![]() |
![]() |
|
#61
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ori ați vrut doar să vă exprimați o părere habarnistă de sfertodoct... Vă felicit, ați reușit! |
#62
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Insa da, ma refream la adventisti. Doctrinele specific adventiste nu sunt neoprotestante, nu sunt apostolice, nu sunt...crestine. Sorry. Penticostalii poate nu imi sunt frati, ci veri, dar cultul dvs si altele similare sunt efectiv straini. Ati inteles figura de stil. Last edited by Theodor_de_Mopsuestia; 31.08.2011 at 15:30:54. |
#63
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#64
|
|||
|
|||
![]()
Un fragment pe care eu îl consider fundamental pentru înțelegerea mântuirii și a raportului nostru cu mântuirea este Ioan 15:1-11. Acesta este unul dintre fragmentele biblice nou testamentale care vorbește despre necesitatea împlinirii poruncilor lui Dumnezeu, și în speță a poruncii iubirii, pentru mântuirea noastră sau a creștinilor, dar nu ca și cum mântuirea în Hristos ar avea cauza ultimă în noi sau faptele noastre, pentru că Dumnezeu este mântuitorul nostru iar mântuirea este lucrarea Dumnezeirii, cum spune și sfântul Chiril al Alexandriei. Pentru mai buna înțelegere a acestui fragment voi face apel la texte ale sfântului Chiril al Alexandriei, cât și pentru ca înțelegerea noastră să se așeze pe piatra interpretării Sfinților Părinți.
Texte biblice fundamentale pentru înțelegerea valorii faptelor creștinilor pentru mântuirea lor sunt astfel: Citat:
Citat:
Din acest prim verset și din acest prim fragment din comentariu de vede că "altoirea" în Hristos, ca mlădițe ale viței, se face prin Duhul Sfânt, prin harul lui Dumnezeu, dar și prin credința în El și voia de a se uni cu Hristos prin credință. După cum se va vedea mai departe însă, rămânerea creștinului în Hristos nu este posibilă fără ca acesta să aducă roadele vrednice de înfiat prin Hristos, astfel mântuirea, deși ne este dată de Dumnezeu și de Hristos, rămânerea în starea de mântuire, în Hristos, în starea de mlădiță în viță, depinde de rodirea sau nu în urma acestei altoiri, în urma îndreptățirii prin credință, prin harul lui Dumnezeu în sfântul botez. După cum se vede din versetele următoare, cine nu aduce roadă potrivit acestei înfieri, este tăiat din viță, se usucă și este aruncat în foc, semn că mântuirea în Hristos depinde, chiar și numai în sensul rămânerii în această mântuire, de rodirea faptelor și a poruncii iubirii. Deși fără de Hristos nu se poate face nimic, iar Hristos dă puterea și harul ca "mlădița" sau credinciosul să aducă roadă, totuși creștinul are această obligație, pentru a rămâne în Dumnezeu de a împlini poruncile Lui [1 Ioan 3:24], "și aceasta este porunca Lui, ca să credem întru numele lui Iisus Hristos, Fiul Său, și să ne iubim unul pe altul" [1 Ioan 3:23] Citat:
|
#65
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citate ar mai fi însă cred că acestea pe care le-am redat sunt suficiente. Dacă mântuirea vine de la Dumnezeu, creștinul nu poate rămâne și înainta, prin curățirea lui Dumnezeu, în starea de mântuire dacă nu va aduce roadele corespunzătoare stării în care se află prin împlinirea poruncilor lui Dumnezeu, în speță sau în mod special vorbindu-se de porunca iubirii. Este evident, și din aceste citate și din altele pe care le mai pot da, că chiar și faptele sau roadele creștinului își trag seva și puterea din Hristos, din Duhul Sfânt, pentru că "fără de Mine nu puteți face nimic" [Ioan 15:5], dar asta nu este de natură să anuleze necesitatea împlinirii poruncii lui Dumnezeu pentru rodirea credinței și a cunoașterii lui Dumnezeu, împlinire și rodire fără de care însăși mântuirea este pusă în primejdie, iar evanghelia spune clar că acela care nu va aduce roadă va fi pedepsit și își va pierde mântuirea în Hristos. Eu cred că este evidentă necesitatea împlinirii poruncii lui Dumnezeu, a iubirii, a rodirii prin har și prin credință, pentru mântuire, chiar dacă această rodire nu este în sine cauza "altoirii" în Hristos; totuși având în vedere că fără ea nu se poate rămâne în starea de "mlădiță în vița care este Hristos", este evident că este o condiție necesară pentru mântuire, chiar dacă vorbim doar de rămânerea în starea sau în harul mântuirii care este numai de la Dumnezeu Tatăl prin Iisus Hristos în Duhul Sfânt. Harului, credinței, botezului trebuie să îi urmeze hristificarea sau străduința întru asemănarea cu Dumnezeu, întru a deveni un hristos, un purtător de Hristos, un hristofor, schimbat, transformat în rațiunea, inima și voința lui întru o cât mai mare asemănare cu Dumnezeu, pentru că "cel ce face voia lui Dumnezeu rămâne în veac" [1 Ioan 2:17] iar cel care nu face voia Tatălui nu va intra în împărăția cerurilor [Matei 7:21]. Last edited by Savonarola; 08.09.2011 at 21:27:22. |
#66
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Venind vorba despre relația dintre învierea Domnului și mântuire ceea ce de fapt susțin adventiștii este faptul că pentru mântuire jertfa de pe cruce a fost îndestulătoare. Ei nu consideră învierea lui Hristos ca fiind și ea necesară mântuirii, pentru ei fiind suficientă, îndestulătoare jertfa de pe Gologota. Învierea lui Hristos nu lucrează pentru ei în chip real mântuirea ca și jertfa ispășitoare, răscumpărătoare, ori asta mie, din punct de vedere ortodox, mi se pare pur și simplu neadevărat, ca să nu spun direct eretic. Atât jertfa cât și învierea Mântuitorului sunt necesare pentru mântuire; sincer chiar nu pot să cred că poziția acestor protestanți este adevărată. Și spun lucrul acesta pentru că cred că nașterea din nou nu cred că este posibilă decât atât prin lucrarea jertfei cât și prin lucrarea învierii lui Hristos asupra noastră sau în noi. Mi se pare foarte potrivită și postarea Deliei: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=3199 Last edited by Savonarola; 17.09.2011 at 00:32:56. Motiv: completare |
#67
|
|||
|
|||
![]()
Am adus și o mostră de teologie ortodoxă care lămurește că nu doar jertfa lui Iisus este cea care a adus mântuirea, ci și învierea Lui. Cu alte cuvinte, jertfa de pe cruce nu poate fi considerată "îndestulătoare" pentru mântuire, ci și învierea lui Iisus. Ba mai mult, prin prisma teologiei ortodoxe, această poziție a sectarilor adventiști este de fapt încă o erezie care se adaugă numărului de erezii ale acestei secte. După cum se poate vedea învierea lui Hristos are valoare fundamentală pentru mântuire, în Sfânta Taină a Botezului acționând atât puterea jertfei ispășitoare, răscumpărătoare a lui Mesia cât și puterea învierii Lui așa încât creștinul să se nască la o viață nouă.
Citat:
Last edited by Savonarola; 18.09.2011 at 13:40:03. |
#68
|
||||
|
||||
![]() Citat:
cu tot respectul pe care vi-l port si atitudimea nai pozitiva a mea fata de Biserica Catolica,nu pot intelege cum BC(desi o biserica eminamente latina,cu o aplecare fata de ,,inflacararile'' specific latine)recunoaste carismatismul si ceea ce decurge din el.adica fata de bisericile mai traditionale ca ale noastre,mie mi se pare pe partea cealalta a spectrului crestinismului.adica,din ritualismul si faptele bune catolice am ajuns la sola fidaeism extatic,de la Sf.Traditie,la sola scriptura.cum poate recunoaste asa ceva?
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Protestanti, Luther si ........invatatura lui | alecsandru | Biserici Protestante | 118 | 08.09.2015 18:50:21 |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Experiente cu protestanti | danyel | Secte si culte | 83 | 12.02.2013 16:18:24 |
Postul la [neo]protestanti | Florin-Ionut | Secte si culte | 131 | 21.01.2013 14:41:56 |
sfintii cei noi sunt catolici sau protestanti? | grecu | Biserica Romano-Catolica | 21 | 21.07.2009 04:02:01 |
|