![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
In rest ca sa faci deosebirea intre Tatal si Fiul mai mult decit ca principii formid un tot (in lipsa altor concepte) eu cred ca asta ar insemna politeism , mai cu seama ca nici Hristosul ca parte din Dumnezeu nu ne este destul de bine definit. Fiindca nimeni nu poate spune ce are in plus Tatal fata de Fiul sau fata de cei doi Fii.(despre al doilea iar nu avem date). iar in comparativ cu Tatal si Fiu despre Duhul sfint stim mult mai putine probabil tocmai fiindca atributele ii sint asociate intotdeauna Tatalui.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
7. Dacă M-ați fi cunoscut pe Mine, și pe Tatăl Meu L-ați fi cunoscut; dar de acum Îl cunoașteți pe El și L-ați și văzut.
8. Filip I-a zis: Doamne, arată-ne nouă pe Tatăl și ne este de ajuns. 9. Iisus i-a zis: De atâta vreme sunt cu voi și nu M-ai cunoscut, Filipe? Cel ce M-a văzut pe Mine a văzut pe Tatăl. Cum zici tu: Arată-ne pe Tatăl? 10. Nu crezi tu că Eu sunt întru Tatăl și Tatăl este întru Mine? Cuvintele pe care vi le spun nu le vorbesc de la Mine, ci Tatăl - care rămâne întru Mine - face lucrările Lui. 11. Credeți Mie că Eu sunt întru Tatăl și Tatăl întru Mine, iar de nu, credeți-Mă pentru lucrările acestea. Last edited by Mihai36; 24.06.2011 at 19:29:32. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Domnule Guru, imi pare rau sa va spun, dar nu aveti notiuni elementare de teologie.
Degeaba spuneti si aduceti ca argument pentru purcederea Duhului si de la Fiul faptul ca Hristos spune ca El si Tatal sunt una. Cand Hristos spune asta, el se refera la faptul ca El si Tatal sunt de o fiinta, asa cum spune Crezul. Persoanele Sfintei Treimi, desi sunt de o fiinta, ele se deosebesc totusi prin insusirile lor personale: Tatal este nenascut, Fiul nascut din Tatal iar Duhul purcede din Tatal. Acestea sunt insusiri ale Persoanelor, domnule Guru, nu ale fiintei dumnezeiesti, care este una. Mai cititi inainte sa va dati cu parerea |
|
#4
|
|||
|
|||
|
11.Acestea vi le-am spus, ca bucuria Mea să fie în voi și ca bucuria voastră să fie deplină. 12.Aceasta este porunca Mea: să vă iubiți unul pe altul, precum v-am iubit Eu. 13.Mai mare dragoste decât aceasta nimeni nu are, ca sufletul lui să și-l pună pentru prietenii săi. 14.Voi sunteți prietenii Mei, dacă faceți ceea ce vă poruncesc.
17.Aceasta vă poruncesc: să vă iubiți unul pe altul. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
11. Știind că unul ca acesta s-a abătut și a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit." |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
niste oameni avizati si cititi care sa isi dea cu parerea?
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
eu vreau sa te rog frate sa citesti fratia ta mai multe despre acest frumos subiect si sa ne spui si fratiilor noastre ca sa ne lamurim si noi...
Domnul sa te binecuvanteze sa te miluiasca si sa te mantuiasca!Amin. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Oricum din punct de vedere al desavirsirii trairii noastre trebuie sa recunoastem ca amanunte de gen filoque sau primat petrin ramin undeva doar la nivel teoretic urmind ca in timp sa fie perceput adevarul prin duh si traire si nu doar prim minte.
Fiecare este inspirat de Dumnezeu pe masura puterii de a purta insa la un om care este mai aproape de desavirsire cu atit inspiratia se apropie mai mult de revelatie. Chiar si fara revelatie zilnica eu cred ca fiecare cerdincios trebuie sa se straduie sa inteleaga si cu mintea lui, sa patrunda esenta prin duhul lui esenta tainelor si adevarurilor biblice. Atita cit e posibil fireste. Sa ceara si el inspiratie si revelatie caci fiecare prin desavirsire trebuie sa il urmeze pe Iisus in egala masura. Sa studieze in egala masura scriptura -in vechime proorocii erau deosebiti prin cuvitele cartilor sfinte. Dogmele nu sint unitatea de masura ci scrptura prin Cuvintul lui Dumnezeu , dogma este doar o interpretare partiala pentru cei multi -pe masura puterii medii de a purta. La fel si teologia care poate incape in mintea netraitorilor, ea este rezultata din revelatiile biblice insumate cu cele ale sfintilor si apoi trecute prin sita nedesavirsirii intelegerii sinoadelor care sint doar inspirate si nu revelate. Iisus este calea in noi, El fiind Dumnezeu este in primul rind prototipul divin al desavirsirii omenesti in noi, in noi este inca doar deplinatate potentiala fiind abia in curs de realizare. De aceea spune ca "nimeni nu vine la Tatal decit prin Mine". Adica prin desavirsirea reprezentata de El. Doar in acest fel El este capul si noi madularele. In acest fel dam roada. In acest fel trebuie sa raminem in El ca sa ramina si El in noi si sa facem mai multa roada. Last edited by Mihai36; 25.06.2011 at 06:28:42. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
V-am mai spus ca la aceasta conferinta s-a discutat destul de avizat, nu ramane decat sa o citit. Intrbati ca in povestea lui creanga, cu "moi is posmagii", nu o sa o citeasca nimeni pentru dvs. De exemplu eu am inceput sa scriu la pagina 12 si discutia principala a durat vreo 10 pagini, acestea in cateva minute le puteti citi. Daca vreti ceva mai detaliat sunt discutii purtate de mine pe forumul catolic. De asemenea, cred ca aici am recomandat si doua lurari ce se gesesc pe net, una foarte succinta si alta ceva mai ampla. Mai avizat de atat nu cred ca o sa gasiti prin alte parti.
|
|
|