenii printr-o invitatie colectiva, n-a triat persoanele inainte de Judecata, ci le da sansa tuturor.
2. o biserica ipocrita, care teoretic sa-L marturiseasca sacramental si doctrinal pe Hristos, insa practic sa se abata de la invatatura Sa, cultivand discriminarea, nedreptatea, nepasarea, ura.
3. o biserica vindicativa care sa se conduca dupa principiul: “ochi pentru ochi si dintre pentru dinte”: suntem dispretuiti de unii, ii dispretuim la randul nostru, ii alungam, ne baricadam in “biserica noastra”.

Spui ca majoritatea “formal ortodoxa” isi face (inca) botezul, cununia si inmormantarea la Biserica , dar cum ai putea sa le negi asta, cum ai putea sa savarsesti o crima duhovniceasca lasand un copilas nebotezat, pedepsindu-l pentru pacatele parintilor? sau propui modelul neoprotestant- botez la maturitate? Din moment ce oamenii isi doresc oficierea tainelor in cele mai importante momente ale vietii lor, inseamna ca ei au constiinta religioasa si chiar daca e mult slabita, nu e cu totul stinsa. Tu vrei sa le-o stingi definitiv.

Poate vei reflecta mai mult asupra celor spuse, nu atat analiza situatiei existente, cat mijloacele de “corijare” propuse si vei veni cu o alta solutie, benefica pentru toti, una care sa respecte valorile crestine, pe care doresti sa le aperi.
Nici nu intelegi despre ce se vorbeste nici nu reusesti sa zidesti; asa ca mai bine taci, crestino! Crezi ca asta ne-a lasat Iisus Hristos mostenire, blasfemia si lepadarea. Baga la cap si ia aminte: iubirea nu este acelasi lucru cu ingaduinta! Daca ai copii, vai de capul lor, probabil esti gata sa le ingadui sa "fumeze iarba" si ai zice: vai, ce va mai iubeste mama!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.09.2011, 10:39:30
Marius22 Marius22 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2007
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.345
Implicit

Nu trebuie sa ne facem griji asupra faptului ca suntem "turma mica", cat mai ales ca nu mai suntem "putinul aluat care dospeste intreaga framantatura".

Este o problema mai degraba calitativa decat cantitativa. Putini, cum suntem, ne mai putem noi numi "sarea pamantului si lumina lumii"?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 22.09.2011, 01:16:22
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Marius22 Vezi mesajul
Nu trebuie sa ne facem griji asupra faptului ca suntem "turma mica", cat mai ales ca nu mai suntem "putinul aluat care dospeste intreaga framantatura".

Este o problema mai degraba calitativa decat cantitativa. Putini, cum suntem, ne mai putem noi numi "sarea pamantului si lumina lumii"?
Marius, nu suntem noi, cei de pe acest forum, "putinul aluat care dospeste intreaga framantatura", dar aluatul acesta exista. Sper ca nu ai indoieli in aceasta privinta. Dar ne putem dori sa ne alaturam celor, care sunt cu adevarat "putinul aluat care dospeste intreaga framantatura".
Reply With Quote
  #5  
Vechi 22.09.2011, 08:59:59
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Din ce ai scris rezulta ca iti doresti:
1. o biserica exclusivista, un club in care sa se intre pe baza de invitatie, insa Biserica nu e clubul credinciosilor indumnezeiti, ci e un mediu de indumnezeire a omului, e casa Lui Dumnezeu, e stalpul si temelia adevarului, Adevar ce e insusi Hristos. El a adunat oamenii printr-o invitatie colectiva, n-a triat persoanele inainte de Judecata, ci le da sansa tuturor.
Poate nu știați dar Biserica a fost întotdeauna un club exclusivist, evident nu al creștinilor îndumnezeiți, ci al creștinilor care au responsabilitatea pentru viața lor de creștini și angajamentele pe care și le-au luat când au încheiat legământul cu Iisus Hristos. Ceea ce s-a practicat și se practică în Bisericile Răsăritene, și nu numai ci și la latinii apuseni, privitor la botez sunt niște simple inovații care nu prea au nici o susținere în Revelație, ca să nu spun că nu o au deloc. Evident că în Biserică mai intrau și oameni mai puțin pregătiți însă aceștia nu prea aveau cum să reziste ritmului și mentalității Bisericii. În Biserica lui Hristos ori te adaptezi pneumei creștine, ori dispari din peisaj, din club. Nu de alta dar pentru a nu compromite misiunea și imaginea Bisericii lui Hristos. Cred că mă înțelegeți, este un lucru de bun-simț. Biserica este comunitatea care trăiește sau trebuie să trăiască în Duhul Sfânt, nu în duhul lumii, care trebuie să se ghideze după legea Duhului, a harului și a adevărului, și nu după legile lumescului lipsit de revelație, lipsit de Dumnezeu, lipsit de mântuire, lipsit de Sfintele Taine. Cei care nu trăiesc astfel de viață pe care Hristos a venit să o aducă nu fac parte de facto din Biserică. De ce atunci să mistificăm, să ne acoperim cu statistici false și cu tot felul de privilegii absolut nemeritate și prin care să ascundem niște realități triste care sunt de natură să compromită nu doar misiunea apostolică, kerygmatică și mântuitoare a Bisericii, ci și imaginea Bisericii printre cei din afara acesteia?

Da, Biserica a fost, este și va fi mereu exclusivistă și extrem de pretențioasă iar acest exclusivism vine tocmai din imboldul și chemarea Duhului lui Dumnezeu. Este vorba despre Duhul adevărului care își cere drepturile. De ce nu vor unii pretinși creștini să i le acorde?

Citat:
2. o biserica ipocrita, care teoretic sa-L marturiseasca sacramental si doctrinal pe Hristos, insa practic sa se abata de la invatatura Sa, cultivand discriminarea, nedreptatea, nepasarea, ura.
Despre care ipocrizie vorbiți? Cred că vă înșelați, și cu bună știință, dar de fapt Biserica în actuala stare de lucruri este într-o stare de ipocrizie absolut lamentabilă și înjositoare pentru statutul pe care ar trebuie să îl aibă de fapt. Discriminarea de care vorbeam este una absolut naturală și de bun simț raportată la cei care pur și simplu nu se adaptează pneumei creștine. Este absolut natural ca trupul Bisericii să rejecteze, să discrimineze, să excludă mădularele bolnave (din voia lor), persoanele care nu trăiesc în duhul bisericii, și care, mai mult, discriminează ei înșiși pe cei care sunt sau se străduiesc să fie creștini autentici. Prin diverse metode. Nu înțeleg de ce vă încăpățânați să apărați din start o poziție pierzătoare și mincinoasă?

Citat:
3. o biserica vindicativa care sa se conduca dupa principiul: “ochi pentru ochi si dintre pentru dinte”: suntem dispretuiti de unii, ii dispretuim la randul nostru, ii alungam, ne baricadam in “biserica noastra”.
După cum am spus este o reacție absolut firească, naturală și necesară luarea revanșei. Nu este vorba despre nici un fel de dispreț, ci de pura responsabilitate pe care creștinii o au pentru misiunea și imaginea Bisericii. Cei care nu trăiesc după Duhul lui Dumnezeu nu au ce căuta în Sfânta Biserică. Eventual pot fi primiți în grădina Bisericii dacă vor să se convertească la credința mântuitoare și să primească harul mântuirii. În rest în Biserică își au locul doar aceia botezați, și care poartă în mod serios și inspirat responsabilitatea botezului în numele Sfintei Treimi. Cei care nu poartă această responsabilitate, ba mai mult trăiesc tocmai în neconformitate și în opoziție cu trăirea inspirată de Pneuma Divină, pur și simplu nu au ce căuta în Biserica lui Hristos. De facto, ei nici nu fac parte din Biserică. Iar apartenența formală nu lucrează mântuirea. Dimpotrivă, lucrează condamnarea.

Citat:
Spui ca majoritatea “formal ortodoxa” isi face (inca) botezul, cununia si inmormantarea la Biserica , dar cum ai putea sa le negi asta, cum ai putea sa savarsesti o crima duhovniceasca lasand un copilas nebotezat, pedepsindu-l pentru pacatele parintilor? sau propui modelul neoprotestant- botez la maturitate? Din moment ce oamenii isi doresc oficierea tainelor in cele mai importante momente ale vietii lor, inseamna ca ei au constiinta religioasa si chiar daca e mult slabita, nu e cu totul stinsa. Tu vrei sa le-o stingi definitiv.
În cazul majorității formal ortodoxe (observați că eu nu pun între ghilimele și asta pentru că lucrurile într-adevăr așa stau, majoritatea este ortodoxă, iar în alte părți "catolică" sau protestantă, doar printr-o formalitate lipsită de conținut) nu cred că putem vorbi despre Sfinte Taine. Cred că este suficient să vorbim despre niște ritualuri. Pentru ca să participi cu adevărat la Sfintele Mistere ale Bisericii Creștine este nevoie de mult mai mult decât adeziunea formală, formalistă, financiară la Biserică. Cei care nu participă în modul corespunzător, inspirat de Penuma Dumnezeiască, iau parte doar la niște rituri și ratează grav experiența Sfintelor Mistere. Pe de altă parte, chiar nu văd de ce ar trebui ca Biserica să săvârșească tot felul de ritualuri, irosind timp prețios care ar putea fi folosit în scopuri cu adevărat mântuitoare, pentru niște oameni care nu doresc cu adevărat să facă parte din Trupul lui Hristos, ci vor în continuare să fie niște oameni lumești, ignoranți la responsabilitățile față de Pneuma Divină, să fie dintre "neamuri", iar nu din "Israelul lui Dumnezeu". Impertinența și nesimțirea acestor ignari, acestor barbari lipsiți de Lumină mi se pare maximă. Ei în primul rând ar trebui să își implore de la Dumnezeu luminarea, iar după ce vor fi intrat în viața luminată a Bisericii, în viața pneumatică, să vină și să emită pretenții.

Last edited by Savonarola; 22.09.2011 at 09:09:05.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 22.09.2011, 10:28:41
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Despre care ipocrizie vorbiți? Cred că vă înșelați, și cu bună știință, dar de fapt Biserica în actuala stare de lucruri este într-o stare de ipocrizie absolut lamentabilă și înjositoare pentru statutul pe care ar trebuie să îl aibă de fapt. Discriminarea de care vorbeam este una absolut naturală și de bun simț raportată la cei care pur și simplu nu se adaptează pneumei creștine. Este absolut natural ca trupul Bisericii să rejecteze, să discrimineze, să excludă mădularele bolnave (din voia lor), persoanele care nu trăiesc în duhul bisericii, și care, mai mult, discriminează ei înșiși pe cei care sunt sau se străduiesc să fie creștini autentici. Prin diverse metode. Nu înțeleg de ce vă încăpățânați să apărați din start o poziție pierzătoare și mincinoasă?
Pentru mine normalitatea ar insemna ca Biserica sa-si vindece madularele bolnave, la toate nivelele (clerici, mireni) incepand de sus, prin diverse metode, nu sa le excluda. Biserica ar trebui sa fie ferma, insa in acelasi timp iubitoare, nu sa se transforme intr-o institutie de tip inchizitoriu, doar Capul ei e insusi Hristos, care n-a discriminat si n-a rejectat persoanele, ci a condamnat unele atitudini. O Biserica cladita pe nedreptate, care inevitabil va interveni in acest proces de triere, nu rezista mult.

p.s esti cumva student la teologie? vad ca si preotul Gheorghe (neica_nimeni) te-a sustinut. Inainte de a propune excluderi din Biserica, pe principiul e "prea arogant, nesimtit, superficial, indiferent" poate ar trebui sa cercetezi cazurile in care acestea se pot face ,daca esti indreptatit sa o faci. Scuza-ma, dar si postarea ta respira aroganta, ar trebui sa fii exclus din Biserica?
Citat:
În cazul majorității formal ortodoxe (observați că eu nu pun între ghilimele și asta pentru că lucrurile într-adevăr așa stau, majoritatea este ortodoxă, iar în alte părți "catolică" sau protestantă, doar printr-o formalitate lipsită de conținut) nu cred că putem vorbi despre Sfinte Taine. Cred că este suficient să vorbim despre niște ritualuri. Pentru ca să participi cu adevărat la Sfintele Mistere ale Bisericii Creștine este nevoie de mult mai mult decât adeziunea formală, formalistă, financiară la Biserică. Cei care nu participă în modul corespunzător, inspirat de Penuma Dumnezeiască, iau parte doar la niște rituri și ratează grav experiența Sfintelor Mistere.Pe de altă parte, chiar nu văd de ce ar trebui ca Biserica să săvârșească tot felul de ritualuri, irosind timp prețios care ar putea fi folosit în scopuri cu adevărat mântuitoare, pentru niște oameni care nu doresc cu adevărat să facă parte din Trupul lui Hristos, ci vor în continuare să fie niște oameni lumești, ignoranți la responsabilitățile față de Pneuma Divină, să fie dintre "neamuri", iar nu din "Israelul lui Dumnezeu". Impertinența și nesimțirea acestor ignari, acestor barbari lipsiți de Lumină mi se pare maximă. Ei în primul rând ar trebui să își implore de la Dumnezeu luminarea, iar după ce vor fi intrat în viața luminată a Bisericii, în viața pneumatică, să vină și să emită pretenții.
Transformarea acestor oameni e adevaratul scop mantuitor. Problema ta e ca ii consideri pe toti cauze pierdute. Ce bine ca Hristos n-a avut gandirea asta si a crezut in oameni, a crezut ca exista lumina in fiecare dintre noi, dandu-ne timp sa ne-o descoperim. Bisericii ii trebuie mai multa fermitate, mai multa ordine interioara in cadrul fiecarei parohii, mai multa curatenie, insa nu prin maturare si aruncare pe faras, ci purificare. Ar trebui sa tina legatura cu enoriasii inscrisi in arhiva lor.

Last edited by ioanna; 22.09.2011 at 11:10:11.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 22.09.2011, 11:23:59
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
vad ca si preotul Gheorghe (neica_nimeni) te-a sustinut
S-a creat o confuzie, era de fapt "neica-nimeni". Userul "neica_nimeni" era un alt user, care sustinea geocentismul, de exemplu.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 22.09.2011, 11:48:13
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
S-a creat o confuzie, era de fapt "neica-nimeni". Userul "neica_nimeni" era un alt user, care sustinea geocentismul, de exemplu.
La neica-nimeni m-am referit, nu la neica_nimeni_altul. In fine, nu mai conteaza.

Citat:
.Pe de altă parte, chiar nu văd de ce ar trebui ca Biserica să săvârșească tot felul de ritualuri, irosind timp prețios care ar putea fi folosit în scopuri cu adevărat mântuitoare (...)
@savanarola: cu ce-ti afecteaza tie “mantuirea” faptul ca preotul oficiaza botezul, casatoria si inmormantarea unor ortodocsi pe care tu ii consideri superficiali/formali? Spune-mi sincer,tu te-ai simti bine daca ar veni parintele la tine si ti-ar spune: “trebuia sa-l inmormantez pe unul, insa am venit sa discut cu tine”. Nu i-ai spune: “parinte, du-te si fa-i o slujba omului, doar problemele mele suporta amanare?”. Tot nu mi-ai raspuns :ce se intampla cu botezul copiilor, cum poti sa refuzi sa-l oficiezi, doar pentru ca parintii il fac mai mult de dragul obiceiului nu pentru ca ar crede cu adevarat in taina botezului? Botezul il faci pentru copil sau pentru parinti?

Last edited by ioanna; 22.09.2011 at 11:52:28.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 22.09.2011, 11:57:51
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Odata cu secularizarea s-a ajuns in unele cazuri la pierderea intelegerii exacte a ce inseamna credinta. Astfel pentru unii a ramas doar un fel de traditie, specifica unui popor, cum ar fi cultura, de exemplu.
In timpul Sfintei Liturghii exista ceva ramas din trecut, nu stiam nici eu explicatia la inceput pana nu am citit pe net. Spune preotul: "Câți sunteți chemați ieșiți. Cei chemați ieșiți. Câți sunteți chemați, ieșiți". Catehumenii trebuiau sa plece din biserica, nu puteau sta in continuare la slujba. Catehumenii nu erau admisi doar pentru ca doreau si ei sa fie crestini, urmau o perioada de catehumizare si de proba in acelasi timp.

Sfantul Botez trebuie sa-l primeasca toti copii, dar Sfanta Impartasanie oricum nu se da tuturor. De caeea mai intai ne spovedim si dupa aceea preotul poate sa ne opreasca de la Sfanta Impartasanie, nu e un drept, e o obligatie. Sfanta Impartasanie inseamna legatura cu Biserica, de aceea pedeapsa care se da de Biserica este oprirea de la Impartasanie, de la comuniune.
Spuneau chiar duhovnici sau parinti ca inainte de spovedanie ar trebui intrebat credinciosul daca el crede in invataturile Bisericii, ca pacatele obisnuite vin dupa, daca nu credem invatatura Bisericii nu facem parte din Biserica. Putem fi ajutati si apoi sa primim si Impartasania.
Restul e corect, si la sfarsit putem veni la adevar, nu conteaza cand.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 24.09.2011, 09:28:08
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Odata cu secularizarea s-a ajuns in unele cazuri la pierderea intelegerii exacte a ce inseamna credinta. Astfel pentru unii a ramas doar un fel de traditie, specifica unui popor, cum ar fi cultura, de exemplu.

In timpul Sfintei Liturghii exista ceva ramas din trecut, nu stiam nici eu explicatia la inceput pana nu am citit pe net. Spune preotul: "Câți sunteți chemați ieșiți. Cei chemați ieșiți. Câți sunteți chemați, ieșiți". Catehumenii trebuiau sa plece din biserica, nu puteau sta in continuare la slujba. Catehumenii nu erau admisi doar pentru ca doreau si ei sa fie crestini, urmau o perioada de catehumizare si de proba in acelasi timp.
Odată cu secularizarea care nu avea voie să pătrundă în Biserică. Iar "secularizarea" asta a cam început de multișor, repere pentru detectarea ei fiind clare în sec. IV după Hristos, iar dacă veți studia mai atent veți vedea că "secularizarea" a fost acceptată și tolerată pentru instalarea creștinismului pe niște poziții de putere socială nemeritate și atunci și care s-au perpetuat "prin tradiție" până în ziua de astăzi.

Referitor la acele cuvinte din timpul liturghiei ați observat bine că mai înainte oamenii erau supuși unor probe și nu era acceptat chiar oricine la sfântul botez. Evident era vorba despre niște probe spirituale, așa cum se face în orice societate spirituală care se respectă pe sine. Și cu atât mai mult în Biserica lui Hristos, care este instituția instrument de mântuire a oamenilor. Înainte creștinii se respectau pe ei înșiși în statutul lor de creștini; astăzi toți "papagalii" sunt "creștini", adică este evidentă lipsa de respect pentru ei înșiși a creștinilor (ortodocși). Iar dacă te ridici în picioare pentru a susține normalitatea o să îți iei lovituri la cap tocmai de la aceia care ar trebui să se ocupe cu normalitatea în Biserică și care au ajuns să se ocupe cu gestionarea anormalității, intolerabilului.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Biserica Ortodoxa Romana este ... savudanmihai Biserica Ortodoxa Romana 9 14.08.2013 13:19:52
Biserica ortodoxa romana din Copenhaga truthtostone Generalitati 0 21.08.2012 01:52:12