![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Așteptați scuze publice de la ong-ul vostru rătăcit, asociația de filosofi adventiști, care v-a spălat creierele și v-a confiscat bunul simț!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
P.S. Mai este valabil raspunsul cu "visul, mintea copiilor, caloriile, colesterolul"? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Visul, mintea copiilor, caloriile și colesterolul erau valabile pentru cavalerul tău Don Trice Quijote. Dar tu cum nu ai nicio legătură cu el, te-ai trezit apârându-l somnabulic, de parcă nu știe tot forumul ce scoate din el când îi umblă dracul cu deștele pe tastatură. Ieșirile tale de scutier credincios sunt admirabile până la un punct, cu condiția să nu mai fie însoțite de justificări mincinoase cum că nu vă știți, nu vorbiți între voi etc. etc. etc. 3. Azimele au fost folosite în riturile specific iudaice, iar după Cinzecime Biserica a preluat și dezvoltat teologia Sfintelor Taine, de-a lungul a numeroase secole. Tot Biserica a respins la primul sinod apostolic intențiile protoadventiste de impunere a religiozității de tip iudaic. Răspunsul Bisericii a fost limpede (vezi Fa 15; 1-29), adică de respingere a acestor tendințe. Ia citește puțin cu ce aseamănă chiar Domnul aluatul dospit, cu însăți Împărăția! "Altă pildă le-a spus lor: Asemenea este împărăția cerurilor aluatului pe care, luându-l, o femeie l-a ascuns în trei măsuri de făină, până ce s-a dospit toată." (Matei 13;33).
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Urât din partea ta că pui la îndoială mărturia deja a două persoane. Ce s-a întâmplat cu tine Mihailc? Te știam cu totul altfel până azi... Îmi pare rău...
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Legătura prostească între pâinea dospită (ca simbol al păcatului de care trebuiau să se ferească evreii de Paște) și aluatul din parabola Matei 13,33 (ca simbol al Împărăției lui Dumnezeu) a fost făcută în disperare de cauză de către preopinenții mei, iar eu le înțeleg furia. Nu le înțeleg însă mulțimea vorbelor de ocară așternute pe un forum creștin... Mare păcat că s-a ajuns aci și-mi pare rău că eu am fost "catalizatorul" unor asemenea reacții nedorite... În parabola aceasta, Împărăția Cerului este reprezentată într-adevăr de aluat. Așa cum parabola cu sămânța de muștar (Mat. 13,31) reprezintă creșterea extensivă a Împărăției, adică la număr, tot așa parabola aluatului reprezintă creșterea intensivă, calitativă a membrilor individuali ai Împărăției. Din punct de vedere omenesc țăranii și pescarii inculți, care la data aceea constituiau practic singurii urmași ai umilului Galileean, ar fi putut să pară cât se poate de nepromițători. Dar privitorul critic făcea calculul fără să țină seama de puterea transformatoare și înălțătoare a Evangheliei. După cum aluatul străbate fiecare parte a frământăturii în care este așezat, tot așa învățăturile lui Hristos urmau să pătrundă viața acelora care le primeau și erau dispuși să fie transformați de ele. În vremurile Vechiului Testament, aluatul era un simbol al răului, cum am mai spus. Înainte de serviciul Paștelui, fiecare urmă de aluat trebuia să fie îndepărtată din casele oamenilor ca preînchipuind păcatul (Levitic 23,6). Hristos Însuși Se referea la aluat în înțelesul acesta, vorbind de „aluatul Fariseilor și al Saducheilor” (Matei 16,6.12; 1 Corinteni 5,6-8). Dar aluatul din Mat.13,33 nu poate simboliza păcatul în parabola rostită cu ocazia aceasta, deoarece cu timpul „s-a dospit toată plămădeala” și Hristos cu siguranță nu voia să spună că Împărăția Sa va ajunge să fie cu totul pătrunsă de rău. „Pâinea” ar fi fost prăpădită. În plus, este un raționament greșit a gândi că același simbol trebuie totdeauna să se refere la același lucru. De pildă, atât Satana (1 Petru 5,8), cât și Hristos (Apocalipsa 5,5) sunt pomeniți sub simbolul unul leu. La fel, simbolul șarpelul atribuit atât diavolului, cât și lui Hristos (Apoc.12,9; Ioan 3,14). Același raționament greșit îl putem aplica și în cazul femeii din parabolă. După umila mea părere, niciun înțeles nu trebuie să fie alăturat la identitatea ei. Prezența ei este întâmplătoare, fiind indusă numai ca să completeze tabloul parabolei. O conexiune prostească (să-mi fie iertată expresia, dar așa ar părea conexiunea) s-ar putea face între "Născătoarea de Dumnezeu" și "Sfânta Treime" respectiv femeia și cele trei măsuri de făină. Sper să nu-i treacă cuiva prin minte așa ceva! Last edited by osutafaraunu; 16.09.2011 at 06:53:46. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
În Scriptură, femeia de obicei simbolizează Biserica și așa cum am mai afirmat, eu nu cred că în această parabolă prezența femeii are o relevanță vis a vis de subiectul acesteia. Dar posibil să existe totuși o explicație și nu o văd eu...
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Așa-zisa "folosire prostească" de fapt v-a dat lovitura de grație teoriei voastre oligofrene despre simbolul aluatului dospit și valabilitatea lui în creștinism. Ți-am arătat că însuși Domnul nu ezită să asemene Împărăția cu dospeala aluatului, prin urmare folosind clar simbolul în sens pozitiv. Repet, n-a asemănat un lucru oarecare cu aluatul dospit, ci Împărăția! Dar voi nu suportați să pierdeți, orgoliul vostru e prea umflat, fanatismul tipic sectar se folosește de orice sofism, falsificare, politețe mincinoasă și fățarnică, pentru a vă apăra fie și cenușa învățăturii asociației AZ7.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 16.09.2011 at 22:03:44. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca doar isi sustin conceptiile e cat de cat suportabil, atata timp cat nu sunt agresivi, ca acest penticostal. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|