![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Nu stiu daca sfantul trebuie vazut ca un supraom. Sfantul este OMUL prin excelenta, omul purtator de Duh Sfant si de Hristos. Desi dupa fire poarta intru sine "ranile pacatului", dupa "relatie" (cu dumnezeirea si intrega creatie) este tamaduit. Sfantul este omul care repercepe firesc "urmele pasilor lui Dumnezeu in gradina acestei lumi". Mai degraba, noi suntem "subumani" atat timp cat nu parasim pacatul si nu cautam a "mana cat mai la adanc" in cunoasterea lui Dumnezeu.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nu, niciun sfant nu s-a crezut vreodata supraom, dimpotriva se vedeau pe ei ultimii pacatosi, dar cateodata unii "supraoameni" se mai cred sfinti!
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sfintii nu se credeau supraoameni.Intrebarea era pusa daca noi ii credem asa,in sensul ca noi nu am putea deveni sfinti...
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sfinții sunt smeriți. Și și-au taiat voia proprie.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mai spun odata,ca sa se inteleaga....Topicul nu este despre cum sunt sfintii,ci despre cum trebuie sa fim noi,daca putem tinde sa fim sfinti sau nu..
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Dupa parerea mea ar trebui considerat sfint (macar sfintisor) orice om care are duhul sfint-botezul , insa in sfintenie trebuie sa inaintezi si sa atingi rind pe rind cele 7 trepte ale sfnteniei , nu este usor,.. mai bine spus este atit de usor pe cit efort depui si pe cit da Dumnezeu sa fie, cu cit inaintezi in sfintenie cu atit devine mai usor sau cel putin cu mai putina suferinta si cu mai multa fericire..
In traditia crestina si in Biblie nu avem o defnitie clara a ce inseamna sfint ..unde este limita dupa care un calugar sau un om merita sa fie considerat sfint. Avem doar o definire orientativa aceea ce inseamna "nascut din Dumnezeu" -acel om traieste fericit pe pamint si este ferit de orice necaz caci Domnul il apara. Insa vedem ca nu orice om botezat este si fericit asa incit definitia trebuie sa se refere la una dintre aceste trepte ale sfinteniei. Apoi nu mai retin unde am citit sau am discutat -la fiecare dintre aceste trepte nu doar ca primesti desavirsirea deplina si definitiva a unor calitati interioare dar in plus primesti si anumite daruri-harisme -fata e cele pe care le aveai inainte- harisme specifice fiecarei trepte a desavirsirii. De regula sfinti sint numiti cei care fac lucrari cu har avind diferite daruri. Un om care are toate cele 7 trepte ale sfintenie se numeste sfint arhant /arahant- adica deplin. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul si Cuvantul lui Dumnezeu, pentru Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E mare puterea rugăciunii. Last edited by LittleSparrow; 28.06.2011 at 10:24:31. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Intradevar sfintii nu sint supraoameni insa prin sfintenia lor treptat devin niste supraoameni.
In mod normal fiecare om care in urma botezului a dobindit duhul sfint ar trebui sa se numeasca sfint insa ca sa devii sfint in sensul neprihanirii, nascut din Dumnezeu, trebuie mai intii sa te despatimesti, si apoi sa devii "pur ca un porumbel si intelept ca un sarpe". Un om care a atins aceasta prima treapta de sfintenie -m-as bucura sa o dobindesc pina la sfirstul vietii -atunci cind moare trupul se transforma in moaste si in mod binecuvintat creeaza parfum sfint (mir), uneori chiar si in timpul vietii cei care sint mai aproape de Dumnezeu simt uneori o oarecare adiere de mir in preajma lui. Unii oameni spun ca acest mir miroase in doua feluri, altii ca miroase in trei feluri- trei parfumuri in unul. Nici cei care spun ca simt doua parfumuri nu miros la fel. In general sint recunoscute doua din cele trei parfumuri :trandafir alb si iasomie. Pentru majoritatea al trei-lea parfum nu poate fi asemuit insa spun ca are o savoare deosebita. Altii in schimb au recunoscut acest parfum -santal de o esenta nobila. Aceasta prima treapta de sfintenie mai este numita treapta intelepciunii sau treapta cuminteniei. Fiecare treapta are anumite daruri /harisme. Darul acestei trepte este ca nimic rau nu ti se mai intimpla si chiar si cei din preajma ta se afla partial sub aceasta protectie. Traiesti fericit si linistit intro stare de cumintenie si auspiciozitate. O anume pace. A doua trepta tine de duhul cunoasterii, intuitia devine continua, ai diferite daruri de cunoastere si poti cere orcind revelatii suplimentare in legatura cu ceea ce vrei sa afli. Si aici pacea se mai adinceste inca putin sub forma rabdarii desavirsite. Darul acestei trepte este ca prin duh sfint poti hrani plantele si copacii doar prin punerea palmelor asupra lor si ele apoi se vor reinvigora ca si cum ai fi turnat apa. fara acest dar poti binecuvinta dar trebuie sa pui neaparat si apa - in acest caz dezvoltarea plantei este ceva mai bine sustinuta. A treia treapta tine de vointa tare si curata, sinceritate si virtute desavirsita ,o anume fericire bazata pe lipsa dorintelor lumesti si o pace care vine din aceasta multumire. Desigur si generozitate, demnitate si respect. Nimic nu te va mai putea scoate din sarite si nimeni nu va putea sa iti infringa taria vointei tale sfinte. Dupa un timp vei primi si desavirsirea stapinirii de sine odata cu harismele aferente. Ele tin de controlul elementelor naturii: pamint ,apa, foc, aer- cutremure, ploaie, furtuna, traznete, despartirea apelor si alte minuni sau urgii cum a facut Moise si altii ca el. A patra treapta tine de compasiune, iubire, credinta , curaj, rigoare, respect si responsbilitate desavirsite, etc. Una din harisme este ca ai puterea de a invia mortii care tocmai au murit sau de a omori daca situatia o cere. A cincea treapta tine de detasare, umilinta ,vorbire si diplomatie desavirsita. -o empatie si o putere de convingere desavirsita. A sasea treapta tine mai cu seama de iertare si de pacea mintii. aici se primesc harisme prin care poti face ca si Iisus o vrabie din praf- controlul materiei si a spiritului dar si a spatiului si a timpului, poti disparea si aparea in alt loc sau transforma trupul in diferite grade de consistenta, poti calatori in timp. A saptea treapta tine de desavirsirea deplinatati necesare. -tine de o anume desavirsire in a fi instrument in mina lui Dumnezeu prin care poti controla evenimente si asigura inlantuirea lor logica conform planurilor divine. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu-mi amintesc exact la cine am auzit, probabil Petre Tutea..faptul ca fiecare purtam in spatele nostru un cadavru...care or este...firea pacatului din noi...pe care am rastignit-o...urmandu-i lui Hristos pana la capat...ori este...sfantul care am fi putut fi..dupa intentia pe care a avut-o Dumnezeu cand ne-a creat..si noi nu am pasit..in planul Lui..si deci ne-am ratat...viata duhovniceasca..
__________________
"Mergeti pretutindeni, spunand tuturor ca Dumnezeu exista, si ca in Adevar, Dragoste El este. Si..daca trebuie..folositi si cuvinte"(Francisc de Assisi) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfintii Apostoli nu sunt nu numiti de neam iudeu,conform Sfintei Scripturi | mihailt | Generalitati | 13 | 02.03.2012 12:27:45 |
Cine sunt Sfintii Parinti? | LaPetiteMoc | Sfinti Parinti (Patrologie) | 30 | 21.09.2011 22:48:29 |
Sfintii ortodocsi si sfintii catolici. | voxdei55 | Generalitati | 8 | 04.12.2010 22:48:51 |
Cine sunt Sfintii Parinti? | sophia | Despre Biserica Ortodoxa in general | 37 | 25.11.2010 11:21:04 |
sfintii cei noi sunt catolici sau protestanti? | grecu | Biserica Romano-Catolica | 21 | 21.07.2009 04:02:01 |
|