Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.09.2011, 19:22:33
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Vad ca discutia despre Cina de Taina s-a prelungit, desi era totul clar.
Sf Apostol Ioan ne spune exact ce zi era, a fost martor si oricum a scris Evanghelia mai tarziu decat ceilalti trei. Nu era vorba de un Pasti esenian, era Pastile evreiesc. Ceilalti Evanghelisti nu se contrazic deloc, ne spun acelasi lucru, mantionand ca mai erau doua zile pana la Pasti.
In noaptea si ziua rastignirii evreii fac lucruri pe care nu le pot face in ziua de Pasti. Tin o judecata cu martori si tot ce era nevoie, stau afara, un evreu se intoarce de la micile campului, cumpara Iosif panza de in, etc.

Asadar iata adevarul spus de Sf. Apostol Ioan, cap. 19
"14. Și era Vinerea Paștilor, cam la al șaselea ceas, și a zis Pilat iudeilor: Iată Împăratul vostru.
In traducerile neoprotestante:
"14. Era ziua Pregătirii Paștelor, cam pe la ceasul al șaselea. Pilat a zis Iudeilor: „Iată Împăratul vostru!”

Asadar discutia s-a incheiat, nu o sa stam acum sa vedem daca iese cumva cum vrea Adriana.
  #2  
Vechi 08.09.2011, 19:37:30
Scotland The Brave
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Yep,vineri apare si la mine,in editia ,,recovery version"de care am facut rost.La Ioan 19:14 apare ,,then day of preparation for the Passover".Explicatia ma trimite la nota 62 indice (1) de la Matei 27 unde se spune:,,This was the day of the preparation,Friday,when the passover was prepared".Intradevar,case closed.

Pt Catalin:Ref la Cirene:doar daca si dorienii au fost evrei la origini.Am dubii :) Folosesc o enciclopedie istorica.Nu se spune,despre Simon, ca locuia in Ierusalim.Asta ar fi o deductie.A veni de la camp nu are numai sensul de ,,a veni de la munca".Ar trebui cautat termenul grecesc.Faptul ca avea doi copii poate fi un indiciu ca era evreu dar primul nume,Alexandru,nu prea era iudaic :) Este un indiciu si despre comunitatea mixta din Cirene.Greu de crezut ca un oras din Diaspora era locuit doar de evrei cand,in aceea perioada,in nordul Africii,dpdv al populatiei,era un amalgam general.

Pentru Cirene vezi aici

Last edited by Scotland The Brave; 08.09.2011 at 19:51:51.
  #3  
Vechi 08.09.2011, 21:40:49
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Yep,vineri apare si la mine,in editia ,,recovery version"de care am facut rost.La Ioan 19:14 apare ,,then day of preparation for the Passover".Explicatia ma trimite la nota 62 indice (1) de la Matei 27 unde se spune:,,This was the day of the preparation,Friday,when the passover was prepared".Intradevar,case closed.

Pt Catalin:Ref la Cirene:doar daca si dorienii au fost evrei la origini.Am dubii :) Folosesc o enciclopedie istorica.Nu se spune,despre Simon, ca locuia in Ierusalim.Asta ar fi o deductie.A veni de la camp nu are numai sensul de ,,a veni de la munca".Ar trebui cautat termenul grecesc.Faptul ca avea doi copii poate fi un indiciu ca era evreu dar primul nume,Alexandru,nu prea era iudaic :) Este un indiciu si despre comunitatea mixta din Cirene.Greu de crezut ca un oras din Diaspora era locuit doar de evrei cand,in aceea perioada,in nordul Africii,dpdv al populatiei,era un amalgam general.

Pentru Cirene vezi aici
Da, era fondat de greci, eu citisem asta: Cirene avea o importanta comunitate iudaica, aproximativ 100 000 de iudei stabilindu-se aici, in timpul domniei lui Ptolemeu Soter (323-285 i.Hr.).
In Cirene erau asadar evrei elenizati, probabil de aici numele copilului Alexandru.
Ca se intoarce de la camp cam asta inseamna, in Biblia ortodoxa scrie chiar "21. Și au silit pe un trecător, care venea din țarină, pe Simon Cirineul."

In legatura cu vinerea Pastilor, am mai spus ca nu se refera la ziua (desi in acest caz chiar coincide), ci la ajunul Pastilor. Pentru ca sabatul e tradus sambata in romaneste, chiar si pentru sarbatoare (de exemplu sarbatoarea Pastilor e smabta Pastilor), ajunul, adica ziua dinainte, e tradusa vineri.
  #4  
Vechi 09.09.2011, 09:58:29
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Yep,vineri apare si la mine,in editia ,,recovery version"de care am facut rost.La Ioan 19:14 apare ,,then day of preparation for the Passover".Explicatia ma trimite la nota 62 indice (1) de la Matei 27 unde se spune:,,This was the day of the preparation,Friday,when the passover was prepared".Intradevar,case closed.

Pt Catalin:Ref la Cirene:doar daca si dorienii au fost evrei la origini.Am dubii :) Folosesc o enciclopedie istorica.Nu se spune,despre Simon, ca locuia in Ierusalim.Asta ar fi o deductie.A veni de la camp nu are numai sensul de ,,a veni de la munca".Ar trebui cautat termenul grecesc.Faptul ca avea doi copii poate fi un indiciu ca era evreu dar primul nume,Alexandru,nu prea era iudaic :) Este un indiciu si despre comunitatea mixta din Cirene.Greu de crezut ca un oras din Diaspora era locuit doar de evrei cand,in aceea perioada,in nordul Africii,dpdv al populatiei,era un amalgam general.

Pentru Cirene vezi aici

De ce zici ca-i inchis cazul? Daca este un popor la care cuvantul "vineri" nu exista pai poporul ala este exact cel evreu! Cuvantul "vineri" este adaugat in unele editii (nu stiam ca si unii englezi/americani se tin de treburi dintr-astea) doar pentru ca Ioan pomeneste de ziua pregatirii pentru Sabat si ca atare au dedus ca a fost vineri, si cum apoi apare acceasi zi denumita de el ziua pregatirii pentru Paste, au atribuit tot numele de vineri. Insa asa ceva, numele de vineri, nu exista la evrei pentru ca la ei zilele poarta numere: prima zi, a doua zi etc.
Iar daca inziua Pregatirii pentru Paste, 14 Nissan, Domnul era deja rastignit, cum se face ca in aceeasi zi, Ap. Matei indica pregatirea Cinei pascale pe care au mancat-o dupa ce a venit seara, adica in 15 Nissan, dupa obicei? Ceea ce trebuie verificat dupa parerea mea este modul in care se numeste ziua pregatirii Sabatului atunci cand aceasta zi de pregatire cade in prima zi de Pasti, pentru ca in cazul asta, Sabatul fiind a doua zi de Pasti, s-ar putea ca ziua pregatitoare sa se numeasca tot zi pregatitoare pentru Pasti, chiar daca este deja prima zi de Pasti, dar este pregatitoare Sabatului cel mare, adica Sabatul din Pasti.

Ideea este ca, ziua de dinainte de Sabat este vinerea logic, deci a adauga acest cuvant nu-i eroare de sens, ci doar o nerespectare la sange a textului original. Problema nu-i faptul ca Iisus a fost rastignit vineri, ci problema este a considera vinerea ca fiind 14 Nissan in loc de 15 Nissan, pentru ca in 14 Nissan, joi, ucenicii abia pregateau Cina pascala dupa lege. Deci vinerea rastignirii era deja prima zi de Pasti si totodata ziua pregatirii Sabatului Pastilor care urma in 16 Nissan. Asta conform Bibliei, ramanand faptul ca nu sunt si 3 nopti in mormant ci doar doua. Pastele esenian este o alta poveste care imi pare interesanta, despre care habar nu aveam si tare as vrea sa ma lamuresc despre ce este vorba :)

Last edited by Adriana3; 09.09.2011 at 10:19:44.
  #5  
Vechi 10.09.2011, 11:13:04
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Yep,vineri apare si la mine,in editia ,,recovery version"de care am facut rost.La Ioan 19:14 apare ,,then day of preparation for the Passover".Explicatia ma trimite la nota 62 indice (1) de la Matei 27 unde se spune:,,This was the day of the preparation,Friday,when the passover was prepared".Intradevar,case closed.
Așa este în legătură cu Ioan 19:14, http://scripturetext.com/john/19-14.htm. Ziua în care Iisus a fost adus la Pilat, iar mai apoi a fost răstignit era ziua de pregătire a paștilor, astfel Sărbătoarea Azimelor, a Paștilor nu începuse propriu-zis. Era ziua în care se făceau pregătirile pentru paștile care aveau să fie jertfite de abia din acea seară. Prin urmare și de aici se vede că Iisus a mâncat Paștile cu ucenicii cu o zi înainte de Sărbătoarea propriu-zisă a Azimelor, practic în ziua de ajun a Sărbătorii, și de aceea și este posibil ca să o fi făcut fără azimă, ci cu pâine dospită.
  #6  
Vechi 10.09.2011, 11:23:19
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Așa este în legătură cu Ioan 19:14, http://scripturetext.com/john/19-14.htm. Ziua în care Iisus a fost adus la Pilat, iar mai apoi a fost răstignit era ziua de pregătire a paștilor, astfel Sărbătoarea Azimelor, a Paștilor nu începuse propriu-zis. Era ziua în care se făceau pregătirile pentru paștile care aveau să fie jertfite de abia din acea seară. Prin urmare și de aici se vede că Iisus a mâncat Paștile cu ucenicii cu o zi înainte de Sărbătoarea propriu-zisă a Azimelor, practic în ziua de ajun a Sărbătorii, și de aceea și este posibil ca să o fi făcut fără azimă, ci cu pâine dospită.
Cum va explicati in cazul asta faptul ca trei evanghelisti indica pregatirwa Cinei exact in ziua azimilor, si indica mancarea Cinei exact dupa cum zicea Legea, dupa ce s-a facut seara, deci dupa ce a inceput 15 Nissan?
  #7  
Vechi 10.09.2011, 11:38:58
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Cum va explicati in cazul asta faptul ca trei evanghelisti indica pregatirwa Cinei exact in ziua azimilor, si indica mancarea Cinei exact dupa cum zicea Legea, dupa ce s-a facut seara, deci dupa ce a inceput 15 Nissan?
Nu știu. După cum vezi, Ioan 19:14 spune clar că ziua aceea era zi de pregătire. Prin urmare, Paștile oficiale, Sărbătoarea Azimelor de abia din seara aceea începea. Iisus însă a mâncat paștile în seara precedentă, prin urmare cu o zi înainte de Sărbătoarea Azimelor.

Acest lucru este justificat și de Ioan 18:28, în care se spune că în ziua aceea, adică în ziua pregătirii paștilor, și nu paștilor propriu-zise, arhiereii iudei nu au intrat în sala de judecată pentru ca să nu devină necurați și să poată mânca paștile în acea seară, adică în seara ulterioară Cinei Domnului.

Mai este justificat și de Matei 26:3-5 unde se arată că mai-marii iudeilor se hotărâseră să îl prindă pe Iisus, dar nu în timpul sărbătorii, fapt care spune că prinderea lui Iisus, care a avut loc în noaptea serii în care El a mâncat paștile, a avut loc în ziua de dinaintea începerii Sărbătorii Azimelor. Deci Iisus a mâncat Paștile în ajunul Sărbătorii Azimelor, cu o zi deci înainte de Sărbătoarea propriu-zisă a Azimelor.

De aceea este posibil ca Domnul Iisus să fi mâncat paștile cu ucenicii lui cu pâine dospită și nu cu azime, pentru că Sărbătoarea propriu-zisă a Azimelor nu începuse.

Last edited by Savonarola; 10.09.2011 at 11:43:51.
  #8  
Vechi 10.09.2011, 11:53:18
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Slavă Domnului că Scripturile nu-s "pară mălăiață în gura lui nătăfleață". Altfel, n-aveam ce discuta la ora asta!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
  #9  
Vechi 10.09.2011, 12:52:15
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Nu știu. După cum vezi, Ioan 19:14 spune clar că ziua aceea era zi de pregătire. Prin urmare, Paștile oficiale, Sărbătoarea Azimelor de abia din seara aceea începea. Iisus însă a mâncat paștile în seara precedentă, prin urmare cu o zi înainte de Sărbătoarea Azimelor.

Acest lucru este justificat și de Ioan 18:28, în care se spune că în ziua aceea, adică în ziua pregătirii paștilor, și nu paștilor propriu-zise, arhiereii iudei nu au intrat în sala de judecată pentru ca să nu devină necurați și să poată mânca paștile în acea seară, adică în seara ulterioară Cinei Domnului.

Mai este justificat și de Matei 26:3-5 unde se arată că mai-marii iudeilor se hotărâseră să îl prindă pe Iisus, dar nu în timpul sărbătorii, fapt care spune că prinderea lui Iisus, care a avut loc în noaptea serii în care El a mâncat paștile, a avut loc în ziua de dinaintea începerii Sărbătorii Azimelor. Deci Iisus a mâncat Paștile în ajunul Sărbătorii Azimelor, cu o zi deci înainte de Sărbătoarea propriu-zisă a Azimelor.

De aceea este posibil ca Domnul Iisus să fi mâncat paștile cu ucenicii lui cu pâine dospită și nu cu azime, pentru că Sărbătoarea propriu-zisă a Azimelor nu începuse.
Un lucru nu inteleg: de ce nu va legati si de faptul ca trei evanghelii indica tocmai prima zi a azimilor ca zi de pregatire a Pastelui (de jertfire si gatire) si abia apoi, cand a venit seara, l'au mancat? De ce va legati numai de o Evanghelie si nu de toate 4 pentru a le explica impreuna?
Cat despre ceea ce scrie in Matei 26:3-5 ramane sa verific cu text original daca intr-adevar nu scrie ca in traducerea pe care o am eu "in plina sarbatoare". Pentru ca sarbatoarea tinea 7 zile si in acest timp oamenii sunt in vacanta cum am zice astazi, deci toata lumea este pe strazi in loc sa fie la lucru pe camp. Ori ideea era sa nu faca tulburare in popor cu prinderea lui Iisus, era riscul in plina sarbatoare cand toti sunt pe strazi. Doar prima si ultima zi sunt mai calme pentru ca au statut aproape de Sabat. Ziua dinaintea Pastilor, ziua pregatirii, tocmai ca nici ea nu poate fi potrivita pentru ca vanzoleala pe strazi este in toi, cu toti pelerinii veniti la Ierusalim de Pasti si toate pregatirile care se fac, nu respecta partea cu "sa nu se produca tulburare in popor". Si apoi, eliberarea unui puscarias de Pilat se facea de sarbatoarea Pastilor, si iata ca era popor adunat in ciuda faptului ca ideea era tocmai de a nu face tulburare in popor. Cum va explicati?
  #10  
Vechi 10.09.2011, 13:32:13
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
Adriana3: Si bine-nteles ca toti se mira cand aud ca din punctul de vedere ortodox, doar in Ortodoxie exista mantuire.
Esti sigura ca ai inteles corect conceptul de mantuire la ortodocsi? Iti redau un fragment din IPS Bartolomeu Anania: ( pe care l-am mai postat pe forum, la un topic initiat de Theodor M...parca)

" Nu, dragii mei! Noi, ortodocsii, fara sa ii dispretuim si cu atat mai putin sa ii persecutam pe ceilalti, posedam adevarul intreg! Ne mantuim in Adevarul Iisus Hristos, pentru o ratiune foarte simpla. Ati rostit si astazi Crezul in Biserica. Retineti va rog: Crezul pe care l-ati rostit voi la aceasta biserica impreuna cu noi este cel pe care Sfintii Parinti ai Bisericii l-au formulat in primele doua sinoade ecumenice. Fara nici un adaos si fara nicio stirbire! Toate celelalte biserici au adaugat ceva sau au stirbit ceva. Noi l-am pastrat intreg! Conservatori? Daca vreti, conservatori! Fundamentalisti? Bine, daca vreti, fundamentalisti! Pai Iisus Hristos a fost primul fundamentalist. Cel ce va crede si se va boteza, se va mantui, iar cel ce nu va crede, se va osandi. Scurt pe doi! Nu incape discutie! Si noi la fel. Nu avem certitudinea ca cei de alte confesiuni se mantuiesc. Dar noi o avem pe a noastra si ne este de ajuns. Ca suntem in Biserica cea Adevarata, ca suntem in interiorul Adevarului lui Hristos, ca dragostea dintre frati nu este completa si adevarata decat in interiorul Adevarului! Iar Adevarul Cine este? Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Mergem pe Calea Adevarului, traim intru Adevar si asteptam Viata vesnica, tot in interiorul acestui Adevar. Indemnul martirilor pe care ii sarbatorim astazi este acela de a ne pastra credinta noastra (...) " (Predica despre ecumenism)

p.s ca ortodox inteleg ca avand adevarul integral si complet, 100%, ai certitudinea ca poti sa te mantuiesti. Depinde numai de tine "ce faci" cu acest Adevar revelat integral. Ceilalti, avand un procent mai mic,pentru ca au alterat Adevarul , trebuie sa depuna un efort suplimentar, pentru a umple acele lacune si a putea astfel "aspira" la mantuire , deci doar in Ortodoxie exista mantuire, pentru ca nu esti nevoit sa modifici "ceva".

Last edited by ioanna; 10.09.2011 at 13:51:49.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38