Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.05.2011, 13:02:47
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sourire Vezi mesajul
Bine v-am găsit.
Urmăream îndeaproape acest forum, iar acum a venit momentul să mă înscriu pentru a vă solicita ajutorul. Scriu o teză de licență referitoare la comunicarea nonverbală liturgică și de mare folos mi-ar fi răspunsurile voastre pentru cercetare. Eșantionul menționat în chestionar îi are în vedere pe studenții la Teologie, dar poate fi completat de orice participant la Sfânta Liturghie. Îi rog pe cei care vor să mă ajute să trimită documentul completat la adresa de e-mail iuliana.foltea@gmail.com

Vă mulțumesc din suflet!
Gesturile si mimica unui om sunt modul de strabatare a trairilor sale interioare spre exterior, spre cei cu care omul interactioneaza.
Comunicarea nonverbala liturgica este prezenta din prima clipa a liturghiei si pana la ultima. Preotul prin mimica si gesturile sale, transmite ceea ce insusi Iisus Hristos a transmis celor care il inconjurau. Sa nu uitam de comunicarea nonverbala a insusi lui Iisus Hristos.

Incepand cu vesmintele care sunt purtate de preot, cu modul de facere a proscomidiei, cu mimica in timpul citirii Apostolului, cu atitudinea in timpul slujirii, toate gesturile liturgice, toate insumeaza o comincare nonverbala activa cu credinciosii.

Toate acestea insumeaza impreuna - lucrarea omului cu Dumnezeu.

Am sa ma uit pe chestionar si daca te ajuta am sa incerc sa raspund prin prisma a ceea ce simt eu. Multa bafta la licenta.
Doamne ajuta!

Am revenit, dupa consultarea chestionarului cu urmatoarea remarca.
Faptul ca la sfarsit cereti detalii personale foarte exacte cu privire la nume, adresa, statut social, consider ca depaseste cadrul general care ar duce la culegerea de informatii strict pentru teza de licenta. Nu va intereseaza doar comunicarea nonverbala liturgica ci si datele personale ale respondentului ceea ce mi se pare un studiu cu un alt scop.
Credeam ca va intereseaza doar ce simt crestinii in timpul liturghiei si ce semnificatie are comunicarea nonverbala in timpul actului liturgic. Dar prin datele cu caracter personal deja doriti sa obtineti rezultate statistice clare.

Daca totusi intentia ta este doar de a primi informatii pentru teza de licenta, ar fi de preferat sa incerci sa reformulezi totul aici la vedere pe un thread, la care cu siguranta crestinii iti vor raspunde si astfel vei primi folos.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca

Last edited by dobrin7m; 23.05.2011 at 13:24:38.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 23.05.2011, 14:03:11
sourire sourire is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 17.05.2011
Mesaje: 6
Smile

Va multumesc pentru sugestie. Datele sunt optionale, este specificat. Orice chestionar cere date minime despre respondent (mediul de provenienta, poate venitul lunar, date pe care nu le-am cerut, ca atare, nu-s in cautare de date personale).
De asemenea, regula este de a oferi un feed-back, pentru motivarea respondentului, din acest motiv este prezenta si adresa de e-mail, repet, tot optionala.

Nu inteleg de ce incercati sa gasiti hibe unor lucruri care sunt optionale. Ramane la alegerea dumneavoastra, nu este obligatoriu, evident.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 23.05.2011, 15:06:00
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Referitor la întrebarea a șaptea, menționez că există un canon care spune că nu se îngenunchează în Duminici. (canonul 90)
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 24.05.2011, 18:52:41
Dasy de Mara Dasy de Mara is offline
Member
 
Data înregistrării: 28.12.2010
Locație: Nürnberg
Religia: Ortodox
Mesaje: 38
Send a message via Skype™ to Dasy de Mara
Exclamation Canonul 90

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Referitor la întrebarea a șaptea, menționez că există un canon care spune că nu se îngenunchează în Duminici. (canonul 90)
DACA ESTE DUMINICA SAU NU, ce importanta are, cand un individ apasat de pacate ingenuncheaza in Sfanta biserica? Cu atat mai mult ii va fi primita inchinaciunea de catre Dumnezeu, cu cat el stiind aceasta si ingenunchind se umileste nu numai fata de de cei prezenti la Sfanta Liturghie [care ptr el si asa nu conteaza], ci insasi fata de Bunul Dumnezeu, caci el nu ingenuncheaza ca sa-si arate umilinta fata de cei de fata, ci cum spun fata de Dumnezeu. Ingenunchind, omul arata starea sa, care este si in acelasi timp pozitia lui fata de Dumnezeu, cu Care nu indrazneste nici sa dea fata, el ingenunchind se indreapta, mai bine zis se apropie de/spre pamantul din care e facut si in care v-a merge, sau sub care v-a merge; DAR, el nu arata numai starea lui, ci pur si simplu o face din cauza pacatelor care il apasa. Sa recunosti cu adevarat ca esti pacatos, inseamna a purta o povara de nedescris, povara pacatelor, care apasa trupul ca un plumb. Exact, ca si plumbul: nu vezi mare lucru, dar greutatea efectiva nu poti s-o estimezi, decat numai daca duci aceata povara. Ptr mine a ingenunchia este simbolul recunoasterii tuturor greselilor - care toti pamantenii neincetat le fac cu sau fara de voie - si a constiintei celei incarcate. Mai repet: Prin aceasta, crestinul care ingenuncheaza, se umileste in fata lui Dumnezeu cocborand pina la pamant, acolo e ferit de privirile celorlati, pe cere el (pacatosul) insusi ii crede mai vrednici a participa la Taina Sfintei Litturghii!!!!!
Citii Macabeii si veti vedea ca au fost amenintati cu razboi, duminica fiind si si-au pus sac pe coapse si cenusa pe cap si au strigat catre Dumnezeu si Dumnezeu le-a ajutat.
La Sfanta Liturghie ingenunchez fiindca: ma apasa povara pacateleor, grea ca plumbul, ingenunchez fiindca nu ma cred vrednica de a fi de fata la asa o MARE TAINA, ingenunchez ca de fapt si spune preotul, "cadem la tine si ne rugam: Trimite Duhul Tau peste noi si peste aceste Daruri ce sunt puse inainte..." , ca sa primim Duhul Sfant, care ni L-a promis si pe care nu suntem vrednici de a-L primi, FIINDCA ACOLO ESTE EL INSUSI, ingenunchez, fiindca umilindu-ma se departeaza de mine necuratul, care nu sufera umilinta si numai asa pot face loc Duhului Sfant. Mult mai impertinent mi se pare, daca nu se ingenunche.
Asa si inainte de a cere/primi binecuvantarea unui parinte se cade a-ti face semnul Sfintei Cruci inchinandu-te si zicand in gand: Slava Tie Doamne Slava Tie! Astfel te lepezi de .... si primesti binecuvantare.
__________________________________________________ _________________________
Doamne Sfinte,Atotputernice, Atotstiutorule, Atottiitorule si Atotintelepte, nu ne lasa sa ne pierdem in noianul acestei lumi trecatoare si ajuta-ne sa alegem si sa facem ceea ce ne este de folos, fara a Te supara pe Tine.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 24.05.2011, 18:53:07
horatiu.miron's Avatar
horatiu.miron horatiu.miron is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2010
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 814
Implicit

Vezi ca nu toata lumea are Microsoft Word.
__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

User vechi: hmiron.
User si mai vechi: scrabble.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 24.05.2011, 20:53:24
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Dasy de Mara Vezi mesajul
DACA ESTE DUMINICA SAU NU, ce importanta are, cand un individ apasat de pacate ingenuncheaza in Sfanta biserica? Cu atat mai mult ii va fi primita inchinaciunea de catre Dumnezeu, cu cat el stiind aceasta si ingenunchind se umileste nu numai fata de de cei prezenti la Sfanta Liturghie [care ptr el si asa nu conteaza], ci insasi fata de Bunul Dumnezeu, caci el nu ingenuncheaza ca sa-si arate umilinta fata de cei de fata, ci cum spun fata de Dumnezeu. Ingenunchind, omul arata starea sa, care este si in acelasi timp pozitia lui fata de Dumnezeu, cu Care nu indrazneste nici sa dea fata, el ingenunchind se indreapta, mai bine zis se apropie de/spre pamantul din care e facut si in care v-a merge, sau sub care v-a merge; DAR, el nu arata numai starea lui, ci pur si simplu o face din cauza pacatelor care il apasa. Sa recunosti cu adevarat ca esti pacatos, inseamna a purta o povara de nedescris, povara pacatelor, care apasa trupul ca un plumb. Exact, ca si plumbul: nu vezi mare lucru, dar greutatea efectiva nu poti s-o estimezi, decat numai daca duci aceata povara. Ptr mine a ingenunchia este simbolul recunoasterii tuturor greselilor - care toti pamantenii neincetat le fac cu sau fara de voie - si a constiintei celei incarcate. Mai repet: Prin aceasta, crestinul care ingenuncheaza, se umileste in fata lui Dumnezeu cocborand pina la pamant, acolo e ferit de privirile celorlati, pe cere el (pacatosul) insusi ii crede mai vrednici a participa la Taina Sfintei Litturghii!!!!!
Citii Macabeii si veti vedea ca au fost amenintati cu razboi, duminica fiind si si-au pus sac pe coapse si cenusa pe cap si au strigat catre Dumnezeu si Dumnezeu le-a ajutat.
La Sfanta Liturghie ingenunchez fiindca: ma apasa povara pacateleor, grea ca plumbul, ingenunchez fiindca nu ma cred vrednica de a fi de fata la asa o MARE TAINA, ingenunchez ca de fapt si spune preotul, "cadem la tine si ne rugam: Trimite Duhul Tau peste noi si peste aceste Daruri ce sunt puse inainte..." , ca sa primim Duhul Sfant, care ni L-a promis si pe care nu suntem vrednici de a-L primi, FIINDCA ACOLO ESTE EL INSUSI, ingenunchez, fiindca umilindu-ma se departeaza de mine necuratul, care nu sufera umilinta si numai asa pot face loc Duhului Sfant. Mult mai impertinent mi se pare, daca nu se ingenunche.
Asa si inainte de a cere/primi binecuvantarea unui parinte se cade a-ti face semnul Sfintei Cruci inchinandu-te si zicand in gand: Slava Tie Doamne Slava Tie! Astfel te lepezi de .... si primesti binecuvantare.
__________________________________________________ _________________________
Doamne Sfinte,Atotputernice, Atotstiutorule, Atottiitorule si Atotintelepte, nu ne lasa sa ne pierdem in noianul acestei lumi trecatoare si ajuta-ne sa alegem si sa facem ceea ce ne este de folos, fara a Te supara pe Tine.
Nu am propus eu acest canon. Mă gîndesc că Sfinții Părinți din vechime l-au conceput. Nu știu dacă e local, dacă e temporar - deși mă îndoiesc de asta. Cert e că o dată ce am luat la cunoștință despre aceasta regulă, nu am mai ingenuncheat în Duminici. Oare sînt eu mai înțelept ca autorii canonului 90?

Citat:
În prealabil postat de xanixade
Dar cand se citeste Sfanta Evanghelie?
Scrie destul de clar acolo. Pentru detalii, consultați-vă cu duhovnicii. Și dacă tot îi veți deranja, întrebați-i și ce părere au despre Canonul 9 Apostolic.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 25.05.2011, 15:34:21
sourire sourire is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 17.05.2011
Mesaje: 6
Lightbulb Ingenuncherea Duminica

Pr. prof. Ene Braniste, „Despre inovatii in savarsirea serviciilor divine”, Studii Teologice,1953:

„Hotararile acestor vechi canoane au avut in vedere un trecut indepartat, cand participarea la cult era mult mai intensa si mai regulata decat azi. Ele pot fi privite ca obligatorii doar pentru viata din manastiri, monahii frecventeaza zilnic slujbele prevazute de Tipic, si deci la slujba din Duminici se pot ruga stand in picioare. Acest act de cult si-a pierdut de mult semnificatia de odinioara: astazi ingenuncherea este practicata ca o expresie a umilintei si a rugaciunii staruitoare. In bisericile de enorie ea poate fi oprita cel mult in saptamana luminata, in Duminicile Penticostarului si in rastimpul dintre Craciun si Boboteaza”.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.05.2011, 11:00:48
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sourire Vezi mesajul
Pr. prof. Ene Braniste, „Despre inovatii in savarsirea serviciilor divine”, Studii Teologice,1953:

„Hotararile acestor vechi canoane au avut in vedere un trecut indepartat, cand participarea la cult era mult mai intensa si mai regulata decat azi. Ele pot fi privite ca obligatorii doar pentru viata din manastiri, monahii frecventeaza zilnic slujbele prevazute de Tipic, si deci la slujba din Duminici se pot ruga stand in picioare. Acest act de cult si-a pierdut de mult semnificatia de odinioara: astazi ingenuncherea este practicata ca o expresie a umilintei si a rugaciunii staruitoare. In bisericile de enorie ea poate fi oprita cel mult in saptamana luminata, in Duminicile Penticostarului si in rastimpul dintre Craciun si Boboteaza”.
Este totusi o parere nu o decizie canonica care sa anuleze una deja existenta.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 24.05.2011, 20:13:38
xanixade's Avatar
xanixade xanixade is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.01.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru xanixade
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Referitor la întrebarea a șaptea, menționez că există un canon care spune că nu se îngenunchează în Duminici. (canonul 90)
Dar cand se citeste Sfanta Evanghelie?
__________________
Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul si Cuvantul lui Dumnezeu, pentru Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 24.05.2011, 20:35:34
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Chestionarul e cam ciudat in sensul ca sunt prea multe intrebari care nu pot fi analizate statistic deoarece nu au variante de raspuns, fiecare completand ce-l duce capul, cei/cel care prelucreaza raspunsurile urmand sa traga si el/ea ce concluzii il duce capul.

In al doilea rand, un astfel de chestioar trebuie sa fie anonim.
A-l completa cere efort si timp si m-ar mira ca cineva sa o faca de buna voie si fara nimic la schimb.

Singura sanse de a-l avea complet in numar cat mai mare este prin interventia pe langa profesori din facultatile de teologie care sa-l prezinta ca un fel de test/tema obligatorie.

Apropo, cate aveti completate pana acum si in cat timp de cand il distribuiti pe forumuri, liste de discutii, etc.?

Last edited by AlinB; 24.05.2011 at 20:38:03.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
chestionar licenta, comunicare nonverbala



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Un chestionar cosmologic original neica_nimeni_altul Teologie si Stiinta 151 04.12.2012 20:55:57
Vise urate in post? Am nevoie de sfaturile voastre!!! Si totusi... Intamplari adevarate 4 10.03.2011 15:30:23
Va rog, avem nevoie de rugaciunile voastre! Anna Vasilica Pocainta 2 24.11.2010 21:24:37
Am nevoie de sfaturile voastre al3xa3 Reguli in Biserica 21 25.05.2010 17:15:41
Chestionar eudeea Despre Biserica Ortodoxa in general 1 04.09.2009 16:33:06