![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
dar cum acest lucru infricosator nu pare sa sperie pe nimeni, s-a incercat o descriere mai apropiata de simtul tangibil al omului, care sa genereze o oarecare luare de pozitie. Domnul, in bunatatea sa, ne mai ingaduie si in viata aceasta sa gustam iadul, pentru a sti de ce sa ne ferim si unde sa nu ajungem. si crede-ma nu exista durere mai mare decat sa stii ca Dumnezeu te-a parasit. E cumplit, chiat si pentru cateva clipe. Dar mai ptr vesnicie?
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
poti sa imi spui daca are ceva carti publicate? bucurii,K
__________________
ESTE |
#4
|
|||
|
|||
![]()
foarte frumos.
poti sa imi spui daca are ceva carti publicate? vreau sa zic.. IPS Slatineanu..
__________________
ESTE |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
7. Unde mă voi duce de la Duhul Tău și de la fața Ta unde voi fugi? 8. De mă voi sui în cer, Tu acolo ești. De mă voi coborî în iad, de față ești. Orice existență este în Dumnezeu, proniată de Duhul Sfînt. Chiar și Iadul este o împărăție creată și menținută spre a fi locuită de cei care refuză ideile de viețuire prezentate de Hristos. Iadul este o manifestare a libertății creaturilor și a dreptății Creatorului. Dacă ideea de rău a apărut accidental, atunci Iadul a fost construit în consecință, ca necesitate de a-i izola pe cei buni de cei răi, fără ca aceștia din urmă să-și piardă existența (faptul de a exista veșnic este una dintre caracteristicele chipului divin sădit în orice ființă rațională). O precizare: deși Dumnezeu este pretudindeni, El nu Se identifică cu creația Sa. Creația este în Duhul Sfînt, dar în același timp Duhul Sfînt nu este în Creație decît numai și numai la invitația creaturilor Sale. Altfel alunecăm spre panteism, ceea ce ar fi o eroare gravă, o erezie. Deci această Împărăție a Întunericului nu este o despărțire totală de Dumnezeu, ci o îndepărtare de El. Dialogul dintre Hristos și ființele pe care le-a gîndit rămîne veșnic, indiferent ce opțiune existențială au ales respectivele rațiuni. Diferența dintre Rai și Iad constă îndeosebi din felul în care creaturile percep dragostea Creatorului: răii I se vor împotrivi în continuare, neplăcîndu-le să iubească și să-și accepte chemarea pentru care au fost invitați la existență; bunii vor ști și vor putea să răspundă cu dragoste dragostei divine, posibilitate dobîndită prin alegere proprie, din timpul vieții de aici. Răii vor simți dragostea Lui Hristos ca un chin, pe cînd cei mîntuiți [de cel rău care cultivă ideea de rău] vor contempla fericiți slava Lui Dumnezeu prin dialogul cu El, dialog care va continua în vecii vecilor și în feluri pe care nici nu ni le putem imagina acum.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. Last edited by Florin-Ionut; 13.06.2011 at 18:59:45. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Tatal nostru varianta noua | AnggeLos STC | Muzica Bisericeasca | 21 | 23.01.2015 22:55:55 |
O alimentatie corecta | ovidiu b. | Generalitati | 469 | 26.07.2013 19:03:38 |
Septuaginta este cea corecta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 14 | 18.02.2011 03:45:08 |
Cu ce criterii se determina care este credinta corecta si ceea falsa? | Bast-et | Generalitati | 14 | 30.09.2010 16:26:07 |
Biblia ortodoxa - Varianta de buzunar | IT | Despre Sfanta Scriptura | 10 | 27.02.2010 00:55:06 |
|