Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.06.2011, 19:57:00
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

[quote=penticostalul;370437]

Neoprotestantii nu merg intr-o biserica pentru ca biserica respectiva ar fi mantuitoare. Ei cred ca, în momentul convertirii, au fost incorporati in Biserica Universala si, ulterior, trebuie sa fie parte dintr-o biserica locala pentru a creste spiritual, pentru a se inchina Domnului in comun, a se indemna la dragoste si la fapte bune, dupa cum scrie Biblia. QUOTE]



Iertati-ma, dar nu inteleg deloc urmatorul aspect: daca sustineti ca ulterior convertirii, neoprotestantii trebuie sa faca parte dintr-o biserica locala, pentru a creste spiritual, care e motivul pentru care dupa convertire nu optati pentru Biserica ortodoxa pentru a creste spiritual in ea, pentru a va inchina in comun, pentru a va indemna la dragoste si fapte bune, dupa cum scrie Biblia?

Daca ati fi trait pe vremea apostolilor si ati fi fost un nou convertit la Biserica lui Hristos, credeti ca atunci cand v-ati fi dus la rugaciunea in comun, ati fi intalnit-o la Biserica si pe Maica Domnului?
Cu siguranta, mergea si Ea la Biserica nou infiintata.

De curiozitate va intreb: ati fi fost curios sa vorbiti cu Cea care L-a purtat in pantece pe Cel neincaput, sa o vedeti si cunoasteti pe Cea de la care Unul din Sfanta Treime si-a luat trup material?

Ati fi fost curios sa o cunoasteti si sa vorbiti cu Cea care purtandu-L in pantecele Ei pe Cel neincaput, s-a umplut de Duhul Sfant?

Ati fi fost curios sa cunoasteti o asemenea faptura in care tot harul dumnezeirii S-a salasluit si care a ramas pe veci impregnata de mireasma de har a Celui pe care L-a purtat in Ea?

Ati fi fost curios sa cunoasteti si sa vorbiti cu o asemenea faptura careia i s-a intamplat o asemenea experienta de asa o magnitudine mega-cosmica: experienta de a-L purta in pantece pe Stapanul Universului si de a-L fi hranit, ingrijit, tinut in brate si de a-L fi leganat pe Unul din Treime ce tine tot Universul ?

Credeti ca ati fi simtit ceva neobisnuit in preajma acestei fapturi uimitor de smerita si discreta?

Probabil ca dvs. cand aveti un necaz, ii rugati pe prietenii de la Adunarea dvs. sa se roage lui Hristos pt. dvs.
Dar daca ati fi trait in perioada apostolilor si ati fi frecventat Biserica unde se ruga si Maica Domnului si daca ati fi avut o problema, un necaz, o incercare, si mergand la Biserica sa va rugati, v-ati fi intalnit acolo cu aceasta faptura discreta, smerita si plina de har care e Maica Domnului, i-ati fi spus si Ei de necazul ce va apasa?
Ati fi rugat-o si pe Ea, ca atunci cand se roaga Fiului Ei, sa Il roage sa va ajute? Ati considera ca Maica Domnului e faptura cea mai intim legata de Dumnezeu, ati considera ca rugaciunea Ei catre Hristos e cea mai puternica din Univers?
Dar dupa mutarea ei cu Trupul la Cer alaturi de Hristos, considerati ca ramane cea mai apropiata fiintial de Dumnezeu si in acealasi timp cea mai fierbinte rugatoare pentru oameni?

Daca ati fi frecventat Biserica unde mergea si Maica Domnului, daca ati fi cunoscut-o in timpul vietii, dupa ce Hristos a luat-o la El, v-ati fi adus aminte de Ea, i-ati fi pus fotografia (daca ar fi existat aparate foto pe vremea aia) la loc de cinste? Ati fi aratat fotografia Ei si noilor convertiti? Le-ati fi spus si lor ca rugaciunea Ei catre Hristos e cea mai puternica?

Cand s-ar fi aniversat Bunavestirea sau Adormirea Ei, i-ati fi dedicat macar si Ei un cantec, ceva, in amintirea Celei care ni L-a nascut pe Unul din Treime?

Banuiesc ca fratilor si surorilor de la adunarea dvs. le cantati "La multi ani!" de ziua lor. Nu zic sa-i fi cantat si Maicii Domnului "La multi ani" cand ar fi fost aniversarea Ei, dar macar ceva acolo, un cantec de multumire si lauda, daca tot se roaga neincetat catre Fiul Ei pentru noi ?

Ati fi facut asa ceva daca ati fi trait pe vremea apostolilor si ati fi cunoscut-o pe Maica Domnului? Merita din partea noastra macar atata cinste daca tot ni L-a nascut pe Unul din Treime si se roaga pt. noi?

Intr-o adunare in care simplii credinciosi se aduna pentru "a creste spiritual in ea, pentru a se inchina in comun, pentru a se indemna la dragoste si fapte bune, dupa cum scrie Biblia?" (ca sa va citez exact), cum considerati slujbele si rugaciunile de lauda si cantarile prin care credinciosii o roaga pe Maica Domnului sa se roage pentru noi?

a) inutile. Hristos nu tine cont de ce-i spune Mama Sa

b) de mare folos - rugaciunea Maicii Domnului L-a facut pe Hristos sa-si schimbe planurile la nunta din Cana Galileii, desi nu atunci avea de gand sa faca prima minune

c) e problema Ei daca alta treaba n-are decat sa se roage. oricum eu vorbesc direct cu Hristos in rugaciune, ce rost are sa mai vorbesc si cu Ea?

Cum considerati rugaciunea Maicii Domnului pentru noi comparativ cu rugaciunea fratilor, surorilor si pastorilor dvs. de la adunare, conform indemnului "rugati-va unii pentru altii"?

Last edited by delia31; 21.06.2011 at 03:01:30.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.06.2011, 15:32:09
penticostalul penticostalul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.06.2011
Locație: Intru ceruri, în Hristos Iisus
Religia: Protestant
Mesaje: 530
Implicit

Ati pus mai multe intrebari dar eu prea as vrea sa intru in polemica cu dumneavoastra. Fiti sigura insa ca nu imi este teama de nicio intrebare.
Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Iertati-ma, dar nu inteleg deloc urmatorul aspect: daca sustineti ca ulterior convertirii, neoprotestantii trebuie sa faca parte dintr-o biserica locala, pentru a creste spiritual, care e motivul pentru care dupa convertire nu optati pentru Biserica ortodoxa pentru a creste spiritual in ea, pentru a va inchina in comun, pentru a va indemna la dragoste si fapte bune, dupa cum scrie Biblia?
Am mai raspuns o data.
Un neoprotestant ar putea opta sa faca parte din Biserica Ortodoxa.
Adica sa fie membru intr-o Biserica Ortodoxa cu un preot duhovnicesc.

Dar cineva care s-a nascut intr-o familie de neoprotestanti, (ca mine, asa) Trebuie sa aibe o motivatie puternica pentru a face un asemenea pas.

Nu vad acum decat doua motive care m-ar determina sa fac o asemenea alegere:
1. As locui intr-o zona geografica in care nu as putea gasi o biserica neoprotestanta, in schimb ar fi o biserica ortodoxa. As merge in biserica ortodoxa, as incerca sa cunosc oamenii, si sa-mi traiesc viata de crestin in aceea biserica.
2. As considera ca, in interiorul bisericii ortodoxe fiind, as putea ajuta la evanghelizarea multor ortodocsi din Romania.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Daca ati fi trait pe vremea apostolilor si ati fi fost un nou convertit la Biserica lui Hristos, credeti ca atunci cand v-ati fi dus la rugaciunea in comun, ati fi intalnit-o la Biserica si pe Maica Domnului?
Cu siguranta, mergea si Ea la Biserica nou infiintata.

De curiozitate va intreb: ati fi fost curios sa vorbiti cu Cea care L-a purtat in pantece pe Cel neincaput, sa o vedeti si cunoasteti pe Cea de la care Unul din Sfanta Treime si-a luat trup material?

Ati fi fost curios sa o cunoasteti si sa vorbiti cu Cea care purtandu-L in pantecele Ei pe Cel neincaput, s-a umplut de Duhul Sfant?

Ati fi fost curios sa cunoasteti o asemenea faptura in care tot harul dumnezeirii S-a salasluit si care a ramas pe veci impregnata de mireasma de har a Celui pe care L-a purtat in Ea?

Ati fi fost curios sa cunoasteti si sa vorbiti cu o asemenea faptura careia i s-a intamplat o asemenea experienta de asa o magnitudine mega-cosmica: experienta de a-L purta in pantece pe Stapanul Universului si de a-L fi hranit, ingrijit, tinut in brate si de a-L fi leganat pe Unul din Treime ce tine tot Universul ?

Credeti ca ati fi simtit ceva neobisnuit in preajma acestei fapturi uimitor de smerita si discreta?
Raspunsul la toate aceste intrebari este: DA, desigur, ar fi fost o mare onoare pentru mine sa o fi putut intalni pe Maica Domnului (sau pe unii dintre apostolii Domnului, sau pe profetii din vechime).
Dar acesta este doar un exercitiu intelectual.
Stiu ca pe acestia ii voi intalni doar in ceruri.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Probabil ca dvs. cand aveti un necaz, ii rugati pe prietenii de la Adunarea dvs. sa se roage lui Hristos pt. dvs.
Dar daca ati fi trait in perioada apostolilor si ati fi frecventat Biserica unde se ruga si Maica Domnului si daca ati fi avut o problema, un necaz, o incercare, si mergand la Biserica sa va rugati, v-ati fi intalnit acolo cu aceasta faptura discreta, smerita si plina de har care e Maica Domnului, i-ati fi spus si Ei de necazul ce va apasa?
Ati fi rugat-o si pe Ea, ca atunci cand se roaga Fiului Ei, sa Il roage sa va ajute? Ati considera ca Maica Domnului e faptura cea mai intim legata de Dumnezeu, ati considera ca rugaciunea Ei catre Hristos e cea mai puternica din Univers?
Fara indoiala, DA. (Nu stiu, imi puneti aceste intrebari parca intr-un mod retoric. De parca dumneavoastra ati fi cerut Maicii Domnului sa se roage pentru dumneavoastra dar mie mi-ar fi fost o jena, asa, sau as fi fost neincrezator in rugaciunile ei...)


Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Dar dupa mutarea ei cu Trupul la Cer alaturi de Hristos, considerati ca ramane cea mai apropiata fiintial de Dumnezeu si in acealasi timp cea mai fierbinte rugatoare pentru oameni?
Nu stiu. Nu am suficiente argumente sa cred ca Maica Domnului este fiinta „cea mai fierbinte rugatoare pentru oameni”. Nu am motive nici sa cred ca nu este asa. Ma gandesc ca doar Dumnezeu stie.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Intr-o adunare in care simplii credinciosi se aduna pentru "a creste spiritual in ea, pentru a se inchina in comun, pentru a se indemna la dragoste si fapte bune, dupa cum scrie Biblia?" (ca sa va citez exact), cum considerati slujbele si rugaciunile de lauda si cantarile prin care credinciosii o roaga pe Maica Domnului sa se roage pentru noi?

a) inutile. Hristos nu tine cont de ce-i spune Mama Sa

b) de mare folos - rugaciunea Maicii Domnului L-a facut pe Hristos sa-si schimbe planurile la nunta din Cana Galileii, desi nu atunci avea de gand sa faca prima minune

c) e problema Ei daca alta treaba n-are decat sa se roage. oricum eu vorbesc direct cu Hristos in rugaciune, ce rost are sa mai vorbesc si cu Ea?

Cum considerati rugaciunea Maicii Domnului pentru noi comparativ cu rugaciunea fratilor, surorilor si pastorilor dvs. de la adunare, conform indemnului "rugati-va unii pentru altii"?
A te ruga celor adormiti si a le cere sa se roage pentru tine este o practica specifica a unei biserici.
Nu este de competenta mea sa fac o judecat de valoare a acestei practici.
Nu gasesc in Sfanta Scriptura nici un caz in care un credincios cere unuia care a trecut din aceasta viata sa se roage pentru el.

Neoprotestantii nu se roaga celor adormiti.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.06.2011, 15:52:42
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

[quote=penticostalul;370825].
Nu am suficiente argumente sa cred ca Maica Domnului este fiinta „cea mai fierbinte rugatoare pentru oameni”. Nu am motive nici sa cred ca nu este asa. Ma gandesc ca doar Dumnezeu stie.QUOTE]




NO COMMENT!!! ABSOLUT NO COMMENT!!! Daca nu Maica Domnului e cea mai fierbinte rugatoare catre Hristos, atunci cine??? E la mintea cocosului! Dar daca si pentru asta aveti nevoie de argumente, si inca mai multe ca sa fie suficiente, eu nu mai am nimic de zis.

Probabil credeti si dvs. la fel ca adventistii ca Maica Domnului doarme pe undeva in alte sfere si nu e in deplina comuniune cu Hristos Cel vesnic Viu.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 21.06.2011, 16:28:15
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalul Vezi mesajul
Un neoprotestant ar putea opta sa faca parte din Biserica Ortodoxa.
Adica sa fie membru intr-o Biserica Ortodoxa cu un preot duhovnicesc.
O spuneti pentru ca nu stiti ce inseamna asta.
Nu, va spun eu ca n-ar putea.

Pentru ca in primul rand Ortodoxia ii considera pe cei in afara ei ca nefacand parte din Biserica.

Primirea in Biserica se face dupa caz, ori prin botez zi mirungere, ori daca botezul este considerat valid, doar prin mirungere.

Se face in cadrul unui ceremonial in care se rosteste crezul ortodox si o lepadare de crezurile ratacite impartasite anterior.

Citat:
Dar cineva care s-a nascut intr-o familie de neoprotestanti, (ca mine, asa) Trebuie sa aibe o motivatie puternica pentru a face un asemenea pas.
Exact. Si cred ca abia acum puteti intelege cat de puternica trebuie sa fie.


Citat:
Nu gasesc in Sfanta Scriptura nici un caz in care un credincios cere unuia care a trecut din aceasta viata sa se roage pentru el.
Dar ati gasit exemple de biserici locale in care Dumnezeu sa dea invataturi care se bat cap in cap?
Unora sa le spuna ca icoanele sunt in regula si altora ca este idolatrie de exemplu?
Unora ca exista viata dupa moarte si altora ca nu?
Unora ca inca mai exista vorbirea in limbi, altora ca este inselare?
Unora ca botezul este important sa se faca de la o varsta cat mai frageda, altora la "varsta discernamantului" (apropo, scrie in Sf. Scriptura de la ce varsta apare pacatul?)
Foarte important, unora ca se impartasec cu Trupul si Sangele Mantuitorului, altii doar cu "simboluri"?
etc.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.06.2011, 18:25:06
penticostalul penticostalul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.06.2011
Locație: Intru ceruri, în Hristos Iisus
Religia: Protestant
Mesaje: 530
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
O spuneti pentru ca nu stiti ce inseamna asta.
Nu, va spun eu ca n-ar putea.

Pentru ca in primul rand Ortodoxia ii considera pe cei in afara ei ca nefacand parte din Biserica.

Primirea in Bisericase face dupa caz, ori prin botez zi mirungere, ori daca botezul este considerat valid, doar prin mirungere.
Cand m-am referit la un neoprotestant care poate urma sa treca in Biserica Ortodoxa nu am gandit ca vine pur si simplu intr-o zi si spune public: „ - din aceasta zi eu voi fi membru cu drepturi depline in biserica voastra!”.
Desigur ca va trebui sa treca printr-un proces de cateheza si prin botez sau prin randuielile necesare.
Si un ortodox care doreste sa vina la neoprotestanti trece prin acelasi proces: cateheza, botez, cerere de membru...
Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Se face in cadrul unui ceremonial in care se rosteste crezul ortodox si o lepadare de crezurile ratacite impartasite anterior.
Aici deschideti un subiect sensibil.
Nu e vorba doar de o „lepadare” (chestiune care ar fi legitima) ci chiar de un blestem.
Un blestem nu doar al crezurilor (ereziilor) ci chiar si al oamenilor.
Blestem al oamenilor care nu este rostit de preot ci de neofit.
Pobabil acesta este unul din locurile in care BO ar trebui sa schimbe ceva.
Asa cum a schimbat si versurile antisemite din prohod.
Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Dar ati gasit exemple de biserici locale in care Dumnezeu sa dea invataturi care se bat cap in cap?
Nu Dumnezeu da invataturi contradictorii, oamenii inteleg diferit. Exemplele sunt multe si in biserica primara. Majoritatea epistolelor au fost scrise pentru ca crestinii aveau invataturi care „se bateau cap in cap”.

Oamenii au gandit mereu in mod diferit, au avut abordari personale asupra unor aspecte ale credintei. De aceea Apostolul Pavel accepta ca exista situatii in care crestinii gandesc diferit asupra unor aspecte minore ale vietii de credinta: Așadar, câți suntem desăvârșiți aceasta să gândim; și dacă gândiți ceva în alt fel, Dumnezeu vă va descoperi și aceea. Dar de acolo unde am ajuns, să urmăm același dreptar, să gândim la fel. Filipeni 3: 15,16

In momentul in care apar erezii grave (invataturi care tin de Dumnezeu sau mantuire) Biserica trebuie sa ia atitudine.

Cele pe care le amintiti dumneavoastra (cu exceptia Cinei Domnului) sunt chestiuni nesemnificative:
1. Icoana.
Este o problema majora daca este un idol. Se pare insa ca ortodocsii nu se inchina icoanei ci lui Dumnezeu.
2. Viata dupa moarte.
Adventistii nu considera ca nu mai exista viata dupa moarte. Ei considera ca dupa moarte va fi o invirere. Deci ei cred in viata dupa moarte. Diferenta intre noi si ei este ca ei considera ca sufletul nu este nemuritor. Ca nu exista viata intre moartea fizica si inviere.
3. Vorbirea in limbi.
Si penticostalii si nepenticostalii considera ca exista un dar autentic al Duhului Sfant si ca exista inselari. Diferenta este ca unii cred ca functionalitatea acestui dar a incetat iar altii ca el lucreaza si astazi
4. Botezul.
Biblia porunceste botezul.
Nu am cunostinta de vreun caz clar de botez al copiilor in Scriptura dar nici nu am gasit un verset care interzice botezul copiilor.
Am prieteni, crestini adevarati care au fost botezati la nastere. Pentru unii am un mare respect. Sunt in mod clar mai duhovnicesti si mai ravnitori ca mine. Am de asemenea prieteni botezati la maturitate despre care pot marturisi la fel.
Daca doi oameni, unul botezat in copilarie si celalalt la maturitate mor amandoi blestemandu-l pe Dumnezeu la ce le-a folosit acel botez? Dar daca aceeasi doi mor dupa o viata credinta, de rugaciune, de fapte bune si de iubire de oameni si de Dumnezeu, ei vor merge de mana in Rai.

Last edited by penticostalul; 21.06.2011 at 18:29:55.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.06.2011, 18:51:36
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

iubirea este intelegatoare dar nu poti fi intelegator daca nu te pui in situatia lor, imagineaza-ti ca ai fi nascut undeva in muntii chinei sau in india sau ai fi musulman sincer si nazuitor atunci nu ti-ai putea imagina ca in lume s-ar mintui doar unii de care nu ai auzit sau de care ai auzit doar lucruri rele pe care nu ii poti crede doar la simpla auzire -evident din cauza propriilor preconceptii oferite de propria religie- prin dogme care iti arata ca nu degeaba au existat atitia intelepti si sfinti pe acele meleaguri. Deci rezulta atomat ca daca acolo la tine se fac sfinti -cum restu sint rai -in alte parti nu este posibil sa existe mintuire.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.06.2011, 18:57:29
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Sfintii din vechime nu cred ca si-ar fi putut imagina ca daca vrei sa treci din biserica din Pergam in biserica din Efes iti trebuie: "cateheza, botez, cerere de membru..."
Reply With Quote
  #8  
Vechi 21.06.2011, 23:41:01
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalul Vezi mesajul
Cand m-am referit la un neoprotestant care poate urma sa treca in Biserica Ortodoxa nu am gandit ca vine pur si simplu intr-o zi si spune public: „ - din aceasta zi eu voi fi membru cu drepturi depline in biserica voastra!”.
Desigur ca va trebui sa treca printr-un proces de cateheza si prin botez sau prin randuielile necesare.
Si un ortodox care doreste sa vina la neoprotestanti trece prin acelasi proces: cateheza, botez, cerere de membru...
Corect..

Citat:
Aici deschideti un subiect sensibil.
Nu e vorba doar de o „lepadare” (chestiune care ar fi legitima) ci chiar de un blestem.
Un blestem nu doar al crezurilor (ereziilor) ci chiar si al oamenilor.
Blestem al oamenilor care nu este rostit de preot ci de neofit.
Pobabil acesta este unul din locurile in care BO ar trebui sa schimbe ceva.
"Afurisesc toate eresurile și dezbinarea lor, ca pe ale unor potrivnici ai lui Dumnezeu și ai adevărului, și ai Sfintei Lui Biserici."

Unde vedeti aici ca ar fi orientat impotriva oamenilor?

Citat:
Asa cum a schimbat si versurile antisemite din prohod.
Nu erau antisemite pentru cel care intelege cui se adreseaza de fapt, dar ar fi putut interpretate astfel si probabil chiar au fost..

Citat:
Nu Dumnezeu da invataturi contradictorii, oamenii inteleg diferit. Exemplele sunt multe si in biserica primara. Majoritatea epistolelor au fost scrise pentru ca crestinii aveau invataturi care „se bateau cap in cap”.
Toti acei oameni predind ca ele vin de la Dumnezeu. Deci sa intelegem ca din dorita de a impaca si capra si varza si mai ales lupul, sa nu aiba nimeni dreptate in totalitate?

Biserica nu mai are nici o "particica" (dupa intelegerea dvs.) care sa fie "Stalp si temelie a adevarului"?

Citat:
In momentul in care apar erezii grave (invataturi care tin de Dumnezeu sau mantuire) Biserica trebuie sa ia atitudine.
Biserica ortodoxa asa a facut, are o indelungata istorie vizavi de acest aspect.

Citat:
Cele pe care le amintiti dumneavoastra (cu exceptia Cinei Domnului) sunt chestiuni nesemnificative:
N-ati dezvoltat tocmai acest aspect care este cel mai important.
Bisericile intre care nu exista cominiune euharistica nu pot face parte din aceeasi Una Biserica.
Si in mod clar, nu poate fi comuniune intre bisericile traditionale si cele neoprotestante avand in vedere pozitia diametral opusa in aceasta chestiune.

Citat:
1. Icoana.
Este o problema majora daca este un idol. Se pare insa ca ortodocsii nu se inchina icoanei ci lui Dumnezeu.
Corect, dar uitati ca nu toti neoprotestantii sunt dispusi sa inteleaga acest lucru.
Incapatanarea cu care refuza adevarul sa faca oare parte din "roadele Duhului" pe care le reclama sub alte aspecte?

Citat:
2. Viata dupa moarte.
Adventistii nu considera ca nu mai exista viata dupa moarte. Ei considera ca dupa moarte va fi o invirere. Deci ei cred in viata dupa moarte. Diferenta intre noi si ei este ca ei considera ca sufletul nu este nemuritor. Ca nu exista viata intre moartea fizica si inviere.
Exact. Si satanizeaza pe toti cei care indraznesc sa creada altceva. Sau sa nu urmeze perceptele iudaice pe care le urmeaza ei.
Sunt ei sau nu parte a Bisericii? Sunt sau nu de la Dumnezeu invataturile lor?
Pentru ca ei zic ca sunt.

Citat:
3. Vorbirea in limbi.
Si penticostalii si nepenticostalii considera ca exista un dar autentic al Duhului Sfant si ca exista inselari. Diferenta este ca unii cred ca functionalitatea acestui dar a incetat iar altii ca el lucreaza si astazi
Bisericile traditionale si o mare parte a celor neoprotestante (cu exceptia celor inrolati in miscari de tip "harismatic") considera ca "darul limbilor" a incetat inca din timpul Sf. Apostoli.
Sunt ei in inselare sau penticostalii care il considera inca activ si autentic?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 22.06.2011, 00:47:03
penticostalul penticostalul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.06.2011
Locație: Intru ceruri, în Hristos Iisus
Religia: Protestant
Mesaje: 530
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
"Afurisesc toate eresurile și dezbinarea lor, ca pe ale unor potrivnici ai lui Dumnezeu și ai adevărului, și ai Sfintei Lui Biserici."

Unde vedeti aici ca ar fi orientat impotriva oamenilor?
Întrebare: Te lepezi de toți mai marii eresurilor, și împreună și împreună cu aceia și de adunarea, obiceiurile și de toți învățătorii lor, și ca pre niște protivnici sfintei Biserici a răsăritului, îi blestemi pe ei?
Răspuns: Mă lepăd, și îi blestem pe ei.

Este vorba despre oameni.
In cazul in care eu as dori sa trec in Biserica Ortodoxa va trebui mai intai sa-mi blestem copiii, parintii si prietenii pe care ii am in Biserica Penticostala. Nu as vrea sa insist pe aceasta tema delicata.
Mi-am exprimat deja punctul de vedere: ar trebui lucrat putin la text.


Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Toti acei oameni predind ca ele vin de la Dumnezeu. Deci sa intelegem ca din dorita de a impaca si capra si varza si mai ales lupul, sa nu aiba nimeni dreptate in totalitate?
Sunt cazuri in care unul singur are dreptate in totalitate. Sigur nu e lupul. Ideea era ca daca nu sunt chestiuni fundamentale, care tin de Dumnezeire sau de mantuire acela care are dreptate poate spune precum apostolul Pavel: "Dacă gândiți ceva în alt fel, Dumnezeu vă va descoperi și aceea. Dar de acolo unde am ajuns, să urmăm același dreptar, să gândim la fel".

El, cel care are dreptate prefera insa sa spuna: "Eu singur am dreptate, pe voi toti ceilalti va va lua dracu". Doar asta e problema.
Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Biserica nu mai are nici o "particica" (dupa intelegerea dvs.) care sa fie "Stalp si temelie a adevarului"?
Dupa intelegerea mea, Biserica universala este in intregime (nu doar o particica) Stalpul si temelia adevarului. Ea este sare si lumina in lume prin cei care fac parte din Ea: crestini adevarati din diferite confesiuni.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
N-ati dezvoltat tocmai acest aspect care este cel mai important.
Bisericile intre care nu exista cominiune euharistica nu pot face parte din aceeasi Una Biserica.
Si in mod clar, nu poate fi comuniune intre bisericile traditionale si cele neoprotestante avand in vedere pozitia diametral opusa in aceasta chestiune.
Nu cred in comuniunea dintre bisericile istorice si cele (neo)protestante. Ma depaseste subiectul.
Cred ca avem multe de facut fiecare in bisericile noastre.
Cred ca adevaratii crestini sunt una in Duhul, fie ca sunt penticostali sau ortodocsi.
Cred ca vom fi una in ceruri.

Pentru ce s-ar mai da lupte seculare pentru o unitate vizibila cand oricum fiecare biserica are in sanul ei un mare procent de (practic) atei?

Haideti sa presupunem (prin absurd) ca in 2015 Bisericile catolice, ortodoxe protestante si neoprotestante ar fi toate in comuniune.
Toate ar accepta o singura invatatura (ortodoxa, normal) si s-ar impartasi din acelasi potir.
Credeti ca aceasta ar putea fi numita Biserica lui Hristos?
Cu 50% crestini de Paste si de Craciun, care beau nelegiuirea ca apa si se numesc crestini doar pentru ca nu sunt musulmani?
Biserica lui Hristos este formata din oameni care s-au convertit la Dumnezeu, care il iubesc, care, chiar daca mai pacatuiesc, se pocaiesc de pacat si incearca sa urmeze Calea Domnului.
Niciuna dintre confesiuni nu are toti membri ei la standardele Bisericii.
Iar uniunea dintre ele nu ar rezolva in nici un fel problema.
Eu nu sunt adeptul ecumenismului in sensul unirii bisericilor si nu cunosc vreun neo protestant care sa creada in acest tip de ecumenism.

Last edited by penticostalul; 22.06.2011 at 07:57:08.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.06.2011, 13:33:00
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

[quote=penticostalul;371021]Întrebare: Te lepezi de toți mai marii eresurilor, și împreună și împreună cu aceia și de adunarea, obiceiurile și de toți învățătorii lor, și ca pre niște protivnici sfintei Biserici a răsăritului, îi blestemi pe ei?
Răspuns: Mă lepăd, și îi blestem pe ei.

Este vorba despre oameni.
In cazul in care eu as dori sa trec in Biserica Ortodoxa va trebui mai intai sa-mi blestem copiii, parintii si prietenii pe care ii am in Biserica Penticostala. Nu as vrea sa insist pe aceasta tema delicata.
Mi-am exprimat deja punctul de vedere: ar trebui lucrat putin la text.
QUOTE]




Ar trebui intr-adevar lucrat putin la text.
Imi dati voie sa intreb intai cum se lucreaza la un alt text? Sa zicem de ex. 1Corinteni 5.

Ce inteleg neoprotestantii din cuvintele apostolului Pavel atunci cand le zice in legatura cu un incestuos: „pe unul ca acesta să-l dați Satanei spre pieirea trupului, pentru ca sufletul să se mântuiască în ziua Domnului Iisus” ?

Intrebarea este: se refera apostolul la oameni sau nu? ( lasam felul pacatului la o parte). Daca ati fi trait pe vremea apostolului Pavel si ati fi fost un cetatean din Corint, eventual ruda cu incestuosul, ce ati fi facut?

Dar din cuvintele aceluiasi apostol Pavel din 1 Timotei 1-20?
„Când am plecat în Macedonia te-am îndemnat să rămâi în Efes ca să le poruncești unora să nu învețe învățături străine .... Pe aceasta (credinta si constiinta buna) lepădând-o unii, și-au pierdut credința ; între ei sunt Imeneu și Alexandru, pe care i-am dat Satanei ca să se'nvețe să nu blasfemieze".

Ce intelegi tu ca a facut Apostolul Pavel cand zice ca i-a dat satanei pe Imeneu si Alexandru?

Sau la ce se refera in Galateni 1,9 cand zice „anatema sa fie”?
„Dacă cineva vă propovăduiește altceva decât ceea ce ați primit, anatema să fie”
Se refera sau nu la oameni?


Daca n-ai stiut, semantic vorbind, expresia „a da satanei”, adica „a anatemiza”, „a blestema” inseamna a exclude temporar, a excomunica pt. o vreme.

Sensul propriu al cuvantului „anathema”, in greca veche, desemneaza ceva care a fost separat spre a fi ridicat mai tarziu. Cuvantul este compus din "ana" - o prepozitie ce indica o miscare ascendenta -, respectiv "thema" – parte separata.

Adica a exclude in sensul de a separa ceva stricat, putred pentru a nu se strica si celelalte parti. Daca e un mar stricat intr-un cos cu mere, trebuie scos afara pt. a nu se strica toate merele.

Cel anatemizat e exclus pedagogic pt. o vreme, rastimp in care sa se roage, sa se roagea , sa se gandeasca , sa se gandeasca si iar sa se gandeasca si iar sa se roage pt. ca in cele din urma, daca se va ruga SINCER lui Hristos
sa-si doreasca singur si de buna sa nu ramana in afara Bisericii lui Hristos.
E preferabil sa fie cineva exclus provizoriu in aceasta viata pt. ca in acest rastimp sa-i pice fisa ca e in inselare, decat cand va fi prea tarziu.

Mantuitorul ne-a spus niste cuvinte care pe multi trebuie sa ne puna pe ganduri. El a zis printre altele : In ziua aceea a judecatii multi Imi vor zice : "Doamne, Doamne ! Oare nu in numele Tau am proorocit, si nu in numele Tau am scos demoni si n-am facut noi atatea minuni in numele Tau ? Se vor apara oamenii. Si atunci Hristos le va zice : Niciodata nu v-am cunoscut pe voi ! Departati-va de la Mine, blestematilor, voi, cei ce lucrati faradelegea (Matei 7, 22-23).

Cumplit raspuns ! Naucitoare cuvinte! Devastatoare! Sa credem ca vestim evanghelia in numele lui Hristos dar de fapt sa fim in inselare iar la Judecata, Hristos sa ne zica: „niciodata nu v-am cunoscut pe voi! Departati-va de la Mine blestematilor!” Incredibil!

Observatie importanta: Hristos nu se refera aici la oameni imorali si pacatosi, ci la oameni care au fost preocupati sa propovaduiasca Evanghelia Lui, oameni care au crezut ca i-au scos pe demoni cu puterea lui Hristos, cand de fapt nu a fost asa.

Nu sunt oare excluderile, excomunicarile, anatemele, nu sunt oare toate acestea avertismente si semnale de alarma ? Ce preferam? sa ramanem in Biserica lui Hristos din care absolut sigur nu lipseste Maica Domnului sau sa ramanem intr-o adunare in care Maica Domnului e absenta dar ne amagim ca e Hristos acolo?
Cine Il cunoaste pe Hristos, o cunoaste si pe Maica Domnului in duh.

Cine sunt aceia care sunt convinsi acum ca scot demoni in numele Lui si carora Hristos le va zice la Judecata „duceti-va de la Mine blestematilor! Niciodata nu v-am cunoscut pe voi”, desi voi ziceti ca in numele Meu ati scos demoni?

Dintre cei care au scos demoni in numele Lui, pe cine va cunoaste si pe cine nu va cunoaste Hristos la Judecata? Ii va cunoaste pe cei ce vor s-o cunoasca si pe Maica Domnului (daca desigur au respectat toate criteriile de mantuire)?

Dar pe cei ce nu vor s-o cunoasca si pe Maica Domnului, minunile Ei si facerile Ei de bine? Oare acelora ce le va zice? Veniti la Mine binecuvantatilor, ca desi nu ati vrut s-o cunoasteti si pe Maica Mea, voi ai Mei sunteti ca doar in numele Meu ati scos demoni si ati facut atatea fapte bune.

Cum ne dam seama cine sunt cei ce acum Il propovaduiesc pe Hristos si scot demoni in Numele Lui, dar totusi la Judecata, Hristos le va zice: „nu va cunosc, departati-va de la Mine blestematilor?”
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Calatoria spre Ortodoxie si dinspre Ortodoxie ioanna Morala Crestina 76 14.06.2015 09:40:05
Mic predicator penticostal!! Templier Knight Secte si culte 35 20.12.2011 21:26:24
Sfatui-ti-ma, va rog! smal27 Generalitati 46 24.10.2011 22:33:30
Ce îi determină pe unii ortodocși să treacă la culte neoprotestante? elom Secte si culte 353 26.08.2011 14:18:45