![]() |
![]() |
|
#491
|
|||
|
|||
![]() Citat:
P.S. Cunosteam, de mult, obiceiul practicat,o data pe an, pe alocuri si intr-un cadru restrans. |
#492
|
||||
|
||||
![]()
Spalatul picioarelor era o necesitate in timpul cand Iisus s-a intrupat, doar oamenii luau Cina asezati jos, cu picioarele incrucisate, aproape de bucate, deci tine de etica si bun simt sa ai picioarele spalate si de asemenea era un semn de smerenie si respect. Ziceti ca faceti ce spune Mantuitorul, spuneti-mi, d-voastra cand mergeti in vizita la un frate adventist va spalati picioarele? Retineti ca Iisus i-a reprosat lui Simeon acest aspect, ca nu i-a aratat respectul cuvenit sa fie aratat in fiecare casa:
Vezi tu pe femeia aceasta? Am intrat în casa ta, și nu Mi-ai dat apă pentru spălat picioarele; dar ea Mi-a stropit picioarele cu lacrimile ei, și Mi le-a șters cu părul capului ei. (Evanghelia după Luca 7:44) Prin gestul Sau, Mantuitorul le-a servit o lectie ucenicilor Sai, i-a invatat care e atitudinea pe care trebuie sa o aiba, adica sa fie tot timpul gata sa slujeasca. Spalatul picioarelor nu face parte din semnul legamantului, ca painea si vinul, nu e o taina. Last edited by ioanna; 15.09.2011 at 13:44:17. |
#493
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Grasule, daca ai gasit si articolul acela, inseamna ca ai aflat si ideea, si anume ca spalarea picioarelor nu e doar un gest ritualic, ocazional, restrans si facultativ, ci in ortodoxie inseamna ceva mult mai mult si mai profund: e exercitiul smereniei si slujirii celorlalti prin absolut toate actele, nu doar unul singur referitor la spalarea picioarelor. Ortodocsii inteleg cuvintele lui Hristos "cel ce voieste sa fie mai mare, sa se faca slujitorul altora", ca modus vivendi, ca fel de a fi, nu doar ca o imitatie exterioara a unui ritual facut o singura data pe an. E adevarat, niciodata nu putem zice ca nu mai avem nimic de facut pentru slujirea aproapelui, ci slugi netrebnice ce suntem, recunoastem ca nici macar cele ce eram datori nu le-am implinit. Si acum mai zi-mi o data cine pe cine ia la rost? Mai bine zis, cine anume pune eticheta neagra cu atata siguranta de sine, inainte de a astepta raspunsul ortodox ? Cine afirma cu atata siguranta pe care i-o da doar ignoranta, cum e si cum nu e in randuiala ortodoxa? |
#494
|
|||
|
|||
![]()
O să vezi tu când cei care s-au împărtășit se vor mântui și vor intra în împărăția lui Dumnezeu, iar tu o să pieri pe veci de la slava puterii lui Dumnezeu în întunericul iadului pentru astfel de blasfemii împotriva lui Iisus Hristos și împotriva Duhului Sfânt.
|
#495
|
||||
|
||||
![]()
Cand veti veni cu un exemplu ca adventistii isi spala unul altuia picioarele, nu doar intr-un cadru festiv, la biserica, mai discutam de "smerenia" practicata de ochii lumii. Invatatura corecta, datoria lasata de Mantuitor e sa avem o atitudine slujitoare, caci de aceea le-a spalat picioarele ucenicilor, ca acestia sa invete din exemplul sau sa-si cultive aceasta atitudine. In Biserica Ortodoxa exista trairea prin anticipare. Nu este nevoie sa ne spalam efectiv unul altuia picioarele, doar va imaginati cata lume participa la slujbe, e suficient sa asistam si sa traim acel moment. Preotii reiau momentul revelat in Scriptura si-l actualizeaza intr-o forma umana edificatoare, pentru ca noi sa invatam, asa cum au invatat si ucenicii. Nu suntem formali, nu indeplinim un ritual de dragul de a-l face, ci pentru a invata o lectie, aceea pe care ne-a lasat-o Iisus, deci noi traim acel ritual si-l indeplinim mental, insusindu-ne invatatura Mantuitorului.
Last edited by ioanna; 15.09.2011 at 14:26:19. |
#496
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Umilinta si slujirea celorlalti (exprimate simbolic prin ritualul spalarii picioarelor) face parte din vechiul si noul legamant. Fara aceasta dorinta de slujire nu vom fi mantuiti si nu avem ce cauta in Imparatia lui Dumnezeu. |
#497
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Cu ce va impartasiti dumneavoastra de fapt? Cu o simpla bucata de piine? Nu vi se pare ca e tot maimutareala si forma fara fond? |
#498
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt, și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor, cu neputință este pentru ei, dacă au căzut, să se înnoiască iarăși spre pocăință, fiindcă ei răstignesc loruși, a doua oară, pe Fiul lui Dumnezeu și-L fac de batjocură." (Evrei 6:4-6) Vezi, amăgitorule eretic și sectar, scoaterea din context pe care ai făcut-o? În aceste versete este vorba despre cu totul altceva decât încerci, cu viclenia ta satanică, să insinuezi. Cei care păcătuiesc, care cad, după ce au fost luminați, după ce au fost făcuți părtași Duhului Sfânt, deși ar trebui să vedem totuși care sunt aceste fapte cu o atât de mare gravitate, îl răstignesc pe seama lor, a doua oară pe Iisus. La Euharistie este vorba despre altceva. Deci Euharistia, slugă vicleană a Satanei ce ești, nu are treabă cu așa ceva. Nu este vorba despre nici o a doua răstignire. Euharistia este o actualizare a acelei singure jertfe de pe cruce a lui Iisus Hristos. Doar că Hristos, deși S-a jertfit o dată pe cruce, El, în altarul ceresc, este în continuare în stare de jertfă, deși este în același timp în stare de înviere. La Sfânta Euharistie nu are loc nici o a doua răstignire, ci este exact aceeași jertfă de pe Golgota. Euharistia este tocmai sfânta taină prin care se împărtășește starea de jertfă nesângeroasă și de înviere (însă în care este cuprinsă jertfa sângeroasă de pe Golgota) a lui Hristos din ceruri. Hristos S-a jertfit, dar este încă în stare de jertfă înaintea lui Dumnezeu, deși este în același timp în starea de înviere și de spiritualizare, de pneumatizare și îndumnezeire deplină a umanității Sale, și implicit a Trupului și a Sângelui Său. În Sfânta Euharistie, Hristos Se jertfește, El este Cel Care Se aduce jertfă pe Sine, aceeași jertfă de pe Golgota, dar acum nesângeroasă, pentru că timpul acela istoric concret a trecut, a avut loc o singură dată. Hristos este deci Cel care singur Se jertfește, Se aduce pe Sine jertfă sfântă înaintea Tatălui; El este Arhiereul, El este și jertfa. El a rânduit pe apostoli și le-a dat har, și pe succesorii acestora în preoție, pentru ca Sfânta Biserică săvârșind Euharistia să se împărtășească de Jertfa și de Învierea Lui, de Jertfa pe care El Însuși o săvârșește fiind în starea de jertfă. Lucrurile pot părea paradoxale, dar nu sunt, iar acest lucru nu este o noutate, având în vedere că vorbim despre lucruri dumnezeiești. Și Sfânta Treime este paradoxală dar așa sunt lucrurile la Dumnezeu. Eu scriu în primul rând pentru ortodocși pentru ca să aibă credința cea adevărată, și să nu se lase amăgiți și înșelați de astfel de slugi ale satanei, ala diavolului. Tocmai asta este lucrătura Satanei care nu vrea ca membrii Bisericii lui Iisus să se împărtășească de Hristos prin Sfintele Taine și astfel să iasă de sub duhul lumii și să fie în Duhul lui Dumnezeu iar pe viitor (deși încă de aici) în împărăția lui Dumnezeu. Și scriu și pentru sectarii care sunt ținuți în minciuna și înșelarea sectelor, pentru ca să vină la credința cea adevărată și mântuitoare. Cât despre aceste unelte ale satanei care amăgesc lumea, o să vadă ei când vor fi aruncați în focul cel veșnic pentru hulele și blasfemiile înspăimântătoare la care se dedau; dacă nu se vor pocăi, cât încă mai au timp. |
#499
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#500
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Pentru dvs. ce efect, in viata de zi cu zi, are Sfanta Impartasanie? Last edited by grasu77; 15.09.2011 at 15:05:01. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Cele 12 rugaciuni ale Sf. Impartasanii | carmina | Impartasania (Taina Euharistiei) | 18 | 19.12.2010 13:50:01 |
Taina sfintei impartasaniei | DAMIAN | Impartasania (Taina Euharistiei) | 4 | 18.12.2010 16:32:23 |
Despre Taina Spovedaniei | adimirea | Generalitati | 10 | 10.11.2009 15:09:52 |
taina sfintei spovedanii | rotarufelicia | Pocainta | 6 | 02.01.2007 13:41:14 |
|