![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Oare chiar așa să fie? |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nu are cum sa fie asa . Mai ales ca aceasta "alta" nadejde intra in conflict cu ceea ce a fagaduit Mantuitorul. Parerea mea.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Așa cred și eu. Și această promisiune falsă este privită cu lehamite nu doar de gropari, ci din nefericire și cu circumspecție de către asistența creștină ("de parcă eu n-aș ști ce fel de om a fost...").
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Deci Iisus spune ca inca din acea vreme mortii deja invie.
Pavel si nu numai au crezut ca Iisus si probabil si ziua de apoi (Judecata) vor veni in acele vremuri. Nu stim daca ceilalti care au plecat peste mari si tari au crezut la fel. Insa cu siguranta Pavel s-a inselat -adica sa recunoastem ca dealtfel si el insusi ca noi cunoaterm doar "in parte" adica incomplet. Mai cu seama ca Pavel nu facuse parte dintre cei 12. Daca mortii deja inviau si pe atunci inseamna ca este vorba despre o inviere asemnatoare celei catre Judecata adica sa ai parte de incercari si lectii de invatat. Caci in definitiv aici pe pamint in trup omenensc se obtine desavirsirea deplina si nu dupa moarte. Iar daca pentru asta este nevoie de inca o inviere ..so be it. Apoi mai sint doua cauze pentru care e posibil ca ei sa fi crezut asa: -Iisus le-a spus ca intre ei este "cineva care chiar de ar veni Judecata nu va gusta din moarte" -lucru care probabil a fost interpretat in sensul ca Judecata va veni cit de curind si nu ca acela este desavirsit deplin incit nu mai are nevoie sa treaca prin casa mortilor (ca sa aibe de unde invia trupeste pe pamint) ci merge direct intre rindurile ingerilor.. -Apoi Isus le-a spus ca nu va trece generatia (neamul, era, semintia, leatul) pina cind El se va intoarce. Cuvintul folosit are mai multe intelesuri. Faptul ca Pavel dovedeste ca nu a inteles exact denota lipsa darului cunoasterii iar asta trebuie sa ne faca sa fim atenti in legatura cu canonizarea oricarei scrisori ca fiind revelata si nu doar inspirata. De aceea Pavel trebuie interpretat in lumina cuvintelor si revelatiilor divine si nu invers. La fel de bine e posibil sa se fi inselat cu privire si la alte specte de interpretare. De ce spun asta? Fiindca nu imi suna bine intrutotul ultima lui propozitie avind in vedere si alte elemente incluisiv profetiile din VT. Citeva versete din VT contin un mesaj catre Irsael si i se promite de catre Dumnezeu ca Domnul lui Israel (Iisus) va sta jos asezat si ii va binecuvinta, ii va albi si ii va lamuri iar apoi ei vor imparati peste toate neamurile. Pai albirea si lamurirea nu este desavisrirea deplina -"cel pacatos se va umple de vistute, cel incet la minte se va intelepti iar cei sfinti se vor sfinti si mai mult prin faptele lor." Nu scrie nicaieri ca vom fi facuti automat in citeva clipe direct desavirsiti iar asta inseamna ca imparatia sfintilor va avea loc pe pamint asa cum se arata si in Daniel si in Isaia referitor la "sfintii lui Dumnezeu" asemuiti cu un copil nascut de o femeie depre care nimeni nu a stiut ca este insarcinata. Iar vesnicia imparatiei alaturi de Hristos se obtine pe parcursul miilor de ani , vesnicie obtinuta prin desavirsirea deplina obtinuta treptat. In legatura cu grabirea venirii -Iisus le-a spus ca celor care implinesc legea si poruncile El le-a promis ca va veni si i se va arata. Asta inseamna ca unii dintre paminteni prin sfintenia lor merita sa il vada pe Iisus mai dinainte (aceasta fiind venirea ca steaua diminetii pe care putini treji o afla) iar apoi venirea negrabita va urma sa fie vazuta de orice ochi (find acum venirea ca o trimbita) vestita si auzita de toata lumea. Dealtfel si in Apocalipsa scrie despre prima (transa de) inviere cu ocazia evenimentelor Judecatii 6. Fericit și sfânt este cel ce are parte de învierea cea dintâi. Peste aceștia moartea cea de a doua nu are putere, ci vor fi preoți ai lui Dumnezeu și ai lui Hristos și vor împărăți cu El mii de ani. -Fiind preoti implicit ei se afla pe pamint ca si imparatia impreuna cu El pe timpul acestor mii de ani. -Nu au parte de a doua moarte fiindca sint sau vor fi botezati. -Fericiti si sfinti pentru ca vor fi albiti si lamuriti si apoi sfintiti din ce in ce. Acestia -cei mai ales dintre ei-vor pastori neamurile cu toiag de fier si "nimeni nu va fi invatator altuia caci fiecare va sti si va cunoaste." (aparenta contradictie preoti ai lui Dumnezeu dar de la care nimeni nu va invata lucru posibil insa in conditiile in care cunoaterea spirituala este atit de bine structurata , detaliata si predata incit fiecare va putea sa isi fie siesi preot dar si celorlalti in egala masura. Adultii asadar fara exceptie vor fi teologii copiilor lor. Deci in concluize avem 4 aspecte referitoare la inviere: -Invierea care avea deja loc inca de pe vremea lui Iisus. -suprapunerea peste aceasta inviere a Invierii catre judecata -acum in veacul Judecatii (adica acum in timpurile razboaielor mondiale si ale Iisusilor mincinosi)-motiv pentru care populatia pamintului a crescut atit de mult. -Prima inviere de care vor avea parte doar cei mai rasariti si care vor tot invia apoi pe timpul milor de ani pina cind vor atinge desavirsirea necesara. -A doua inviere a celor de categorie medie "cei nedesavirsiti care mor in Domnul" care vor veni apoi abia peste miile de ani ca sa mosteneasca si ei pamintul, calauzirea si binecuvintarile de la cei dinaintea lor.. Last edited by Mihai36; 09.07.2011 at 16:33:23. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mortii au inviat, de cand lumea, ori de cate ori a vrut Dumnezeu. "Domnul omoara si invie; El coboara la locuinta mortilor si iarasi scoate."(1 Regi 2:6) Au avut loc nenumarate invieri in VT.
Dar, noi vorbim despre INVIEREA pentru viata vesnica, pe care ne-o va da Domnul, la revenirea Sa. Citat:
Este adevarat ca Sfantul Apostol recunoaste ca "acum cunosc in parte"(1 Corinteni cap. 13). Dar, el a spus doar ceea ce a cunoscut. Citat:
Citat:
- prima INVIERE, a celor credinciosi, pentru a mosteni viata vesnica, impreuna cu Domnul; - a doua inviere, a celor necredinciosi, inviati pentru judecata si pedeapsa (nimicirea pentru totdeauna - fara posibilitatea invierii). De unde le-ati scos pe astea cu "invierea celor mai rasariti" si "invierea celor din categoria medie"? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tot din ruinele Turnului de Veghere, prăbușit odată cu zidurile Marelui Babilon...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ce comic mi se pare
![]() ![]()
__________________
Iertati-ma! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Iertati-ma! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nu stiu la ce turn de veghere te referi insa despre babiloane putem discuta atit din perspectiva VT cit si apoi NT.
Apoc 20 5. Iar ceilalți morți nu înviază până ce nu se vor sfârși miile de ani. Si mai era un verset in care se arata ca ceialti morti care nu au inviat alaturi de cei nedesavirsiti care mor in Domnul (nazuitori)vor veni peste miile de ani. faptul ca sint de categorii diferite -adica o diferentiere calitativa- rezulta din faptul ca in miile de ani nu vor mai fi incercarile si suferintele necesare unei anumite categorii de oameni -incercari fara de care nu pot invata lectiile asa doar din exemple pozitive si din trairi elevate de care poate inca nu sint capabili , altfel poate li se spunea si lor "Fericiti si sfinti cei care inviaza a doua oara" Faptul ca reincarnarea era deja prezenta o stiu dar nu suna bine in urechile oricarui credincios care urmeaza doar dogma fara sa parcurga si biblia. mai eles ca ei doresc sa intre in imparatie intre ingeri fara sa fi obtinut in prealabul desavirsirea arhanta aici pe pamint ci daca se poate sa fie primita asa cadou fara o scoala practica a darurilor si a harismelor si fara o cunoastere temeinica a realitatilor nevazute. Asemanatoare pildei interpretate literal a vamesului de pe cruce. Iar cei care merg in iazul de foc sint pacatosii de neoprit care nu sint nazuitori - a treia categorie. Faptul ca exista morti in asteptare (in casa mortilor) pe timpul celor citeva mii de ani inseamna ca aruncarea casei mortilor in iazul de foc nu inseamna desfintarea acestei stari sau a mortilor din ea ci imposibilitatea celor ramasi in viata sa mai comunice cu mortii , mai cu seama ca si iadul a fost aruncat (starea pacatoasa) cit si pacatosi iremediabili (care nu au fost scrisi in cartea vietii pe mai departe).-adica desfintarea lor - dezintegrarea sufletelor lor omenesti indiferent de urmari. Lucru care nu este facut dupa miile de ani cum s-ar intelege ci tot acum la Judecata. De ce ? pentru ca zilele din urma ale judecatii cuprind razboiul cu Gog si Asiria despre care scrie si in Daniel iar razboul se sfirseste odata cu urgia , urgie justitiara cu ocazia careia are lor intunecarea Soarelui si a Lunii rosie , intunecare care este semnul venirii lui Iisus , venire inainte de a se incheia leatul adamic si de a incepe imparatia sfintilor pe timpul acestor mii de ani. Deci venirea si asteptarea Sa nu mai dureaza de acum inca citeva mii de ani caci Isusii mincinosi deja au venit , ceea ce insemna ca vor urma si celelalate semne cit de curind, pustiirea locasului, razboiul si urgia urmate de venirea ca o trimbita cind va incepe secerarea a doua in urma careia va ramine in viata din doua treimi una singura. Iar de la pustiirea locasului pina la sf Judecatii cu limpezirea si albirea nu dureaza decit un nr limitat de zile. Unii calugari spun ca miile de ani de dupa care e dezlegat cel rau ar fi si trecut deja dar ca vor mai fi si altele si ca veacul celui rau (dezlegat) a inceput in 1910 an in care a avut loc si venirea celor doi trimisi imbracati in saci -eveniment musamalizat de biserica - avut loc in Iraklyon din insula Creta. Insa cunoscut in rindurile unor preoti si calugari de la noi. Daca vei citi si cartea "Calugarii" printre rinduri vei vedea ca ceva grav a avut loc acolo incit au fost nevoiti sa ceara ajutorul calugarilor rusi iar Dumnezeu le-a raspuns ca nu acolo este babilonul ci pe un pamint legat de uscat si care nu este departe. Moment din care au inteles ca nu este vb de Constantinopol asa cum se credea la vremea aceea.. In mod similar au mai trecut pe neobservate si alte evenimente apocalipstice. Incluisv cele doua legate de 666 si apoi albinele ucigase din SUA si cel rau cu semnele si cu rana vindecata insa ala cu semnele are urmasi si porunci date pt inarmare si razboi fanatic. Lumea in lipsa unei interpretari corecte a Apocalipsei crede ca toate evenimentele din veacul celui rau s-ar suprapune sau ca unele sint consecutive doar fiindca e vb de mai multe trimbite fiidca ele sint prezentate fara sa se tina cont de inlantuirea temporala reala , si asta in mod intentionat. Indiciile inlantuirii trebuie cautate in VT si in textul care contine clar informatia. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
INVIEREA DOMNULUI | iosif | Din Noul Testament | 21 | 20.04.2025 09:32:01 |
Dumnezeu nu ne lasă când avem credință și nădejde. | dorinastoica14 | Generalitati | 22 | 01.04.2013 11:17:13 |
Maica Domnului... mama noastra, a tuturor crestinilor! | laurastifter | Despre Biserica Ortodoxa in general | 41 | 18.10.2011 08:24:35 |
durere si Nadejde | emili76 | Generalitati | 18 | 30.12.2009 18:37:13 |
|