![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Spre exemplu, in acatistul pentru adormiti se spune: Este grozav intunericul sufletului departat de Dumnezeu, chinuit de constiinta si de scrasnirea dintilor, de focul cel nestins si de viermele cel neadormit; eu tremur gandind ca acela va fi si locul meu, deci, eu pentru mine insumi ma rog si pentru cei cesufar in iad, ca sa se pogoare peste ei roua cu racoreala, cantand cantare lui Dumnezeu: Aliluia! Din ce am citit eu, cei care nu mai pot avea deloc nadejde in iad sunt cei sinucisi si cei cu pacate de moarte. In rest, atata timp cat cineva pe pamant ii pomeneste, exista speranta si multe suflete au trecut din iad in rai, cu puterea rugaciunilor de la altarul Domnului.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Parintele Dumitru Staniloae, in Dogmatica sa, precizeaza: "constiinta Bisericii socoteste ca exista o gradatie atat de continua de la treptele cele mai inalte ale dreptilor pana la cele mai de jos si de aici la cei pacatosi, incat unii din cei declarati la judecata particulara drepti, dar in masura mai redusa, si aflati in rai, nu sunt prea radical deosebiti de cei ce au in ei petele pacatelor in grade mai mici si au fost lasati in iad, desi Biserica tine la despartirea dintre rai si iad.
Aceasta face posibil ca cei ce se afla in iad, dar nu prea radical deosebiti de cei de pe treptele cele mai de jos din rai, sa treaca in rai pana la judecata din urma, prin rugaciunile sfintilor si ale celor de pe pamant. Exista totusi si un fund al iadului, in care se afla cei de tot pacatosi, precum exista inaltimile raiului, unde se afla sfintii. Cei din rai, chiar din locurile inferioare, vor ramane in rai si dupa judecata din urma, dar pana atunci pot progresa la trepte tot mai inalte prin rugaciunile celor de pe pamant si ale lor pentru acestia si pentru intrarea tot mai activa a lor in comuniune cu Hristos, iar cei de pe treptele cele mai inalte vor progresa si ei in slava prin rugaciunile lor pentru cei de pe pamant si pentru intrarea tot mai adanca a lor in comuniunea cu Hristos, si a tot mai multora in fericita comnuniune cu Hristos si cu ei. Cei aflati in iad, dar nu lipsiti total de credinta in Hristos, pot fi mutati si ei in raiul comuniunii cu Hristos pana la judecata din urma, sau pot fi ridicati de la chinuri mai grele la unele mai usoare, prin rugaciunile celor de pe pamant si ale sfintilor, cerute de cei de pe pamant, dar poate savarsite si din proprie initiativa". |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tot in Dogmatica parintelui Staniloae intalnim si exemplul cu Sfantul Antonie cel Mare care se ruga pentru sufletul unui preot pagan care se afala in iad. Acest preot ii descopera Sfantului Antonie ca suferinta din iad consta in neputinta de a vedea fata celui de langa el, "dar cand te rogi tu sfinte pentru noi, vedem in parte fata celui de langa noi", iata si alinarea pe care o aduce rugaciunea celor de pamant pentru cei din iad.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cred ca parintele Staniloaie a zugravit foarte corect, drept si logic,situatia si gradatia soteriologica ! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mangaiere in necazuri | Rodica50 | Intrebari utilizatori | 0 | 03.12.2010 19:12:07 |
|