Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Spiritualitatea ortodoxa
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.09.2011, 19:29:53
LaPetiteMoc LaPetiteMoc is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.08.2011
Locație: sub cerul lui Dumnezeu
Religia: Ortodox
Mesaje: 177
Implicit Predica parintelui Cleopa la Evanghelia de astazi - "haina de nunta"

http://deveghepatriei.wordpress.com/...aina-de-nunta/
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.09.2011, 14:01:41
LaPetiteMoc LaPetiteMoc is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.08.2011
Locație: sub cerul lui Dumnezeu
Religia: Ortodox
Mesaje: 177
Lightbulb Filantropia la Sfântul Vasile cel Mare

Sfântul Vasile este cel mai activ Părinte pe tărâmul filantropiei și pentru aceasta a fost numit „cel Mare”.
El a pus bazele unui sistem de îngrijire medico-socială numită „Vasiliada” care cuprindea: case de îngrijire a săracilor, un cămin pentru străini, un spital pentru leproși. Este cel mai complex și amplu sistem filantropic din primul mileniu creștin. Despre „Vasiliadă” furnizează informații foarte prețioase Sfântul Grigorie Teologul, în cuvântul rostit la moartea Sfântului Vasile. El spunea că „Vasiliada” era ca un „nou oraș”, ca o „casă de provizii a evlaviei” sau o „comoară comună a proprietarilor în care surplusul este dăruit din spirit de jertfă”.
El compară lucrarea Vasiliadei cu Teba din Egipt, cu zidul Babilonului, cu Piramidele sau cu Colosul din Rhodos, minuni care au uimit omenirea. Lucrarea aceasta minunată o dezvoltă Sfântul Vasile, care învață pe toți „să nu ofenseze, în cei sărmani, pe Iisus Hristos care suferă”. Sfântul Grigorie arată că însuși Sfântul Vasile săruta bolnavii și îi îmbrățișa ca pe frații săi, dar nu din slavă deșartă, ci din credință profundă și pentru ca și pe alții să-i apropie de bolnavi.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 27.09.2011, 22:28:35
George.m George.m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.12.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 960
Implicit

Parintele Dumitru Staniloae spune ca "intre faptele bune si credinta in Hristos exista o legatura organica, in amandoua manifestandu-se comuniunea cu Hristos.

In fapte comuniunea cu Hristos se manifesta ca o dezvoltare a comuniunii incepatoare prin credinta. Credinta in Hristos e o credinta in Hristos Cel din noi, credinta din puterea Lui, aflator in noi; e iradierea in noi a prezentei si a puterii lui Hristos, salasluit in noi in chip nevazut.

Credinta aceasta include in ea iubirea fata de Cel ce S-a jertfit, a inviat pentru noi si S-a salasluit in noi, ca din starea Lui de jertfa si inviere sa luam putere sa murim si noi fata de pacat si sa ducem si noi o viata noua din El si cu El. Hristos Insusi ne umple de iubire fata de El, prin iubirea Lui fata de noi. Iar iubirea ne da puterea sa ne facem asemenea Lui: sa murim fata de pacat, sa ne manifestam cu iubire fata de oricine si fata de orice" (Necesitatea credintei si a faptelor bune in insusirea mantuirii, in Dogmatica, vol. II).
Reply With Quote
  #4  
Vechi 27.09.2011, 23:06:31
iRoDiOn's Avatar
iRoDiOn iRoDiOn is offline
Member
 
Data înregistrării: 23.09.2011
Locație: Romînia
Religia: Ortodox
Mesaje: 76
Implicit

"Arată-mi credința ta fără fapte și eu din faptele mele îți voi arăta credința mea" lacov 2,18.

Credința se vădește numai în fapte, și nu numai se vădește, ci se și întărește.

"Credința fară fapte este moartă" Noi trebuie să avem o credință vie, activă, care să fie însoțită de fapte bune.
__________________
Eu sunt Calea, Adevărul și Viața
http://www.youtube.com/watch?v=92q1RbdMU8A
Reply With Quote
  #5  
Vechi 27.09.2011, 23:45:06
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Credinta manifestata intr-un om este omare victorie interioara a acelui om,si a intregi firi. De exemplu,ma uit in viata,sau pe forumul asta vizitat de tot felul de oameni,sau in familie,si ma minunez cum unii ajung sa aiba credinta iar altii nu.Ce proces complicat interior ii face pe unii sa creada in Dumnezeu ? Ce sansa enorma se materializeaza in ei ,si de ce doar in unii?
Faptele bune sint insa o mare victorie exterioara. Ele sint la indemina orcui,si a credinciosilor si e necredinciosilor . Pentru cel credincios,ele sint ca un motor cu reactie,si il fac sa scape de indoieli,si ii dau bucuria atit de necesara.
Iar pentru cel necredincios sint o adevarata impingere catre credinta.De multe ori auzim de oameni necredinciosi care fac binele din tot sufletul,si e doar o chestiune de timp ,ca Dumnezeu sa faca din ei credinciosi mai adevarati decat cei declarati credinciosi,dar care nu profita de acest combustibil impresionant al faptelor bune.
Faptele bune pot darima orice obstacol interior, sau chiar exterior.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 28.09.2011, 00:15:19
adam000 adam000 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.09.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 719
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Credinta manifestata intr-un om este omare victorie interioara a acelui om,si a intregi firi. De exemplu,ma uit in viata,sau pe forumul asta vizitat de tot felul de oameni,sau in familie,si ma minunez cum unii ajung sa aiba credinta iar altii nu.Ce proces complicat interior ii face pe unii sa creada in Dumnezeu ? Ce sansa enorma se materializeaza in ei ,si de ce doar in unii?
Faptele bune sint insa o mare victorie exterioara. Ele sint la indemina orcui,si a credinciosilor si e necredinciosilor . Pentru cel credincios,ele sint ca un motor cu reactie,si il fac sa scape de indoieli,si ii dau bucuria atit de necesara.
Iar pentru cel necredincios sint o adevarata impingere catre credinta.De multe ori auzim de oameni necredinciosi care fac binele din tot sufletul,si e doar o chestiune de timp ,ca Dumnezeu sa faca din ei credinciosi mai adevarati decat cei declarati credinciosi,dar care nu profita de acest combustibil impresionant al faptelor bune.
Faptele bune pot darima orice obstacol interior, sau chiar exterior.
Ti-ai dat raspunsul singur cumva. Dumnezeu face ca omul sa devina credincios. Nu omul. Omul doar accepta acest dar al Lui Dumnezeu (crediinta), sau il refuza, sau se intoarce si iar il accepta. Crediinta este un dar de la Dumnezeu. E a Lui Dumnezeu, nu a omului.
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor
Amin.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 28.09.2011, 00:39:13
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adam000 Vezi mesajul
Ti-ai dat raspunsul singur cumva. Dumnezeu face ca omul sa devina credincios. Nu omul. Omul doar accepta acest dar al Lui Dumnezeu (crediinta), sau il refuza, sau se intoarce si iar il accepta. Crediinta este un dar de la Dumnezeu. E a Lui Dumnezeu, nu a omului.
Da,dar eu am scris pe acest thread,nu din dorinta de a despica firul in 4 ,care dintre ele este mai mare,care este originea uneia sau alteia dintre ele. Pentru ca ambele sint la fel de mari :credinta e un mister nevazut,faptele sunt o putere vazuta.
Am vrut sa arat mai mult relatia dintre ele,ca una o salta pe cealalata. Acest subiect este unul de bucurie,al conlucrarii credintei cu faptele,si nu vad nici o contradictie intre cele doua. Dar sint constient ca istoriceste a fost o disputa pe aceasta tema,care din ele primeaza,tocmai pt ca asta e natura umana : de a scormoni in oala cu miere,in loc sa o guste pur si simplu.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
credinta, fapte bune



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
,Invatatura ortodoxa a Sfintilor Parinti ai Bisericii ortodoxe despre faptele bune" dobrin7m Spiritualitatea ortodoxa 138 22.09.2011 00:31:23
Faptele crestine si cele placute lui Dumnezeu mihaisepo Generalitati 21 25.08.2011 10:20:35
Faptele bune danyel Pocainta 23 26.03.2011 10:45:46
Faptele parintilor si sanatatea copiilor mc2009 Intrebari utilizatori 6 12.05.2010 18:08:37
Faptele Apostolilor, cap. 10 Floar3 Din Noul Testament 3 12.11.2009 17:57:45