![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
De asemenea, alta sursa: " Cronicile arată cum din vreme în vreme Ștefan pleca de la Suceava la Putna sau la alte ctitorii și rămânea acolo câtva timp, se ruga în taină sau participa la slujbe de zi și de noapte cu obștea sfântului locaș. Postea în timpul campaniilor și al bătăliilor, cerând curtenilor, sfetnicilor și ostașilor să facă la fel." Aceasta era o lupta de aparare care nu putea fi ocolita, nu era alta alternativa. Din cate inteleg la batalii nu participau preoti sau oameni din cler. Chiar si asa, pentru omor de orice fel se dau canoane de oprire de la impartasanie. Parintele Cleopa scrie ca pentru omor prin imprudenta se opreste 10 ani de la impartasit, iar pentru cel intentionat 25 de ani. Dar el spune ca din acestia se scad, putand ajunge pana la mai putin de un an (vorbesc de cel prin imprudenta sau de aparare). Daca tine post, daca se roaga mai mult, etc. De exemplu scrie ca daca posteste miercuri, vineri si luni se scad 2 ani, daca un an nu bea vin si nu mananca carne inca doi ani, pentru 100 de metanii pe zi si Psalmul 50 de 7 ori pe zi inca doi ani, etc. Si asa la fiecare canon, totul in functie de pocainta celui ce a gresit. Putem vedea chiar in Bilbie ca Domnul ii spune lui David ca nu va putea termina templul, ci doar fiul sau, pentru ca are multe omoruri. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cum adica, "nu era alta alternativa" ? Ar fi putut sa spuna si Sfantul Stefan cel Mare ceea ce spun unii ortodocsi contemporani, adica "porunca a sasea este sa nu ucizi, fara deosebire si fara posibilitate de interpretare", si in consecinta sa dea ordin trupelor sale sa lase armele si sa nu lupte, pentru ca e mai bine sa intre turcul in tara decat sa incalci porunca Domnului. Sincer, eu pe cei care promoveaza aceasta idee ca nu e crestineste sa mergi la razboi i-as indemna sa se indrepte spre budhism sau spre Martorii lui Iehova, pentru ca doar aceste religii promoveaza (din ratiuni diferite) ideea ca a lua o viata este intotdeauna incompatibil cu dreptatea si adevarul. Sau, alternativ, daca isi doresc sa traiasca dupa invataura crestina, ii indemn sa se indrepte spre Sfanta Scriptura si sa citeasca ce scrie psalmistul: "Binecuvântat este Domnul, Dumnezeul meu,Cel ce-mi învață mâinile pentru luptăși degetele pentru război" . |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
In cazul Bisericii tot omor e si in aparare si in cucerire, dar primul are un fel de mica justificare si primeste un canon mai mic (aminteam de omorul prin imprudenta, 10 ani, fata de crima, 25 de ani). De exemplu parintele Cleopa si pentru preacurvie (adulter) spune de un canon mai mare, de 15 ani, fata de omorul prin imprudenta. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Exceptional. Vedeti, asta este unul dintre motivele pentru care m-am intors la Biserica Catolica. Un mediu teologico-moral in care se poate discuta despre "un fel de mica justificare" (si nu este doar o exprimare nefericita a dumneavoastra) nu mi se pare compatibil cu Adevarul in toata plinatatea sa.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Cei care sint catolici isi apara "rudele" vazind mai degraba doar partea plina a paharului iar ceilalti vazind partea goala a paharului.
Dar sa presupunem ca BC si BO si altele ar hotari sa fuzioneze si sa faca un singur sinod o singura conducere, fie cu papa, fie cu patriarh, fie fara. In acest caz pina unde ar trebui sa se implice religia in politica si social? Adica sa zicem ar trebui sa interzica alcoolul sau fumatul la nivelul intregii societati ? (Fiindca se pare ca ele anual fac mult mai multe victime.) Sau cum vedeti voi noua societate in asa fel incit sa nu fie dictatura si nici violenta gratuita sau nedreptate oarba? Daca ar veni iar Dumnezeu pe pamint care credeti ca ar fi viziunea Lui in aceasta privinta? |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ca si conduita generala, n-ar interzice alcoolul, dar ar pedepsi drastic betivii, mai ales cei care aduc atingere intr-un fel sau altul societatii. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Conform Romani 13 autoritatile legitime ale statului pot folosi sabia pentru apararea cetatenilor si pastrarea ordinii.
Armata poate folosi armele pentru apararea tarii. Politia poate folosi armamentul pentru prinderea ucigasilor. Problema apare cand noi credem ca biserica poate folosi pistolul sau rugul sau tortura pentru "indreptarea" pacatosilor masoni, vrajitori sau eretici. Asta Scriptura nu o spune nicaieri. David era comandantul armatei. Si abordarea este un pic diferita in Vechiul Testament. Stefan cel Mare era comandantul armatei cand lupta contra turcilor. Nu era preot si nici reprezentant al bisericii. Poate ar fi bine sa facem distinctia. Un politist crestin in exercitiul functiunii are voie sa traga dupa un criminal. Dar acelasi politist crestin cand asista duminica la slujba ortodoxa NU are voie sa scoata pistolul in biserica si sa traga dupa un mason ratacit. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Si dumneavoastra asta ati inteles ca este Inchizitia, niste politisti care scot pistolul (sau sabia) in biserica ?!!!!
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mai tarziu a fortat autoritatile laice sa-i execute pe cei pe care ii condamna ea. Am inteles ca si astazi unii useri care scriu pe aici isi doresc ca Biserica sa-i arda pe rug pe masoni, vrajitoare si pe posesorii flacarii violet. Sau, eventual, sa forteze mana statului spre torturarea pacatosilor. Diferenta este ca astazi ereticii ar trebui sa fie iertati. Last edited by rezadiniran; 06.07.2011 at 13:05:20. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Inchizitia | doctor_faustus | Biserica Romano-Catolica | 34 | 10.07.2017 19:38:55 |
|
|