![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Intrebare: este mantuitoare credinta in Buddha?
Sundar Singh afirma ca nu. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Putem spune ca Isus ne mantuie, dar nu este suficient. Budistii spun ca Buddha ii mantuie, dar nu este suficient. Acesta este doar un punct de plecare in intelegerea rationala a mantuirii. Pentru a-L cunoaste pe Isus, trebuie sa patrundem cu mintea si sufletul in inima virtutilor. Numai asa ne putem "imbraca in El". Numai asa "suntem in El si El in noi". Alta cale nu este. Fara o inima virtuoasa ramane doar un "nume" agatat in constiinta, fara putere mantuitoare. Si vom auzi glasul Lui: :"Plecati de la Mine, nu va cunosc". |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
In schimb religia ortodoxa este mantuitoare. Asta nu inseamna insa ca mantuirea ni se da din oficiu. Trebuie sa ne aducem si noi partea noastra de contributie, infima dar necesara. Mantuirea o primim in dar de la Mantuitorul, Care a invins moartea. Din cate am citit, budismul se inscrie in randul religiilor bazate pe lege. Ori legea e valabila pana la moarte, nu si dupa moarte. Nu este insa exclus ca unii sa se mantuiasca, daca au facut faptele crestinesti, placute lui Dumnezeu. Judecata e a Domnului, nu a noastra. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
"Odata a venit in Sfantul Munte si umbla pe la manastiri un tanar in varsta de saisprezece-saptesprezece ani, pe care il chema Gheorgaki. La varsta de trei ani fusese dus de parintii lui la o manastire budista din Tibet, inaintase mult in yoga si ajunsese un vrajitor desavarsit putand sa cheme pe oricare diavol voia. Purta centura neagra si stia foarte bine karate. Cu puterea satanei facea tot felul de demonstrafii care pricinuiau uimire. Lovea cu mana pietre mari si le sfarama ca pe niste nuci. Putea sa citeasca si carti inchise. Spargea alune in palma, arunca cojile, iar miezul ramanea lipit de mana.
Niste monahi l-au adus pe Gheorgaki la "Panaguda", ca sa fie ajutat de Staret. Cand a ajuns acolo, l-a intrebat pe Staret ce puteri are si ce minuni poate face. Atunci Staret-ul i-a raspuns ca insusi nu are nici o putere si ca toata puterea este a lui Dumnezeu. Gheorgaki, vrand sa-si arate puterea, si-a concentrat privirea spre o piatra mare care era la distanta si a facut-o bucati. Atunci Staretul a facut semnul crucii pe o piatra mica si i-a spus sa o sparga si pe aceea. El s-a concentrat, si-a facut vrajile lui, dar nu a reusit sa o sparga. Vazand aceasta, a inceput sa tremure, iar puterile demonice pe care credea ca le stapanea, neputand sparge piatra, s-au intors impotriva lui si l-au aruncat cu putere in cealalta parte a raului. Staretul a mers si l-a gasit intr-o stare jalnica. Altadata, povestea Staretul, in timp ce discutam cu el, s-a ridicat deodata, mi-a prins mainile si mi le-a intors la spate. "Sa vina acum sa te scape Hagi-efendi, daca poate", mi-a spus. Am simtit aceasta ca pe o hula. Atunci mi-am tras putin mainile si l-am aruncat cat colo. Dupa aceea a sarit in sus si a vrut sa ma loveasca cu piciorul, dar piciorul lui s-a oprit langa fata mea, ca si cum ar fi intalnit o piedica nevazuta. M-a pazit Dumnezeu. In acea noapte l-am oprit si l-am pus sa doarma in chilia mea. Dar diavolii l-au luat si l-au tarat pana jos in parau, unde l-au batut pentru nereusita lui. Dimineata a venit intr-o stare jalnica, ranit, plin de spini si pamant si mi-a marturisit: "M-a batut satana pentru ca nu am putut sa te biruiesc"" Staretul l-a convins pe Gheorgaki sa-i aduca toate cartile lui de vrajitorie si le-a ars. Apoi l-a tinut putina vreme langa el si l-a ajutat cat timp acela a facut ascultare. Dupa aceea Staretul, interesandu-se sa afle daca Gheorgaki este botezat, a aflat chiar si biserica in care s-a savarsit botezul lui. Gheorgaki cutremurat de puterea si harul Staretului, voia sa devina monah, dar nu a putut. Staretul folosea cazul lui Gheorgaki ca sa arate cat de mare este inselarea celor ce cred ca toate religiile sunt egale, ca toate cred in acelasi Dumnezeu si ca nu exista nici o diferenta intre monahii tibetani si cei ortodocsi. " |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ca sa fie mantuitoare o religie are nevoie de botez.
Yoga, hinduismul,budismul, rei ki, tai ki nu numai ca sunt nemantuitoare dar fiind vrajitorie pot asigura un loc in partea cea mai rea a iadului, Tartarul.Aici nici vrajmasii nu sunt indemnati sa mearga , asa de rea este. Iata ce credea un calugar: "Staretul folosea cazul lui Gheorgaki ca sa arate cat de mare este inselarea celor ce cred ca toate religiile sunt egale, ca toate cred in acelasi Dumnezeu si ca nu exista nici o diferenta intre monahii tibetani si cei ortodocsi. " Citat:
Last edited by spre_rasarit; 08.07.2011 at 16:27:06. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Scuză-mă, dar pari a avea idei puține și fixe.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Mihai 36, tu ce fel de vrajitorie/religie estica faci?
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Povestioara expusa poate fi sintetizata astfel: Era un vrajitor budist indracit si un staret cu har, care era crestin Deci budismul nu este egal cu crestinismul. Sa ne uitam la suflete dincolo de ideea de religie. Religiile nu pot fi egale...pentru ca sunt in esenta idei abstracte. Sufletele, daca iubesc pot fi egale in dragoste. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Din cate zic unii cartea Barlaam/Varlaam si Ioasaf este o adaptare crestin ortodoxa a vietii lui Budhha:
http://saraca.orthodoxphotos.com/bib..._si_ioasaf.htm http://orthodoxwiki.org/Josaphat Daca chiar asa este,se pare ca Buddha e recunoscut ca sfant crestin ortodox iar Sfantul Velimirovici cand zice in respectiva carte asa,zice conform traditiei crestin ortodoxe. Pai budisti stau si isi vad de treaba lor,in pace,in liniste,de unde sa aibe pace si liniste daca nu le impartaseste Dumnezeu ,de la draci?
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Asta mie imi pare Filioque mascat,ca Duhul Sfant si Dumnezeu Cuvantul nu erau prezenti in lume lucrand inainte de nastere in trup a lui Dumnezeu Cuvantul.
De la nasterea lui Dumnezeu Cuvantul in trup s-a dat harul mult mai deplin,iar Dumnezeu Cuvantul il da prin firea sa umana. Eu nu sunt de acord cu Filioque si nici cu Filioque mascat. Acolo la povestirile cu cuviosul Paisie Aghioritul nu e vorba de calugari budisti,ca aceia nu se tin de minuni ci de fachiri si de mai stiu eu cine,care nu sunt budisti.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Sfintii | alinutzica | Generalitati | 34 | 17.10.2011 11:15:32 |
| Sfintii Parinti ai Bisericii Ortodoxe despre impartasirea cu ereticii | paradosis | Despre Biserica Ortodoxa in general | 14 | 26.01.2011 02:11:47 |
| Sfintii ortodocsi si sfintii catolici. | voxdei55 | Generalitati | 8 | 04.12.2010 23:48:51 |
| Sfintii | Juli | Rugaciuni | 27 | 02.01.2009 16:18:45 |
|
|