Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.06.2011, 19:45:01
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Adriana, nu va suparati ca va intreb, ce confesiune aveti?
Nu de alta dar opiniile dvs. sunt cam derutante. Pare ca nu sunteti nici ortodoxa, nici catolica, nici protestanta. De fapt ce sunteti?
Am exact confesiunea avuta de crestinii dinainte de schisma pe teritoriul Romaniei si pe care bunicii au dorit sa mi-o dea botezandu-ma intr-o biserica Ortodoxa.
  #2  
Vechi 16.06.2011, 23:21:22
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Am exact confesiunea avuta de crestinii dinainte de schisma pe teritoriul Romaniei si pe care bunicii au dorit sa mi-o dea botezandu-ma intr-o biserica Ortodoxa.
Unii au fost botezati ortodox, dar astazi sunt catolici prin convertire, sau prin ideile pe care le vehiculeaza.

Last edited by Miha-anca; 16.06.2011 at 23:25:42.
  #3  
Vechi 16.06.2011, 23:49:16
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Am exact confesiunea avuta de crestinii dinainte de schisma pe teritoriul Romaniei si pe care bunicii au dorit sa mi-o dea botezandu-ma intr-o biserica Ortodoxa.
Inainte de Schisma Biserica era catolica. Deci...
  #4  
Vechi 17.06.2011, 03:09:52
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Inainte de Schisma Biserica era catolica. Deci...
Bine-nteles ca era catolica si in bisericile ortodoxe in care merg se spune Crezul ca si la primii crestini "Cred intr-Una Sfanta, Catolica si Apostolica Biserica". Ori eu nu marturisesc nimic cu buzele daca nu cred cu adevarat si in inima.

Last edited by Adriana3; 17.06.2011 at 03:18:58.
  #5  
Vechi 17.06.2011, 10:52:46
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit Pentru Adriana3

Cu spiritul ecumenist te afli in mare inselare. Vicleanul se dovedeste si la tine foarte iscusit. Mare greseala ecumenismul asta. Uratul si mincinosul se ascunde sub aceasta umbrela pe care a pictat-o in afara cu iubire mincinoasa.
Trebuie sa ne iubim aproapele. Indiferent ca e negru sau alb, sau galben la piele. Indiferent ca este sau nu pe drumul cel drept. Dar acesta nu este ecumenism ci este iubire de aproapele si milostenie pentru aproapele.
Dar nu trebuie sa primim nimic care ne departeaza de adevar. Dar trebuie intai sa stabilim adevarul.
Esti ortodoxa vad. Inseamna ca stii ca adevarul se afla in ortodoxie. Nu trebuie sa aduc argumente pentru tine in acest sens. Atunci stii si ca biserica catolica , s-a desprins de biserica mama din anumite considerente. In special politice, economice. Dar nu puteau spune asta ca motiv si atunci au nascocit primatul papal si Filikue si inca cateva mari deosebiri care ii departeaza de dogma protoparintilor nostri. Asta e suficient sa intelegem ca ecumenismul ne face subtil sa lepadam adevarul de credinta. de aceea este o erezie. Singurul ecumensim adevarat este cel prin care toti ratacitii se intorc la adevarul de credinta pastrat de biserica ortodoxa si predat de Iisus Hristos apostolilor si noua mai departe ortodocsilor. de aceea suntem ortodocsi pentru ca pastram credinta cea veche si dreapta altfel era invers. Catolicii au ramas cu numele dar si-au schimbat adevarul. Ceea ce este inadmisibil. Ca adevarul este unul nu mai multe si nici mai multe cai.

Iata un mic cuvant al Sfantului Teofan Zavoratul. Trebuie sa citesti mai mult din Sfintii Parinti si sa vad ca aduci ergumente celor sustinute de tine din cuvantul Sfintilor Parinti care au ca temelie Scriptura.
"De exemplu: tu ești Petru și pe această piatră voi zidi biserica
Mea... (Matei 16, 18). Nu e de înțeles cum Biserica poate fi întemeiată pe Petru, când temelia
ei este Domnul, astfel încât nu poate exista nici o altă întemeiere. Fără a specula în van pentru
lămurirea acestei nedumeriri, adresați-vă Bisericii și primiți accepțiunea care există, și anume,
că aici cuvântul „Petru” nu semnifică persoana Apostolui Petru, ci mărturisirea neclintită a
credinței în Domnul nostru Iisus Hristos. Această neclintire i-a făcut ca stânca pe mucenici.
Lovești stânca oricât, dar nu o sfarmi. Iar catolicii au căutat dezlegarea cu mintea lor și au
ajuns la papă. Oricât ar fi de absurd, iată că ei până astăzi se încăpățâneaza." Invataturi si scrisori despre viata crestina
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca

Last edited by dobrin7m; 17.06.2011 at 11:33:57.
  #6  
Vechi 17.06.2011, 11:44:58
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit Tot pentru Adriana3

Acelasi drag sfant Teofan Zavoratul
"Ce fel de carte v-a tulburat?... Toate traducerile apusene despre viața duhovnicească
nu ni se potrivesc. Există în ele un dram de adevăr; dar și cele mai bune conțin multe himere
și neadevăruri; flatează, dar nu hrănesc... este ca în zicala: „pe buze a curs, dar în gură n-a
nimerit”. Luați-o pe cea mai bună și mai lăudată dintre ele: Imitarea lui Iisus Hristos de Toma
de Kempis... Citiți-o cu atenție și comparați: oferă ea oare același lucru ca Macarie
Egipteanul, Isaac Sirul sau cuvintele Părinților noștri: Serafim, Partenie?... Apusenii vor să se
mântuiască singuri; și ajung prin strădanii proprii într-o stare de liniștire a inimii,
asemănătoare cu pasivitatea la tăcerea altor forțe. Aici fantezia le zugrăvește imagini, iar ei se
topesc de admirație... Aruncați-le! Dumneavoastră vă sunt de ajuns sfinții pe care îi aveți.
Oare sunt o sută de adevăruri? Există un singur adevăr. Oare există o sută de căi?
Există o singură cale. Oare sunt o sută de dumnezei? Există Unicul Dumnezeu, o singură
credință, un singur botez. Și cum să fie asta totuna?... Acelea ne sunt oare nouă egale, care nu
au nici preoțime, nici sfânta împărtășanie și nici pocăință? Cum ni se vor ierta păcatele?... Și
cu ce ni se va hrăni duhul? Cu nimic nu se aseamănă toată această filantropie. Ei nu pot
rezolva problema: dar ce înseamnă alte confesiuni? Dar, dacă nu o putem rezolva cum se
cuvine, nu trebuie să o tălmăcim greșit, ci să înțelegem lămurit adevărul. Vedeți ce se
întâmplă într-o fotografie? Figura naturală a omului este cea mai fidelă imagine a lui. Se fac
poze, apoi se tipăresc fotografiile. La unul a ieșit prea întunecoasă, la altul, prea luminoasă,
unul nu a nimerit focala, la altul a pozat într-o atitudine nefirească. Dar există și fotografii
destul de fidele originalului. Iar retușul cu cât schimbă caracterul trăsăturilor? Examinând
acum toate aceste fotografii, putem spune, oare, că toate sunt egale, când printre ele sunt unele
în care nu se recunoaște nici cel care a fost imortalizat. Lui Moise așa i-a spus Dumnezeu:
„Vezi să faci acestea toate (cortul) după modelul ce ți s-a arătat în munte” (Ieș. 25, 40).
Și așa a fost până la pogorârea lui Hristos. Domnul, când a venit, ne-a adus din ceruri
un alt cort - sfânta credință și Biserica, chivernisită după cum a văzut și a auzit El de la Tatăl,
în sfătuirea dinainte de veci a Dumnezeului Triipostatic. Dar au apărut fotografi samavolnici...
ca să retușeze, să facă alte fotografii, și au acoperit imaginea... Chipul Bisericii este unul; dar
în fotografiile amatorilor, la unul au ieșit două capete, la altul au dispărut mâinile și
picioarele, colo ochii au ieșit schimbați, dincolo veșmintele sunt cu totul altele și așa mai
departe... Dar la toți apare una și aceeași inscripție: „Biserica”... Te tot uiți și te uiți și ești
obligat să recunoști: „Nu, nu este ea”. S-ar mai cuveni oare ca după toate acestea noi, cei ce
păstrăm chipul originar al Bisericii, să ne așezăm alături de ceilalți? Dar ce să mai vorbim de
alții? Îl lăsăm pe Atotțiitorul să Se îngrijească de ei. El ne oferă mărturia palpabilă că
originalul este la noi: acestea sunt darurile facerii de minuni, pe care le poate vedea oricine,
ale clarviziunii, ale neputrezirii moaștelor, ale fenomenelor extraordinare - pe toate acestea le
vedem în zilele noastre. Ce să mai vrem? Dumnezeu nu va fi îngăduitor cu mincinoșii.
Domnul e cu noi și Duhul Său sălășluiește în Biserica noastră... Acest lucru il simtim fiecare.
...... așadar, Biserica noastră este adevărată, este din ceruri pogorâtă și statornicită pe pământ.
Iar aceia? Știe Domnul de ei. El nu-și dezvăluie judecățile... Va veni și ziua în care va aduce
la lumină cele tăinuite... Dar deocamdată să ne mulțumim și cu această rază de lumină,
mărturia de netăgăduit a adevărului." Invataturi si scrisori despre viata crestina

Iti recomand sa citesti aceasta minunata carte a Sfantului Teofan Zavoratul "Invataturi si scrisori despre viata cresina". Ti se vor lamuri toate in cap, cu catolicii , cu luteranii, cu protestantii. Si atunci vei privi oamenii ca oameni cu suflet pe care sa ii iubesti desfacandu-i de credintele false in care se zbat. Cand vezi un om sa vezi un om cu necazurile si bucuriile lui si nu un luteran, sau catolic, sau mai stiu eu ce, pentru ca Domnul stie de toate.
Iar discutii despre credinta cu acestia sa nu purtam daca nu suntem tari in credinta si daca nu cunoastem bine ortodoxia ca asa usor cadem in inselare si ajungem fara sa vrem si noi eretici.
Domnul sa te aibe in paza Sa.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
  #7  
Vechi 17.06.2011, 12:09:10
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit Tot pentru Adriana3

Domnul sa va binecuvinteze si sa va apere de vrasmasul.
Acelasi sfant Teofan Zavoratul
"21. Despre rătăcirea catolică
Mâhnirea mea, pricinuită de atacurile Apusului era cât pe ce să se domolescă. Acum,
însă, a revenit cu o forță mai mare. O să vă expun în grabă câteva gânduri. La prima vedere,
noi avem cu romano-catolicii multe asemănări: dogmele sunt aceleași, cu excepția celor noi,
inventate de ei despre obârșia Sfântului Duh și - mai recentă - despre nepărtășia Maicii
Domnului la păcatul primordial. O altă dogmă a lor este primatul papal. Tainele sunt aceleași,
dar aproape toate și-au schimbat forma și se deosebesc formal nu numai de Biserica
Răsăriteană, ci și de propriile lor rânduieli strămoșești. Au vecernie, utrenie, liturghie și alte
slujbe bisericești, ca și noi. Dar, la o privire mai atentă, vedem cât de lipsit de suflet și chiar
fără sens este totul! La o cercetare amănunțită, este evident oricui cât de departe sunt de
adevăr. Propagandiști vicleni încearcă să ne smintească cu imaginea de ansamblu,
ascunzându-ne deosebirile. Deosebirile care sar în ochi, ei le atenuează prin strâmbă tâlcuire.
De pildă, la Gagarin... „La voi - spune el - nu este lămurit sobornicește cum trebuie să credem
în originea Sfântului Duh; de aceea, pentru voi credința despre purcederea Sfântului Duh și de
la Fiul este o părere personală, pe care dacă cineva o acceptă, în nici un chip nu va fi supus
judecății Bisericii sale”. Observați sofismul? Dar, oare, credința neîncetată a Bisericii, că El
nu purcede de la Fiul, nu reprezintă tocmai glasul Bisericii? Și dacă dogma lor nu a fost
acceptată, oare nu înseamnă că întreaga Biserică spune că nu trebuie să se creadă în ea? Iar
Sinodul din vremea patriarhului Fotie și a papei Ioan al VIII-lea nu a anatemizat, oare, pe cei
ce acceptau purcederea Sfântului Duh și de la Fiul? Apoi, toate scrierile teologice din Răsărit,
toate catehismele - ce altceva înseamnă, dacă nu exprimarea învățăturii Bisericii Ortodoxe?
Potrivit acesteia, a crede că Sfântul Duh purcede de la Dumnzeu-Tatăl este o dogmă
obligatorie, iar „a crede latinește” că El purcede și de la Fiul este o abatere de la Biserică, o
erezie. Lămuriți-vă în privința acestui sofism!
Se mai spune: „Ce ne împiedică să credem în proveniența Sfântului Duh și de la Fiul?
Asta nu vă distruge dogma, ci îi adaugă un nou adevăr; a cunoaște cinci adevăruri este,
desigur, mai bine decât a ști patru”. Ce curse! E bine să se adauge la un adevăr un alt adevăr,
dar dacă se adaugă o minciună, atunci adevărul se deformează. Dacă amesteci amar cu miere,
strici mierea. Aspră judecată le e scrisă celor ce fac asemenea adaosuri.
Cu aceste și alte asemenea sofisme ei netezesc deosebirile prea evidente. Eu cred că
bunul simț este de ajuns pentru a desluși viclenia. De aceea, ei nu propovăduiesc asemenea
lucruri cunoscătorilor, ci dau drumul în aer la baloane de săpun, la nimereală, poate se lasă
careva amăgit.
Am fost întrerupt, și chiar pentru multă vreme... Am uitat ce am vrut să vă mai spun.
Așa - iată ce! Duhul catolicismului este pământesc. Biserica este pentru ei, în concepția lor, o
corporație politică, sprijinită prin forțe și mijloace omenești - cum sunt Inchiziția, indulgențele
- și cu o căpetenie văzută. Biserica Ortodoxă este comuniunea duhovnicească a tuturor în
Iisus Hristos și, prin El, comuniunea reciprocă între semeni. Biserica este cârmuită în taină de
Domnul și se îndreaptă spre scopul ei. La ei o conduce papa, și încotro?!! Deocamdată, destul.
Pentru Dumnezeu, păziți-vă de spiritele acestea lingușitoare, și păziți-i și pe ceilalți! Străduițivă
să citiți „Adevărul Bisericii universale”, „Cuvântul catolicismului ortodox” de A.N.
Muraviov8 și în franceză: „Question religieuse d'Orient et d'Occident”, Moskva, 1857. Acolo
toate sunt bine lămurite..." Invataturi si scrisori despre viata crestina
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
  #8  
Vechi 17.06.2011, 12:28:06
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

"40. Despre influența nefastă asupra noastră a Apusului și despre frică

Mi-ați amintit un sfat pe care vi l-am dat odinioară, în timpul ultimului război: să nu
mergeți la teatru numai în timpul acelui război. Foarte bine. Pot adăuga ceva?
Întrucât războiul se iscă prin uitarea lui Dumnezeu în timp de pace, rezultă că în timp
de pace trebuie să fugim în fel și chip de tot ce duce la uitarea lui Dumnezeu. Iar teatrele nu au, oare, această menire? Amintiți-vă ce se întâmplă cu sufletul la teatru și după aceea. Turcii
nu au teatru, ei îl înlocuiesc cu opiul. Opiul și teatrul sunt unul și același lucru. Teatrul este o
îndeletnicire total necreștină și înțelept este cel care nu-l frecventează. Noi l-am preluat din
Apus. Cu Apusul ne-a pedepsit și ne va pedepsi Domnul, iar noi nu ne învățăm minte.
Un alt lucru rău este literatura noastră, îmbâcsită de spirit apusean, și pe aceasta o
curățește Domnul tot prin lovituri din Apus. Dar tot nu avem astâmpăr. Ne-am întinat în
murdăria apuseană până în gât și totul e bine! Avem ochi, dar nu vedem; avem urechi, dar nu
auzim; și cu inima nu pricepem. Doamne, miluiește-ne! Trimite-ne lumina Ta și adevărul
Tău!
Cum de-ați devenit atât de temătoare? Nu este normal. Rugați-vă Domnului Celui
milostiv și El vă va da bărbăție, îndrăzniți, deci, îndrăzniți, oameni ai lui Dumnezeu, căci El
va învinge! În biserica mănăstirii care se află pe câmpul de la Borodino* se citește necontenit
Psaltirea pentru ostașii uciși. Noaptea o citesc pe rând măicuțele. Una dintre ele mi-a spus că,
atunci când îi venea rândul, mai că nu leșina și adesea fugea afară din biserică, însă apoi
părintele duhovnic a îndrumat-o să se roage în mod special pentru alungarea fricii. Ea s-a
rugat cu post și frica a părăsit-o.

*Locul uneia dintre cele mai importante bătălii din războiul ruso-francez, soldată cu înfrângerea armatei
napoleoniene (1812)." Sfantul Teofan Zavoratul - Invataturi si scrisori despre viata crestina
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
  #9  
Vechi 17.06.2011, 12:18:59
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Acelasi drag sfant Teofan Zavoratul
"Ce fel de carte v-a tulburat?... Toate traducerile apusene despre viața duhovnicească
nu ni se potrivesc. Există în ele un dram de adevăr; dar și cele mai bune conțin multe himere
și neadevăruri; flatează, dar nu hrănesc... este ca în zicala: „pe buze a curs, dar în gură n-a
nimerit”. Luați-o pe cea mai bună și mai lăudată dintre ele: Imitarea lui Iisus Hristos de Toma
de Kempis... Citiți-o cu atenție și comparați: oferă ea oare același lucru ca Macarie
Egipteanul, Isaac Sirul sau cuvintele Părinților noștri: Serafim, Partenie?... Apusenii vor să se
mântuiască singuri; și ajung prin strădanii proprii într-o stare de liniștire a inimii,
asemănătoare cu pasivitatea la tăcerea altor forțe. Aici fantezia le zugrăvește imagini, iar ei se
topesc de admirație... Aruncați-le! Dumneavoastră vă sunt de ajuns sfinții pe care îi aveți.
Oare sunt o sută de adevăruri? Există un singur adevăr. Oare există o sută de căi?
Există o singură cale. Oare sunt o sută de dumnezei? Există Unicul Dumnezeu, o singură
credință, un singur botez. Și cum să fie asta totuna?... Acelea ne sunt oare nouă egale, care ni au nici preoțime, nici sfânta împărtășanie și nici pocăință? Cum ni se vor ierta păcatele?... Și cu ce ni se va hrăni duhul? Cu nimic nu se aseamănă toată această filantropie. Ei nu pot
rezolva problema: dar ce înseamnă alte confesiuni? Dar, dacă nu o putem rezolva cum se
cuvine, nu trebuie să o tălmăcim greșit, ci să înțelegem lămurit adevărul. Vedeți ce se
întâmplă într-o fotografie? Figura naturală a omului este cea mai fidelă imagine a lui. Se fac
poze, apoi se tipăresc fotografiile. La unul a ieșit prea întunecoasă, la altul, prea luminoasă,
unul nu a nimerit focala, la altul a pozat într-o atitudine nefirească. Dar există și fotografii
destul de fidele originalului. Iar retușul cu cât schimbă caracterul trăsăturilor? Examinând
acum toate aceste fotografii, putem spune, oare, că toate sunt egale, când printre ele sunt unele în care nu se recunoaște nici cel care a fost imortalizat. Lui Moise așa i-a spus Dumnezeu:
„Vezi să faci acestea toate (cortul) după modelul ce ți s-a arătat în munte” (Ieș. 25, 40).ce spune Sf. Ioan Gura de Aur despre alti apostoli, ca raspuns la ce spune Sf. Ioan Gura de Aur despre Sf. Petru, Și așa a fost până la pogorârea lui Hristos. Domnul, când a venit, ne-a adus din ceruri un alt cort - sfânta credință și Biserica, chivernisită după cum a văzut și a auzit El de la Tatăl, în sfătuirea dinainte de veci a Dumnezeului Triipostatic. Dar au apărut fotografi samavolnici...
ca să retușeze, să facă alte fotografii, și au acoperit imaginea... Chipul Bisericii este unul; dar în fotografiile amatorilor, la unul au ieșit două capete, la altul au dispărut mâinile și
picioarele, colo ochii au ieșit schimbați, dincolo veșmintele sunt cu totul altele și așa mai
departe... Dar la toți apare una și aceeași inscripție: „Biserica”... Te tot uiți și te uiți și ești
obligat să recunoști: „Nu, nu este ea”. S-ar mai cuveni oare ca după toate acestea noi, cei ce păstrăm chipul originar al Bisericii, să ne așezăm alături de ceilalți? Dar ce să mai vorbim de alții? Îl lăsăm pe Atotțiitorul să Se îngrijească de ei. El ne oferă mărturia palpabilă că
originalul este la noi: acestea sunt darurile facerii de minuni, pe care le poate vedea oricine,
ale clarviziunii, ale neputrezirii moaștelor, ale fenomenelor extraordinare - pe toate acestea le vedem în zilele noastre. Ce să mai vrem? Dumnezeu nu va fi îngăduitor cu mincinoșii.
Domnul e cu noi și Duhul Său sălășluiește în Biserica noastră... Acest lucru il simtim fiecare.
...... așadar, Biserica noastră este adevărată, este din ceruri pogorâtă și statornicită pe pământ.
Iar aceia? Știe Domnul de ei. El nu-și dezvăluie judecățile... Va veni și ziua în care va aduce
la lumină cele tăinuite... Dar deocamdată să ne mulțumim și cu această rază de lumină,
mărturia de netăgăduit a adevărului." Invataturi si scrisori despre viata crestina
Iti recomand sa citesti aceasta minunata carte a Sfantului Teofan Zavoratul "Invataturi si scrisori despre viata cresina". Ti se vor lamuri toate in cap, cu catolicii , cu luteranii, cu protestantii. Si atunci vei privi oamenii ca oameni cu suflet pe care sa ii iubesti desfacandu-i de credintele false in care se zbat. Cand vezi un om sa vezi un om cu necazurile si bucuriile lui si nu un luteran, sau catolic, sau mai stiu eu ce, pentru ca Domnul stie de toate.
Iar discutii despre credinta cu acestia sa nu purtam daca nu suntem tari in credinta si daca nu cunoastem bine ortodoxia ca asa usor cadem in inselare si ajungem fara sa vrem si noi eretici.
Domnul sa te aibe in paza Sa.
Fiecare om are dreptul la o parere personala. Tot ce pot sa spun este faptul ca se vede ca nu i-a cunoscut personal nici pe catolicii si nici pe prtotestantii practicanti ci vorbeste din cliseele si prejudecatile vehiculate de sute de ani in lumea rasariteana.
Fiecare om are dreptul la o opinie fara sa insemne ca opiniile oamenilor reflecta mereu Adevarul cu atat mai mult cu cat adevarul nu este o opinie ci o Persoana plina de iubire pentru fiecare om in parte, o persoana care a varsat cate o picatura din sangele Sau pentru fiecare persoana in parte asa ca nimeni nu poate judeca relatia unui om cu salvatorul Sau. Este ca si cum m-as apuca eu sa zic ca vecina nu isi iubeste sotul pentru ca nu il iubeste in modul in care il iubesc eu pe al meu. Este absurd. Relatia fiecarui om cu Dumnezeu este una foarte personala si daca un om nu o intelege pe a altuia, nu inseamna ca aceea nu-i buna sau e fara valoare. Fiecare om are structura sa proprie si unii pot rezona fata de scrierile Sf. Teofan Zavoratul in timp ce altii pot rezona mai degraba la scrierile catolice tocmai pentru ca fiinta sa este construita intr-un mod mai asemanator acestuia. Singurul care le intelege pe toate este Dumnezeu, el intelege glasul inimii indiferent daca se exprima pe limba rasariteana, orientala sau apuseana.
  #10  
Vechi 17.06.2011, 14:01:47
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Fiecare om are dreptul la o parere personala. Tot ce pot sa spun este faptul ca se vede ca nu i-a cunoscut personal nici pe catolicii si nici pe prtotestantii practicanti ci vorbeste din cliseele si prejudecatile vehiculate de sute de ani in lumea rasariteana.
Fiecare om are dreptul la o opinie fara sa insemne ca opiniile oamenilor reflecta mereu Adevarul cu atat mai mult cu cat adevarul nu este o opinie ci o Persoana plina de iubire pentru fiecare om in parte, o persoana care a varsat cate o picatura din sangele Sau pentru fiecare persoana in parte asa ca nimeni nu poate judeca relatia unui om cu salvatorul Sau. Este ca si cum m-as apuca eu sa zic ca vecina nu isi iubeste sotul pentru ca nu il iubeste in modul in care il iubesc eu pe al meu. Este absurd. Relatia fiecarui om cu Dumnezeu este una foarte personala si daca un om nu o intelege pe a altuia, nu inseamna ca aceea nu-i buna sau e fara valoare. Fiecare om are structura sa proprie si unii pot rezona fata de scrierile Sf. Teofan Zavoratul in timp ce altii pot rezona mai degraba la scrierile catolice tocmai pentru ca fiinta sa este construita intr-un mod mai asemanator acestuia. Singurul care le intelege pe toate este Dumnezeu, el intelege glasul inimii indiferent daca se exprima pe limba rasariteana, orientala sau apuseana.
Draga Adriana3 noi trebuie sa rezonam cu glasul Sfintilor Parinti care viata lor toata au daruit-o pentru Hristos si au trait intru Hristos. Sa nu uiti ca Sfantul Teofan Zavoratul a stat zavorat 24 ani in chilia sa, doar el cu Dumnezeu. Cuvantul Sfantului nu este o parere a oarecui ca daca gandesti asa mai ai si ganduri de hula la adresa sfintilor. Fereasca Bunul Dumnezeu sa ajungem sa hulim pe Dumnezeu si pe Sfinti. Vai si amar de cel care aduce sminteala prin gura sa. Mai bine sa tacem decat sa smintim.
Iar daca sufletul tau rezoneaza cu scrierile catolice atunci degeaba zici ca esti ortodoxa ca nu esti, ca ortodox este cel ce stie sa fie statornic in credinta orotdoxa iar gandurile vrasmase credintei ortodoxe le alunga ca pe niste muste. Iubirea vecinei pentru sot vizavi de tine cu sotul tau nu sufera comparatie cu iubirea de Dumnezeu si cu credinta crestin-ortodoxa. Ori traiesti in Duhul Adevarului ori nu. Atunci te numesti caldicel din acela la care viata de dincolo va fi vai si vai.
Nu conteaza limba cu care vorbeste omul catre Dumnezeu, a confunda limbajul omului cu adevarul credintei este o mare inselare in care te afli. Exista o singura cale spre Domnul nu mai multe indiferent de limba ce o vorbesti.
Si asa cum ne invata Iisus Hristos ca vor veni hristosi mincinosi, va trebui sa distingem care sunt hristosii mincinosi si sa nu credem ca toti sunt Hristos doar pentru ca isi spun eu sunt hristos. Ca Domnul va zice: pleaca de la mine ca Eu nu te cunosc.
Trebuie sa pui un pic mana si pe istorie, istoria crestina, ca ai multe lacune in acest sens. Nu prea stii tu cum e cu papa la inceputuri si chiar in istoria papalitatii aminteste de un oarecare papa desfranat, care avea amanti cardinalii, precum si oarecare papa inscaunat la 5 ani. Au vazut ca pierd teren si astfel au hotarat ca papii sa fie batrani sa prinda la alde ca tine, apoi le-au dat nume cu al n-spelea ca sa se piarda de tot urma desfranarii din trecut si ereziilor pe care le propaga.
Daca nu simti ca esti ortodoxa, atunci macar fi cinstita si nu te ascunde sub umbrele false. Te-a acaparat vicleanul si nu vrei sa faci nimic pentru asta? e treaba ta. Noi te-am avertizat.
dar degeaba vei incerca sa smintesti pe altii ca plata tu o vei lua. Vei raspunde pentru fiecare suflet smintit. de asta trebuie sa luam aminte cu totii.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican