![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
@ Tricessimus& Grassu si alti AZ7 Partea 1. Cele 4 ipostaze ale invesmantarii omului: 1. invesmantat de Dumnezeu in har –inainte de cadere 2. invesmantat de el insusi cu frunze – imediat dupa cadere 3. invesmantat de Dumnezeu in “haine de piele” – la alungarea din rai 4. invesmantat de Hristos in haina pnevmatizata de nunta cosmica dintre om si Dumnezeu – la a doua Venire Asa cum a fost initial creat, omul: trup din tarana +suflare de la Dumnezeu, el fusese invesmantat, invaluit in harul izvorat din Dumnezeu. Dupa cadere, pierzandu-si vesmantul de har, omul s-a invesmantat singur, acoperindu-si goliciunea sufleteasca cu frunze spre a-si ascunde goliciunea. Dumnezeu a inlocuit frunzele cu vesminte temporare de piele, urmand ca incepand inca de la Botez in Hristos, omul sa se imbrace in Hristos: “cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si imbracat” –Galateni 3,27, iar la A doua Venire, aceste vesminte sa fie transfigurate, pnevmatizate asemenea Trupului lui Hristos de dupa Inviere. Subiectul discutiei de fata e cea de-a 3-a ipostaza – “hainele de piele” despre care se spune in Cartea Facerii 3,21 si despre care ai cerut lamuriri ortodoxe. “Și Domnul Dumnezeu le-a făcut lui Adam și femeii sale veșminte de piele și i-a îmbrăcat” (Facerea 3, 21). Cel mai autorizat interpret contemporan al “hainelor de piele” (dermátinoi chitónes) e teologul grec Panayotis Nellas, a carui lucrare pe aceasta tema - "Omul – animal îndumnezeit", a aparut in traducerea ilustrului teolog ortodox Ioan I. Ică jr la Editura Deisis, Sibiu, 1994. “Pentru ca să explice starea de după cădere a omului, Sfintii Părinți au dezvoltat învățătura de mare însemnătate despre "hainele de piele". Prin asta nu au făcut altceva decat să dezvolte una din tezele fundamentale ale Revelației biblice, adică faptul că, după căderea protopărinților, ca să poată ei supraviețui, Dumnezeu i-a "îmbrăcat", prin milostivirea Sa, în "haine de piele"(Fac. 3, 21)”. Semnificatia duhovniceasca a „vesmintelor de piele” e foarte complexa. Initial, omul fusese creat ca o unitate noo-psiho-somatica, pentru ca Duhul lui Dumnezeu sa se salasluiasca in aceasta faptura numita om. Omul era destinat de la bun inceput desavarsirii prin unirea treptata tot mai deplina prin har cu Dumnezeu. Menirea lui e ajungerea la asemanarea cu Dumnezeu iar aceasta nu se poate decat in interiorul unei relatii strans unite. Last edited by delia31; 27.07.2011 at 04:30:23. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
"Nu mancarurile sunt rele, ci lacomia pantecelui" | cristiboss56 | Din Vechiul Testament | 55 | 08.08.2013 14:11:31 |
Care sunt "gaurile" stiintei? | Bast-et | Teologie si Stiinta | 28 | 19.09.2010 10:30:28 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
"Viata in Hristos" de Sfantul Cabasila a aparut la EIBMBOR | mihailt | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 02.04.2009 00:19:20 |
"Este religia o parte importanta din viata ta de zi cu zi ? " | cristiboss56 | Generalitati | 22 | 15.02.2009 23:49:08 |
|