![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"...Sâmbăta a fost făcut pentru om..." (Marcu 2,27)
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
prietene, ti-am mai arata odata si tot nu intelegi! Hristos a desfiintat sambata ca zi de odihna.Citeste inca o data Ioan 5:1-19 si acolo ai sa vezi ca Hristos dezlega sambata.Doamne ajuta
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Prietene, dacă eu vin și te dezleg (la mâini sau la picioare) e totuna cu "te desființez"? Hai să fim serioși!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Prietene din nou gresesti!In decalog este trecuta ziuaa 7-a ca zi de odihna , dar fara sa fie specificata care anume. Voi adventistii bateti moneda pe ziua sambetei dar fara sa aduceti argumente biblice.A zis undeva Hristos ca trebuie sa cinstim ziua sambetei?Zic si eu ca prietenul the_Listener ADUCETI DOVEZI BIBLICE CARE SA VA SPRIJINE AFIRMATIILE VOASTRE! Doamne ajuta!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu trebuie sa o faci, insa nu incerca sa contesti pe altii care incearca sa traiasca intru Hristos, iar prin acele ritualuri, pe care tu nu le aprobi, prin Liturghia ortodoxa pe care tu o contesti ca e invechita, unii oameni se apropie de Hristos, ii ajuta sa se apropie de esenta vietii in Iisus, adica transformarea sufletului si a trupului, introducerea lor in sfera Duhului, pentru nimic nu se compara cu inima care simte dragostea lui Hristos si pe Duhul Sfant mangaiindu-ti adanc sufletul. Toate scrierile Sfintilor Parinti sunt scrieri preocupate de metoda urcusului duhovnicesc al persoanei, iar Liturghia nu este altceva decit o reprezentare simbolica a iconomiei operei lui Hristos, pentru a face posibila participarea reala la roadele jertfei Sale. Unii au adus la un nivel superior de intelegere opera lui Hristos de aceea se folosesc Liturghiile dezvoltate de ei, pe baza Evangheliei. Repet, nu exista silire la credinta, nici silire la apartenenta de un cult pe care il contesti mai mult sau mai putin. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu trebuie sa iti pierzi linistea cand scrii. Apostolii sunt mai "vechi" decat sf. Ioan Gura de Aur si nu consider metodele lor invechite ci dimpotriva, le consider chiar mai bune decat Liturghia Sf. Ioan Gura de Aur. Ceea ce zici tu ca reuseste sa faca aceasta Liturghie, eu zic ca reusea sa faca si metodele apostolilor inca si mai bine. Doar nu vrei sa zicu ca apostolii nu erau ortodocsi! De ce urmasii lor le-au dispretuit intr-atat metodele lor si le-au adoptat in mod totalitar pe a unor sfinti de dupa ei? Nu metoda sf. Ioan Gura de Aur o pun in discutie ci impunerea ei exclusiva , asta se cheama totalitarism si nu are de a face cu credinta pe care o propovaduiesti. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eu mi-am pierdut ‘linistea’, poate tu iti cauti linistea interioara. Am considerat ca e bine sa te atentionez (in sens pozitiv), pentru ca tinzi sa devalorizezi ritualul Bisericii, sa-l decredibilizezi.
Faptul ca Apostolii sunt mai vechi nu e un argument ca invatatura lor e mai buna, in sensul ca e mai usor de inteles semnificatia mesajului transmis. Sfintii Parinti au resusit sa o dezvolte si sa o expliciteze astfel incat sa nu lase urme echivocului, de aceea se considera ca e bine sa citesti liturghiile avand la baza invataturile lor, pentru ca acestea sunt clare si nu altele care ar putea lasa loc interpretarilor. De asemenea, asa cum am spus, Liturghiile sunt urmate de Cuvantari, care NU sunt impuse, ci permit o dezvoltare libera si ampla. Partea aceasta a doua o regasesti la bisericile neoprotestante, predica lor fiind de fapt cuvantari pe baza textului biblic. Noi avem in plus Liturghia, pe care o asculti, o retraiesti, iar apoi acasa mergi si studiezi Biblia, o aprofundezi. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eu nu mi-am pierdut ‘linistea’, poate tu iti cauti linistea interioara. Am considerat ca e bine sa te atentionez (in sens pozitiv), pentru ca tinzi sa devalorizezi ritualul Bisericii, sa-l decredibilizezi. Faptul ca Apostolii sunt mai vechi nu e un argument ca invatatura lor e mai buna, in sensul ca ar fi mai usor de inteles semnificatia mesajului transmis,tinand cont ca noi n-am trait in acea perioada sa-i ascultam prin viu grai. Sfintii Parinti au resusit sa o dezvolte si sa o expliciteze astfel incat sa nu lase urme echivocului, de aceea se considera ca e bine sa citesti liturghiile avand la baza invataturile lor, pentru ca acestea sunt clare si explicite, nu lasa loc interpretarilor.De asemenea, asa cum am spus, Liturghiile sunt urmate de Cuvantari, care NU sunt impuse, ci permit o dezvoltare libera si ampla. Partea aceasta a doua o regasesti la bisericile neoprotestante, predica lor fiind de fapt cuvantari pe baza textului biblic. Noi avem in plus Liturghia, pe care o asculti, o retraiesti, iar apoi acasa mergi si studiezi Biblia, o aprofundezi.
P.S te-as sfatui sa mergi la bisericile neoprotestante, ti-o spun fara malitie, ca sa vezi in ce consta "slujba"lor, sa asisti la o seara de rugaciune baptista, te duci si la Sala Regatului a Martorilor, sau la Biserica Penticostala. Ti se pare ca Biserica Ortodoxa "incorseteaza" ca e "totalitara" , du-te si vezi cum e la ceilalti, sa vezi cum e "forma" lor spre deosebire de cea ortodoxa. Eu am fost si m-am lamurit :) Last edited by ioanna; 04.08.2011 at 13:08:34. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Eseu fara pretentia de a se apropia macar de adevar sau cum sa vorbesti ca sa te afli-n treaba.Crestinismul nu avea cum sa ramina precum era pe vremea Apostolilor.Este o frumoasa utopie a noastra sa credem asta.Aici vorbeste rationalul din mine,nu credinciosul.Frangerea painii in case,sarutarea pacii,agape,vinderea averilor si punerea bunurilor in comun,legatura reala dintre credinciosi,duhovniceasca,puterea de a infrunta martirajul,propovaduirea si lista este lunga.Nu aveau cum sa ramina cum erau.Biserica se extindea si nu numai credinciosi intrau in ea ci si alte influente si mentalitati.Este riscul la care se expune orice organism viu de acest tip,prin expansiune.Era imposibil sa poti mentine lucrurile in aceea forma,strict in aceea forma, pentru ca lumea se schimba,te confrunti mereu cu situatii noi.Oricine studiaza istoria Bisericii va observa ca a evoluat,nu a stagnat.Este o regula a vietii poate.Si copilaria este frumoasa dar timpul ei se scurge si tu te schimbi.Perioada Apostolilor mi s-a parut mereu un fel de Paradis pierdut al Credintei, in comparatie cu starea lucrurilor din ziua de azi.Era acel entuziasm nebun al inceputului de drum,ulterior,pe parcurs,lucrurile s-au asezat,incetul cu incetul,pana am ajuns in ziua de azi.
Astazi sunt foarte multi care spun ca ar trebui sa ne intoarcem la simplitatea si sinceritatea de atunci.Sunt tot atat de mari sanse ca Decebal sa fie ales in Parlamentul European.Lucrurile evolueaza mereu,problema care se pune,nu intentionez sa ating aspecte dogmatice,este daca modul cum a evoluat a influentat in bine sau in rau lumea.Sau care a fost aportul ei in lume.Fiind exprimata prin oameni credinta chiar daca nu poate fi cuantificata poate fi un tablou viu.Modul cum o traim,cum o intelegem ne face sa fim mai buni,exista o transformare in noi? Poti conserva cea mai frumoasa,pura si adevarata Credinta din lume.Singura adevarata.Cele mai frumoase predici si cladiri,cel mai important tezaur teologic.Daca ramine in vitrina,doar pentru a fi admirata si nu traita,atunci o ucizi,incet si sigur.Din viata o transformi in natura moarta.Va exista dar nu va mai transforma,isi va pierde sensul ei cel mai profund.Ce pastrezi trebuie sa si traiesti altfel este ca si cum ai avea o carte de valoare pe care o ascunzi in pod,fericit ca ai avut grija de ea dar fara sa stii ce este in ea.La ce ti-a folosit?Poate doar in speranta ca unul,dupa tine,va face ce nu ai facut tu.Este si acesta un soi de eroism. Sfantul Nicolae Velimirovici spunea ,,Moartea nu este naturala, ci nefireasca. Moartea nu provine din fire, ci merge impotriva firii. Intreaga natura striga cu groaza: eu nu cunosc moartea, eu nu doresc moartea, mi-e frica de moarte, eu lupt impotriva mortii. Moartea este o venetica in natura. Intreaga natura este cuprinsa de groaza din pricina mortii. Deoarece moartea este ca si hotul in livada straina, care nu numai ca mananca si fura fructele, ci, pe langa acestea, mai si rupe, taie si smulge pomul din radacina. Si cu cat este pustiirea mai mare, cu atat ea este mai multumita." Sa lasi sa moara Credinta-n tine este si mai groaznic. Last edited by Scotland The Brave; 04.08.2011 at 13:13:07. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Adu-ți aminte de ziua Sâmbetei să o sfințești pre ea. Șase zile lucrează și fă toate lucrurile tale. Iar ziua a șaptea este sâmbăta Domnului Dumnezeului tău, să nu faci într-aceea nici un lucru..." (Ieșirea 20,8-10- versiunea sinodală 1914) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|