Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.09.2011, 20:29:42
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Îmi pare rău, n-am înțeles unde bateți; n-am citit cartea și cred că nici n-am auzit de ea, însă după cum sună titlul nu pare a fi o lucrare despre misionarism, ci mai degrabă Intrebări pe care și le pun adventiștii.
Sunt intrebari pe care si le pun adventistii in legatura cu lucrarea lor de evanghelizare publica (multe). Eu am citit-o in engleza. (nu chiar toate intrebarile, am sarit peste unele) Pe site-ul dmv. oficial exista , insa doar cateva fragmente din carte, f.putine, vreo 4-5 intrebari si raspunsurile aferente. V-am spus ca si Martorii lui Iehova au ceva similar, de fapt ei au mai multe. Mi-a placut raspunsul la intrebarea: putem aborda oamenii secularizati? trebuie sa-i scarpinam acolo unde oamenii au mancarimi. F draguta exprimarea :)

p.s exista vreo legatura intre jesuisti si adventisti? adica jesuistii sunt desprinsi din adventisti?
p.p.s aaaa... mi-am adus aminte de ceva, va atac :) ce mi-a placut la cartea respectiva e sugestia ca lucrarea de evanghelizare sa fie pentru persoanele botezate intr-o alta religie, insa acelea care nu traiesc in Hristos, nu frecventeaza biserica etc ... deci domnule Osutafaraunu, nu noua trebuie sa ne deschideti ochii si sa ne faceti sa citim Scriptura ,sa ne abateti de la calea pe care am ales-o :))) Sunt intru-totul de acord cu ce a spus doamna Beverly Bart, nici eu n-as "bate" la cap pe un baptist, daca vad ca e un om care duce o viata linistita, morala, omul e impacat sufleteste, inseamna ca Dumnezeu va avea grija de el, nu eu.

Last edited by ioanna; 08.09.2011 at 21:03:44.
  #2  
Vechi 09.09.2011, 03:20:16
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
p.s exista vreo legatura intre jesuisti si adventisti? adica jesuistii sunt desprinsi din adventisti?
N-am auzit de ei. Cine sunt?

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
p.p.s aaaa... mi-am adus aminte de ceva, va atac :) ce mi-a placut la cartea respectiva e sugestia ca lucrarea de evanghelizare sa fie pentru persoanele botezate intr-o alta religie, insa acelea care nu traiesc in Hristos, nu frecventeaza biserica etc ... deci domnule Osutafaraunu, nu noua trebuie sa ne deschideti ochii si sa ne faceti sa citim Scriptura ,sa ne abateti de la calea pe care am ales-o :)))
Dar cine a zis că aceasta e misiunea mea să vă smintesc de pe calea (ah, era sa scriu cea largă!) pe care-ați ales-o? Targetul meu e cu totul altul
  #3  
Vechi 09.09.2011, 08:04:09
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Dar cine a zis că aceasta e misiunea mea să vă smintesc de pe calea (ah, era sa scriu cea largă!) pe care-ați ales-o? Targetul meu e cu totul altul
Intr-adevar, Calea cea Dreapta pe care ortodocsii au ales-o e larga si frumoasa, luminoasa, nu o poteca umbrita de eresuri. Primejdia din jur, (vocile ademenitoare si viclene ce-ti tintesc insuti credinta ) nu este niciodata mai mare ca speranta ca vei reusi , caci tu mergi pe Calea Adevarului, traiesti intru Adevar si astepti Viata vesnica, tot in interiorul acestui Adevar a Lui Hristos.

Last edited by ioanna; 09.09.2011 at 08:06:30.
  #4  
Vechi 09.09.2011, 08:10:47
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Intr-adevar, Calea cea Dreapta pe care ortodocsii au ales-o e larga si frumoasa, luminoasa, nu o poteca umbrita de eresuri. Primejdia din jur, (vocile ademenitoare si viclene ce-ti tintesc insuti credinta ) nu este niciodata mai mare ca speranta ca vei reusi , caci tu mergi pe Calea Adevarului, traiesti intru Adevar si astepti Viata vesnica, tot in interiorul acestui Adevar a Lui Hristos.
"Intrați prin poarta cea strâmtă, că largă este poarta și lată este calea care duce la pieire și mulți sunt cei care o află." (Matei 7,13)
  #5  
Vechi 09.09.2011, 08:19:29
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
"Intrați prin poarta cea strâmtă, că largă este poarta și lată este calea care duce la pieire și mulți sunt cei care o află." (Matei 7,13)
Calea pe care am ales-o e larga si frumoasa, luminoasa, caci ortodocsii nu sunt formalisti , ci fundamentalisti, orice adevar pe care-l vedem, ne patrunde in suflet si ne umple de lumina. Calea Lui Hristos in sufletul nostru nu e o poteca stramta, ci una care se deschide larg spre lumina cereasca a cunostintei. Ochii trupesti vad doar o poteca stramta, insa ortodocsii vad "poarta cea stramta" cu ochii spirituali deschisi.

Last edited by ioanna; 09.09.2011 at 08:24:27.
  #6  
Vechi 12.09.2011, 12:26:30
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Ce altceva mai e omul in afara de trup material (sarx), suflet imaterial (psihi) cu acea parte superioara numita duh (pneuma) capabila sa intre in comuniune cu Duhul Sfant ( fiecare cu trasaturile specifice) ?
Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Omul a fost creat de la inceput sa fie nemuritor, nu? Doar asta inseamna (printre celelalte trasaturi) a fi dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu, adica sa aiba in el viata vesnica in sens teologic ( in greaca Scripturii ,,zoe,,), adica izvorata din Dumnezeu.

Conditia initiala a omului il apropie mai degraba de firea ingereasca dar e de o complexitate ontologica specifica data de faptul ca omul a fost creat o unitate noo-psiho-somatica. Spre deosebire de ingeri care nu au si partea somatica. Inainte de cadere, aceste trasaturi noo-psiho-somatice ale omului difera esential de cele de dupa cadere.
La astea m-a gândit și eu, Delia. Mai demult am scris o postare pe un alt forum. O să o redau și aici, pentru a o citi și alții în cazul în care nu au citit-o. Ceea ce am vrut să spun propriu-zis este că nu doar Bilia sau opere ale Sfinților Părinți, dar și experiența spirituală a creștinismului răsăritean validează aceste idei. Experiențele spirituale avute și mărturisite de creștinii ortodocși, poate nu doar de ei, dar cu ei sunt în temă, nu pot fi cu adevărat explicate decât datorită constituției noo (în sensul de nous) - psiho - somatică (sau pneumato-psiho-somatică), ținând cont și de faptul că mulți sfinți părinți văd nous-ul sau pneuma ca partea cea mai înaltă a sufletului, partea propriu-zis spirituală, prin care omul comunică cu Dumnezeu. Evident creștinismul în sine nu ar fi putut să existe fără economia mântuirii lui Iisus Hristos. Experiențele spirituale ale harului necreat, ale vederii dumnezeiești prin lumina necreată nu pot fi explicate decât prin elementul personal, al sinei spirituale personale al constituției umane. Prin urmare nu se poate ca omul să nu fie acea sinteză pneumato(/noo)-psiho-somatică, și prin urmare nu are cum ca teoria adventistă să fie adevărată. Falsitatea acestei teorii nu este astfel demonstrată exclusiv de Sfânta Scriptură, ci și de teologia și spiritualitatea Sfinților Părinți în Biserica Creștină. Ai putea să exprimi și o părere asupra celor gândite și scrise de mine, evident fără ca să am vreo pretenție de originalitate, dacă gândești că ar fi vreo critică de făcut pentru rafinarea acestei poziții.

Omul nu este doar o ființă fizică ci și una spirituală. Pe lângă ceea ce caracterizează în genere viața spirituală, sau aspectul spiritual al vieții omului, teologia și spiritualitatea creștină răsăriteană a pus în evidență un anumit aspect care rezidă în faptul că omul Îl poate cunoaște pe Dumnezeu în mod direct, printr-o vedere spirituală, sub puterea acțiunii iluminatoare și curățitoare a harului necreat al lui Dumnezeu. Acest aspect poate fi observat spre exemplu în scrierile lui Simeon Teologul și Grigorie Palama, evident nefiind singurii teologi și scriitori care au mărturisit despre acest tip de cunoaștere a lui Dumnezeu. Acest tip de cunoaștere a lui Dumnezeu, mai răspândit în mediile monahale ale Răsăritului creștin, pune în evidență pe om așa cum mulți nu îl cunosc pe omul însuși. Omul este în această ipostază un văzător al celor nevăzute, un înțelegător al celor neînțelese, un văzător spiritual cu vedere și ochi spirituali, deși experiența iluminării prin harul necreat al lui Hristos nu se reduce exclusiv la una strict duhovnicească, spirituală, experiența resimțindu-o omul în întregul său ca ființă. Totuși această vedere spirituală cultivată mai mult în răsăritul creștin ortodox pune în evidență, așa cum am spus, omul ca ființă înzestrată cu o vedere spirituală potrivită pentru a recepta lumina necreată, sau harul necreat care iluminează omul cu cunoașterea în lumină necreată a Dumnezeului Celui Viu. Problema care se pune este în mod evident nu doar faptul că adventismul nu cunoaște despre ce este vorba, dar pe lângă asta teoria adventistă nu poate explica din premisele sale despre ființa umană concluziile experiențiale la care exponenți ai spiritualității creștine răsăritene au ajuns. Premisele teoriei adventiste, și anume că omul ar fi doar un trup [foarte complex cu un creier foarte complex] animat de un duh de viață care ar fi o forță impersonală ce animă trupul omului, nu pot explica această specie de cunoaștere a lui Dumnezeu întâlnită preponderent în răsăritul creștin și anume cunoașterea prin vedere spirituală a luminii necreate a lui Dumnezeu, sau experiența iluminării mistice sub acțiunea harului necreat al lui Dumnezeu. Simplul trup omenesc, chiar și așa complex cum este mai ales în ce privește creierul său, animat de un duh de viață, ceea ce ar fi omul după teoria adventistă, nu este totuși suficient pentru a explica aceste experiențe spirituale mistice de cunoaștere a lui Dumnezeu, neputând să explice exclusiv de la ipotezele pe care se bazează această teorie a grupării adventiste. Această percepție spirituală, această vedere spirituală presupune deci pe om înzestrat cu „simțuri”, cu „organe de percepție” care percep o lumină care este dincolo de domeniul creatului și al perceptibilului doar prin simțurile omului pe care trupul le are, așa animat de acel duh de viață cum este. Prin urmare, dacă omul s-ar reduce la ceea ce teoria adventistă pretinde, el nu ar avea în realitate capacitatea de a experia asemenea stări, de a experia o asemenea cunoaștere a lui Dumnezeu prin lumina Sa necreată, pentru că trupul sau simplul trup animat, chiar cu complexul creier pe care îl are, nu poate fi exclusiv prin sine și de sine receptacol conștient spiritual al unei asemenea lumini necreate a lui Dumnezeu. Experiența de cunoaștere a marilor trăitori mistici răsăriteni creștini ortodocși presupune ca omul să aibă și să fie ceva mai mult decât ni-l prezintă searbăda și săraca teorie adventistă, pentru că altfel aceste experiențe conștiente, personale, de cunoaștere a lui Dumnezeu prin harul Său necreat nu ar fi posibile: trupul omului, exclusiv de sine ca trup, animat de un duh impersonal și inconștient de viață, nu se poate face receptacol percepător al luminii necreate a lui Dumnezeu, a aceste lumini spirituale cunoscută conștient, chiar dacă la un nivel superior mistic de conștiență umană. Această experiere este posibilă datorită faptului că structura ființei umane este de fapt alta decât cea pe care o descrie searbăda și săraca teorie adventistă [care doar pare a fi biblică, dar nu este] și datorită jertfei răscumpărătoare și învierii lui Hristos care curăță și reface chipul lui Dumnezeu din om și îi [re]dă, prin harul lui Dumnezeu, posibilitatea acestei experiențe extrem de profundă de cunoaștere tainică a Dumnezeului Celui Viu. După teoria adventistă omul se reduce la capacitățile de cunoaștere „normale” prin simțuri, prin intelect, prin afecte care totuși îl mențin pe om închistat într-o experiență lumească bazată uneori și pe moralitate dar totuși într-o experiență mundană. Nici chiar viziunile nu îl scot de fapt pe om din această structură limitată de cunoaștere. Teoria adventistă despre om nu poate explica experierea necreatului în mod personal și conștient în „mintea” și „inima” omului, arătând încă o dată că este o teorie greșită.

Last edited by Savonarola; 12.09.2011 at 12:33:06.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre moarte si pomenirea mortilor AnnaEnache Intrebari utilizatori 42 13.06.2012 09:43:28
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. bitza Generalitati 28 20.03.2011 02:05:27
Despre viata de dupa moarte georgian_osa Din Noul Testament 30 14.03.2010 18:49:29
Marturii despre moarte Iustin44 Generalitati 14 31.03.2009 23:59:56
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase mara2008 Generalitati 1 20.05.2008 15:07:31