Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 05.08.2011, 02:03:41
Azzuurra Azzuurra is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.07.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 152
Smile

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Eu cred ca dimpotriva, erau persoane nebotezate, casatorite in legea lor pagana, iar in momentul aparitiei apostolilor unii credeau in Iisus si se botezau iar altii nu. Asa ca a aparut problema cuplurilor in care doar unul ajungea credincios si se boteza. Ori asta punea mari probleme in cadrul cuplului, ca atare crestinii au fost sfatuiti sa accepte despartirea daca asa dorea partenerul pagan sau dimpotriva, sa ramana cu el daca acela vroia sa-si pastreze sotul/sotia, zicand ca astfel necredinciosul se va sfinti prin cel credincios. Pe vremea apostolului nu existau anomaliile de astazi aparute in urma botezului pruncilor, nu existau persoane botezate dar necredincioase tocmai pentru ca se botezau doar cei ce credeau.

Stii de ce este Avortul un pacat atat de mare, pe langa crima? Pentru ca acesti copii nu ajung in Rai pentru ca n-au fost botezati. Si ei sunt puri, si n-au avut timp sa faca pacate.

"Apoi, sufletele copiilor avortati, nefiind botezate, nu pot intra in imparatia lui Dumnezeu, ci asteapta ziua cea infricosatoare a judecatii, cand singuri vor acuza pe parintii care i-au ucis in fata Dreptului Judecator Iisus Hristos."


Daca un copil pur, nu va intra in Rai pentru ca n-a fost botezat, crezi ca cineva se mantuieste daca nu este botezat si "reuseste aparent sa se cunune"? Aparent, pentru ca nu stim daca acea Cununie e valabila.

"12. Celorlalți le grăiesc eu, nu Domnul: Dacă un frate are o femeie necredincioasă, și ea voiește să viețuiască cu el, să nu o lase.
13. Și o femeie, dacă are bărbat necredincios, și el binevoiește să locuiască cu ea, să nu-și lase bărbatul.
14. Căci bărbatul necredincios se sfințește prin femeia credincioasă și femeia necredincioasă se sfințește prin bărbatul credincios. Altminterea, copiii voștri ar fi necurați, dar acum ei sunt sfinți.
15. Dacă însă cel necredincios se desparte, să se despartă. În astfel de împrejurare, fratele sau sora nu sunt legați; căci Dumnezeu ne-a chemat spre pace.
16. Căci, ce știi tu, femeie, dacă îți vei mântui bărbatul? Sau ce știi tu, bărbate, dacă îți vei mântui femeia? "

Eu stiu ca se refera la altceva. dar nu prea stiu cum sa-ti arat tie. In primul verset de sus spune:"daca cineva are o femeie necredincioasa": pentru asta ei trebuie sa fie impreuna, sa fie casatoriti, si daca isi daa sema ca femeia e necredincioasa, sa n-o lase.

"INVATACELUL: Pot oare copiii sa se mantuiasca numai cu botezul fara credinta? Scriptura spune nu numai despre botez, ci si despre credinta ca este trebuitoare spre mantuirea cuiva: “Cel ce va crede si se va boteza se va mantui. Iar cel ce nu va crede se va osandi” (Marcu, 16, 15-16).

PREOTUL: Intr-adevar, copiii nu pot crede la varsta cand sunt botezati, dar nici nu-L pot tagadui si nici nu-L pot refuza pe Hristos."

"El insa, cand a vorbit despre botezul pe care il va aseza, a aratat marea importanta pe care o avea lucrarea acelui botez si de aceea n-a mai fost nevoie sa spuna ca va trebui aplicat tuturor, deci si copiilor. "

"INVATACELUL: Nu cumva copiii se pot mantui si fara botez? Despre ei se spune ca sunt sfinti si, ca atare, n-ar avea trebuinta sa-si curete pacatele - pe care nu le au. Asa gasim in Sfanta Scriptura, prin cuvintele Mantuitorului: “Lasati copiii si nu-i opriti sa vina la Mine, ca a unora ca acestia este imparatia cerurilor” (Matei, 19, 14). Deci, copiii pot intra si fara botez intru imparatia cerurilor, in acelasi inteles pare a fi grait Mantuitorul isi alta data: “De nu va veti intoarce si nu veti fi ca pruncii, nu veti intra intru imparatia cerurilor” (Matei, 18, 3; Marcu, 10, 15; Luca, 18, 15-17). Apostolul Pavel spune chiar direct ca copiii sunt sfinti: “Barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si femeia necredincioasa prin barbatul credincios. Altminterea, copiii vostri ar fi necurati, dar acum ei sunt sfinti” (I Cor., 7, 14). Deci, daca parintii sunt sfinti (crestini botezati), atunci si copiii lor sunt sfinti.

PREOTUL: Mai intai de toate, trebuie stiut ca copiii nu sunt sfinti, pentru ca “ce este nascut din trup, trup este” (Ioan, 3, 6) ,- deci, copiii nascuti numai din trup, nu si din “apa si Duh”, sunt numai trup, cu pacatul lui Adam in ei. Botezul la copii aduce spalarea pacatului stramosesc intrat in lume prin calcarea poruncii de catre Adam si Eva in rai (Fac., cap. 3). “Printr-un singur om (Adam) a intrat pacatul in lume si prin pacat, moartea - si astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor prin acela in care toti au pacatuit” (Rom., 5, 12). Iar acum : “Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si imbracat” (Gal., 3, 27) si iarasi: “Au nu stiti ca toti cati in Iisus Hristos ne-am botezat, intru moartea Lui ne-am botezat?” {Rom., 6, 3). Asadar, afundarea de trei ori in apa, in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh (Matei, 28, 19) inseamna botezul in moartea lui Hristos, adica cel nou botezat a murit fata de pacatul stramosesc si fata de Legea lui Moise (Rom., 6, 4-25; 7, 1-6). Si prin Cruce, noul botezat este rastignit fata de lume si lumea fata de el.

Inca sa stii si aceasta, ca nimeni sau are voie sa boteze a doua oara pe cei botezati in numele Sfintei Treimi - dupa randuiala Bisericii dreptmaritoare a lui Hristos, caci zice marele apostol Pavel: “Un Domn, o credinta, un botez” (Efes., 4, 5). Numai daca au fost botezati de eretici (sectanti), ii botezam din nou."
Reply With Quote
  #2  
Vechi 05.08.2011, 02:26:12
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Azzuurra Vezi mesajul
Stii de ce este Avortul un pacat atat de mare, pe langa crima? Pentru ca acesti copii nu ajung in Rai pentru ca n-au fost botezati. Si ei sunt puri, si n-au avut timp sa faca pacate.

"Apoi, sufletele copiilor avortati, nefiind botezate, nu pot intra in imparatia lui Dumnezeu, ci asteapta ziua cea infricosatoare a judecatii, cand singuri vor acuza pe parintii care i-au ucis in fata Dreptului Judecator Iisus Hristos."


Daca un copil pur, nu va intra in Rai pentru ca n-a fost botezat, crezi ca cineva se mantuieste daca nu este botezat si "reuseste aparent sa se cunune"? Aparent, pentru ca nu stim daca acea Cununie e valabila.

"12. Celorlalți le grăiesc eu, nu Domnul: Dacă un frate are o femeie necredincioasă, și ea voiește să viețuiască cu el, să nu o lase.
13. Și o femeie, dacă are bărbat necredincios, și el binevoiește să locuiască cu ea, să nu-și lase bărbatul.
14. Căci bărbatul necredincios se sfințește prin femeia credincioasă și femeia necredincioasă se sfințește prin bărbatul credincios. Altminterea, copiii voștri ar fi necurați, dar acum ei sunt sfinți.
15. Dacă însă cel necredincios se desparte, să se despartă. În astfel de împrejurare, fratele sau sora nu sunt legați; căci Dumnezeu ne-a chemat spre pace.
16. Căci, ce știi tu, femeie, dacă îți vei mântui bărbatul? Sau ce știi tu, bărbate, dacă îți vei mântui femeia? "

Eu stiu ca se refera la altceva. dar nu prea stiu cum sa-ti arat tie. In primul verset de sus spune:"daca cineva are o femeie necredincioasa": pentru asta ei trebuie sa fie impreuna, sa fie casatoriti, si daca isi daa sema ca femeia e necredincioasa, sa n-o lase.

"INVATACELUL: Pot oare copiii sa se mantuiasca numai cu botezul fara credinta? Scriptura spune nu numai despre botez, ci si despre credinta ca este trebuitoare spre mantuirea cuiva: “Cel ce va crede si se va boteza se va mantui. Iar cel ce nu va crede se va osandi” (Marcu, 16, 15-16).

PREOTUL: Intr-adevar, copiii nu pot crede la varsta cand sunt botezati, dar nici nu-L pot tagadui si nici nu-L pot refuza pe Hristos."

"El insa, cand a vorbit despre botezul pe care il va aseza, a aratat marea importanta pe care o avea lucrarea acelui botez si de aceea n-a mai fost nevoie sa spuna ca va trebui aplicat tuturor, deci si copiilor. "

"INVATACELUL: Nu cumva copiii se pot mantui si fara botez? Despre ei se spune ca sunt sfinti si, ca atare, n-ar avea trebuinta sa-si curete pacatele - pe care nu le au. Asa gasim in Sfanta Scriptura, prin cuvintele Mantuitorului: “Lasati copiii si nu-i opriti sa vina la Mine, ca a unora ca acestia este imparatia cerurilor” (Matei, 19, 14). Deci, copiii pot intra si fara botez intru imparatia cerurilor, in acelasi inteles pare a fi grait Mantuitorul isi alta data: “De nu va veti intoarce si nu veti fi ca pruncii, nu veti intra intru imparatia cerurilor” (Matei, 18, 3; Marcu, 10, 15; Luca, 18, 15-17). Apostolul Pavel spune chiar direct ca copiii sunt sfinti: “Barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si femeia necredincioasa prin barbatul credincios. Altminterea, copiii vostri ar fi necurati, dar acum ei sunt sfinti” (I Cor., 7, 14). Deci, daca parintii sunt sfinti (crestini botezati), atunci si copiii lor sunt sfinti.

PREOTUL: Mai intai de toate, trebuie stiut ca copiii nu sunt sfinti, pentru ca “ce este nascut din trup, trup este” (Ioan, 3, 6) ,- deci, copiii nascuti numai din trup, nu si din “apa si Duh”, sunt numai trup, cu pacatul lui Adam in ei. Botezul la copii aduce spalarea pacatului stramosesc intrat in lume prin calcarea poruncii de catre Adam si Eva in rai (Fac., cap. 3). “Printr-un singur om (Adam) a intrat pacatul in lume si prin pacat, moartea - si astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor prin acela in care toti au pacatuit” (Rom., 5, 12). Iar acum : “Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si imbracat” (Gal., 3, 27) si iarasi: “Au nu stiti ca toti cati in Iisus Hristos ne-am botezat, intru moartea Lui ne-am botezat?” {Rom., 6, 3). Asadar, afundarea de trei ori in apa, in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh (Matei, 28, 19) inseamna botezul in moartea lui Hristos, adica cel nou botezat a murit fata de pacatul stramosesc si fata de Legea lui Moise (Rom., 6, 4-25; 7, 1-6). Si prin Cruce, noul botezat este rastignit fata de lume si lumea fata de el.

Inca sa stii si aceasta, ca nimeni sau are voie sa boteze a doua oara pe cei botezati in numele Sfintei Treimi - dupa randuiala Bisericii dreptmaritoare a lui Hristos, caci zice marele apostol Pavel: “Un Domn, o credinta, un botez” (Efes., 4, 5). Numai daca au fost botezati de eretici (sectanti), ii botezam din nou."
Ce persoana isi da seama abia dupa casatorie ca si-a luat un necredincios? Si unde a zis Iisus ca exista alt motiv de despartire in afara adulterului? Tocmai ca persoana necredincioasa era cea care accepta sau refuza sa mai stea cu cineva devenit credincios dupa casatorie. Si asa se intampla pana astazi. Se fac si filme pe tema asta, cupluri casatorite atee si in care unul dintre soti ajunge apoi credincios, cu toata drama traita apoi mai ales de cel care ramane in continuare necredincios. Ma tot minunez pana unde poate duce patima unei idei.

Last edited by Adriana3; 05.08.2011 at 02:28:52.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 05.08.2011, 04:58:34
Azzuurra Azzuurra is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.07.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 152
Smile

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Ce persoana isi da seama abia dupa casatorie ca si-a luat un necredincios? Si unde a zis Iisus ca exista alt motiv de despartire in afara adulterului? Tocmai ca persoana necredincioasa era cea care accepta sau refuza sa mai stea cu cineva devenit credincios dupa casatorie. Si asa se intampla pana astazi. Se fac si filme pe tema asta, cupluri casatorite atee si in care unul dintre soti ajunge apoi credincios, cu toata drama traita apoi mai ales de cel care ramane in continuare necredincios. Ma tot minunez pana unde poate duce patima unei idei.
Imi cer scuze. Ai dreptate. Din tot ce-am citit versetele erau aduse in scopul in a nu-ti parasi barbatul daca greseste si nu ca nu ar fi boteazat.

Am citit in alte parti si am vazut ca era vorba despre casatoriile mixte in trecut.

Dar imi asum si sustin tot ce-am scris mai sus, cu diferenta ca in trecut, se facea referire la faptul ca daca cineva era deja casatorit si unul a trecut la credinta sa nu-l paraseasca pe celalat.

Oricum, ei acum nu sunt casatoriti si vor sa-si inceapa casatoria printr-o minciuna, destul de grava. Adica mai bine si-ar asuma-o. Si nu inteleg de ce cineva care vrea sa se casatoreasca religios, din considerente pe care nu le cunosc avand in vedere ca nu crede, poate o face pentru sotul, de ce nu s-ar si boteza daca tot se cununa? Ce o impiedica? As ar fi cununia valabila, sotul fericit, preotul fericit si nu vad ce-ar pierde. Si daca ar lua in considerare ca poate exista, sau chiar daca va crede in continuare ca nu, cu ce ar fi afectata de Botez?

"Canonul 72 al Sinodului Trulan sau V-VI Ecumenic: CRESTINII SA NU SE CASATOREASCA CU ERETICI SI CU NECRESTINI

Sa nu se ingaduie ca barbatul ortodox sa se lege (prin casatorie) cu femeia eretica, nici ca femeia ortodoxa sa se uneasca (prin casatorie) cu un barbat eretic, ci de s-ar si vadi ca s-a facut un lucru ca acesta de catre vreunul dintre toti, casatoria (nunta) sa se socoteasca fara de tarie, si casatoria (insotirea nelegiuita) sa se desfaca – caci nu se cade a amesteca cele ce n-au amestecare, nici oii sa se imperecheze cu lupul, si nici partii lui Hristos cu soarta (ceata) pacatosilor; iar daca cineva ar calca cele oranduite de noi, sa se afuriseasca. Iar daca unii, gasindu-se inca in necredinta si nefiind inca numarati in turma ortodocsilor, s-au legat (potrivit) intreolalta, prin casatoria legiuita, si apoi unul dintre ei alegand binele a alergat la lumina adevarului, iar celalalt a fost tinut (stapanit) de legatura saracirii, nealegand (nedorind) sa vada (sa ia in seama) razele dumnezeiesti; daca sotia cea necredincioasa socoteste ca este bine (consimte) sa vietuiasca cu sotul cel credincios, sau, dimpotriva, cel necredincios cu sotia cea credincioasa, sa nu fie despartiti, dupa dumnezeiescul apostol: „Caci barbatul necredincios se sfinteste prin femeie, si femeia necredincioasa se sfinteste prin barbat” (I Cor. 7,14)."

Aici spune ca daca unul e credincios si celalat nu, sa nu se casatoreasca. Dar daca s-au casatorit doi ateei si unul a hotarat sa fie crestin, celalat sa nu-l lase.



"14. Nu vă înjugați la jug străin cu cei necredincioși, căci ce însoțire are dreptatea cu fărădelegea? Sau ce împărtășire are lumina cu întunericul?
15. Și ce învoire este între Hristos și Veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios?
16. Sau ce înțelegere este între templul lui Dumnezeu și idoli? Căci noi suntem templu al Dumnezeului celui viu, precum Dumnezeu a zis că: "Voi locui în ei și voi umbla și voi fi Dumnezeul lor și ei vor fi poporul Meu".
17. De aceea: "Ieșiți din mijlocul lor și vă osebiți, zice Domnul, și de ce este necurat să nu vă atingeți și Eu vă voi primi pe voi.
18. Și voi fi vouă tată, și veți fi Mie fii și fiice", zice Domnul Atotțiitorul. "

Nici copilul la Botez nu stie ce "primeste", dar primeste si contientizeaza dupa ce-a primit( din punct de vedere al cunosterii credintei) si oricum e spre binele lui. Din punct de vedere al simtirii, poate sunt mai aproape de Dumnezeu, n-am de unde sa stiu.

Nu cred ca unui Ateeu i-ar fi frica de Botez, ci doar cuiva care simte si stie, i-ar fi frica. :)

http://apologeticum.wordpress.com/20...esc-astfel-de/

P.S. N-am nimic cu ei, sper sa se casatoreasca, crestini.

Last edited by Azzuurra; 05.08.2011 at 05:17:45.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 05.08.2011, 10:50:14
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Azzuurra Vezi mesajul
Imi cer scuze. Ai dreptate. Din tot ce-am citit versetele erau aduse in scopul in a nu-ti parasi barbatul daca greseste si nu ca nu ar fi boteazat.

Am citit in alte parti si am vazut ca era vorba despre casatoriile mixte in trecut.

Dar imi asum si sustin tot ce-am scris mai sus, cu diferenta ca in trecut, se facea referire la faptul ca daca cineva era deja casatorit si unul a trecut la credinta sa nu-l paraseasca pe celalat.

Oricum, ei acum nu sunt casatoriti si vor sa-si inceapa casatoria printr-o minciuna, destul de grava. Adica mai bine si-ar asuma-o. Si nu inteleg de ce cineva care vrea sa se casatoreasca religios, din considerente pe care nu le cunosc avand in vedere ca nu crede, poate o face pentru sotul, de ce nu s-ar si boteza daca tot se cununa? Ce o impiedica? As ar fi cununia valabila, sotul fericit, preotul fericit si nu vad ce-ar pierde. Si daca ar lua in considerare ca poate exista, sau chiar daca va crede in continuare ca nu, cu ce ar fi afectata de Botez?

"Canonul 72 al Sinodului Trulan sau V-VI Ecumenic: CRESTINII SA NU SE CASATOREASCA CU ERETICI SI CU NECRESTINI

Sa nu se ingaduie ca barbatul ortodox sa se lege (prin casatorie) cu femeia eretica, nici ca femeia ortodoxa sa se uneasca (prin casatorie) cu un barbat eretic, ci de s-ar si vadi ca s-a facut un lucru ca acesta de catre vreunul dintre toti, casatoria (nunta) sa se socoteasca fara de tarie, si casatoria (insotirea nelegiuita) sa se desfaca – caci nu se cade a amesteca cele ce n-au amestecare, nici oii sa se imperecheze cu lupul, si nici partii lui Hristos cu soarta (ceata) pacatosilor; iar daca cineva ar calca cele oranduite de noi, sa se afuriseasca. Iar daca unii, gasindu-se inca in necredinta si nefiind inca numarati in turma ortodocsilor, s-au legat (potrivit) intreolalta, prin casatoria legiuita, si apoi unul dintre ei alegand binele a alergat la lumina adevarului, iar celalalt a fost tinut (stapanit) de legatura saracirii, nealegand (nedorind) sa vada (sa ia in seama) razele dumnezeiesti; daca sotia cea necredincioasa socoteste ca este bine (consimte) sa vietuiasca cu sotul cel credincios, sau, dimpotriva, cel necredincios cu sotia cea credincioasa, sa nu fie despartiti, dupa dumnezeiescul apostol: „Caci barbatul necredincios se sfinteste prin femeie, si femeia necredincioasa se sfinteste prin barbat” (I Cor. 7,14)."

Aici spune ca daca unul e credincios si celalat nu, sa nu se casatoreasca. Dar daca s-au casatorit doi ateei si unul a hotarat sa fie crestin, celalat sa nu-l lase.



"14. Nu vă înjugați la jug străin cu cei necredincioși, căci ce însoțire are dreptatea cu fărădelegea? Sau ce împărtășire are lumina cu întunericul?
15. Și ce învoire este între Hristos și Veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios?
16. Sau ce înțelegere este între templul lui Dumnezeu și idoli? Căci noi suntem templu al Dumnezeului celui viu, precum Dumnezeu a zis că: "Voi locui în ei și voi umbla și voi fi Dumnezeul lor și ei vor fi poporul Meu".
17. De aceea: "Ieșiți din mijlocul lor și vă osebiți, zice Domnul, și de ce este necurat să nu vă atingeți și Eu vă voi primi pe voi.
18. Și voi fi vouă tată, și veți fi Mie fii și fiice", zice Domnul Atotțiitorul. "

Nici copilul la Botez nu stie ce "primeste", dar primeste si contientizeaza dupa ce-a primit( din punct de vedere al cunosterii credintei) si oricum e spre binele lui. Din punct de vedere al simtirii, poate sunt mai aproape de Dumnezeu, n-am de unde sa stiu.

Nu cred ca unui Ateeu i-ar fi frica de Botez, ci doar cuiva care simte si stie, i-ar fi frica. :)

http://apologeticum.wordpress.com/20...esc-astfel-de/

P.S. N-am nimic cu ei, sper sa se casatoreasca, crestini.
Botezul trebuie dat celui ce crede in Iisus Hristos, nu este ca o bomboana care se ia si ce poate face rau ca doar e dulce. Iar a impiedica doi oameni care se iubesc sa se casatoreasca doar pentru ca unul este necredincios, sau este credincios dar in alta religie, este lipsa de iubire si de respect pentru ambele persoane. Daca oamenii ar avea iubire in inima, nu s-ar mai pune astfel de intrebari si nici nu ar mai exista nici un canon.
Si apropos de oamenii necurati: asa era porunca Vechiului Testament iar apostolii nu au inteles imediat ca prin venirea lui Iisus nu mai era nimeni necurat. A fost sf. Petru cel care a primit, prin vedenie, porunca sa nu mai numeasca pe nimeni necurat tocmai pentru ca El curatise toti oamenii. Si i-a curatit tocmai prin faptul ca Legea Sa a fost pusa in inimile tuturor oamenilor prin Noul sau Legamant. Acum nu mai este nimeni necurat si fara de lege ca in Vechiul Testament, poporul ales nu mai sunt evreii ci toti cei care se hotarasc da asculte Legea iubirii sadita in inimile lor. Ori la asta suntem chemati toti acum, nu numai evreii.

Last edited by Adriana3; 05.08.2011 at 10:56:56.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 05.08.2011, 12:45:56
Azzuurra Azzuurra is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.07.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 152
Smile

Versetul de mai sus face parte din Noul Testament, Epistola a doua către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel, Capitolul 6, !4.

Asa cum Santul Apostol Pavel a zis ca daca 2 ateei sunt deja casatoriti(Cor. I, Cap. 7, 12) si unul devine credincios, sa nu se desparta daca nu vor; asa a zis ca un ateu si un credincios "sa nu se inhame la un jug impreuna"(Cor. II, Cap. 6, 14).

Nu cred ca este "o bomboana" Botezul, dar cred ca o persoana care a facut fapte bune si s-a botezat, in ciuda "necredintei" sale, daca moare, poate are sanse sa ajunga in Rai.

Chiar cred ca unui ateu ii va fi bine daca se boteaza.

Acum, nu inteleg de ce o persoana care vrea sa se cunune religios in Religia Ortodoxa nu vrea sa si boteze? Adica ce frica tie de Botez, daca nu crezi? Cu ce te poate afecta? Si pui problema ca cine stie, daca exista e bine pentru mine. Si nici copiii nu stiu ce inseamna Botezul, dar se boteaza. Ca este spre binele lor.

Daca eu nu cred in blesteme si ma blesteama cineva pe strada, nu mi-e frica de blestemul acelei persoane pentru ca nu cred. Poate doar imi pare rau ca cineva gandeste asa sau "mi-a pus gand rau". Dar nu cred, nu ma afecteaza.

Dar cred ca problema ateismului e alta. Sper sa nu se supere nimeni.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
"cu mari daruri vin si mari responsabilitati"
Dupa cum este mentionat mai sus, sa fii credincios e greu, sa fii ateu e usor. Ce convenabil sa crezi ca nu exista o alta viata.

Si revin la intrebare: de ce unui Ateu ii este frica de Botez?

Sau se gandeste: daca ma duc la Dumnezeu nebotezat, ma scuz ca n-am stiut, daca ma duc botezat, nu mai am scuza .

Oricum, si Taina Cununiei implica anumite responsabilitati, luare de cunostinta si juraminte. Si odata ce-ai intrat in Biserica si te-ai cununat, inseamna ca recunosti credinta ortodoxa.

Cred ca
Reply With Quote
  #6  
Vechi 06.08.2011, 02:30:20
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Eu am fost atee 17 ani de zile si sunt convinsa ca Botezul primit de bebelus a fost doar cu apa pentru ca, daca ar fi fost si cu Duh Sfant, n-as mai fi fost atee. Prin Duhul Sfant se cunoaste Dumnezeu. Ca atare, abia la 17 ani am primit si Botezul cu Duh Sfant fara nici o interventie umana.

Ca atare, unei persoane care nu crede, nu poate sa ii faca rau Botezul, ce rau sa ii faca un pic de apa? Daca ar fi si cu Duh Sfant intr-adevar, ar insemna ca persoana sa creada brusc in Dumnezeu dupa Botez ceea ce nu se intampla. De aceea Botezul se facea invers: intai era aleasa persoana de catre Dumnezeu ajungand sa creada, prin Duhul Sfsnt in Domnul Iisus, dupa care primea si Botezul cu apa in numele sfintei Treimi.
Ca atare, daca persoana nu devine credincioasa prin Botez, tot un ateu se va casatori cu cel crestin. Asa cum eram si eu atee. Botezul nu ma facea crestina. Daca nu aveam credinta, inseamna ca nu aveam Duh Sfant. Ca atare este doar ipocrizie din partea bisericii sa ceara unui necredincios sa se Boteze pentru a-l casatori pentru ca tot casatorie mixta credincios-necredincios este. Daca mai tarziu primeste Duhul Sfant, s-ar putea sa regrete faptul de a fi deja botezata cum este si in cazul meu.

Casatoria insa este altceva pentru simplul fapt ca se face in doi iar partenerul credincios are tot dreptul la o casatorie religioasa atata timp cat partenerul nu are nimic impotriva.
Cat despre pasajul din Sf. Ap. Pavel, ceea ce am vrut sa spun este ca, fiind evreu, avea obiceiul sa ii numeasca pe "necredinciosi" impuri. Domnul insa a curatit creatia Sa, insa oamenii nu au inteles imediat. Nu este ca la evrei unde ori esti evreu din nastere si ca atare pe viata ori nu esti. Cu rare exeptii de convertiri destul de greu digerate. La crestini insa, ne putem casatori azi cu un ateu si maine sa devina crestin, nu mai este atat de batut in cuie ca la evrei.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.08.2011, 02:41:16
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Eu am fost atee 17 ani de zile si sunt convinsa ca Botezul primit de bebelus a fost doar cu apa pentru ca, daca ar fi fost si cu Duh Sfant, n-as mai fi fost atee. Prin Duhul Sfant se cunoaste Dumnezeu. Ca atare, abia la 17 ani am primit si Botezul cu Duh Sfant fara nici o interventie umana.
Bun, induiosatoare poveste dar mai bine sa revenim la obiectii, afirmati ca oricine nu este ateu are Duhul Sfant sau este botezat cu Duhul Sfant?

Citat:
Ca atare, unei persoane care nu crede, nu poate sa ii faca rau Botezul, ce rau sa ii faca un pic de apa? Daca ar fi si cu Duh Sfant intr-adevar, ar insemna ca persoana sa creada brusc in Dumnezeu dupa Botez ceea ce nu se intampla.
Serios? De unde ati ajuns la axioma asta?
Nu ca ar fi imposibil, Sfanta Traditie mentioneaza cel putin un astfel de caz, dar mai bine trecem peste ca oricum nu aveti tangeta cu asa ceva :)

Dar ca sa revenim, afirmati asta si vreo logica, o demonstratie ceva?
Mai ales ca botezul pe care il predicati este cel facut la maturitate cand omul crede deja si decide sa se boteze..deci pana la urma primeste Duhul Sfant inainte de botez si dupa?

Citat:
De aceea Botezul se facea invers: intai era aleasa persoana de catre Dumnezeu ajungand sa creada, prin Duhul Sfsnt in Domnul Iisus, dupa care primea si Botezul cu apa in numele sfintei Treimi.
Deci afirmati cu tarie ca Sfantul Duh se primeste inainte e botez, si in nici un caz dupa.

Deci rostul botezului care este dupa dumneata?

Citat:
Ca atare, daca persoana nu devine credincioasa prin Botez, tot un ateu se va casatori cu cel crestin.
Pai va contraziceti, ati afirmat ca (virgula) credinta precede botezul.
Acum spuneti ca este o consecinta a Botezului?

Si inca o data, dupa Botez o persoana poate deveni atee sau nu?

Si daca nu e atee dar nici nu vrea sa se boteze, care este problema?
Are deja Duhul Sfant sau nu?

Citat:
Asa cum eram si eu atee. Botezul nu ma facea crestina. Daca nu aveam credinta, inseamna ca nu aveam Duh Sfant.
Si daca ai credinta dar nu ai fapte, ai Duh Sfant?

Citat:
Daca mai tarziu primeste Duhul Sfant, s-ar putea sa regrete faptul de a fi deja botezata cum este si in cazul meu.
Regretul datorandu-se practic carui fapt, concret?
Ca nu va puteti boteza a doua oara?
Nu vad vreun impediment spiritual in primul botez.
Care e motivul?

Citat:
La crestini insa, ne putem casatori azi cu un ateu si maine sa devina crestin, nu mai este atat de batut in cuie ca la evrei.
Dar procesul invers, sa te casatoresti azi cu un crestin si maine sa devina ateu cum il explicati?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Recunoasteti persoana VladCat Generalitati 745 20.10.2016 18:32:52
Caut o persoana... Sanduu Generalitati 22 22.12.2011 16:16:28
Ce este o persoana? florin.oltean75 Generalitati 4 19.12.2011 14:07:31
casatoria cu o persoana de o alta religie naomy Nunta 53 21.08.2011 01:45:21
Nebotezata annika Botezul 11 06.11.2010 00:18:18