Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.08.2011, 10:46:59
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Neaguu Vezi mesajul
Adriana citeaza o scrisoare din Nt scrisa de Pavel cum ca barbatul trebuie sa fie capul femeii. Apoi citeaza o alta scrisoare cum ca toti crestinii ar fi egali. Adriana vrea sa spuna prin asta ca Pavel s-a razgandit intre timp! Tipa asta nu stiu de ce e bagata in seama nu exista o astfel de confesiune cu ideile sale eretice si puerile! Din pacate i-am aratat ca acel scrisori au fost scrise in acelasi an deci teoria ei cade!! Apoi ea spune ca Dumnezeu este capul lui Iisus! De unde trage ea concluzia asta?
Dumneavoastra chiar ati citit ce am scris? Nu este vorba de nici o razgandire, este vorba de faptul ca Domnul l-a invatat in timp pe Ap. Pavel si nu peste noapte, sa renunte la datinile evreiesti si sa nu le ceara crestinilor. Pentru ca asa cum o spune si el, prescriptiile date de el initial femeii erau dupa Legea iudaica.
Cum adica au fost scrise in acelasi timp? Pavel a stat in Corint cam 18 luni, in anii 50-52. Epistola catre Galateni a fost scrisa mult mai tarziu, in iarna anilor 56-57. Si iata ca Dumnezeu l-a invatat intre timp ca daca Legea nu se mai aplica barbatilor crestini, pai nu se mai aplica nici femeii asa cum spusese in Corint, si nici nimanui, grec, evreu, sclav sau stapan. Este exact epistola catre Galateni care explica cel mai bine faptul ca nu ne mantuim prin Lege ci prin credinta.
Tot in anii 56-57 a scris si epistola catre romani, in timp ce cele catre Corinteni au fost scrise inainte de aceasta, prima prin 55 si a doua inainte de a scrie pe cea catre Romani, care a fost scrisa spre sfarsitul lui 56.

Si sa nu uit: faptul ca Dumnezeu este capul/seful lui Iisus o spune nici mai mult si nici mai putin decat Ap. Pavel exact acolo unde spune ca barbatul ar fi capul/seful femeii. Este foarte interesant cum sunt scrise exact una dupa dupa alta si nu numai, el motiveaza faptul ca barbatul ar fi capul/seful femeii EXACT prin aceea ca Dumnezeu este capul/ seful lui Iisus. Dar ca de obicei se simte indoctrinarea bisericii care face sa fie vazuta fraza doar pe jumatate. Va las pana diseara sa gasiti singur pasajul si va dau un singur indiciu unde sa cautati, poate asa o sa-l cititi cu adevarat pe Ap. Pavel: intr-una din cele doua epistole catre Corinteni. Spor la cautat!

Last edited by Adriana3; 20.08.2011 at 13:45:20.
  #2  
Vechi 20.08.2011, 14:09:01
Neaguu Neaguu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Mesaje: 215
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Si sa nu uit: faptul ca Dumnezeu este capul/seful lui Iisus o spune nici mai mult si nici mai putin decat Ap. Pavel exact acolo unde spune ca barbatul ar fi capul/seful femeii. Este foarte interesant cum sunt scrise exact una dupa dupa alta si nu numai, el motiveaza faptul ca barbatul ar fi capul/seful femeii EXACT prin aceea ca Dumnezeu este capul/ seful lui Iisus. Dar ca de obicei se simte indoctrinarea bisericii care face sa fie vazuta fraza doar pe jumatate. Va las pana diseara sa gasiti singur pasajul si va dau un singur indiciu unde sa cautati, poate asa o sa-l cititi cu adevarat pe Ap. Pavel: intr-una din cele doua epistole catre Corinteni. Spor la cautat!
Doamna chiar razi de noi? Vrei sa cautam ceva ce nu exista? Apoi prezinta cele doua scrisori! Sti ca ti-am mai demonstrat acum aproape jumatate de an ca greseai in privinta timpului in care au fost scrise!
Una am gasit-o :
caci barbatul este capul nevestei, dupa cum si Hristos este Capul Bisericii, El, Mantuitorul trupului(Efes 5:23). P.S Sa te vad ce mai scri ca mai apare o epistola in care femeia este supusa barbatului :
Barbatul nu este dator sa-si acopere capul, pentru ca el este chipul si slava lui Dumnezeu, pe cand femeia este slava barbatului.(1 corinteni 11:7)
Deci care e scrisoarea apostolului Pavel care contrazice aceste doua scrisori?

Last edited by Neaguu; 20.08.2011 at 14:14:17.
  #3  
Vechi 20.08.2011, 14:30:29
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Neaguu Vezi mesajul
Doamna chiar razi de noi? Vrei sa cautam ceva ce nu exista? Apoi prezinta cele doua scrisori! Sti ca ti-am mai demonstrat acum aproape jumatate de an ca greseai in privinta timpului in care au fost scrise!
Una am gasit-o :
caci barbatul este capul nevestei, dupa cum si Hristos este Capul Bisericii, El, Mantuitorul trupului(Efes 5:23). P.S Sa te vad ce mai scri ca mai apare o epistola in care femeia este supusa barbatului :
Barbatul nu este dator sa-si acopere capul, pentru ca el este chipul si slava lui Dumnezeu, pe cand femeia este slava barbatului.(1 corinteni 11:7)
Deci care e scrisoarea apostolului Pavel care contrazice aceste doua scrisori?
Acum jumate de an?? Sunteti sigur ca nu ma confundati? Va rog sa gasiti postarea sa vad si eu ce ati spus acum jumate de an, ca eu nu imi aduc aminte sa fi purtat aceasta discutie acum jumate de an.

Iar inainte de a va da si eu versete, astept sa puneti dvs. mai intai versetul in care Dumnezeu este seful/capul lui Iisus dupa spusele ap. Pavel. V-am spus ca tot in Corinteni se afla. Deci cautati va rog.

Dupa care sa puneti pasajul in care femeia trebuie sa taca in adunari dupa care sa il puneti pe cel in care poate profeti cu capul acoperit.

Si dupa ce ati pus toate aceste citate intr-o singura postare, va voi raspunde. Asa veti fi fortat sa rasfoiti putin epistolele.
Si astept sa imi aratati postarea de acum jumatate de an sa vad daca intr-adevar mie imi era adresata si ma lasa memoria, sau era pentru altcineva, si daca intr-adevar ma lasa memoria, sa vad exact ce ati scris. Pentru ca informatiile pe care le am eu in mod oficial din Biblia TOB editata in 2010 si scrisa de peste 60 specialisti in domeniu, atat ortodocsi, cat si catolici si protestanti indica cele ce vi le-am scris.
  #4  
Vechi 21.08.2011, 00:20:56
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Si sa nu uit: faptul ca Dumnezeu este capul/seful lui Iisus o spune nici mai mult si nici mai putin decat Ap. Pavel exact acolo unde spune ca barbatul ar fi capul/seful femeii. Este foarte interesant cum sunt scrise exact una dupa dupa alta si nu numai, el motiveaza faptul ca barbatul ar fi capul/seful femeii EXACT prin aceea ca Dumnezeu este capul/ seful lui Iisus. Dar ca de obicei se simte indoctrinarea bisericii care face sa fie vazuta fraza doar pe jumatate. Va las pana diseara sa gasiti singur pasajul si va dau un singur indiciu unde sa cautati, poate asa o sa-l cititi cu adevarat pe Ap. Pavel: intr-una din cele doua epistole catre Corinteni. Spor la cautat![/quote]

Draga mea, intradevar Pavel spune ca Dumnezeu (Tatal) este capul lui Hristos
"Dar voiesc ca voi să știți că Hristos este capul oricărui bărbat, iar capul femeii este bărbatul, iar capul lui Hristos: Dumnezeu". (1 Corinteni 11: 3)
Tu insa ai inteles gresit acest verset! Spune undeva Pavel ca Dumnezeu este SEFUL lui Iisus? Zice el (Pavel) ca barbatul este SEFUL femeii? NU! Talcuirea acestui verset este foarte simpla. Aici apostolul se refera la principiul autoritatii. În familie capul femeii este bărbatul. Înseamnă acest lucru că femeia este inferioară bărbatului? Sau că reprezintă o formă inferioară de viață? Nicidecum! Dumnezeu a vrut ca cineva să acționeze drept cap al femeii și a încredințat acest rol bărbatului. Tot așa, în Trinitate Tatăl este capul, fără ca aceasta să diminueze divinitatea Fiului. Doamne ajuta!


mesajul este pt Adriana3

Last edited by stefan florin; 21.08.2011 at 00:23:33.
  #5  
Vechi 21.08.2011, 00:48:37
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Si sa nu uit: faptul ca Dumnezeu este capul/seful lui Iisus o spune nici mai mult si nici mai putin decat Ap. Pavel exact acolo unde spune ca barbatul ar fi capul/seful femeii. Este foarte interesant cum sunt scrise exact una dupa dupa alta si nu numai, el motiveaza faptul ca barbatul ar fi capul/seful femeii EXACT prin aceea ca Dumnezeu este capul/ seful lui Iisus. Dar ca de obicei se simte indoctrinarea bisericii care face sa fie vazuta fraza doar pe jumatate. Va las pana diseara sa gasiti singur pasajul si va dau un singur indiciu unde sa cautati, poate asa o sa-l cititi cu adevarat pe Ap. Pavel: intr-una din cele doua epistole catre Corinteni. Spor la cautat!
Draga mea, intradevar Pavel spune ca Dumnezeu (Tatal) este capul lui Hristos
"Dar voiesc ca voi să știți că Hristos este capul oricărui bărbat, iar capul femeii este bărbatul, iar capul lui Hristos: Dumnezeu". (1 Corinteni 11: 3)
Tu insa ai inteles gresit acest verset! Spune undeva Pavel ca Dumnezeu este SEFUL lui Iisus? Zice el (Pavel) ca barbatul este SEFUL femeii? NU! Talcuirea acestui verset este foarte simpla. Aici apostolul se refera la principiul autoritatii. În familie capul femeii este bărbatul. Înseamnă acest lucru că femeia este inferioară bărbatului? Sau că reprezintă o formă inferioară de viață? Nicidecum! Dumnezeu a vrut ca cineva să acționeze drept cap al femeii și a încredințat acest rol bărbatului. Tot așa, în Trinitate Tatăl este capul, fără ca aceasta să diminueze divinitatea Fiului. Doamne ajuta!


mesajul este pt Adriana3[/quote]
  #6  
Vechi 21.08.2011, 00:54:53
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul

Draga mea, intradevar Pavel spune ca Dumnezeu (Tatal) este capul lui Hristos
"Dar voiesc ca voi să știți că Hristos este capul oricărui bărbat, iar capul femeii este bărbatul, iar capul lui Hristos: Dumnezeu". (1 Corinteni 11: 3)
Tu insa ai inteles gresit acest verset! Spune undeva Pavel ca Dumnezeu este SEFUL lui Iisus? Zice el (Pavel) ca barbatul este SEFUL femeii? NU! Talcuirea acestui verset este foarte simpla. Aici apostolul se refera la principiul autoritatii. În familie capul femeii este bărbatul. Înseamnă acest lucru că femeia este inferioară bărbatului? Sau că reprezintă o formă inferioară de viață? Nicidecum! Dumnezeu a vrut ca cineva să acționeze drept cap al femeii și a încredințat acest rol bărbatului. Tot așa, în Trinitate Tatăl este capul, fără ca aceasta să diminueze divinitatea Fiului. Doamne ajuta!
Tocmai de aceea am scris mereu capul/seful pentru ca in functie de traducatori si de limba, cuvantul este tradus cu "capul" sau cu "seful". In cele ortodoxe citate este folosit "capul".
In Trinitate Tatal este Capul? In primul rand ca apostolul nu zice nimic de Tatal ci spune simplu Dumnezeu, si in al doilea rand, unde anume spune dogma ortodoxa ceea ce ati afirmat dvs.? Dati-mi exact dogma va rog.

Si cum poate avea femeia doua capete din moment ce Iisus este cap al bisericii, deci si al femeii? Si dvs. credeti ca are dreptate apostolul cand zice ca Adam nu a gresit ci doar Eva? Pentru ca apoi tot el zice ca prin Adam a cazut intreaga omenire, nu zice ca prin Eva. Cum vedeti dvs. aceste afirmatii contradictorii?

Last edited by Adriana3; 21.08.2011 at 01:00:10.
  #7  
Vechi 21.08.2011, 01:21:58
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Tocmai de aceea am scris mereu capul/seful pentru ca in functie de traducatori si de limba, cuvantul este tradus cu "capul" sau cu "seful". In cele ortodoxe citate este folosit "capul".
In Trinitate Tatal este Capul? In primul rand ca apostolul nu zice nimic de Tatal ci spune simplu Dumnezeu, si in al doilea rand, unde anume spune dogma ortodoxa ceea ce ati afirmat dvs.? Dati-mi exact dogma va rog.

Si cum poate avea femeia doua capete din moment ce Iisus este cap al bisericii, deci si al femeii? Si dvs. credeti ca are dreptate apostolul cand zice ca Adam nu a gresit ci doar Eva? Pentru ca apoi tot el zice ca prin Adam a cazut intreaga omenire, nu zice ca prin Eva. Cum vedeti dvs. aceste afirmatii contradictorii?
Draga mea, cel care a gresit in gradina Edenului este OMUL (barbat si femeie).Pavel spune ca Adam a gresit, din acelasi principiu al autoritatii (barbatul este capul femeii). Trinitatea este ca o familie formata din 3 membrii.Este um membru superior celuilalt?Nicidecum.La fel este si in cazul oamenilor (barbati si femei). Daca ma intrebi de dogma, nu stiu sa-ti raspund.Nu stiu daca exista vreo dogma care sa sustina ca barbatul este superior femeii.Eu ceea ce am zis am citat din Biblie, iar Biblia este mai presus de orice dogma. Dogma care nu are suport biblic nu este dogma.
Dar ai afirmat ceva si nu am inteles: " In primul rand ca apostolul nu zice nimic de Tatal ci spune simplu Dumnezeu...". Tu cum il intelegi pe Dumnezeu? Crezi in Trinitate?
  #8  
Vechi 21.08.2011, 02:03:44
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Si cum poate avea femeia doua capete din moment ce Iisus este cap al bisericii, deci si al femeii? Si dvs. credeti ca are dreptate apostolul cand zice ca Adam nu a gresit ci doar Eva? Pentru ca apoi tot el zice ca prin Adam a cazut intreaga omenire, nu zice ca prin Eva. Cum vedeti dvs. aceste afirmatii contradictorii?
Sfintii Parinti spun ca unirea celor doi soti in Hristos este o mica biserica sau o parte a bisericii, caci si Biserica se constitue din astfel de unitati ale celor casatoriti prin Duhul Sfant care sufla in Biserica. Teofil din Antiohia zice:” a creat pe Adam și pe Eva, pentru cea mai mare iubire între ei, ca să reflecteze taina unității dumnezeiești.” , iar Sf. Ioan Gura de Aur : “Când bărbatul și femeia se unesc în căsătorie, ei nu mai sunt ceva pământesc, ci chipul lui Dumnezeu însuși”. Deci, femeia este egala barbatului, iar raporturile dintre soti sunt determinate de raporturile lor cu Hristos,ca „madulare ale trupului lui Hristos”, sunt datori ca amandoi sa se supuna Lui. Dar si supunerea reciproca, a fiecaruia fata de celalalt, constituie o virtute crestina fundamentala fiind punerea in practica a poruncii iubirii. Supunerea femeii fata de barbat este asezata in cadrul supunerii pe care ea este datoare sa o aiba fata de Domnul. De cealalta parte, dimpreuna cu ascultarea lui fata de Domnul, barbatul este chemat sa isi iubeasca femeia, precum Hristos Biserica.

Apostolul Pacel spune”Femeia sa-i fie supusa barbatului in Domnul”, deci supunerea nu este o stare de robie, insa nici de autoritate ce vrea sa iasa de sub conducerea sotului, ci una care se armonizeaza cu el prin supunere reciproca fata de Hristos care este capul Bisericii si in acelasi fel barbatul este capul femeii.

Citat:
Dupa cum spui tu ca ar fi diaconatul la ora actuala (casatorie, celibat sau calugarie) pai inseamna ca lumea este plina de diaconi. Chiar asa sa fie? Asa ceva nu am mai auzit si cica eu as fi cea eretica :))
Cu totii facem parte din preotia generala sau imparateasca, harul nu apartine doar preotiei slujitoare, el a fost daruit pentru toata lumea din marea iubire a Lui Dumnezeu, insa pentru fiecare om in parte el trebuie dobandit, deci nu toata lumea e diacon. Sfantul Apostol Petru a spus: "Iar voi sunteti semintie aleasa, preotie imparateasca, neam sfant, popor agonisit de Dumnezeu, ca sa vestiti in lume bunatatile Celui ce v-a chemat din intuneric, la lumina Sa cea minunata". Apostolul Pavel a subliniat si el importanta rolului laicilor si a vorbit despre harurile pe care ei le pot avea si despre felul in care ei trebuie sa le foloseasca spre binele Bisericii, deci in cadrul Bisericii atat preotii hirotonisiti cat si credinciosii sunt preoti, doar Sf. Duh nu s-a pogorat numai asupra apostolilor, ci si asupra credinciosilor adunati. Credinciosii sunt pastratorii credintei, insa pot fi si invatatori. Consider ca diaconatul femeii are forme multiple de manifestare, printre care si cele mentionate anterior, caci si in starea de casatorie sau de calugarie, femeia slujeste si invata pe altii. Totodata, ar fi bine sa se reinstaureze si Institutia diaconatului, pentru reinnoirea muncii de catehizare si misionare, acesta fiind un dar primit, insa modificari in treptele preotiei nu facem noi, din moment ce acestea au fost randuite de Apostoli, ci doar Dumnezeu o poate face. Cu cat conlucrarea dintre preotimea generala si cea slujitorare se intensifica, cu atat Biserica se intareste.

Citat:
Si inca nimeni nu mi-a aratat un text de la primii crestini in care sa arate ca doar batranii si diaconii barbati frangeau painea, sa imi arate ca ar fi slujit la Altar, ca de epicleza m-am lamurit ca nu exista din textul deja publicat, spovedania m-am lamurit ca nu se facea inainte de a lua Euharistia decat ca si un examen de constiinta.
Da-mi un nume de femeie-preot sau episcop, unul singur iti cer. Despre diaconite gasim informatii in documente istorice ,constitutiile apostolice, insa nu si de preot-femeie, daca ar fi existat cu siguranta ar fi fost mentionate, asa cum sunt mentionate nume de femei care au slujit Biserica, cum au fost si discipola lui Sf. Ioan Gura de Aur -Olimpiada , Macrina, Lampadia (Sf. Vasile) , Anastasia, Procula, Pentadia ( Sf.Sever de Antiohia) sau sotia Sf. Grigore de Nyssa- Teosofia si multe altele.

Last edited by ioanna; 21.08.2011 at 02:22:10.
  #9  
Vechi 21.08.2011, 02:29:57
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Sfintii Parinti spun ca unirea celor doi soti in Hristos este o mica biserica sau o parte a bisericii, caci si Biserica se constitue din astfel de unitati ale celor casatoriti prin Duhul Sfant care sufla in Biserica. Teofil din Antiohia zice:” a creat pe Adam și pe Eva, pentru cea mai mare iubire între ei, ca să reflecteze taina unității dumnezeiești.” , iar Sf. Ioan Gura de Aur : “Când bărbatul și femeia se unesc în căsătorie, ei nu mai sunt ceva pământesc, ci chipul lui Dumnezeu însuși”. Deci, femeia este egala barbatului, iar raporturile dintre soti sunt determinate de raporturile lor cu Hristos,ca „madulare ale trupului lui Hristos”, sunt datori ca amandoi sa se supuna Lui. Dar si supunerea reciproca, a fiecaruia fata de celalalt, constituie o virtute crestina fundamentala fiind punerea in practica a poruncii iubirii. Supunerea femeii fata de barbat este asezata in cadrul supunerii pe care ea este datoare sa o aiba fata de Domnul. De cealalta parte, dimpreuna cu ascultarea lui fata de Domnul, barbatul este chemat sa isi iubeasca femeia, precum Hristos Biserica.

Apostolul Pacel spune”Femeia sa-i fie supusa barbatului in Domnul”, deci supunerea nu este o stare de robie, insa nici de autoritate ce vrea sa iasa de sub conducerea sotului, ci una care se armonizeaza cu el prin supunere reciproca fata de Hristos care este capul Bisericii si in acelasi fel barbatul este capul femeii.


Cu totii facem parte din preotia generala sau imparateasca, harul nu apartine doar preotiei slujitoare, el a fost daruit pentru toata lumea din marea iubire a Lui Dumnezeu, insa pentru fiecare om in parte el trebuie dobandit, deci nu toata lumea e diacon. Sfantul Apostol Petru a spus: "Iar voi sunteti semintie aleasa, preotie imparateasca, neam sfant, popor agonisit de Dumnezeu, ca sa vestiti in lume bunatatile Celui ce v-a chemat din intuneric, la lumina Sa cea minunata". Apostolul Pavel a subliniat si el importanta rolului laicilor si a vorbit despre harurile pe care ei le pot avea si despre felul in care ei trebuie sa le foloseasca spre binele Bisericii, deci in cadrul Bisericii atat preotii hirotonisiti cat si credinciosii sunt preoti, doar Sf. Duh nu s-a pogorat numai asupra apostolilor, ci si asupra credinciosilor adunati. Credinciosii sunt pastratorii credintei, insa pot fi si invatatori. Consider ca diaconatul femeii are forme multiple de manifestare, printre care si cele mentionate anterior, caci si in starea de casatorie sau de calugarie, femeia slujeste si invata pe altii. Totodata, ar fi bine sa se reinstaureze si Institutia diaconatului, pentru reinnoirea muncii de catehizare si misionare, acesta fiind un dar primit, insa modificari in treptele preotiei nu facem noi, din moment ce acestea au fost randuite de Apostoli, ci doar Dumnezeu o poate face. Cu cat conlucrarea dintre preotimea generala si cea slujitorare se intensifica, cu atat Biserica se intareste.


Da-mi un nume de femeie-preot sau episcop, unul singur iti cer. Despre diaconite gasim informatii in documente istorice ,constitutiile apostolice, insa nu si de preot-femeie, daca ar fi existat cu siguranta ar fi fost mentionate, asa cum sunt mentionate nume de femei care au slujit Biserica, cum au fost si discipola lui Sf. Ioan Gura de Aur -Olimpiada , Macrina, Lampadia (Sf. Vasile) , Anastasia, Procula, Pentadia ( Sf.Sever de Antiohia) sau sotia Sf. Grigore de Nyssa- Teosofia si multe altele.
Domnul a invatat: "iubiti-va unii pe altii asa cum Eu v-am iubit pe voi. Ca din aceea voi cunoaste ca sunteti ucenicii mei daca aveti iubire unii pentru altii" - parafrazat din memorie. Deci iubirea este o datorie a tuturor, nu numai barbatul trebuie sa isi iubeasca femeia ci si vice-versa. Iar iubirea inseamna ceea ce a zis Domnul: "cine vrea sa fie mai mare decat ceilalti, sa se faca pe sine mic si sa slujeasca lor", deci iubirea este slujire, nu se pot disocia una de alta. Cine zice ca iubeste fara sa slujeasca minte. Ca atare, barbatul care isi iubeste femeia trebuie sa o slujeasca si vice-versa, de aceea nu mai exista femeie si barbat in Hristos.

Cat despre preotia imparateasca, normal ca Ap. Petru stia, nici nu existau altfel de preoti la crestini pe vremea lui. Iar diaconia sacramentala era si pentru femei, iar daca la barbati nu se desfiinteaza cea sacramentala pe motiv ca ar exista una universala, de ce sa se desfiinteze la femeie? Asta este discriminare!

Cat despre nume de femei preot la crestini sa stii ca sunt incapabila sa iti dau chiar si de barbat pentru ca pur si simplu nu existau preoti la primii crestini altii decat cei din preotia universala. Doar in Biblia ortodoxa romaneasca exista asa ceva. In toate celelalte existau doar episcopi, batrani si diaconi. Batranii nu erau preoti ci batranii la evrei erau oameni considerati intelepti si care vegheau la bunul mers al societatii. Iar episcopul a fost ales unul mai mare decat ei pentru a putea coordona totul. Cum ar fi parlamentul si seful de stat referitor la politica interna. Iar cum spatiul public era guvernat numai de barbati pana destul de curand, nu ma mira ca acesti administratori, cum sunt numiti batranii si episcopii, au fost doar barbati.

Tu stii ca Ap. Pavel a zis ca nu-i da voie femeii sa il invete pe barbat, ci sa invete in tacere si daca ceva nu intelege in adunari sa isi intrebe barbatul acasa? Si in acelasi timp ai dreptate ca femeile evanghelizau, si nu evanghelizau doar femei ci si barbati. Cum se impaca una cu alta? Exact asa se intampla azi la martorii lui Iehova, femeile au voie sa evanghelizeze inclusiv barbati dar doar pe cei din afara comunitatii. In comunitate insa doar barbatii au dreptul la aceasta functie. Exact asta a cerut Ap. Pavel. Tie ti se pare normal? Pai barbatul este barbat doar daca-i din comunitatea evanghelizata? Si apoi in mod paradoxal, exact in Hristos nu mai exista nici femeie si nici barbat!!

Si acum iti pun si eu intrebarea inversa: da-mi si tu nume de femei care sa mai aiba astazi functia de diaconite asa cum era la primii crestini. Dar daca vii sa imi zici ca azi ar fi diaconia universala pai sa stii ca nu o sa accept raspunsul pentru ca la barbati inca exista cea a primilor crestini care exista si la femei. Din acelea vreau ceva exemple de astazi.

Last edited by Adriana3; 21.08.2011 at 03:09:16.
  #10  
Vechi 21.08.2011, 03:01:12
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Cat despre preotia imparateasca, normal ca Ap. Petru stia, nici nu existau altfel de preoti la crestini pe vremea lui. Iar diaconia sacramentala era si pentru femei, iar daca la barbati nu se desfiinteaza cea sacramentala pe motiv ca ar exista una universala, de ce sa se desfiinteze la femeie? Asta este discriminare!
Eu astept sa-mi gasesti o dovada clara ca au existat femei episcopi , ca Apostolii au pus femei episcopi sau preoti in perioada apostolica. Repet,discriminare nu exista, preotia nu e un drept, deci nimeni nu e privat de acest drept, ca sa spui ca e discriminat, preotia (sub cele trei forme: diacon,preot,episcop) e un dar! Pentru mine forme ale vocatiei diaconatului femeii sunt si educatia religioasa din cadrul familie, la scoala, sau munca de catehizare depusa la parohie, deci nu s-a pierdut acest dar. Trebuie studiat care au fost formele de manifestare ale diaconatului femeii , insa modificari in treptele preotiei doar pe baza de fabulatii nu se pot face, din moment ce sunt o randuiala instituita de Apostoli,din indemnul Sf. Duh. Uite aici e un articol interesant despre Insitutia diaconitelor in NT, nu l-am citit pe tot ca mi se inchid ochii :)
http://www.nistea.com/eseuri/ionut_m...-testament.htm
Noapte buna!

Last edited by ioanna; 21.08.2011 at 03:17:46.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38