![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Biserica Ortodoxa este ecumenista.Sa inteleg ca nu sunteti ortodoxa sau sunteiti impotriva Bisericii Ortodoxe?Atunci ce religie ar trebui sa fim?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Bisericii Ortodoxe i se cere sa fie ecumenista. Iar aici chiar si crestinul de rand are un cuvant de spus. Daca un ierarh vrea sa sara intr-o groapa e alegerea lui. Dar sa nu ma traga si pe mine dupa el. Trag nadejdea ca inca mai exista preoti care nu impartasesc ideile ecumeniste.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by tara tara vrem ostas; 24.07.2011 at 12:17:06. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ecumenismul este altceva, este o conceptie, miscare religioasa. Biserica Ortodoxa nu poate fi o conceptie, poate doar sa adere la acea conceptie, sa o impartaseasca. Asa cum reiese si din declaratiile sinoadelor unor BO, toate BO din tarile ortodoxe participa la miscarea ecumenica doar pentru a promova ortodoxia si a face cunoscut adevarul. Pentru ca si alti credinciosi si alte culte sa afle adevarul si sa vina/revina la ortodoxie. Nu adera la conceptii eronate, de tipul relativismului religios, dovada ca de cand participa la miscarea ecumenica nu a schimbat nici macar un cuvant din doctrina si dogma sa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
....imi e imposibil sa nu fac apropierea dintre genul asta de mentalitate, de un subiectivism foarte teluric si quasi-partinic chiar, si gandirea de negustor "veniti la noi doar; noi vindem marfa buna, concurenta va inseala, etc.".
Sunt multi ortodocsi pe care ii privesc cu profund respect si veneratie, inclusiv sfinti, chiar si sfinti de dupa schisma. Protestantii au o incredere imensa in Cuvantul Domnului si in Jertfa Rascumparatoare. Nu am, sincer, credinta profunda a unor protestanti, inclusiv a unora depe forum. Cand citesc articole si postari scrise de acestia, credinta lor ma copleseste. Nu POT si nu am cum sa ii gandesc macar ca "eretici", "anatema", etc. Deci marketingul eclesiologic e doar o gaselnita politica. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Iisus spunea sa judecam dupa roade insa depinde ce roade vedem noi sau cum le cintarim apoi daca vedem la altii doar partea goala a paharului si la noi doar partea plina atunci degeba judecam.
Teodor e de apreciat fiindca a vazut valoarea acolo unde e, la fel au vazut si altii in privinta altor religii insa dupa sabloanele politicii dogmei ele nu ar fi trebuit nici sa existe nici sa poata fi vazute- nici chiar de catre unii reprezentanti religiosi. Adrian3 are dreptate cind spune ca mintuirea nu poate fi obtinuta doar intro singura biserica din moment ce Dumnezeu spune in VT ca va judeca toate neamurile cu nepartinire, iar daca le va judeca pe toate (si nu doar pe "dreptcredinciosi") atunci toate au sanse egale , pe fiecare om dupa aceeasi Lege dar si dupa legamintul-doctrina religiei sale- masura in care a fost ea implinita in lumina Legii. Referitor la iertare si judecata , daca vrei sa pedepsesti un om f bine Dumnezeu te lasa -si apoi suporti si eventuale neplaceri sau eforturi, Insa daca il ierti pedeapsa lui va reveni lui Dumnezeu care il judeca si il pedepseste in alte moduri. Daca un om nedreptateste alt om (economic sa zicem) vina are o anumita valoare insa daca nedreptateste un om curat atunci vina este mai mare iar daca cel curat este sfint e posibil ca Dumnezeu prin pedeapsa sa ii dea si o lectie incit sa se lecuiasca definitiv. Asa incit este de preferat ca atunci cind esti sfint sa il judeci doar reflectind si nu prin fapte dar sa il si ierti in acelasi timp, sa judeci fapta dar sa nu pui patima si ura asupra persoanei ci sa il vezi egal ca pe orice om. Sa il "lasi in plata Domnului". |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat priveste eclesiologia, e normal ca acei ce au facut schisma de Sfanta Biserica intemeiata pe Petru si marturisirea sa aiba o eclesiologie "tulbure". Schisma se autoperpetuaza, pana este nimicita prin intoarcerea la ascultarea de Sfantul Parinte. Ca orice boala, este gonita prin leacul corespunzator: schisma este lecuita prin ascultare. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Oare Sfintii degeaba s-au rupt si i-au facut anathema pe orientali?Atunci BO de ce este din nou in comuniune cu ei, atata vreme cat acestia nu si-au schimbat parerea? Toate Bisericiile sunt Petrine si Alexandria si Roma si Ierusalim si Antiohia, mai putin Constantinopol.. asta nu inseamna nimic... Si alexandria s-a rupt , si antiohia si Roma.. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nici neascultarea de papa nu a omorit sau darimat pe nimeni , sfinti au fost facuti prin ascultare de Domnul.
A pretinde convertirea celorlalti de pe o pozitie inflexibila este o iluzie in locul rezolvari diferentelor prin discutii si negociere. Chiar si crestinismul insusi a dovedit flexibilitate prin adoptarea si transformarea unora din sarbatorile pagine preexitente. Atribuirea papei cu prezumtive infailibilitati biblice doar pentru a fi vazut ca un rege caruia sa i te supui chiar si cind nu este prooroc denota o slaba relationare cu adevaratul Rege. papa nu salveaza pe nimeni, nici macar pe el insusi , doar Dumnezeu salveaza , papa poate doar sa se roage spunind "faca-se voia Ta". Desigur el poate fi considerat ca un superior ierahic de care e bine sa asculti pina la un punct insa doar sfintenia si darurile fac pe sfinti infailibili , iarproorocia nu este rezervata doar unuia singur .. Personal il apreciez pe patriarhul Daniel findca isi cunoaste limita umana si nu incerca sa faca pe atoatestiutorul , dregatorii sint pusi se rezolve si sa dea spre rezolvare problemele organizatorice iar problemele teologice sa fie rezolvate de teologi si de sfinti, mai degraba de sfinti -atita vreme cit pentru avansarea in ierarhie nu se dau teste de sfintenie, daruri si harisme. Deci fiecare in domeniul unde se pricepe. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 03:18:26 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
|