![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
EXERCIȚIU DE IMAGINAȚIE
De 1 Decembrie, ca de obicei, va ploua și va fi frig. Dar ce contează? Să ne imaginăm că ploaia măruntă și rece, care se va cerne peste noi, ne va face să ne privim destinul drept în ochi și să ne contemplăm viitorul fără teamă. Să ne imaginăm totodată că brusc toți ne vom aminti în sfârșit de Istoria noastră, de întreaga noastră Istorie. Să ne imaginăm că în loc să punem bețe în roate celor care încearcă să mențină vie flacăra românismului, îi vom ajuta. Să ne imaginăm că această ploaie ne va aduce o mai bună cunoaștere a limbii pe care o vorbim, Româna. Să ne imaginăm că apa rece pe care cerul o va revărsa asupra noastră se va transforma în mândrie. Să ne imaginăm că toți românii se vor defini ca persoane mândre că trăiesc în România. Să ne imaginăm că toți românii, datorită acestui duș glacial, vor redeveni mândri de Țara lor, de Istoria lor, de limba pe care o vorbesc, de realizările înaintașilor și că, începând de a doua zi, vor sta iar drepți, curajoși și dârji în fața nenorocirilor așa cum au făcut-o mereu de 2.000 de ani. Dacă vom face acest exercițiu de imaginație, ziua de 1 Decembrie va fi, în ciuda vremii sau vremurilor nefavorabile, cel mai frumos spectacol pe care ni-l putem oferi noi românii. Avem însă nevoie de exerciții de imaginație pentru a fi cum am fost? Eu cred că nu... Ploaia, chiar măruntă, rece și sâcâitoare, e întotdeauna fertilă pentru că vine de la bunul Dumnezeu. Tomescu Ionuț
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
DATORIE, EGOISM, MORALĂ ȘI IUBIRE CREȘTINĂ
Datoria Ideologia actuală, o ideologie a plăcerii și egoismului, ar trebui înlocuită cu o ideologie a datoriei și a generozității. Datoria pe care ne-o impune în prezent patria este o necesară misiune istorică. Pentru a o îndeplini trebuie să renunțăm la confort, lene și delăsare. E dificil, admit. Datoria nu are nimic în comun cu plăcerile vieții, dar datoria ridică omul mai presus de el însuși și de instinctele lui imediate. Depășirea egoismului Egoismul, favorizând cultul propriei persoane și satisfacerea capriciilor individuale, se transformă, prin forța lucrurilor, în narcisism cu consecințe care sunt ușor de sesizat. Raporturile umane dezinteresate, pe care le încurajează generozitatea, sunt înlocuite de calcule și tranzacții. Oportunismul și cinismul detronează respectul. Marea generozitate creatoare dispare în folosul meschinăriei sterile. Pe măsură ce personalitățile noastre se hipertrofiază lucrurile își pierd valoarea, noblețea, fărâmițându-se într-o puzderie de atomi mediocri. Măreția umană face loc răutății, bestialității și primitivismului. Nimic trainic și valoros nu se poate realiza în această dezordine. Omul nu se poate realiza ca om urmând panta alunecoasă a instinctelor generate de partea de jos pântecului și de stomac ci, dimpotrivă, păstrându-și libertatea de a le spune nu. Omul își câștigă noblețea prin cumpătare și alegeri care trebuie să fie alegeri ale capului și nu ale viscerelor. Nu este vorba aici de a neglija latura instinctivă a omului ci de a o depăși, de a o subordona unui ideal adevărat care să nu fie acela al unor plăceri nefirești și degradante. Or tocmai asta se face în prezent: se incită animalul din noi. Trebuie să scoatem îngerul din fiară! Nu un înger descărnat și himeric, ci un înger cu chip de om, a cărui privire se îndreaptă spre cer, nu spre abis. Morala Omul care își face datoria față de semenii săi și patrie este un om care își păstrează și el libertatea interioară, exigențele proprii, conștiința de sine, dar spre deosebire de egoist își subordonează fapta la ceva care-i este superior. Prin aceasta el se autodepășește și-și realizează un anumit echilibru interior în același timp spiritual, intelectual și afectiv. Pentru a scăpa de tirania instinctelor josnice și a egoismului trebuie credință în Dumnezeu și morală creștină, adică o morală a datoriei și a sacrificiului pentru aproapele. Morala creștină presupune stăpânire de sine, perseverență, bun simț și forță sufletească. Aceasta nu exclude entuziasmul, pasiunea, ci dimpotrivă. De altfel nimic mare nu s-a făptuit pe lumea aceasta fără pasiune. Dar pasiunea nu trebuie să fie patimă instinctuală, ea trebuie să fie pasiune pentru ideal, pentru adevăr și pentru bine. Pasiunea datoriei trebuie să distrugă patimile. Puterea de a iubi Pentru a ne putea face datoria față de semeni și patrie avem nevoie și de puterea de a iubi creștinește. Puterea de a iubi creștinește este calitatea care determină persoana să fie atrasă de frumusețe, de bine, de adevăr, de dreptate și să facă din ele obiectul afecțiunii și dorințelor sale. Este o putere creatoare prin excelență. Nimic mai puternic, mai generator de fapte bune și fecunde! Ea dă naștere tuturor virtuților, ea inspiră sentimentele cele mai generoase, ea ne impune faptele cele mai bune. Fără ea nu există ideal, inima e goală și acțiunea sterilă. Prieteni să avem tăria, să avem forța sufletească, să avem curajul ca prin credință în Dumnezeu, prin moralitate creștină, iubire de aproapele și cultul datoriei, România să trăiască veșnic. Mareș Bogdan
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
REFLECȚII PE MARGINEA CĂRȚII LUI RÉGIS DEBRAY „ELOGIUL FRONTIERELOR”
Frontierele nu sunt bine văzute de presă. Să nu ne așteptăm de la politicieni să le laude. Nici ca evazioniștii fiscali, speculanții financiari, traficanții de mână de lucru, intelectualii mercenari să-și declare iubirea pentru ceea ce le afectează interesele. Cei săraci ar trebui să dorească demarcarea strictă a teritoriului. Singura lor avere e țara. Cel care nu are nimic nu se poate bizui decât pe Dumnezeu, patrie și familie. Orice sistem viu are un înveliș: lichidul amniotic este pielea fetusului, scoarța aceea a copacului, frontiera aceea a națiunii. Cojiți coaja unui copac, seva nu va mai circula. Suprimați frontiera, națiunea se va stinge. Unde nu sunt frontiere se ridică ziduri. O frontieră nu este un zid. Zidul împiedică trecerea, frontiera o controlează. La ce folosește o frontieră? Unește. Chiar și în timpul unei petreceri cu foști colegi de liceu trebuie închisă ușa! Popescu Angela
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
DRAPELUL
de maior (r) Vasile Tomescu Panglică, cocardă tricoloră sau steag sfârtecat de gloanțe, Vibrantă imagine simbol a patriei române, Când te cânt sufletu-mi se umple de atâtea elanuri și speranțe Că de emoție mă pierd de nu mai știu de mine. Tu, a cărui prezență ne dă avânt și ne însuflețește, Ne unești și ne faci să avem cu toți același țel, De aceea, fie pace sau război, te urmăm bărbătește Căci ne ești mai mult decât un simplu drapel. Copii, erai jucăria noastră preferată, Și neîndemânatici, cu mâini nesigure, tremurând, Te confecționam din bucăți de pânză colorată, Apoi ne amuzam fluturându-te în vânt. În sfârșit soldați în mândra noastră oștire, Mărșăluiam cu tine prin sat în pas de paradă. Cântând vesel dădeam lumii de știre Să iasă la porți sau la ferești să te vadă. Dar dacă într-o zi soarta amară Ne va chema să luptăm dușmanul Pe meleaguri străine, departe de țară, În faldurile tale vom revedea casa, ograda, tăpșanul. Deși întristați, privindu-te, ne vom simți mai bine. Nu ești singur când camarazii înalță tricolorul Și cântă cu patos „Deșteaptă-te române!”... Atunci dispar oboseala, teama, dorul. Flutură drapel! Tu ne unești, ne dai un țel. Imagine a României, Simbol al bucuriei, Tu reunești în a ta simplitate Familie, țară, libertate. 12 mai 1940
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
DESPRE CUVINTE
Cuvintele sunt mai mult decât cuvinte. Cuvintele freamătă, cuvintele mângâie, cuvintele cântă, cuvintele clădesc, cuvintele rezistă, cuvintele înving. Visez, sper, strig, cânt, sunt. De 2.000 de ani limba română răsună pe plaiurile noastre. Ea exagerează, ea inventează, ea spune lucrurilor pe nume, ea spune octombrie, ea spune aprilie, ea spune mare, ea spune port, ea spune frică și curaj. Ea spune câmpii, ea spune munți, ea spune copilărie și speranță. Ea spune că suntem aici de când lumea și că vom rămâne aici în vecii vecilor. Când nu sunt rostite corect, când nu mai sunt înțelese sau când nu mai sunt iubite, cuvintele tac și dispar uitate. Le vedem îndepărtându-se încet, încet și abdicând. Dar putem să ne și batem, putem să și luptăm. Parcă vă aud spunând: „vom lupta împreună!” Cu cât vor fi mai mulți poeți ca s-o scrie și oameni care s-o vorbească și s-o cânte, cu atât limba noastră va trăi mai mult. Pârvu Ana Maria
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
DIN NOU DESPRE FRONTIERE
Deschideți frontierele, construiți o civilizație universală, practicați nomadismul ne spun adepții mondializării pe toate mijloacele de informare în masă. Individualismul dezlănțuit a înlocuit cetățeanul cu petrecărețul amic al plăcerilor. Cultura a devenit marfă de piață. Piața joacă astfel rolul de dizolvant al valorilor tradiționale. Au fost decretate ca perimate suveranitățile naționale și au fost înlocuite cu norme obscure elaborate de cercuri tehnocratice transnaționale, norme numite „drept internațional” pentru a le da mai multă legitimitate. Un guvern mondial pare aparent să se impună. El ar reprezenta desăvârșirea civilizației universale. Se pot vedea aici fantasmele elitelor globaliste. Se vrea transformarea lumii într-un fel de seră climatizată artificial. Cea mai bună dintre lumi, se spune. Totuși acest model nu funcționează. Sublima emancipare pe care ar trebui s-o realizeze, individul liber de a-și crea integral destinul fătă limite istorice și politice, este de fapt profund dezumanizantă. Progresismul globalist a ațâțat, în încercarea de a se impune, o nevoie cât se poate de umană: aceea de a aparține unei lumi care nu se reduce la individ dar care nici nu cuprinde întreaga omenire. Omul are nevoie de înrădăcinare, de înscrierea într-un cadru unde să-și poată exercita libertatea personală și politică. Fără acest cadru omul va duce o existență pur privatizată având ca singur orizont traiul de azi pe mâine. Să lăsăm iluziile! Trebuie garantat dreptul oamenilor nu doar la emancipare ci și la conservare. Nu doar la mișcare ci și la permanență. Nu doar la modă ci și la tradiții. De fapt trebuie restaurată politic o întreagă parte a antropologiei umane. Funcția protectoare a politicii trebuie reabilitată. Să renunțăm la mitul desființării frontierelor care e falimentar! Statul nu trebuie să renunțe la specificul său istoric pentru că depolitizează astfel cetățenia transformând-o într-un simplu titlu administrativ ca atâtea altele. Apartenența la o națiune nu-i o ficțiune politică, de aceea cetățenia care o însoțește nu trebuie bagatelizată sub pretextul apărării drepturilor omului. La fel și cu valorile. În numele luptei cu discriminările suntem pe cale să descalificăm toate valorile tradiționale care ne susțin națiunea și să slăbim instituțiile care îi asigură protecția. Lupta împotriva excluderii trebuie purtată fără răgaz, nu-i așa? Rezultatul se vede: inversarea valorilor e dublată de un relativism radicalizat. Nu trebuie să construim o lume nouă ci să recuperăm ce avea bun cea veche. Lumea veche era depozitara unei filozofii a limitelor, în sensul bun al cuvântului, care lipsește celei de acum. Nu era mai bine nici înainte, dar cu siguranță nu e mai bine nici acum. Trăiască deschiderea, ni se repetă până la sațietate. Trăiască frontierele, răspundem noi calm. Popescu Angela
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ajutati o famile aflata intr-um mare necaz!! | gadescum | Umanitare | 1 | 24.01.2009 19:48:25 |
|