![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dumnezeu poate săvârși minuni în orice suflet, așa cum pe Saul, prigonitorul Bisericii, l-a convertit tocmai cu prilejul hotărârii sale de a distruge comunitatea creștină din Damasc. În acest sens, regretatul părinte Constantin Galeriu spunea că "în viața fiecăruia dintre noi există un drum al Damascului". Știm noi cât de mulți atei, discutând cu creștinii doar pentru a-i îndepărta de credință, scriind chiar cărți anticreștine și chinuindu-și imaginația pentru a inventa tot felul de argumente împotriva evidenței, săvârșind toate aceste păcate, au fost... cuceriți de puterea iubirii lui Dumnezeu, în clipa când se așteptau mai puțin. Oare câți atei porniți pe "drumul Damascului" nu au auzit, în conștiința lor, glasul lui Iisus: "de ce Mă prigonești?" și "Eu sunt Iisus Nazarineanul, Cel pe Care tu Îl prigonești"? De aceea, gândindu-ne la exemplul convertirii lui Saul și la nenumărate alte minuni asemănătoare (de pildă, pocăința tâlharului de pe cruce), să nu evităm discuțiile cu cei de alte credințe, pentru că nu se știe... putem fi, în acest mod, martorii unei minuni. :) Părintele Steinhardt scria, într-una dintre omiliile sale din colecția de predici "Dăruind vei dobândi", că cea mai mare minune a Mântuitorului Hristos nu este vindecarea bolnavilor, nici potolirea furtunii pe mare, nici învierea morților... ci minunea cea mai uimitoare, ce demonstrează în mod incontestabil dumnezeirea Sa, este "învierea celor vii". :) Dumnezeu să ne dăruiască tuturor puterea de a-i iubi și compătimi pe cei care nu cred în El! Să ne ajute Dumnezeu ca, urmând exemplul Sfântului Siluan Athonitul, să plângem pentru tragedia sufletelor, care nu știu sau nu vor să creadă și să-L iubească pe Hristos!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Marturisesc ca sunt ateu mason evreu tigan, infiltrat pe acest forum cu scopul de a darama sistemul din interior.
O zi excelenta in continuare.
__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur. User vechi: hmiron. User si mai vechi: scrabble. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Puterea de a iubi, a ierta, a rabda, ... nu poate fi verificata cu adevarat in relatia cu cei ce-ti sunt asemeni, ci mai degraba in relatia cu cei ce iti sunt diferiti.
Cei ce au dorinta de a se lupta cu altii, sa o indrepte spre propriile lor pacate. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dumnezeu, Tatăl nostru ceresc, îi iubește și pe cei care-I neagă existența... și tocmai în aceasta constă măreția dragostei Lui. Noi, creștinii, cei care știm că am fost creați după chipul lui Dumnezeu, avem vocația de a ajunge la asemănarea cu El... și cum ne putem apropia de acest ideal suprem, dacă nu prin iubire? Pe internet este ușor să spui că ateii sunt așa și așa... dar în viața reală, atunci când ai prieteni sau chiar rude apropiate, care suferă din cauza acestei cumplite maladii spirituale (necredința), ți se modifică total modul de gândire... Cred că acei frați ai noștri creștini, care afișează o atitudine excesiv de dură față de cei lipsiți de credință, au fost scutiți de tristețea de a avea prieteni necredincioși sau sceptici, care-L caută pe Dumnezeu și fug de El în același timp. Atunci când unii dintre cei apropiați, pe care-i iubești, se îndoiesc sau chiar neagă adevărul revelat, realizezi că cea mai gravă tragedie (de fapt, unica tragedie reală) nu este moartea fizică, ci pierderea credinței în Dumnezeu. În acele momente, ambiția de a câștiga o polemică prin argumente mai puternice decât ale adversarului își pierde importanța... și unica dorință rămâne aceea de a-l ajuta pe cel de lângă tine să-și deschidă inima și să primească minunatul dar al credinței - cel mai înalt bun spiritual - pentru a putea trăi bucuria sfântă a comuniunii cu Dumnezeu.Desigur, există și atei care, având drept unic scop al vieții denigrarea și hulirea creștinismului, își creează o preocupare dominantă din a-i ironiza pe creștini și nu știu decât să-și explice necredința prin câteva argumente (clișee, mai bine spus) ilogice, pe care le repetă și le reformulează de zeci de ori, fără a lua în considerare răspunsurile interlocutorilor. În relația cu acești atei nesinceri în dialog și vehemenți în necredința lor, cred că ar trebui să fim hotărâți și intransigenți, să le spunem pașnic, dar ferm că există anumite reguli ale dialogului, pe care fiecare dintre noi are datoria de a le cunoaște și respecta. Acestora ar trebui, cred, să le atragem atenția asupra faptului că argumentele lor repetate de mii de ori pe minut (de exemplu: "Religia este contrară științei", "Pe Dumnezeu nu L-a văzut nimeni", "Nu s-a întors nimeni din lumea cealaltă", "Credința este opusă rațiunii", "Religia duce la fanatism" etc. etc. etc.) sunt deja anacronice, pentru că au fost analizate și discutate de foarte multe ori de către filosofi, oameni de știință și teologi care au ajuns la concluzia că toate aceste obiecții rămân lipsite de orice temei. După ce le-am răspuns o singură dată la fiecare dintre aceste obiecții, dacă ei revin cu variațiuni pe aceeași temă, refuzând să ia în considerare argumentele noastre, le putem spune că vom continua discuția, atunci când vor analiza răspunsurile pe care le-am oferit, astfel încât să ne poată contrazice sau aproba în cunoștință de cauză, înțelegându-ne clar poziția. Nu suntem datori să răspundem de zeci de ori la aceleași câteva obiecții, repetate de către adepții ateismului, din generație în generație, din perioada iluminismului și până în zilele noastre. :) Se știe că religia este compatibilă cu știința, că fanatismul este contrar credinței în Dumnezeu, că din lumea cealaltă S-a întors Hristos și că dogmele nu se opun rațiunii, ci o depășesc. După ce, într-un dialog, aceste idei sunt clar lămurite, este inutil să le mai reluăm, reformulându-le în diverse moduri și pierzând astfel timpul atât de prețios. :) În aceste situații, da, sunt de acord că trebuie să fim și noi puțin mai duri, dar nu excesiv, ci menținându-ne atitudinea binevoitoare și deschisă, arătându-le interlocutorilor noștri că le înțelegem căutările și încercăm să-i ajutăm să găsească adevărul și fericirea, care există (nu sunt doar idei utopice) și pot fi atinse doar în relația cu Dumnezeu. Doamne ajută!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
"oricine nu căuta pe Domnul Dumnezeul lui Israel trebuia omorât, fie mic fie mare, fie bărbat, fie femeie. " 2 Cronici 15:13 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Voi încerca să găsesc mesajul pe care vi l-am scris atunci și să-l postez aici. Îmi este mai ușor să copiez ceea ce am scris deja, decât să reiau aceleași idei. :) Revin imediat .
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Da, aceste texte vechi-testamentare trebuie înțelese și interpretate în funcție de contextul istoric în care au fost scrise. În acea perioadă, omenirii i-ar fi fost imposibil să înțeleagă și să pună în practică porunca iubirii vrăjmașilor, pe care Domnul nostru Iisus Hristos avea să o propovăduiască în timpul vieții Sale pământești. "Iubiți pe vrăjmașii voștri" - Aceste cuvinte ar fi rămas fără ecou în sufletele israeliților de acum câteva milenii, obișnuiți cu războaie și crime dificil de imaginat, ducându-și viața între popoare politeiste cu obiceiuri încă primitive.
Să nu uităm că, în acea perioadă, în anumite religii exista practica sacrificării copiilor pe altarele zeilor (înșiși evreii au fost atrași, uneori, în astfel de practici păgâne primitive). Cum ar fi fost posibil ca Moise și ceilalți prooroci ai Vechiului Testament să le fi vorbit unor astfel de persoane, în împrejurările de atunci, despre iertarea dușmanilor sau despre datoria de a-L iubi în mod necondiționat pe Dumnezeu? De aceea, în acea perioadă, pentru a-i determina pe fiii lui Israel să păstreze credința monoteistă și să evite obiceiurile păgâne ale vremii (precum sacrificarea propriilor copii pentru zei, condamnarea la moarte a celor nevinovați pentru păcatele înaintașilor lor etc. etc. etc), era absolut necesar ca persoanele însărcinate cu predicarea și consemnarea în scris a Legii divine să le insufle teama de pedeapsă, întărind astfel în sufletele lor sentimentul responsabilității și prețuirea ideii de dreptate. Principiul "ochi pentru ochi, dinte pentru dinte", anacronic și excesiv de dur pentru noi, creștinii, a constituit, în vremea respectivă, un progres moral deosebit de important. În cartea Facerii sunt consemnate cuvintele lui Lameh, rostite după comiterea unor acte de răzbunare: "Am ucis un om pentru rana mea și un tânăr pentru vânătaia mea". Din acest text, reiese faptul că, înainte de apariția Legii Talionului, spiritul de răzbunare era atât de adânc înrădăcinat în sufletele oamenilor, încât uciderea unui semen ca urmare a unui conflict neînsemnat era un fapt normal. Unor astfel de persoane Dumnezeu, desigur, nu le-ar fi putut revela legea iubirii și a iertării, înainte de a fi îndepărtat din inimile lor, treptat, setea de răzbunare și de violență. Înainte de a-i conduce către idealul desăvârșirii morale (Matei 5, 48), era necesar ca Divinitatea să le descopere credincioșilor (celor care, ca urmare a Proniei dumnezeiești, păstrau încă religia monoteistă) faptul că dreptatea este o virtute, o valoare ce se cuvine a fi prețuită și căutată de către toți cei care se tem de Creatorul lor. Înainte de a-i convinge să întoarcă și celălalt obraz pentru a fi loviți, acei răzvrătiți abia eliberați din robia egipteană aveau nevoie de o lege clară care să interzică uciderea celor nevinovați. "Ochi pentru ochi, dinte pentru dinte, rană pentru rană, arsură pentru arsură, vânătaie pentru vânătaie." Cu alte cuvinte: nu-i ucideți pe cei care doar v-au rănit, perpetuând astfel răul la nesfârșit, ci răspundeți-i adversarului cu măsura pe care o merită, nimic mai mult. După ce israeliții de atunci au înțeles (în câteva secole) că doar cei vinovați merită să fie pedepsiți, iar cei inocenți trebuie cruțați, Mântuitorul Hristos, în Predica de pe Munte, a desăvârșit Legea lui Moise, arătând că omenirea, ajunsă deja la un nivel superior de maturizare spirituală, poate face pasul hotărâtor de la dreptatea oarbă la iubire: "Ați auzit că s-a zis celor de demult: "ochi pentru ochi și dinte pentru dinte". Eu, însă, vă spun vouă: nu vă împotriviți celui rău... iubiți pe vrăjmașii voștri, faceți bine celor ce vă urăsc pe voi, binecuvântați pe cei ce vă blesteamă, rugați-vă pentru cei ce vă vatămă și vă prigonesc". Astfel, regulile aparent dure din Vechiul Testament au constituit o etapă necesară trecerii din starea de ființe primitive și dornice de răzbunare, la demnitatea de fii ai lui Dumnezeu și frați ai lui Hristos prin har, persoane capabile de a înțelege valoarea dragostei și a iertării - virtuți ce ne aseamănă cu Tatăl Cel ceresc, Care este, potrivit cuvintelor Mântuitorului, "milostiv cu cei nemulțumitori și răi". De ce toți cei care se opuneau voii divine erau condamnați la moarte? Pentru că evreii de acum câteva mii de ani, abia ieșiți din preistorie, ar fi fost incapabili să înțeleagă faptul că uciderea copilașilor nevinovați pentru zeii inexistenți este o crimă strigătoare la cer! Pentru că un discurs teologico-filosofic ar fi rămas fără efect pentru acei nefericiți, obișnuiți doar să tremure de frica pedepselor și să muncească doar pentru a fi lăsați în viață de către stăpânii lor. Pentru că, dacă ar fi fost lăsați în credințele politeiste de atunci, credința creștină - religia iubirii și a adevărului - n-ar mai fi putut aduce roade în sufletele oamenilor, nu ar mai fi putut exista. Dacă am încerca să comparăm moravurile romanilor cu cele ale poporului ales, am putea observa cu ușurință faptul că evreii erau, din punct de vedere moral, mult evoluați față de romanii atât de avansați pe plan material. Astfel, în timp ce existența sclavilor, torturile fizice, sau luptele de gladiatori erau fapte obișnuite în Imperiul roman, evreii cunoșteau valoarea credinței în Dumnezeu, a milosteniei, a cinstirii datorate părinților, a fidelității conjugale etc. Ei știau (chiar dacă, influențați de mediul în care trăiau, păcătuiau adesea), că mărturia falsă, uciderea, furtul, adulterul, idolatria și alte multe fapte practicate de către popoarele politeiste constituie încălcări ale poruncilor lui Iahve. Toate prescripțiile vetero-testamentare, pe care le-ați citat, au fost necesare într-o anumită etapă a dezvoltării spirituale a omenirii și, după ce stadiul copilăriei duhovnicești a fost depășit, Hristos Domnul ne-a putut revela, în sfârșit, porunca sfântă și supremă a iubirii, ce exclude orice formă de răzbunare față de semenii noștri. "Creștinismul reprezintă trecerea de la dreptate, la dragoste." (Nicolae Steinhardt, Dăruind vei dobândi) P. S. Citatele biblice ar putea fi inexacte, deoarece le-am scris din memorie, dar m-am străduit să redau corect ideile. Doamne ajută! Mesajul de mai sus a fost scris de mine pe 26 iulie, la topic-ul intitulat "Atentate în Oslo", de la rubrica "Generalități" .
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Valoarea pedagogica a VT nu este anulata odata cu implinirea profetiilor, ci ea se transforma in confirmare si marturie a operei mantuitoare dupa cum spune Sfantul Chiril: ,,Legea lui Moise nu-i întru totul inutilă și fără rost: cu toate că ea ne-a dus spre bine într-un mod imperfect, ea rămâne totuși un pedagog pentru noi spre a ne instrui în purtarea evanghelică; aducându-ne prin enigme și simboluri, imaginea adevăratei pietăți, ea imprimă în oarecare chip în mințile noastre umbra despre ceea ce am fost învățați, prin Hristos. Astfel suntem datori de a păstra stimă Legii Vechi, cu condiția în orice caz de a nu o separa de Hristos care-i conferă sensul ei adânc.” Last edited by ioanna; 31.08.2011 at 19:34:45. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Eu vin cu citate din Biblie, voi cu povesti. Eu vreau citate din Biblie. Ceva in genul
"Si Iisus a spus" Legea XXXX nu mai e valabila" " Pana una alta aduc eu un citat Ioan 10:35 , Iisus: "Scriptura nu poate fi desființată" |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Nu era nevoie sa-ti manifesti evidenta lipsa de educatie.
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Ce reprezinta pentru noi acest forum? | Annyta | Generalitati | 47 | 11.02.2014 12:40:53 |
| Deparazitare forum de atei nesimtiti si hulitori | flying | Generalitati | 487 | 27.05.2010 11:42:16 |
| Limpezirea apelor pe acest forum | krabu | Despre Biserica Ortodoxa in general | 232 | 13.04.2010 15:38:28 |
| De ce veniti voi pe acest forum? | sophia | Generalitati | 38 | 13.04.2010 00:05:22 |
|
|